Onderzoek Vrouw en Auto: Vrouwen praktisch ingesteld Vanaf 1 januari is AutoTeam officieel Chevrolet dealer. www.autoteam.nl AutoTeam Vormgeving, comfort en aanschafprijs, ze zijn voor zowel mannen ais vrouwen doorslaggevend bij de aankoop van een auto. Vrou wen kiezen iets eerder voor een compacte auto en mannen iets va ker voor een auto met een hoge topsnelheid en veel motorvermo gen. Het zijn enkele conclusies uit het onderzoek Vrouw en Auto,dat MarketResponse Nederland heeft uitgevoerd voor de RAI vereniging. Hei is feest bij AutoTeam omdat Daewoo met ingang van 1 januari is overgegaan in Chevrolet en wij hiermee een "nieuw" merk mogen verwelkomen. Kom daarom snel bij ons langs voor een eerste kennismaking met Chevrolet Dan kunnen we u vertellen wat er in het nieuwe jaar allemaal gaat gebeuren. Tot ziens bij AutoTeam. AutoTeam Goes b.v. Klein Frankrijk 31, Goes Tel. (0113) 23 79 23 AutoTeam Vlissingen b.v. Bedrijfsweg 2, Vlissingen Tel. (0118) 46 17 10 Opmerkelijke verschillen komen naar voren als het gaat over het oriënta tiegedrag. Mannen gebruiken vaker de media, internet en autobladen ter wijl vrouwen eerder'anderen raadple gen voordat zij een beslissing nemen over de aankoop van een nieuwe au to of de keuze van een nieuwe lease auto.De ervaringen van vrouwen in de showroom en werkplaats zijn in een aantal gevallen niet om over naar huis te schrijven. Relatief veel vrouwen ervaren im mers dat zij door de autoverkopers anders worden behandeld dan man nen. Vooral de meer zelfverzekerde groepen (conformistische en expres sieve) signaleren dit. 'Emancipatie besef moet nog doorbreken bij de dealers', was een van de opmerkin gen over de ervaringen met de ver koop. En andere respondent had het gevoel dat er, wanneer haar partner er bij was, 'over haar heen' werd ge praat. Vrouwen zijn redelijk tevreden als het gaat over de contacten met het werkplaatspersoneel. Vooral on zekere vrouwen waarderen hun op stelling. Een vrouwenauto? Uit het onderzoek blijkt dat dat meer cliché is dan wer kelijkheid. Wordt die auto gekarakte riseerd dan vallen termen als leuke kleuren, gemakkelijk en praktisch en boodschappenauto. Bij de expressie ve vrouw roept de term 'vrouwen auto' de kwalificaties truttig, rond en bol op. Het onderzoek werd gehou den in november onder 450 vrouwen die een nieuwe auto kochten of in gebruik namen als lease-auto De conclusie brengt een aantal zaken aan het licht. Een eigen auto wordt geassocieerd met emancipatie, onaf hankelijkheid en vrijheid. De vrouw die een nieuwe auto koopt of via een leasecontract gaat rijden, kent de weg in autoland. De diversiteit is pri ma en aan een specifieke 'vrouwen auto' heeft ze geen behoefte.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2005 | | pagina 16