'Ik ben trots op mezelf, take it or leave it' modebeautylifestyle Beautiful People in hart en nieren Click! Nieuwe bril! Flirten in zwart/wit dé Weekkrant De Faam Woensdag 11 januari 2006 - Pagina 37 Volgens lingerieontwerpster Roshanak Parizadeh hoef je geen model te zijn om haar kleding te dragen, maar je moet wel de juiste houding heb ben: 'ik ben mooi en ik ben trots op mezelf, take it or leave it'. Een sexy, attractieve en strakke kledinglijn was in het Iran van Khomeiny on denkbaar. Nu is Roshanak Parizadeh vrij om te dragen wat ze wil en ontwerpt ze galajurken, badmode en lingerie voor vrouwen met zelf vertrouwen. Parizadeh kwam toen ze begin 20 was in haar eentje naar Nederland. Als freelance ontwerpster van luxe lingerie, badmode, onder mode en exclusieve avondkleding is ze 10 jaar later internationaal succes vol. Haar kledinglijn boomt in Noorwegen en Zweden en haar nieuwe col lecties. woren gepresenteerd op internationale catwalks en trend show in Parijs, Dusseldorf, Lyon, Berlijn en Shanghai. In 2002 won zij de Bodyfashion Royal Wedding Contest met haar lingerieont- werpen voor Willem-Alexander en Maxima. foto's lingeriecollectie Verleiding. Verleiden. Versieren. Flirten. We doen het allemaal, soms onbewust, soms bewust, soms overbewust. We doen het met ons gezicht, onze mimiek, ogen oren, neus en stem. We gebruiken ons lichaam maar ook kleding, sieraden, parfums en make-up. Daarom is vanaf 18 januari 2006 het complete warenhuis van menselijke mogelijkheden om te verleiden geopend in het Museum voor Com municatie. De tentoonstelling 'de Verleiding - 400 m2 aan inspiratie' legt op een verrassende, span nende en soms ook humoristische manier onze verleidingskunsten en -mogelijkheden bloot. Bovendien zijn een aantal 'gastconservatoren' gevraagd een kleine galerie in te richten. Dit zijn de Nederlands-Iraanse lingerie-ontwerp ster Roshanak Parizadeh, fotograaf Carel van Hees, de grondleg ger van de tatoeage- hype Tat too Bob en de ma kers van de striphelden Fokke en Sukke. Ook bouwde de Belgische Sabi ne Oosterlynck een installatie rond haar frus tratie over hoge hakken. zie ook www.muscom.nl 1 HAA° NV- OtN' Natuurlijk kun je het houden bij de sportschool of 'gewoon' hardlopen. Maar uit de oosterse hoek komen steeds meer ande re manieren van bewegen op zetten die meer beloven. Zoals Chi Neng® Qigong, een simpe le en effectieve bewegingsvorm. De bewegingen maken je li chaam sterk en soepel, brengen je geest tot rust en stimuleren de doorstroom van energie in het lichaam. Chi Neng® Qigong verhoogt de concentratie, vermindert stress, stimuleert de hersenen en ver sterkt het immuunsysteem. Bij dagelijkse oefening zal een ge voel van innerlijke kracht en rust al snel ervaren worden. Door de eenvoudige bewegin gen kan Chi Neng® Qigong makkelijk geleerd worden door iedereen. longe mensen, oude mensen, kinderen, rolstoelgebruikers en zieke mensen. In 1999 richtte Patricia van Wal- stijn Chi Neng® Institute Euro pa op. Zie www.chineng.nl Beautiful People is een initiatief van Café Poli Nederland dat samenwerkt met onder an- dere Atelier de Heren plaats. In Atelier de Heren plaats schilderen en thousiaste kunstenaars met een verstandelijke handicap. Kunstenaars in hart en nieren, met de gave om heel mooie kunst te maken. Beau- Itiful People produceert de kunst van deze I schilders op haar cappuccino- en espressoser- vies. De opbrengst hiervan komt geheel ten goede aan de verstandelijke ge handicapte samenleving. I Beautifül People lanceer- r de op 12 januari 2006 haar concept op de Peop le's Business Beurs in het World Trade Center in gezelschap van de pers, het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, wethouders van cultuur van de 4 grote steden, de top van het bedrijfsleven en natuurlijk de kunstenaars van atelier de Herenplaats. Zie ook www.BeautifulPeople.nl. en/of www.pb2006.nl. ^l,ck 's de naam van de nieuwste inno vatie in brilmode. Click staat voor stijl, verrassing en raffine ment. Als een kamele on past het montuur zich aan bij stemming, outfit of stijl van de eige naar. Met een simpele klik ontstaat in een handom draai een compleet nieuwe bril. Click 8 is gemaakt van high performance kunststof en wordt geleverd in acht war me metallic kleuren (verkrijgbaar in 14 glasvor men) en heeft een even excentrieke, als geraffineerde uitstr aling. Net als schoenen en sieraden draagt het montuur van af nu bij tot de perfecte look! Nog bonter maakt Click 12 het. Van dit lichtgewicht montuur zijn alle onderdelen (clicks) wis selbaar. Opvallende kleuren als limoengroen, oranje, zwart, wit, roze en kobaltblauw zeggen alles over de drager van de bril. Hij/zij durft kleur te bekennen! En dat kan, want de clicks zijn er in maar liefst 28 kleuren en 28 glasvormen. Het innovatieve montuurconcept, dat inmiddels diverse patenten op het kliksysteem heeft, is uiterst licht van gewicht, aller- gievrij en wordt geleverd in een etui. De extra kleurensets, bestaande uit 12 clicks en exclusief glazen, zijn verpakt in speciale meeneemboxen. Kijk ook op www.clickl2.nl of www.click8.nl. Hoe verleiden jonge ren elkaar? Wat zeggen foto's over verleiden? En hoe vang je verlei ding in foto's? Met een intensief fotografie project volgde Carel van Hees vier jaar lang stedelijke jongeren in hun vrije tijd. Hij ging op zoek naar waar het om gaat in het leven, naar datgene wat altijd terugkomt in al le generaties: energie, gelatenheid, agressie, on macht, verdriet, kracht en liefde. Zo zag hij van heel dichtbij hoe jongeren communiceren met hun li chaam en kleding. En hoe ze dat deden als het gaat om flirten en verleiden: van stoer en afstandelijk, tot kwetsbaar en heel klein. Carel van Hees is expert in het fotografisch vastleggen van momenten in het le ven van mensen. Door zich bijna onzichtbaar te ma ken, zoals een vlieg op het behang, bleven de jonge ren zichzelf en registreerde Van Hees vooral door goed te kijken en op te gaan in hun wereld. foto: carel van hees

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2006 | | pagina 37