Walcheren Jong en werklustig... Mensenwer op maat Lekkere trek beloond Op naar naar Finland Mooi en lekker voelen Uit het Zakenhart van... De Faam Aansluiting opleiding en werk is goed H&M opent een webshop Funshopper wil vermaak Televisiereclame zit in de lift Antireclame voor een biertje Woensdag 26 juli 2006 - Pagina 14 Big busines Joosse geeft de fiets over aan mevrouw Titiheru. foto: pr MIDDELBURG - Het enige wat de deelnemers hoefden te doen was een bonnetje invullen na een bezoek aan McDonald's en dit bij Rij wielhandel Voskamp aan de Breeweg inleveren. Dit leverde sowieso voor ie dereen al een handige repa ratiesetje voor de fiets op en bovendien maakte men kans "op een splinternieuwe Batavus Live. Mevrouw Titi heru uit Middelburg was de gelukkige winnaar. Zij werd uit de enorme la ding inzendingen getrokken en werd vorige week verrast met een hypermoderne en superdeluxe dames fiets. Inge Lokker overhandigt de reisbescheiden. foto: pr MIDDELBURG - Voor haar kleding reist mevrouw Stal uit Heenvliet regelmatig af naar Het Finse Winkeltje in Middelburg. Haar laatste bezoek aan de ze kledingzaak zal ze zich nog lang heugen. Dit lever de haar namelijk een volle dig ver zorgde reis naar Finland op. Mode huis Finn Fashion viert haar vijftienjarig bestaan en verlootte onder de klanten van haar afnemers een reis. "Hartstikke leuk dat de prijs hier bij ons is geval len", aldus Inge Lokker van Het Finse winkeltje. "Deze mevrouw is al zo lang klant bij ons." Tanya Stoffels geeft haar model een make-up. foto: pr VLISSINGEN - Tanya Stof fels is gespecialiseerd in het mooi maken van mensen. In Vlissingen, aan de Kana- rieksprenk, heeft ze haar ei gen studio waar zij onder andere de geheimen van haar vak deelt met cursis ten. Haar motto is 'Look good, feel good', wie er goed uit- MIDDELBURG-Een ei gen zaak beginnen is een hele stap. Zeker als je een zaak overneemt in een stad buiten je eigen woonprovincie en al helemaal wan neer de klad in die zaak zat. Mascha en Dominique Tetu gaan ondanks al deze drempels het avontuur aan en heb ben het volste vertrouwen in de toekomst Mascha's wieg stond in Brabant en haar echtgenoot Dominique zag het levenslicht in Frankrijk. Beiden hebben zij een horeca- achtergrond. Mascha volgde als Brabantse de hotelschool in Middelburg. Tijdens haar ver volgstudie trok zij naar Enge land, aanvankelijk voor een sta ge. Hier ontmoette zij Domini que, een Franse kok die zijn grenzen letterlijk en figuurljk wilde verleggen. "We werkten in Sussex in het zelfde hotel, ik in de bediening en Dominique als kok", vertel Mascha. Al snel ontdekten de twee elkaar en veranderde hun werkrelatie in een liefdesrelatie. Toen Mascha zwanger raakte van hun tweeling keerde het stel terug naar Mascha's geboorte plaats. "De tweeling is nu zeven en Dominique heeft altijd de droom gehad om een eigen zaak te beginnen. We moeten niet wachten tot we te oud zijn en dus zijn we op internet gedo ken, op zoek naar een zaak om over te nemen. Zo kwamen we Mascha en Domique waren direct verliefd tuinterras, foto: inge adrimnsen in Middelburg uit. Een stad die ik wel een beetje kende, omdat ik daar op school had gezeten." Lunchroom De Truffel in de St. Jansstraat stond te koop. Een lunchroom was net wat zij in gedachte hadden. Ideaal ook met de kinderen, want het is immers een dagzaak. "Wat we niet wisten is dat de zaak al langere tijd niet meer liep. Dat hoorden we toen we er al in zaten", vertelt Mascha. "We doen er dan ook alles aan om te laten zien dat we nieuwe eigenaren zijn en onze klanten echt iets goeds willen bieden. Vandaar dat we ook de naam van de zaak veranderd hebben in 'De Drie Biggetjes'." Ook de kaart is veranderd. Hierop staan aparte, betaalbare gerechtjes met - hoe kan het ook anders - veel Engelse en Franse invloe den. "Bovendien garanderen we snelle en perfecte service, zodat mensen die in de stad werken in alle rust hun lunch of pauze tijdens de koopavond de kunnen genieten." Ook zijn er speciale groepsarrangementjes en wie een diner thuis wil geven kan het eten door Dominique