www.vlissingen.nl VERGADERING GEMEENTERAAD DIENSTVERLENING INFORMATIE-AVOND TUINDORP-OOST PAS 65? EVEN EEN BOOMPJE PLANTEN KANAALSTRAAT: EEN RICHTING EN 30 KM UW GEMEENTE BEREIKBAAR: MANTELZORGERS IN DE BLOEMETJES GEZET ROF-FORMULIER INLEVEREN EVEN BIJPRATEN MET RAADSLID KEES DE ROOS ENQUETE EVENEMENTEN Informatiepagina van de gemeente Vlissingen Redactie: bureau Communicatie, Paul Krugerstraat 1 telefoon (0118) 487082 ENERGIEWINST VOOR MINIMA AGENDA 3EZOEKADRES POSTADRES BALIE TELEFONISCH INFORMATIE PUNT E-MAIL OVERIGE BEZOEKADRESSEN SPREEKUUR SOCIALE ZAKEN KREDIETBANK INFORMATIE SPREEKRECHT EVEN BIJPRATEN MET WETHOUDER POPPE-DE LOOFF STADHUIS Woensdag 17 november 2004 De Faam 7 Volgende week vrijdag 26 november is de publieksba- lie de hele dag g iet de esloten in openina van het vernieuw de stadhuis. Tot 1 januari 2005 zal de publieksbalie iedere vrijdagmid dag vanaf 1 2.00 uur gesloten zijn. Daarna is de publieksbalie op vrij dag weer van 9.00 tot 16.00 uur geopend. Vanaf 1 januari 2005 is iedereen in Nederland ver plicht om in het bezit te zijn van een geldiq identiteits bewijs. Dit geldt voor ieder een vanaf 14 jaar. De apar te Pas-65 wordt dan over bodig, omdat 65-plussers met het identiteitsbewijs hun leeftijd kunnen aanto nen. Binnenkort wordt er daarom geen Pas-65 meer verstrekt. Op vertoon van uw identiteitsbewijs blijft u gewoon in aanmerking komen voor de korting die u anders met het Pas-65 zou krijgen. Deze is namelijk niet afhankelijk van het bezit van een pas, maar is afhankelijk van uw leeftijd, ledereen die al een Pas-65 heeft kan deze gewoon blijven gebrui ken. Aanstaande maandag 22 november om 20.00 uur is er in buurthuis Aldegonde, Westerzicht 386, een infor matie-avond over mogelijke woninabouw op het kassen- gebiea Tuindorp-Oost. Belangstellenden zi|n van harte uitgenodigd om deze bijeenkomst bii te wonen. Op deze avond Krijgt u gele- Eenheid om vragen te stel- tn en uw mening te geven. Momenteel is er een kassenbedrijf gevestigd tussen de bebouwing van ae Vrijburgstraat, de Nieuwe Vlissingseweg en het bedrijventer rein Vrijburg. Er is bij de gemeente het verzoek ingediend om op deze locatie woningen te bouwen. Het college van burgemeester en wet houders heeft dit verzoek in over weging genomen. Maar voordat hierover een besluit wordt geno men, willen we graag uw mening horen Wethouder Poppe-De Looft zal de bijeenkomst voorzitten. Nadat we op deze avond uw mening gehoord hebben worden de plannen uitgewerkt. Op een later moment is inspraak mogelijk op de ontwerpplannen Gemeente Vlissingen plant in de komende tijd maar liefst 121 nieuwe bomen aan. In Souburg worden er ter afron ding van de werkzaamheden aan de Kanaalstraat 65 nieuwe bomen aangeplant. En op het vernieuwde Stadhuisplein komen 56 nieuwe bomen. Alle bomen zijn van een groot formaat, waardoor er vanaf Begin af aan een behoorlijke boom staat. Hierdoor wordt het straatbeeld meteen groener als het voorjaar wordt. Een aantal van de nieuwe bomen vervangen oude iepen, die vanwege de iepziekte uit voorzorg gerooid zijn. Het grootste gedeelte van de reconstructie werkzaamheden aan de Kanaalstraat zit er op. Daarom zal op woensdag 17 november a.s. hef kruispunt Bermweg- Spoorstraat-Kanaalstraat worden opengesteld voor hef verkeer. De Kanaalstraat is dan weer gewoon te bereiken via de Bermweg en Spoorstraat. Sinds kort is het een richtingsverkeer van kracht (route Bermweg richting Karolingen- baan). Bovendien is de Kanaalstraat 30 km gebied is geworden. Het eenrichtingsverkeer in het Koopmansvoetpad die t.b.v. de werkzaamheden tijdelijk is gewijzigd zal woensdag 17 november teruggaan naar de oude situatie (dus terug naar de route Kanaalstraat richting Burgemeester Stemerdingenlaan). Op zaterdag 27 juni is er van 10.00 - 17.00 uur een "open dag" in het vernieuwde stadhuis. Dan kunt u zelf eens een kijkje nemen in de nieuwe raadszaal. Foto: Lex de Meester De gemeenteraad verga dert over op donderdag 26 november om 19.30 uur in het stadhuis, ingang Stadhuisplein. De vergade ring is openbaar. U bent van harte welkom om deze bijeenkomst bij te wonen. De volgende onderwerpen staan (onder voorbehoud) op de agen da: 1Raadsvoorstel inzake Waterplan Vlissingen 2004- 2008. 