lyundaidealer Van der Vliet in Raab Karcher kiest alweer voor Citroen Goes 12,5 jaa IN BEDRIJF 13 s universeel dealer begonnen uitgegroeid tot een succes- I Hyundaidealerbedrijf. Dat is verhaal van Automobielbe- ijf Van der Vliet in Goes. De aler vierde onlangs zijn 12,5 arig jubileum als vertegen- oordiger van Hyundai. Direc- ur Tonny van der Vliet kijkt et vertrouwen naar de toe- imst: "We hebben Hyundai m uitgroeien tot een volwaar- g merk met een modellijn die 1 mag zijn." erst ben ik een tijd universeel aler geweest. Dat ging allemaal ■ed, maar ondertussen werd ik door het personeel aangemoedigd om als merkendealer te beginnen. Ik startte als eerste dealer in de Poel, in het pand waar nu Dominicus aan de Verrijn Stuartweg is gevestigd. Ik be gon met British Leyland met al de perikelen van dien. Later werd het Nissan en in 1984 zijn we verhuisd naar de huidige locatie in Klein Frankrijk. Begin jaren negentig ben ik in contact gekomen met het merk Hyundai. Toen ik over de potentie van dit Koreaanse merk hoorde, was ik meteen verkocht. In 1992 konden we beginnen aan een mooie uitda ging: het merk Hyundai groot maken in Goes en omstreken." Verdediging "In de begintijd moesten we nogal eens in de verdediging, want er wer den nogal eens wat grappen verteld, met name over de allereerste Hyun dai Pony. We moesten telkens uitleg- Over de toekomst met Hyundai is Van der Vliet helder: "Er zit veel nieuws aan te komen. De nieuwe So nata staat op dit moment in de showroom en die mag gezien wor den! Ook gaan we dit jaar veel inte ressante acties organiseren voor on ze klanten. Hyundai staat momenteel in de top 10 van de best verkochte merken en ik weet zeker dat het merk zich dit jaar nog hoger op de lijst zal gaan nestelen!" Naast deze activiteiten mag ook nog even vermeld worden dat Tonny van der Vliet een oldtimerfan is en ook prachtige old - en youngtimers ver koopt. Hij laat voor zichzelf regelma tig oude auto's restaureren en de voorbijganger ziet op de tweede eta ge van het in 2003 compleet ver bouwde pand met een oppervlakte van 840 vierkante meter regelmatig mooie klassiekers voor het raam staan. Het wagenpark van Raab Kar cher Bouwstoffen in Middel burg telt sinds kort 20 Ci- troëns. Adri Dijkwel, van de ge lijknamige Citroendealer in Vli- sisngen, overhandigde onlangs de sleutels van 7 nieuwe Ci troen Berlingo s Commerce aan Kees de Visser, hootd tegelwer ken van Raab Karcher Bouw stoffen te Middelburg. Vanuit Middelburg bedient Raab Kar cher de hele Zeeuwse bouwmarkt. Daarbij worden vele kilometers ge maakt. Door de alsmaar drukker wordende werkzaamheden was het wagenpark van de Middelburgse bouwstoffenhandel aan uitbreiding toe. Chris Janse, leider van de Middel burgse vestiging van Raab Karcher Bouwstoffen, heeft voor Citroen be drijfswagens gekozen vanwege hun wendbaarheid en de kilometerkost prijs. Uiteraard is de vertrouwde ser vice die hij ontvangt van Citroen Dij kwel Vlissingen een zwaarwegend argument geweest bij de keuze voor het gerenommeerde Franse auto merk. gen, dat het weliswaar een Koreaans merk was, maar wel met Japanse technologie," vertelt Tonny van der Vliet enthousiast. "Nu verkoopt het merk zichzelf!" Hyundai is helemaal op zijn plek bij Van der Vliet in Goes. Van der Vliet legt verder uit: "Het veelzijdige ka rakter van Hyundai komt terug in on ze organisatie. Klanten kunnen bij ons terecht voor alles wat met auto rijden te maken heeft, of het nu gaat om een nieuwe Hyundai, een ge bruikte auto of het afsluiten van een financiering, we regelen alles onder één dak! Onze klanten zijn we van dienst met een totaalpakket dat in vulling geeft aan iedere mobiliteits wens." Heldere toekomst p de Autorai werd bij voorge teld aan het grote publiek én an mij. De Daihatsu Sirion 2. e auto lijkt in niets meer op de erste Sirion. Dit is een echte lotte verschijning, net als de harmante verkoper op de Au- ïrai bij Daihatsu. Ik liet me dan ok graag uitgebreid door hem iformeren over deze nieuwe ierwieler. olgens de verkoper zijn