De programmabegroting 2005. Wat vinden de partijen ervan?
GROENLINKS
Lijst Damman
Week
Staatkundig
Gereformeerde
Partij
Politieke Partij Middelburg (PPM),
Middelburgs Belang (MB) en
Socialistische Partij (SP)
Woensdag 10 november 2004
De Faam 10
leder jaar geven de politieke partijen
van de Middelburgse gemeente
raad hun reacties op de begroting.
Zo ook voor 2005.
De vergadering was vorige week
maandag. De reacties leest u op
deze pagina en op de gemeentelijke
informatiepagina op bladzijde 5.
SGP-koers
Een heldere koers met de Bijbel
als kompas is de koers van onze
fractie. Steeds minder mensen in
ons land kennen de Bijbel. Ter
wijl naar onze christelijke overtui
ging dat Boek voor iedereen de
belangrijkste leidraad is. Een
samenleving bestuurd vanuit
christelijke levensbeschouwing
gebaseerd op vaste Bijbelse nor
men is een geordende samenle
ving. De toenemende ontkerste
ning in ons land baart ons grote
zorgen. Ze leidt tot verval en de
valuatie van normen en waarden.
De SGP bepleit een reformatie
en terugkeer tot Gods Woord en
Wet.
Praktisch vertaalt onze koers
zich in een sociaal beleid met
extra bescherming van de zwak
keren en een verantwoord om
gaan met de financiële middelen.
Financiële positie versterken
De eerste vijf jaar na vaststelling
van de Kwaliteitsatlas is er ont
zettend veel gebouwd. De grote
bouwprojecten leveren miljoenen
euro's aan inkomsten en exploi
tatieoverschotten.
En toch zit Middelburg financieel
behoorlijk klem. Er is geen geld
voor nieuwe projecten. De voort
gang van de kwaliteitsatlas, zo
als de langzaamverkeersbrug en
ontwikkeling van de kanaalzone
stagneert vanwege het ontbre-
KOERS OP KWALITEIT", zo
heette onze belofte aan u, kiezer
in de gemeente Middelburg.
U zult begrijpen dat wij dus nu
zware tijden beleven
Het bedrag dat Middelburg uit
Den Haag krijgt wordt fors lager
en dat betekent dat er minder te
besteden is in onze gemeente in
2005. En dat betekent tevens dat
je als politieke partij keuzes
maakt, ook minder leuke.
D66 Middelburg maakt een keu
ze in deze volgorde:
1 net als thuis: kritisch naar je lo
pende uitgaven kijken
net als thuis: een aantal geplan
de investeringen even uitstellen
net als thuis: even geen nieuwe
(financiële) verplichtingen aan
gaan.
Op dat eerste punt ziet D66 dat
de gemeente dit echt doet,
binnen het stadskantoor, bij in
koop van zaken, bij het aantal
ambtenaren, bij het kasboekje
van verschillende afdelingen van
de gemeente. Daar zit niet veel
rek meer in.
De programmabegroting 2005 is
het kader bij uitstek, waarin staat
aangegeven wat we als Raad
dat jaar willen bereiken, wat we
dan moeten doen en wat dat
mag kosten.
Als Raad hebben we daarvoor
kaders aangegeven (Kadernota
juni) en het College de opdracht
gegeven die begroting in te gaan
vullen.
De fractie van GroenLinks kan in
grote lijnen instemmen met de
wijze waarop het College dat ge
daan heeft. De voorstellen lopen
redelijk parallel met de door de
Raad vastgestelde Kadernota.
Ook voor 2005 hebben we weer
veel minder geld uitgekeerd ge
kregen van het Rijk, dus moet er
weer drastisch en soms pijnlijk
bezuinigd worden om die begro
ting sluitend te krijgen.
Het College wil de inwoners
meer betrekken bij het reilen en
ken van middelen. Hoe komt
dat? Waar is al dat geld geble
ven?
Het verdwijnt in de bodemloze
put van risicovolle projecten die
ons achtervolgen met tegenval
lers.
Investeringen die iets opleveren,
scheppen middelen om nieuwe
investeringen te doen. Investe
ringen die alleen maar geld
kosten leggen ons op den duur
lam, denk aan het A-theater. Is
dat de koers van Middelburg?
Laten we onze koers en ambitie
bijstellen en alleen op een be
heerste en verantwoorde manier
investeren en niet alles tegelijk
doen.
Middelburg mag haar financiële
positie niet verder verzwakken,
maar moet die versterken!