2. Raadsvoorstel Sporfboulevard. 3. Raadsvoorstel Aanpassing for faitaire berekeningswijze toe ristenbelasting en instandhou ding tarief forensenbelasting. 4. Raadsvoorstel Krediet verka belen 150 Kva-lijn Buitenhaven 5. Raadsvoorstel Begroting 2005 van GGD-Zeeland 6. Raadsvoorstel Begroting 2005 van MZW (Maatschappelijke Zorg Walcheren). 7 Raadsvoorstel renteverlaging kredieten verstrekt door de GR Kredietbank Walcheren 8. Raadsvoorstel inzake de jaar rekeningen 2002 en 2002 en de 2004 van de gemeen- Paul Krugerstraat 1Vlissingen Postbus 3000, 4380 GV Vlissingen Maandag t/m vrijdag van 9.00 tof 16.00 uur Donderdag tot 19.00 uur Maandag t/m vrijdag van 9.00 tof 17.00 uur Donderdag tot 19.00 uur 0118-487000 algemeen telefoonnummer 0118-487100 burgerzaken, informatie en klachten 0118-487200 zorg, welzijn, inkomen en belastingen 0118-487300 bouwen, wonen, milieu en beheer Fax- 0118-410218 DIGITAAL LOKET Aanvragen van informatie en producten: vA^W.vlissingen.nl/lokef INTERNETSITE www.vlissmgen.ni gemeente@vlissingen.nl voor algemene vragen publ3eKsdiensten@vlissingen.nl voor (aan)vraaen over producten en diensten klachten@viissingen.ni voor klachten en meldingen over producten en diensten van de gemeente Vlissingen Afvalverwijdering Edisonweg 9, Vlissingen Sport' Eclisonweg 9, Vlissingen Gemeentearchief Heiiebardierstrciat 2, Vlissingen Beheer, beplantingen, begraafplaatsen, rioleringen en bestratingen Vredehoffacin 50, Vlissingen 0800 - 766 70 00 van 9.00 - 10.00 uur. (Gratis, niet met GSM) Dr. Stavermanstraat 59, 4382 LE Vlissingen Maandag f/m vrijdag van 9.00 - 12.30 uur; 's middags alleen op afspraak. Telefonisch spreekuur: maandag t/m vrijdag van 9.00 -10.30 uur 0118-487542 Allé gebouwen zijn toegankelijk voor gehandicapten. schappelijke regeling regionaal budgetbeheer Budgetbeheerder Woninggebonden Subsidies Walcheren. 9. Raadsvoorstel tot vaststelling van de najaarsnota. De definitieve, door hef presidi um vastgestelde, agenda vindt u volgende week op deze pagina. De agenda en de stukken liggen ter inzage in de gemeentelijke informatiehoeken in het stadhuis, Paul Krugerstraat 1bibliotheek "t Spui' in de Spuistraat, wijkcen trum 'Open Hof' aan de Alexander Goaelweg, wijkbu reau Blikkenburg 13 in Bossenburgh en de bibliotheek in de Kanaalstraat in Oost- Souburg. Als u de raadsvergadering bezoekt, ligt voor u een raads- agenda gereed. Als u wilt, kunt u ook hef woord voeren @ó:over onderwerpen die op de agenda staan. @7:ln de raadsvergade ring is er namelijk een half spreekrecht voor burgers. De cliënten van Sociale Zaken met een uitkering moeten op 25 november 2004 het zogenaamde 'rechfmatigheidsonder- zoeksformulier' (ROF) inle veren. Als de gemeente het ROF-formu- lier niet op tijd ontvangt, stopt de betaling automatisch! Op tijd inleveren voorkomt een boel narigheid. Xv.::»ïïSS®E®5SSSi®l88BSBaS8 uur U kunt zich voor het spreekrecht aanmelden tot 12.00 uur van de dag waarop de raadsvergade ring wordt gehouden bij de griffier van de gemeen teraad, mevrouw I. Sturm, stadhuis, Paul Kruger straat 1, telefoon 48 75 87. E-mail: griffie@vlissin- gen.nl Op woensdag 10 november gaf Burgemeester Van Dok- Van Weele het startsein voor de dag van de mantel zorg, door het uitreiken van het een boeketje bloemen aan mantelzorger mevrouw Dingemanse, omdat zij at jarenlang zorg verleent aan naar echtgenoot. Na het officiële boeketje van de burgemeester gingen tientallen vrijwilligers