ze er bij aihatsu eens goed voor gaan zitten, an het ontwerpen van de Sirion 2 ing namelijk eerst een uitgebreid ïarktonderzoek vooraf. Aan alles ebben ze gedacht. Uit het onder- oek bleek dat de nieuwe Sirion raktisch, zuinig, veilig en milieu- riendelijk zou moeten zijn. En dat is-ie dan ook geworden. Het is een pittig ogende auto die heel wat men sen zal aanspreken. Van jonge meid tot jonge moeder of jonge oma. U kunt hier ook jonge knul, vader of opa lezen maar deze rubriek heet nu eenmaal niet voor niets Vrouw& Au to. Compact en ruim Deze nieuwe Daihatsu oogt als een compact karretje. De ronde vormen van de spatborden geven hem een lekkere bolle toet. De hoeveelheid ruimte in de auto is op zijn minst verrassend te noemen. Hier kun je met gemak met vijf volwassenen in zitten! En hoewel ze er in Japan vast geen gebruik van zullen maken, heb ben ze er voor de lange Europeanen toch mooi aan gedacht: een in hoog te verstelbare rugleuning op de ach terbank. De achterbank kan overi gens zonder gesjor en getrek met één beweging worden neergeklapt. Zo ontstaat er een vlakke laadvloer die volop ruimte biedt. Goed, praktisch is de Sirion dus ze ker. En veilig? Met computergeopti- maliseerde kreukelzones, een elek tronisch remkrachtverdelingssys- teem bovenop de ABS, veiligheids- balken in de portieren én airbags aan de voorkant en zijkant, denk ik dat de wagen qua veiligheid weinig te wensen overlaat. En hoe milieu vriendelijk is de Sirion? Volgens Dai hatsu hebben hun motoren de laag ste C02 uitstoot van Europa. Het brandstofverbruik is ook bijzonder laag. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor uw portemon nee! Ik heb op de Autorai veel over de Si rion gehoord, ik heb hem gezien, er in gezeten en nu wil ik nog maar één ding: ermee rijden natuurlijk. Er kan op de Autorai veel, maar dat niet. Op dus naar Autobedrijf J.W. de Voogd in Vlissingen, de dealer voor Walche ren. Mijn testauto is een 1.3 voorzien van een prestige pakket. Altijd leuk van die extra's. Het betekent dat de auto naast de complete standaarduit rusting onder andere is voorzien van een airco en een zeer in het oog springende toerenteller die als een paddestoel uit het dashboard rijst. Het ingebouwde audiosysteem, ook een extra optie, is een aanrader. Het is volledig geïntegreerd in het dash board. Fraai én voor dieven niet inte ressant om te stelen. Streng Goed, ik zou met de auto gaan rij den. Ik neem plaats achter het stuur, draai de sleutel om in het contact en rijd weg. De auto is direct 'eigen', alsof ik er al jaren in rijd. Alles zit precies op de plaatsen waar je het verwacht. Geen gezoek naar handel tjes of knopjes, alles is logisch en functioneel ingedeeld. Hij rijdt heer lijk. Zowel in de stad als op de snel weg. Dit is een heel comfortabele au to. Ik heb beloofd om de fotograaf op te halen. Hij neemt plaats op de passa giersstoel en al pratend rijden we weg. Omdat we een klein stukje ver derop de foto al zullen maken laat hij de veiligheidsgordel voor het gemak maar even achterwege. En dat mag niet. Niet van de politie, maar ook niet van de Sirion. Het protest begint met een rood knipperend lampje dat wij besluiten te negeren. Het is ten slotte maar een klein stukje. De Si rion is het er niet mee eens. Een alarmsignaal gaat af en het aantal decibellen wordt daarbij langzaam aan akelig hoog. Toch maar de gor del om dan, tot grote tevredenheid van de auto die onze gehoorzaam heid direct beloont met een aange naam stilzwijgen Deze nieuwe Sirion 2 biedt heel veel auto voor een aantrekkelijke prijs. Er is al een 1.0 12V vanaf 10.999 euro. Wilt u ook kennismaken met deze nieuwe Daihatsu? Kom dan langs bij Autobedrijf de Voogd in Vlissingen of Autobedrijf Rijk in Goes. U bent van harte welkom voor het maken van een proefrit. Tot de volgende keer, Manön Kees de Visser (links) ontvangt de sleutels van de nieuwste Citroens uit handen van Adri Dijkwel vVWlmTO Daihatsu Sirion2: ekker veelzijdig

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2005 | | pagina 41