Senioren bewegen zich weer jong bij Club VIEF TOT BESTE SUPERM VAN ZEELAND KT ra VERKC VERKOZEN Corné Steketee opent vierde bakkerij op Walcheren J J rapport en daar dé Weekkrant De Faam 1 I f zat ook het jury- Delta opnieuw in actie tegen splitsing Na de film direct naar huis Woensdag 25 januari 2006 - Pagina 34 DOOR INGE ADRIAANSEN VLISSINGEN - Onlangs is in Zeeland de eerste fitnes sclub voor vijftigplussers van start gegaan: Club VIEF. De fitnessclub is gevestigd in woonzorgcentrum Ter Reede aan de Vredehoflaan 370 in Vlissingen en maakt deel uit van Stichting Werkt voor Ouderen. Uit wetenschappelijke onder zoeken is gebleken dat fitness ook bij vijftigplussers gunstige effecten op de geestelijke en li chamelijke conditie heeft. Vaak bewegen remt het veroude ringsproces, spieren worden sterker en soepeler en de kans op hart- en vaatziekten neemt af. Daarom heeft Stichting Werkt voor Ouderen een fit ness-ruimte gecreëerd voor vijf tigplussers uit Vlissingen en omgeving. De filosofie van Club VIEF is om mensen op een ont spannen en verantwoorde ma nier te laten bewegen, zodat ze zich energieker gaan voelen. De persoonlijke begeleiding van de deelnemers staat daarbij cen traal. Rotary Bij Club VIEF werken deskundi ge begeleiders en er is altijd een fysiotherapeut aanwezig. Bij aanmelding vindt een kennis makingsgesprek plaats en wordt bekeken of er rekening gehouden moet worden met gezondheidsbeperkingen. De seniorenfitnessclub wordt on dersteund door Rotary Vlissin gen en de Rabobank Vlissingen heeft een eenmalige financiële bijdrage geschonken. Biologisch goed De medewerkers van C1000 de Kok zijn trots op de behaalde titel. MIDDELBURG - André's Brood- en Banketbakkerij aan de Burg. Dregmanstraat in Middelburg heet voortaan Bakkerij Steketee. Corné Steketee nam de zaak over van bakker Poppe en opende afgelopen vrijdag, na wat kleine interieurveranderin gen, de deuren van de inmid dels vierde Bakkerij Steke tee. In winkelcentrum Euro- markt, Souburg en Nieuw- en St. Joosland kan men al lan ger van het brood en banket van Steketee genieten. DOMBURG - Supermarkt C1000 de Kok in Domburg is de beste supermarkt van de provincie Zeeland. Dat hebben consu menten en supermarktprofes sionals bepaald. Supermarkt C1000 de Kok is daarmee geno mineerd voor de landelijke titel 'Supermarkt van het Jaar'. De Supermarkt van het Jaar-verkie zing is een nationale winkelwed strijd waaraan de afgelopen maanden meer dan honderd buurtsupermarkten hebben meegedaan. De verkiezing zorg de voor de nodige spanning bij Evelien en Gert-Jan de Kok* en het personeel. Een bus vol con sumenten, een vakjury en enke le mystery guests beoordeelden de supermarkt op onder andere klantvriendelijkheid, hygiëne, assortiment, service, visie en on dernemerschap. De provincie winnaars gaan de komende we ken gezamenlijk de strijd aan om de felbegeerde nationale titel. In Domburg worden alle zeilen bij gezet om deze ti- tel te veroveren. "7 "Bij de oorkonde FOTO: INGE ADRIMNSEN kunnen we ons voordeel mee doen door de laatste puntjes ook nog eens op i te zetten", zegt Gert-Jan de Kok. Als beste scoor de C1000 de Kok op het onder deel 'biologisch' en op dat on derdeel dingt de Domburgse su permarkt ook nog eens mee naar een nationale onderscheiding. "Zo'n wedstrijd is een geweldige stimulans. Niet alleen voor ons, maar zeker ook voor het perso neel", vertelt Evelien enthou siast. Op 21 maart reizen Evelien en Gert-Jan samen met al hun medewerkers af naar Ooster hout om daar te horen wie de uiteindelijke landskampioen wordt. MIDDELBURG - De OR-Ieden van Delta komen opnieuw in actie tegen de voorge nomen splitsing van het bedrijf in een pro ductie- en netwerkge deelte. Zij vrezen dat de splitsing zal resulteren in banenver lies en twee relatief zwakke bedrijven. De OR roept me dewerkers op een bijdrage te leveren om acties en de pu bliciteit hiervan te bekosti gen. Middels commercials, flyers en posters wil de OR Den Haag wakker schudden en op andere gedachten brengen. Vierentwintig procent van de bioscoopbezoekers is jonger dan 20 jaar. VLISSINGEN - ROC-leerlin- gen hebben in opdracht van bioscoop Cine City een marktonderzoek uitgevoerd. Hieruit blijkt dat de gemid delde bezoeker tussen 21 en 30 jaar oud is en eens per kwartaal met de auto naar de bios komt. Na de film keert men over het algemeen di rect huiswaarts en slechts vijf procent van de responden ten bezoekt voorafgaand aan de film het Cine Café.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2006 | | pagina 34