Werk en inkomen
De laatste jaren is er een opval
lende groei van het aantal
schuldsituaties (welvaartsschul
den). Vooral veel jongeren en ge
zinnen met schoolgaande kinde
ren hebben schuldproblemen.
Er is een vrijwel ongeremde con
sumptiedrift en de reclame
speelt hierin een bedenkelijke rol.
Dit is een zorgelijke ontwikkeling
die voor veel ellende zorgt in de
persoonlijke levenssfeer.
De SGP pleit voor gerichte pre
ventieve acties ter voorkoming
van dit probleem; bijvoorbeeld in
Op het tweede punt verschilt
D66 van mening met een aantal
andere partijen. Zo zien we graag
dat het autoverkeer ons minder
hindert in de stad en een goed
parkeerverwijssysteem kan daar
bij helpen. Dat systeem gaat
echter even niet door, daar wordt
op bezuinigd. Wat wel door lijkt
te gaan is een investering in een
"huis van Europa", te bouwen op
het kaveltje in de Maisbaai. Het
moet een soort tentoonstellings
ruimte worden voor Europese
landen. D66 weet echt niet wie
daar op zit te wachten. We weten
wel dat de Kloveniersdoelen op
een huurder zit te wachten
En als laatste punt, het (niet) aan
gaan van nieuwe verplichtingen,
nou, dat speelt in Middelburg
niet zo, we kreunen en steunen
op dit moment al onder de huidi
ge verplichtingen.
D66 vindt dat de gemeente
Middelburg meer kan doen aan
onderhoud van groen en straten
en wegen, cultuur en voorzienin
gen voor kinderen en jongeren.
Het geld dat daarvoor nodig is
kan gehaald worden door "het
huis van Europa" niet in Middel
burg te realiseren er komt dan
ruim anderhalf miljoen vrij) en
door het aandelenkapitaal van de
gemeente in Delta Nuts te laten
werken in het voordeel van de
gemeente en inwoners dus. Wij
zoeken naar wegen om dat laat
ste te realiseren.
zeilen van de gemeente.
GroenLinks is niet ontevreden
over de manier waarop hier aan
gewerkt wordt.
Wijktafels, hoorzittingen, infor
matieavonden, chatsessies, we-
blogs worden steeds meer inge
zet en gebruikt om inwoners ac
tief te betrekken bij het gemeen
telijke beleid. Kijk eens op
www.middelburg.nl onder we-
blogs raadsleden GroenLinks.
Daar moeten we vooral mee
doorgaan, zo breng je de politiek
daadwerkelijk dichter bij de
mensen. Maar de schriftelijke
communicatie tussen gemeente
en bewoners loopt nog steeds
niet goed. Brieven worden niet
of te laat beantwoord. En ook de
communicatie van het College
naar de Raad kan beter. In veel
gevallen komt het voor dat de
Raad de informatie moet halen
uit de krant, terwijl we de feite
lijke informatie pas later horen
de vorm van voorlichting over
verantwoorde geldbesteding.
Economie
De SGP vindt dat we meer moe
ten investeren in economische
acquisitie. De ontwikkeling van
werkgelegenheid in de regio
maakt ons bezorgd voor de toe
komst. Bestaande ondernemin
gen moeten alle ruimte krijgen in
Middelburg, maar ook in Arne-
muiden. Landbouw en visserij
moeten meer aandacht krijgen.
Wonen en zorg
Onze fractie blijft kritisch ten
aanzien van woon-servicezones.
Ons bereiken signalen dat veel
ouderen toch kiezen voor een
woonomgeving met een ge
meenschapsruimte en allerlei ac
tiviteiten. In kleinere clusters
vreest men vereenzaming en het
ontberen van allerlei faciliteiten
en mogelijkheden die wel aan
wezig zijn in een groter tehuis. De
SGP blijft vragen hebben of het
proces van extra-muralisering
Toto
De gemeenteraad van Middel
burg werkt inmiddels "duaal",
een moeilijk woord voor goed
gescheiden verantwoordelijkhe
den tussen gemeenteraad(
volksvertegenwoordiging) en
burgemeester en wethouders.
Tot nu levert "duaal" voor u als
inwoner weinig op.