op paa, om boeketjes rond te brengen bij van te voren aangemelde mensen. De mantelzorgers worden in de bloemetjes gezet om waardering te tonen voor hun werk. AFSPRAAK IS AFSPRAAK De in 1 997 door de SP-afdeling Vlissingen uitgebrachte huis- aan-huis verspreidde krant kopte met Zoef, zoef en weg was Van der Doef", doelend op het ver trek van de toenmalige burge meester. Ons achterlatend met o.a. een afspraak die hij gemaakt heeft over de verplaatsing van de kof fieshop aan de Kerkstraat. Een afspraak die op dat moment wel erg goed uitkwam, de nieu we bibliotheek moest en zou er komen en een koffieshop midden in de bibliotheek dat kan natuur lijk niet. Nee, zelfs in de buurt kan en mag het eigenlijk niet, maar dat moet maar even. Dus wordt er overeengekomen dat de koffieshop tijdelijk naar de overkant verhuist en dat de eigenaar de toezegging heeft te zijner tijd naar het Belïamypark te kunnen/mogen verhuizen. Afspraak is afspraak vin den wij, maar niets is minder waar. Plotseling regent het bezwaren van omwonenden en raadsleden over de verplaatsing Maar een uitnodiging om eens te gaan kijken in Goes, waar ook een koffieshop is op een A-loca- tie werd door de meeste raadsle den in de wind geslagen. Jammer, want daar "hadden zij kunnen zien dat een koffieshop niet meer de koffieshop is van de jaren zestig en hadden zij van de buren (ook ondernemers) kunnen horen dat er weinig of geen overlast is. Kortom, als wij als gemeente raad geloofwaardig over willen komen vind ik dat gemaakte afspraken nagekomen moeten worden. Mocht u hierover met mij van gedachten willen wisselen kunt u mij altijd bellen of e-mailen. Kees de Roos SP-fractie Tel 0118-412306 Mail: vlissingen@sp.nl Burgemeester van Dok-Van Weele reikt het eerste boeketje uit aan mantel zorger mevrouw Dingemanse Gezinnen met een mini muminkomen kunnen gra tis een doos met energiebe sparende producten ter waarde van 50,- ontvan gen. De Actie nergiewinst wordt aan geboden door de provincie en de gemeente. Alle aanmeldingen voor de actie worden afgehandeld Antwoordcoupon Energiewinst Ja, ik wil graag de informatiefolder van de Actie Energiewinst ont vangen. Naam: Adres: Woonplaats: Stuur deze antwoordcoupon naar: Actie Energiewinst, Antwoordnummer 280, 4330 VB Middelburg (postzegel niet nodig) Op vrijdag 26 november wordt het vernieuwde stadhuis officieel geopend door 45 inwoners van de gemeente Vlissingen. De meeste ambtenaren zijn al sinds eind oktober aan slag op hun nieuwe werkplek. De eerste reac ties van bezoekers van de nieuwe publiekshal zijn erg positief. Ik vind dat het een prachtig gebouw is geworden, waar we met z'n allen trots op mogen zijn. In de komende week wordt er nog hard gewerkt om de laatste kinderziek ten op te lossen en dan is het klaar. Op zaterdag 27 november van 10.00 tot 17.00 uur zijn alle inwoners van harte welkom op de "open dag". Dan kunt u het met eigen ogen zien. Dan kunt u bij voorbeeld een kijkje nemen in de nieuwe raadszaal, relaxen in "de boeg", of een broodje eten in het stadscafé De afdelingen presen teren zich en architect Wytze Patijn geeft uitleg over het U kunt gezellig op de koffie bij de burgemeester en de wethouders. Voor de kinderen is er een luchtkussen en een ballen- bad. Bij de entree is de hele dag muziek en staat er een brand weerauto. Ook het Stadhuisplein is op de schop gegaan en momenteel worden de werk zaamheden afgerond. Dat maakt het plaatje compleet. Ik adviseer u om zoveel mogelijk te fiets of te voet te komen, vanwege de druk te. Kom gerust bij me op de koffie. ALS JE MAAR GEZOND BENT Deze week is de nota lokaal gezondheidsbeleid Walcheren 2005-2008 aan het college voor gelegd. Als voorzitter van de stuurgroep vind ik het een hele prestatie dat de drie Walcherse gemeenten samen met GGD, hef Zorgkantoor en vele andere par tijen tot een gezamenlijk