laten bereiden. MIDDELBURG - Tweederde van de werkende 21-jarigen in Zeeland vindt dat de gevolgde opleiding goed aansluit op de sector waarin ze nu werken. ..Dit blijkt uit het themarap port 'Werk, studie en inkomen' van de Jeugdmonitor Zeeland. Voor dit onderzoek werden 1.248 werkenden van 21 jaar gevraagd naar hun bevindin gen. Werkstudenten, dus men sen die werken en studeren, zeggen vaker dat de opleiding niet aansluit bij hun werk. Zij hebben er vaak een baantje bij om wat te verdienen en min der om het geleerde in praktijk te brengen. Opvallend is dat in de gemeente Borsele het min ste 21-jarigen een baan heeft. Wel levert deze gemeente het één na hoogste aantal studen ten af, 64 procent. Kapelle spant kroon met een percenta- ge van 66 procent. In Reiers- waal en Tholen hebben de meeste 21-jarigen een betaal de baan. Van de 21-jarigen be kleed het merendeel (70 pro cent) een voltijd baan. Ook bij de jongvolwassenen blijkt dat er meer mannen werken dan vrouwen en zijn ook in deze categorie nog steeds inko mensverschillen naai- geslacht eerder regel dan uitzondering. Scoop deed ook onderzoek naar het bestedingspatroon van 21-jarigen met een betaal de baan. Mannen geven, naast de vaste lasten, het meeste geld uit aan uitgaan, auto's en kleding. Vrouwen besteden hun 'vrije' budget in volgorde van belangrijkheid aan kle ding, sparen en uitgaan. Op het gebied van budgettering scoren Zeeuwse jongvolwasse nen goed. Zeeuwse jongeren hebben minder vaak schulden in verhouding tot het landelijk gemiddelde. ziet voelt zich immers ook beter. Binnenkort start Ta nya met een serie works hops waar vrouwen kun nen leren zichzelf een natu rel look te geven, of juist een glamourachtige uitstr aling met een perfecte avond make-up. Op www.fabulousvisagie staan foto's van Tanya's werk. GOES - 'Mensenwerk is maatwerk', dat is de slogan van Polderdijk en Partners. Oprichtster Wilma Polder dijk verzorgt in samenwer king met een groep trainers opleidingen, training en coaching. "Wij richten ons op ontwik kelingen, veranderingen en bewegingen van zowel de mens als de organisaties", licht Pol derdijk toe. "Ons brede dien stenpakket is toepasbaar in be drijfsleven, onderwijs en de wel zijnssector. Daarbij wordt on derscheid gemaakt tussen indi viduele coaching en training en ondersteuning of training in teamverband." Polderdijk en Wilma Polderdijk, foto: gré schroevers Partners richt haai' pijlen op heel Zeeland en beschikt over een trainingsruimte voor groe pen tot achttien personen. Voor meer info: www.polderdijken- partners.nl of 06- 20325748. MIDDELBURG - Hennes Mauritz opent op 3 augustus een webshop in Nederland. In Scandinavië bestaat de webshop al. Op het internet wordt de col lectie voor alle doelgroepen van de modeketen aangebo den. Handig voor wie geen zin of tijd heeft om de deur uit te gaan. MIDDELBURG - Volgens vierdejaars studenten van de Hanzehogeschool neemt de belangstelling voor de koop avonden af. Hoewel zij hun onderzoek verrichtten in Haren, kun nen de resultaten als lande lijk aangeduid worden. Uit het zelfde onderzoek blijkt dat 'funshoppers' vermaakt willen worden. De deur van de winkel langer openlaten, blijkt niet meer voldoende. MIDDELBURG - Bedrijven hebben het afgelopen half jaar voor een recordbedrag aan televisiereclame uitge geven. De bestedingen binnen de reclameblokken stegen met ruim 9 procent tot 387 mil joen euro in de afgelopen zes maanden. De meeste com mercials werden gekocht door voor banken en verze- keringen, bier en frisdrank, loterijen en lichaamsverzor gingsproducten. MIDDELBURG - Biergigant Heineken gaat de consu ment aanspreken op zijn ei gen verantwoordelijkheid bij het drinken van een pilsje. Een maand lang gaat er een televisiecommercial draaien die bij moet dragen aan ver antwoord alcoholgebruik. In het spotje is een blindenge leidehond te zien die een fles bier leeg slobbert, nadat de ze van tafel is gestoten. De trouwe hulp van de blinde is daarna niet echt betrouw baar meer.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2006 | | pagina 14