D66 vindt dat duaal vooral bete
kent: als politieke partij echt
gaan voor de keuzes uit het pro
gramma dat je je kiezers voorleg
de. Dat nu gebeurt nog steeds
niet of onvoldoende in onze ge-
meente( anders was dat theater
in Middelburg allang op een an
dere plek gebouwd) en dan sta je
straks als kiezer weer voor de
keuze: spiegeltjes en kraaltjes
of... principes. Wij zullen ons blij
ven inspannen om over keuzes
die politieke partijen maken in de
gemeenteraad, u straks te infor
meren als u weer moet kiezen,
gewoon woorden en daden, van
D66 en van andere politieke par
tijen in de gemeenteraad van
Middelburg.
Veel uitgaven in en voor de stad
van het College.
Middelburg wordt door inwoners
ervaren als een relatief veilige
woon- en leefomgeving.
De gemeente heeft een belang
rijke rol in het waarborgen van
die veiligheid en daar waar nodig
te verbeteren. Hiervoor wordt
een integraal veiligheidsbeleid
ontwikkeld. Samen met andere
partners en vanuit een veilig
heidsanalyse, die gemaakt is op
basis van wensen en bedenkin
gen van inwoners wordt er een
plan van aanpak gemaakt.
Voor GroenLinks heeft de aan
pak van huiselijk geweld, meer
aandacht voor de veiligheid van
fietsers en voetgangers en het
verbeteren van het veiligheids
gevoel in bepaalde wijken van
Middelburg prioriteit.
De toenemende druk op het
Middelburgse wegennet staat
op gespannen voet met de leef
baarheid en verkeersveiligheid.
GroenLinks vindt dat er nog veel
moet gebeuren aan de verbete
ringen van de doorstroming van
het verkeer. Het College wil met
beperkte aanpassingen die
doorstroming van het autover
van de ouderenzorg aansluit bij
de wensen en behoefte van de
doelgroep?
Zegen op ons werk
Rust er zegen op ons werk? Dit is
een Bijbelse uitdrukking. Een
wethouder haalde deze uitdruk
king onlangs aan in verband met
het A-theater, dat er kennelijk
geen zegen rust op dit project.
Waar rust wel zegen op? Als we
bezig zijn op een eerlijke, verant
woorde manier met de intentie
dat te doen tot eer van God en
het welzijn van onze naaste. Dat
wensen wij de burgemeester en
wethouders, de ambtenaren en
onze collega-raadsleden van
harte toe, maar eveneens u allen
die dit leest!
In de weblog op de site van de
gemeente Middelburg informe
ren we u regelmatig over ons
standpunt ten aanzien van actu
ele zaken in de politiek. Kijk op
www.middelburg.nl en klik naar
de weblog van de SGP.
liggen al vast en zijn niet (meer)
te beïnvloeden. D66 zal in 2005
dus vooral het accent leggen op
de kwaliteit van het functioneren
van de gemeente, de kwaliteit
van allerlei projecten die in de
stad in uitvoering zijn en zeker
ook de kwaliteit(sverhoging) van
het democratisch functioneren
van de gemeente. D66 vond en
vindt dat (groepen) inwoners de
mogelijkheid moeten hebben om
heel belangrijke zaken in de ge
meente op de agenda van de ge
meenteraad te zetten. En ook
daar gaan we (opnieuw) aan wer
ken in 2005!
Tot slot wat ons betreft: de voor
genomen bezuinigingen op de
bibliotheek in de stad gaan van
tafel! En het wonen en leven in
onze gemeente moet echt niet
veel duurder gaan worden!
Opmerkingen, vragen en nog lie
ver ideeën? Graag horen wij ze
van u: telefoon 62 94 11 of mail
naar rijke06@zeelandnet.nl. Zie
ook de gemeentegids of kijk op
www.d66walcheren.nl
keer gaan verbeteren en wil ook
dat de binnenstad goed bereik
baar is voor auto's met voldoen
de parkeervoorzieningen.
Verbeteringen van het fietsnet-
werk, veilige voetgangersroutes,
meer parkeervoorzieningen voor
fietsers in de binnenstad daar
gaat onze voorkeur naar uit.
GroenLinks pleit voor de aanleg
van transferia buiten het cen
trum en wil een autoluwe
binnenstad. Wat ons betreft dus
geen nieuwe parkeergarage's in
het centrum!
Belofte maakt schuld, het wordt
tijd dat er gestart wordt met de
realisatie van een nieuw stedelijk
jongerencentrum in 2005.
GroenLinks blijft enthousiast
over de nieuwe huisvestings
plannen voor ouderen (Woon-
servicezone), maar wil ook de
garantie dat deze ook' betaal
baar zijn en blijven voor minder
draagkrachtige bewoners.
