FOCUS OPTIEK IDDELBURG Heb jij talent?? SCHLECKER - FOTOLAND Zonnebril op sterkte vanaf 45 j- uesiei SHOPPING nu 2 pakken voor slechts j Mn mnr fill's Sin Inn to irtls nt Mi! unanu 9PIII CPIfEl mhi dé Weekkrant De Faam GRATIS bij aanschaf complete bril 4331 ag Middelburg Informatie inwinnen, audities, gescout worden, workshops, masterciasses,. In zang, dans, bands, acteren, redactie, modellen, dj/vj, sport, en nog veel meer..! Be there!! ff Where talent meets the industry! 26 27 Augustus Claus Event Center Hoofddorp www.talentenbeurs.nl Dixan Megaperls 18 wasbeurten 1,215 kg normaal 5*9 per pak Always Voordeelpak diverse soorten elders 3.21 vanaf 200: Oranjesongs Alle ondernemers willen een graantje meepikken 's-Gravenpolder, 's-Gravenstraat 47 - Middelburg, Gortstraat 60-62 - Oost-Souburg, Kanaalstraat 59 Woensdag 7 juni 2006 - Pagina 21 GE-gekeurd '■V. ongeacht de sterkte keuze uit 40 verschillende modelten ongeacht de kleur Nieuwe Burg 9 telefoon fax email internet 0118-625310 0118-650906 focus@foculair.nl www.foculair.nl SCHLECKER per kg: 2.05 Makkelijker kan het niet: Natuurlijk betaalt u O.- Euro* verzendkosten minimaal besielbediag slechts 15.- bestel eenvoudig In het SCHLECKER filiaal bestel via Internet: www.SCHLECKER.com bestel vla teleloon: 0900 rmwt SCHLECKER brengt het naar uw huisadres i naar uw SCHLECKER filiaal ot naar een ander gewenst adres i ®ÖJJ 02ÜJ iUijjüüi OMJÏEli 01 tot «8 15 cent* 50 tot 99 13 cent* 100 tot 149 11 cent* 150 tot 199 9 cent* alleen hij 10 cm termaal 047 il de verwerkingskosten Met de kwalificatie van Oranje voor het WK kwam ook de inspiratie bij de artie sten tot volle wasdom. Voor de verschillende performers van Oranjesingles is het te hopen dat nou juist hun singletje de voorkeur geniet van luisterend Nederland. Het opmerkelijkste plaatje werd gemaakt door de Duit se muzikant Mambo Kurt. Deze artiest heeft naar eigen zeggen zijn hart verloren aan Nederland. Zijn Oranjemed ley is dan ook geheel in het Nederlands. Verder spelen bekende artie sten als Frans Bauer en De Toppers, bestaande uit René Froger, Gordon en Gerard Joling ook in op de hype. Waarschijnlijk is het aloude 'Wij houden van Oranje', nieuw leven ingeblazen door Ali B., wel de belangrijkste nieuweling. En de opbrengst gaat ook nog eens naar de Crurjff Foundation. Grenzeloze Oranjegekte aantrekkingskracht van het WK. Verschillende levensmiddelen- producenten springen in op de vraag van de Nederlander naar Oranjeproducten. Bij het Oranje kleuren van etenswaren blijft het echter niet. Sommige Oranjeattributen hebben de afgelopen maanden het nodige stof doen opwaaien. De beruchte Oranjehelm is in middels verboden tijdens wéd- strijden van het WK, vanwege de gelijkenis met de nazi-helm uit de Tweede Wereldoorlog. Voor de Nederlander kan het niet gek genoeg. De meeste eta lages kleuren nu het WK op het punt van beginnen staat steeds meer Oranje. De reclame voor het naderende WK in Duitsland ligt voorafgaand aan dit toer nooi al twee keer zo hoog als voor het EK 2004 in Portugal. Er is sprake van een heuse Oranje koorts in Nederland. De Oranje gekte in ons land heeft vooral te maken met het feit dat het toer nooi zo dicht in de buurt van Nederland wordt gespeeld. Het hoogtepunt rond de Oran jegekte is nog lang niet in zicht. De Nederlandse ondernemer gaat een goede zomer tege moet, afhankelijk van de resul taten van Oranje. De schade voor het mislopen van het WK in Japen en Zuid-Korea wordt door de winkeliers en produ centen van aan Oranje gerela teerde producten ruimschoots ingehaald. Nederland kleurt weer Oranje voor het naderen de WK in Duitsland. Je kunt het zo gek niet be denken of er is wel een pro duct dat met deze kleur in verband wordt gebracht. Het doorgaans nuchtere Nederland gaat helemaal los. Naast de gebruikelijke suppor tersproducten zoals shirts, sjaals en petten zijn er ook pro ducenten van levensmiddelen die een graantje mee willen pik ken van de grote commerciële Winkels zijn al langer gevuld met talloze Oranjepro ducten, nu volgent de particulier.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2006 | | pagina 21