beleids kader zijn gekomen. In hef advies wordt voorgesteld om met de vol gende thema's aan de slag te gaan: - Opvoedingsondersteuning en :nosociale problematiek zonde voeding bij kinderen - Lage sociaal-economische status en eigen verantwoordelijkheid Dat is zijn de uitdagingen voor de komende jaren. Want een goede gezondheid staat met stip op één in de prioriteiten van Zeeuwen. Uit eerder onderzoek blijkt dat de Walcherse bevolking in vergelij king met de rest van de Nederlandse bevolking relatief gezond is. Laten we dat zo hou den: als je maar gezond bent! in volgorde van binnenkomst. Meldt u daarom snel aan! Want op op! De deelnemers krijgen ook een energie-bespaaradvies. Door het gebruik van de energiebesparen de producten uit de doos en het gratis energieadvies kan meer dan €100,- per jaar bespaart worden op de energierekening! Zoals vorige week aangekondigd willen we met u de evenementen 2004 evalueren middels een enquête. U kunt de onderstaande enquêtelijst invullen en in een enveloppe (zonder postze gel) opsturen naar: Gemeente Vlissingen, Afdeling Publiekszaken, Antwoordnummer 2, 4380 WB Vlissingen U kunt de enquête ook invullen op onze internetsite www.vlissingen nl/enquete. ledereen vanaf 15 jaar kan aan deze enquête meedoen tot en met dinsdag 23 november 2004. De resultaten van het onderzoek staan in december op deze pagi na en op www.vlissingen nl ENQUÊTE FORMULIER EVENEMENTEN 1) Bent u het afgelopen jaar naar een evenement geweest in de gemeente Vlissingen? O Ja (ga naar vraacj 3) O Nee 2) Waarom niet? O 3) Naar welk(e) evenementfen) bent u geweest? (ga naar vraag 8) 4) Hoe was u op de hoogte van het gehouden evenement? (meerdere antwoorden mogelijk) door de pagina In Den Blauw Geruiten Kiel in de Faam O door de Folder evenementen van de gemeente Vlissingen O door de website van de gemeente: www.vlissingen.nl O anders, namelijk... 5) Waren er dingen die volgens u beter geregeld of georganiseerd hadden moeten worden2 5 Ja, namelijk... O Nee 6) Wat vindt u over het algemeen van de kwaliteit van de evenementen? 1D Uitstekend Goed O Matig O Slecht 7) Voelt u zich veilig als u op een evenement in de gemeente Vlissingen bent2 O Ja O Nee, omdat 8) Kent u de folder van de evenementenkalender die de gemeente Vlissingen elk jaar uitcjeeft? O Nee 9) Vindt u dat er genoeg evenementen georganiseerd worden in de gemeente2 O Ja, genoeg (ga naar vraag 11) 1Nee, er moeten meer evenementen georganiseerd 10) Wat voor soort evenementen moeten er meer georganiseerd worden? (meer dere antwoorden mogelijk) 1Binnenactiviteiten Culturele evenementen Evenementen voor kinderen O Anders, 11Wordt er genoeg reclame gemaakt over evenementen in de gemeente? O Ja O Nee 12) Wat zou er bij veel evenementen verbeterd moeten worden? (meerdere ant woorden mogelijk) O Minder lawaai Betere horecavoprzieningen O Betere bewegwijzering 7 Betere veiligheid (polihebezettmg) O Betere parkeervoorzieningen 7 Anders, namelijk 13) Ondervindt u wel eens hinder van een evenement in uw directe woonomgeving? O Ja, namelijk O Nee 14) Weet u dat er een ser/icenummer (0900-8844) van de politie bestaat waar u een klacht over een evenement kunt melden en dat er tevens een milieuklachtenlijn bestaat dat u kunt bellen2 O Ja O Nee 15) Weet u dat er voor veel buiten evenementen een vergunning aangevraagd moet worden? O Ja O Nee 16) Wat is uw leeftijd? O 15-19 jaar O 40-54 jaar O 20-29 iaar O 55-69 |aar O 30-39 |aar O 70 of ouder 17) Wat is uw geslacht2 O Man O Vrouw 18) Wat is postcode2 O 19) Tot slot, heeft u er behoefte aan om uw antwoorden toe te lichten of aan te vul len aan de evenementencoördinator? De coördinator neemt dan contact met u op. O Ja, mijn naam en telefoonnummer zijn: Nee Hartelijk dank voor uw medewerking!!

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2004 | | pagina 7