Onze fractie vindt dat er meer
geïnvesteerd moet worden in
betaalbare huurwoningen, zodat
jongeren en starters meer kan
sen hebben op een redelijke ter
mijn huisvesting te vinden in
Middelburg.
CDA
Recht door zee en zonodig een
brug slaan
Het CDA vindt dat in 2005 de
volgende onderwerpen extra
aandacht verdienen:
De Zeeuwse bibliotheek
Middelburg mag trots zijn op de
Zeeuwse Bibliotheek met ruim
450.000 bezoekers per jaar. Het
CDA vindt het onverantwoord
verder te bezuinigen op deze
voorziening.
Starterswoningen
Middelburg is een stad in bewe
ging. Veel bouwprojecten zijn in
uitvoering. Jongeren en starten
de gezinnen hebben echter on
voldoende kansen om geschikte
huisvesting te vinden. Het CDA
vindt dat hier een oplossing voor
gevonden moet worden door
Middelburg, leefbaar, veilig en
betaalbaar. Met die leuze ging
de Politieke Partij Middelburg -
toen nog Leefbaar Middelburg-
in 2002 de gemeenteraadsver
kiezing in. Anderhalf jaar voor de
volgende verkiezingen is die leu
ze nog even actueel. Elf fracties,
een nieuw record, proberen uw
belangen te behartigen. Tegeno
ver de twee reuzen, PvdA en
CDA, bijgestaan door hun
knechtjes GroenLinks en
Christenunie, kunnen zeven
dwergen nauwelijks een vuist
maken. De PPM, MB en de SP
zullen de komende tijd proberen
door nauw samen te werken één
sterke vuist te maken. Die vuist
is nodig!
Leefbaar en betaalbaar, een nor
male eis aan uw woonomgeving.
De leefbaarheid van sommige
,Een jaar geleden heb ik als kers
verse fractievoorzitter van de
WD met veel enthousiasme de
begroting 2004 kritisch tegen het
licht gehouden. De signalen die
ik toen heb afgegeven werden
goed ontvangen. Nu, een jaar la
ter, vanuit een wat onwennige
positie hier mijn bijdrage. Zoe
kend naar de accenten die ik wil
geven, maar nog steeds geba
seerd op het liberale gedachte
goed.
Financiën
Het college heeft een dringend
beroep gedaan op de raad om
geen voorstellen te doen die
meer geld vereisen dan in de
conceptbegroting 2005 is aan
gegeven. Datzelfde college, dat
veronderstelde meevallers zo
snel mogelijk omzette in nieuw
beleid, zonder zich daarbij te be
kommeren over mogelijke tegen
wind. Het geld brandde in de vin
middel van een revonderend
fonds. Voor de ISV-2 periode is
hier landelijk a 1.425 miljard be
schikbaar gesteld. Door deze
methode kunnen laagrentende
leningen worden verstrekt.
Kleine kernen
Er moet meer aandacht komen
voor het wonen in kleine kernen,
zeker nu de geluidscontour in
Nieuw en St.Joosland gewijzigd
wordt. Het CDA pleit voor betere
benutting van inbreidings- dan
wel uitbreidingslokaties. Bij in-
breiding lokaties denken we niet
aan het volbouwen van alle stuk
ken groen, maar aan nieuwbouw
op lokaties waar gebouwen aan
vervanging toe zijn.
Speelruimte
Er moet voldoende ruimte zijn en
blijven voor kinderen. Om je als
kind te ontwikkelen heb je speel
ruimte nodig. Het CDA pleit voor
voldoende speelruimte in de
Stromenwijk. Het autoverkeer is
in deze wijk dominant. Bij de
delen van onze stad staat onder
druk door drugshandel en
drugsgebruik, verpaupering en
rondhangende jeugd. Onze frac
ties verlangen een voortvarende
aanpak van drugshandel en ver
paupering. Voor de jeugd vragen
wij speelplaatsen en trapveldjes.
Na 20 jaar discussie leek een
plek gevonden voor Midgard,
The Nighttrain. Even snel als het
pand werd aangekocht, draai
den burgemeester en wethou
ders de plannen voor een open
jongerencentrum de nek om.
Onze fracties herhalen ons
standpunt: geef jongeren een
podium, waarop zij hun talenten
kunnen ontplooien.
