Walcheren Een relaxte knipbeurt Vader prijst kinderen Overname in kopieland Uit het Zakenhart van... Shell wil meer vrouwen in dienst Maximaal betrokken bij Vrolijke Rollers Prijs: 'Baarends is de beste in de regio' Schilderijen bij de juwelier Wereldwinkel houdt prijsvraag Woensdag 15 maart 2006 - Pagina 19 MIDDELBURG - Na een ri goureuze renovatie past Kapsalon Hairmaxx aan de Vlasmarkt in Middelburg helemaal bij het motto van de Hairmaxx formule. Yvonne Alberts gaf het inte rieur een moderne uitstra ling met warme tinten. "Bij Hairmaxx .staat 'ontspan nen in een relaxte sfeer' centraal", vertelt ze. "Een omgeving waarin onze klanten heerlijk kunnen ge nieten van de behandeling, waarbij vanaf nu altijd een lekkere wasbeurt met mas sage hoort." Hairmaxx werkt met Schwarzkopf en het dierproefvrije merk KMS-California. Zie ook www.hairmaxx.nl. Yvonne in haar vernieuwde kapsalon, foto: inge adrimnsen Sander en Linda Vader met de prijswinnaars, foto: pr OOSTKAPELLE - Ter gele genheid van de opening van Brood en Banketbakke rij Vader hielden Sander en Linda Vader een kleurwed- strijd voor alle kinderen uit Oostkapelle. Inmiddels zijn uit de bonte verzameling kleur- en knut selwerkjes de mooiste exemplaren gekozen. Zij werden beloond met mooie prijzen. Alle kinde ren die niet in de prijzen zijn gevallen, kregen bij het ophalen van de kleurplaat overigens ook een kleine at tentie. De winnaars zijn: Andrea de Visser, Tamara Harthoorn, Larissa Hart- hoorn, Tim van Velzen en Carola Eggebeen. Van kopietje tot mediacampagne, foto: pr MIDDELBURG - Grafische dienstverlener De Vey Mestdagh uit Vlissingen heeft onlangs Copyshop Middelburg overgenomen. In deze tweede vestiging aan de Vlasmarkt concen treert De Vey Mestdagh alle print- en. kopieeractivitei ten. De vestiging aan de Vlissingse Pres. Roosevelt- laan blijft de basis van de onderneming. "We willen gecontroleerd groeien en een totaalpakket kunnen aanbieden", vertelt direc teur Martin van der Louw. "Men kan bij De Vey Mest dagh terecht voor een ko pietje maar ook voor een complete mediacampag ne." VLISSINGEN - In de Wereld winkel in Vlissingen werden afgelopen zaterdag zes win naars van de Kerst- Wereld winkelprijsvraag getrakteerd op een cadeaubon die be steed kan worden aan 'eer lijke producten'. De prijsvraag was een initia tief van de vijf Wereldwin kels van Walcheren, Imkerij Poppendamme en COS Zee land. Tijdens de kerstperio de er een Wereldwinkel op de imkerij aanwezig. Ruim achtduizend bezoekers maakten hier kennis met de Wereldwinkel. MIDDELBURG - Shell start een wereldwijde campagne om meer vrouwen aan te trekken. De lancering vond plaats op internationale vrouwendag, de dag die is gewijd aan de inspanningen om gelijke kansen te berei ken voor mannen en vrou wen. MIDDELBURG - Hliidverbete- ringsinstituut Milica Lazarova is verhuisd. Vlak voor de feestda gen nam Milica haar intrek in haar nieuwe salon aan de Grote Sternstraat 97 in Middelburg. Op 18 maait vindt de officiële heropening plaats en zijn be langstellen van tien tot vijf uur welkom om dit heuglijke feit onder het genot van een hapje en een drankje mee te vieren. Doorlopend zijn er de monstraties door Gui- not-specialistes van het merk waar Milica mee werkt. Zij laten zien hoe de Hy- dradermie behandeling in zijn werk gaat. Aan het eind van de dag wordt onder de bezoekers een complete Hydradermie be handeling ter waarde van 75 eu- Milica berrevoets Lazarova in haar nieuwe salon, foto: manfred ro verloot. Daarnaast wacht ie dereen die een behandeling boekt een bruisende en ont spannende attentie. Ter ondersteuning van de campagne heeft Shell een speciale vrouwenwebsite in het leven geroepen: www.shell.com/careers/equ ality. VLISSINGEN - In navolging van Make A Difference Day, die op 10 december werd ge houden, geeft Maximaal TV invulling aan het begrip 'maatschappelijk betrokken ondernemen' door Stichting De Vrolijke Rollers uit Vliss ingen belangeloos van een DVD te voorzien. De rol stoeldansgroep wordt 21 maart gefilmd en krijgt het promotiefilmpje cadeau. VLISSINGEN - Half jaren ze stig studeerde