Betaalbare huisvesting wordt
een groot probleem. Een koop
woning is voor velen onbetaal-
gers. Het is niet alleen het gevolg
van het overheidsbeleid dat we
in financieel zwaar weer zijn te
rechtgekomen. Ook de naïeve
opstelling van dit college is daar
debet aan. Natuurlijk, het is de
raad geweest die het college
heeft opgedragen het raadspro-
gramma uit te voeren. Maar het
is aan het college tijdig te wijzen
op onverantwoorde risico's.
Welk collegelid durft het aan om
een motie naast zich neer te leg
gen en nee te zeggen tegen de
raad?
Op de winkel passen?
In juni bij de behandeling van de
kadernota heb ik het voorstel ge
daan om de accenten in de be
groting te verleggen: terughou
dend met nieuw beleid en meer
geld om onze eigendommen in
goede staat te houden. Het voor
stel vond geen meerderheid in de
raad. Maar, moeten we dan de
rest van deze raadsperiode al
leen maar op de winkel passen?
Nee, we moeten realistische
plannen blijven maken. Zo moe
herinrichting van de wijk zal de
ruimte beter benut moeten wor
den voor speelruimte.
Buitengebied
Meer dan de helft van het
Middelburgs grondgebied be
staat uit een natuurlijk aange
kleed buitengebied. Het CDA is
van mening dat ook in 2005 een
aanjaagsubsidie voor de akker
randen welkom is. Akkerranden
zijn de bloemrijke stroken akker
land langs wegen en fietspaden,
die bezaaid zijn met bloem
mengsels om zo natuurlijke ber
men te creëren.
Woonservicezones
Er is een goed beleid ontwikkeld
wat betreft de woonservicezo
nes. Het CDA pleit wel voor bij
zondere aandacht voor de be
woners die plaats moeten ma
ken voor de nieuwe woonzorg
clusters. Een goede communi
catie met hen vinden wij erg be
langrijk. Niet in de zin van een
richtingsverkeer, maar een goed
luisteren over en weer.
HVO-IKOS
Ruim 700 kinderen op het open
baar onderwijs volgen lessen
van het humanistisch vormings
onderwijs en godsdienstonder
wijs. Het CDA vindt het een
meerwaarde indien deze lessen
blijven bestaan en wil dat de be-
baar, een huurhuis is niet te vin
den. In de komende jaren wor
den 3500 woningen opgeleverd,
120 daarvan vallen in de catego
rie sociale woningbouw. Volgens
onze fracties veel en veel te wei
nig. Het woningbouwprogram
ma dient drastisch te worden
herzien. Aanzienlijk meer huur
woningen en sociale woning
bouw en minder dure koopwo
ningen.
Leefbaar en veilig is van groot
belang voor een bijzonder
kwetsbare groep, de ouderen.
Zij voelden zich thuis in onze le
vendige binnenstad. Zij worden
door de PvdA wethouder ver
bannen naar het buitengebied,
zodat gezonde studenten op
loopafstand van hun Academy
een kamer kunnen krijgen. Op
de plek van de kazerne had, zo
als gepland, huisvesting voor
ouderen moeten komen en geen
regionaal A-theater. Middelburg
heeft behoefte aan een betaal
baar Middelburgs theater op een
passende plaats en geen geld
verslindend cultuurpaleis.
De sportverenigingen hebben
het moeilijk. De huren van terrei
nen dreigen onbetaalbaar te
worden, de berekening van de
tarieven is volstrekt ondoorzich
tig. Sport is uitermate belangrijk
voor de vorming van onze jeugd.
Wij verlangen daarom betaalba
re accommodaties en doorzich
tige tarieven.
Totdat de economie zich echt
herstelt, hebben velen het finan
cieel moeilijk. Het beleid inzake
bijzondere en categoriale bij
stand komt veel te laat en veel te
langzaam tot stand. Bij gebrek
aan banen hechten onze fracties
ten wij, als wij het tempo van 250
woningen per jaar willen vast
houden, de uitvoering van het
Masterplan Plus van het Sta
tionsgebied vlot ter hand nemen.
A-theater
Het besluit over het A-theater is
reeds lang genomen. Natuurlijk
baren de diverse problemen ook
mij de nodige zorgen, maar er is
vooralsnog geen enkele reden
tot paniekvoetbal. Als het theater
er eenmaal staat zal het een op
waardering voor de buurt bete
kenen. Maar dan moet het wel
een smoel kunnen tonen. De ko
mende tijd zal er geld moeten
worden gevonden om het voor
plein in te richten, als afronding
van dit voor onze regio belangrij
ke project.
Sportboulevard
De geplande sportboulevard
moet samen met onze stadsge
westelijke partner op zo'n kort
mogelijke termijn worden gerea
liseerd. Dit complex zal niet al
leen een kwaliteitsimpuls voor
zuiniging op dit onderwijs niet
doorgaat.
Huiselijk geweld
De gemeente heeft een regie
functie voor beleid rondom hui
selijk geweld. Het Algemeen
Maatschappelijk Werk kan hier
bij een belangrijke rol spelen.
Het CDA denkt dan onder meer
aan preventieprojecten, weer
baarheidstrainingen en deskun
digheidsbevordering.
Integratie
Het CDA vindt het belangrijk dat
mensen die van elders naar
Nederland zijn gekomen, zich
thuis en geïntegreerd voelen in
onze samenleving. Mogelijke
knelpunten moeten worden op
gespoord en opgelost.
Mobiliteit
Het CDA wil een groot parkeer
terrein in combinatie met een
transferium in de Mortiere, een
extra parkeergarage nabij de
markt en een actief parkeerver
wijssysteem. De toegang naar
de stad moet veiliger. De kaaien-
route is te onveilig door het
bouwverkeer. De route naar de
stad te onveilig voor mensen
met een visuele beperking. Het
fietsparkeren zal in goede banen
geleid moeten worden. Het CDA
pleit voor een langzaamver-
keersverbinding over het kanaal.
aan het behoud van gesubsidi
eerde werkgelegenheid, zoals
de stadswachten en de hulp
krachten in het onderwijs.
Het vinden van oplossingen voor
verkeersoverlast blijft moeilijk.
Met name het toeristisch ver
keer, dat voor bezoek aan het
Walcherse platteland en de kust
door Middelburg geperst wordt,
geeft veel overlast. Ónze fracties
rekenen erop dat het college
zich blijft inspannen voor de tijdi
ge aanleg van het aquaduct. Op
termijn dient tussen Middelburg
en Souburg een vierde Kanaal
kruising te komen.
Wij blijven ontevreden over het
nieuwe parkeersysteem. Feit is
dat voor vele centrumbewoners
onvoldoende parkeergelegen
heid beschikbaar is. Wij wensen
een systeem, waarbij voor de
centrumbewoners een plek ge
garandeerd is. Zij betalen ge
noeg voor hun vergunning.
Grootste prijsopdrijvers van de
laatste jaren zijn de gemeenten.
Tegelijkertijd blijkt dat de dienst
verlening door gemeenten af
neemt. Ook in 2005 vraagt de
gemeente van u opnieuw een
groter offer. Meer dan de meeste
werknemers er van hun werkge
vers bij krijgen. Onze fracties
vinden dat een slechte zaak. Wij
zullen ons dan ook blijven ver
zetten tegen buitensporige
lastenverhogingen. De toegeme
ten ruimte dwingt ons tot een af
ronding. Voor meer informatie
over onze fracties verwijzen wij u
naar de gemeentelijke informa
tiegids en website en onze eigen
websites.
De samenwerkende fracties van
de PPM, MB en SP
Walcheren betekenen, maar het
is voor de toekomstige gebrui
kers van wezenlijk belang om te
overleven in sportief en financieel
opzicht.
Poppodium
Er is geld vrijgemaakt voor de
oprichting van een stedelijk jon
gerencentrum. Tot het moment
waarop dit gereed is, kan wat mij
betreft een overeenkomst wor
den gesloten met een horeca-ex-
ploitant om in ieder geval een oe
fenfaciliteit voor beginnende mu
sici aan te bieden.
Tot slot. Politiek gezien sta ik
momenteel geparkeerd, de mo
tor draait stationair. De komende
tijd zal uitwijzen of ik voldoende
draagvlak vind om uit deze par
keerstand mijn weg te vervolgen
of dat ik de contactsleutel defini
tief omdraai. En dat laatste zou
me erg spijten.
Ad Damman,
lijstdamman@zeelandnet.nl of
telefoon 62 37 90.
Deze informatiepagina van de Gemeente
het stadskantoor aan de Kanaalweg 3.
Middelburg wordt samengesteld door
Communicatie. Reacties zijn welkom!
Per e-mail naar info@middelburg.nl of per
telefoon op (0118) 67 50 00. Voor informatie
Meer info: www.middelburg.nl
Maximaal Text, vanaf pagina 830
folders en inzage van stukken kunt u terecht in