Frank Hardy af aan de School voor Op tiek in Rotterdam. Na een paar jaar ervaring opdoen in Utrecht liet hij zijn oog vallen op een ter overname aangeboden zaak in Vlissin gen. In maart 1971 opende hij aan het Bellamypark de deuren van Hardy Optiek. GOES - Autoschadeteam Baar- ends te Goes is door de ANWB uitgeroepen tot beste schade- hersteller in- Zuidwest-Neder land. Deze onderscheiding is een opsteker voor het hele team van het Goese schade- herstelbedrijf. Middels een klanttevreden- heidsonderzoek heeft de ANWB de resultaten gemeten van 250 schadeherstellers in Nederland. Autoschadeteam Baarends werd als enige geno mineerd in Zuidwest Neder land. Onlangs kreeg Peter Sin- ke, vestigingsmanager Auto schadeteam Baarends, de oor konde uitgereikt doorVan den Bom, accountmanager erken ningen van de ANWB. "Om voor een nominatie in aan merking te komen moeten mi nimaal vijftig particulieren de ANWB enquête terugsturen, dit aantal is door Baarends ruimschoots gehaald", legt de accountmanager uit. "De pun ten van de klanten worden op geteld bij de punten die onze eigen inspecteurs toekennen. Het gemiddelde hiervan be paalt de uitslag. Op deze er kenning zijn wij natuurlijk erg trots", aldus Peter Sinke. "Het is de beloning op onze inspan ningen in de afgelopen jaren. Het is niet alleen een erken ning voor het bedrijf, maai' ze ker ook voor het hele team! Ie kunt de klant wel vriendelijk te woord staan, maar als de men sen in de werkplaats de auto niet onzichtbaar herstellen zal de klant uiteindelijk nooit zul ke hoge cijfers geven. Een aan tal jaren geleden hebben we nieuw gebouwd, en we heb ben altijd de nieuwste appara tuur staan. Deze oorkonde is duidelijk een bewijs dat de in vesteringen ook door de klant gewaardeerd worden." "Toen ik afstudeerde was het vak van opticien nog een am bacht, met ontzettend veel hoofd- en handwerk", herinnert Hardy zich. "Dankzij de techno logische ontwikkelingen en de vergaande automatisering doen nu vooral de machines en com puters het werk. Het vakwerk van de ambachtsman is een beetje naar de achtergrond ver drongen." Volgens de vakman is dat geen slechte zaak, wel betreurt hij het soms dat het ambacht met het vrijgeven van het beroep opti cien een beetje te grabbel is ge gooid. "Hier en daar zie je dat dat ten koste van de kwaliteit gaat. De optiek is detailhandel geworden, waar productkennis en kennis van het oog onderge schikt zijn aan de verkoop van modische monturen. Als vakidi oot vind ik dat wel eens jam mer." Specialisatie Heel erg veel tijd om daar bij stil te staan neemt Hardy, wiens vrouw Angely hem als ruim der tig jaar terzijde staat in de zaak, overigens niet. Hij compenseert Het team van Het Huis Hardy: Angely Hardy, Elly de Bruijne en Elma de long. foto: inge adriaansen de luwte met zijn eigen specia lisme: de functionele optome- trie, ofwel meting van het visu eel systeem voor leer- en lees problemen bij kinderen en moeilijkheden met posturatie: stand van het lichaam. "Deze specialisatie, waarbij ik nauw samenwerk met deskundigen uit andere disciplines als chiro- practie, kinderfysiologie, psy chologie, logopedie, en podolo- gie, stelt ons in staat om de wer kelijke oorzaak van klachten die in eerste instantie aan het func tioneren van de ogen worden toegedicht te achterhalen. Op basis van een integraal onder zoek maken we dan een behan delplan, waarbij het vaak niet alleen om een bril gaat." Als am bachtsman heeft Frank Hardy wel eens moeite met de bril als handelswaar. Zijn wouw Angely compenseert dit gelukkig volle dig dankzij haar gevoel voor mode en schoonheid. "Een bril moet natuurlijk in eerste het kijkcomfort verhogen, maar daarnaast mag hij ook mooi en modieus zijn." De modieuze collectie topmerkbrillen van Het Huis Hardy laat daar geen twijfel over bestaan. MIDDELBURG - Bij Juwelier Briljant in de Lange Delft in Middelburg zijn regelmatig wisselende exposities te be zichtigen van oude en nieu were meesters. Een deel van tentoongestelde werken wordt tevens te koop aange boden.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2006 | | pagina 19