i 1 Carlife Vlissingen Nederlandse dealer van het jaar l 1 m m i Trendy sport- en vrijetijdskleding in dorpswinkel Tussen hemel en aarde met beide benen op de grond Menig maal is het in de mond genomen: er zou een vloek op het pand aan de Nieu- wendijk 9 te Vlissingen rusten. Al jarenlang een horecabestemming, maar de eigenaren wisselen elkaar met enige regelmaat af. Mark van Tilborgh en Robbert Adriaansen zijn echter van plan deze kroeg langere tijd te blijven be stieren. Heette het café enkele maanden gele den nog 'Te zot', zij gaven er onlangs de naam 'Fraggles' aan. Het Vlissingse Carlife is door Pioneer Benelux uitgeroepen tot 'Dealer of the Year 2002'. De bekendmaking van deze felbegeerde, presti gieuze titel vond plaats tijdens een vijfdaagse cruise over de Middellandse Zee, die Pioneer zijn beste dealers uit de Benelux aanbood. Service I 50 53 Al zolang als ze zich kan herinneren ziet Mo nica Pellegrino meer dan de gemiddelde mens. Maar er gingen heel wat jaren overheen voordat ze besefte dat ze in dat opzicht 'an ders' was. Ze besloot haar talenten aan te wen den om mensen bewuster van zichzelf te laten worden. Inmiddels heeft ze op de markt in Westkapelle het Centrum voor spirituele gene zing en voedingstherapie geopend. Amsterdamse Avond in Vrouwenpolder Zomerse Marbert Make-up Data AutoRAI 2003 bekend Kunststof box houdt kussens droog Smaek van Zeêland Rondleidingen in Ellewoutsdijk Jeroen Bakker, sinds begin dit jaar de eige naar van Sportshop van Marion, combineert in zijn zaak in Westkapelle de items sport en mode. Niets bijzonders, ware het niet dat het hier niet gaat om louter modische sportkle- ding. In de zaak is ook volop trendy vrijetijds kleding en schoeisel te vinden en dat zie je niet in elke sportzaak. Woensdag 5 juni 2002 FAAM/VLISSINGER 23 Fraggles serveert vooral sfeer door Inge Adriaansen Vol goede moed en met een uitgesproken visie begon het duo enige tijd geleden aan een nieuwe fase in hun hore- cabestaan. Want, nieuwko mers in de branche zijn het ze ker niet. Vlissingers zullen Mark van Tilborgh zeker al kennen als eigenaar van café Brutus. Bang voor verzadiging van de markt zijn zij in geen geval. „Er zijn nooit genoeg uit gaansgelegenheden", luidt de stellige mening van Van Til borgh. „Vlissingen is een pri ma uitgaansstad. De Vlissin gers zelf zijn over het alge meen hele enthousiaste en vriendelijke mensen. Ze hou den van stappen. En door de diversiteit aan kroegen, pubs en eetcafés heeft Vlissingen ook een regiofunctie op stap- gebied. Met uitzondering van Middelburg dan misschien, Middelburgers komen gek ge noeg niet zo snel naar Vlissin gen om uit te gaan. Terwijl het toch vlakbij is en het hier met name 's weekends hartstikke gezellig is", constateert de kroegbaas zichtbaar enthou siast. Met de nadrukkelijke intentie om het café een nieuw 'ge zicht' te geven werd het be staande interieur ingrijpend, veranderd. De zwarte inrich ting van het café is vervangen door lichte muren en warme houttinten. En ook de opstap jes en het kleine podium voor in de zaak zijn verdwenen. „We hebben ruimte en gezel ligheid gecreëerd", vertelt Van Tilborgh. We willen een café zijn waar overdag en vroeg in de avond een hapje gegeten kan worden en waar het 's avonds feest is." Een praat café is absoluut niet de bedoe ling van de heren, die zijn er al genoeg zo stellen zij. „We wil len gewoon een lekker relaxed sfeertje hier hebben, met goe de muziek die de mensen vro lijk maakt. In een café verkoop je naast je biertje voorname lijk sfeer en daarbij speelt mu ziek een belangrijke rol. Mu ziek maakt de mensen lekker los. Dat wil niet zeggen dat we smartlappenavonden gaan houden want dat ligt niet zo in onze stijl. We houden ook geen happy hour. Ook daar voor zijn andere cafés in Vlis singen te vinden, die met na me door jongeren worden be zocht. De 20-plussers die in plaats van een goed gesprek lekker willen genieten van een stevig swingend muziekje zul len zich hier zeker thuis voe len. Alles kan hier eigenlijk, de klanten geven zelf wel aan wat voor avond het wordt. Exces sen daargelaten natuurlijk, feest is leuk, maar er zijn uiter aard wel grenzen." Ook overdag en rond etenstijd heeft Fraggles heel wat te bie- Naast een biertje verkoop je in een café voornamelijk sfeer", aldus Mark van Tilborgh. foto: Inge Adriaansen den. Zo heeft de zaak een heerlijk terras aan de overkant van de straat met uitzicht op de haven. Voor de lunch staan er diverse broodjes en tosti's op de kaart en ook ontbreekt een warme hap niet. De ge rechten zijn eenvoudig en de prijzen heel vriendelijk. Een broodje, een warme hap, een biertje of iets sterkers; wie wil kan een hele dag bij Fraggles doorbrengen. Het enige wat nog ontbreekt is een slaap plaats. zijn lauweren te gaan rusten. Deze prijs is niet alleen een er kenning, maar ook een aan moediging om voort te gaan op de ingeslagen weg. De prijs die CarLife ontving is de PALS 2000+ Dealer of the Year Price. PALS 2000+ staat voor Pioneer Authorized Leading Store. In Nederland telt Pio neer ruirri 50 PALS 2000+ dealers, dé specialisten op het gebied van Pioneer in-car en tertainment producten. Deze specialisten zijn exclusief door Het familiebedrijf Carlife is al weer twaalf jaar een begrip voor de Walcherse automobi listen. Nadat vader Schout in 1990 de deuren opende van de eerste vestiging, aan het Vlissingse Bellamypark, is het Carlife voor de wind gegaan. De zonen Marco en Paul na men het bedrijf over en ver huisden de zaak vorig jaar maart naar de Industrieweg in Vlissingen. „Dit is een goede beslissing geweest", vertelt Marco Schout desgevraagd. „We horen van onze klanten alleen maar goede reacties. Door het grotere pand kunnen we een groter assortiment aanbieden. Dit assortiment kunnen we ook beter presen teren en we kunnen betere service verlenen aan onze klanten." Deze betere service is met name leverbaar door dat het inbouwstation naast de showroom is. „Wat is er nou mooier dan de soundkit van je dromen aan te schaffen en daarmee, kant en klaar in gebouwd, weg te kunnen rij den?" Behalve een betere ser vice en een groter assortiment is ook de betere bereikbaar heid en de ruime hoeveelheid parkeerruimte een pluspunt aan de nieuwe vestiging. Met de titel 'Dealer of the Year' sleepte Carlife de hoofdprijs in de wacht. „Om voor die prijs genomineerd te worden moet je sowieso al aan een hele ris voorwaarden vol doen," vertelt Marco Schout „Als je dan ook nog te horen krijgt dat jouw bedrijf als win naar uit de bus komt, is dat helemaal reden voor een feestje." De lat ligt nu erg hoog voor Carlife, maar Schout is niet van plan om op 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 13 14 15 17 18 '9 20 21 23 24 25 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 51 52 53 54 55 56 57 58 60 61 62 64 65 jm Horizontaal: 1 Geniaal. 6 toiletartikel. 12 discipline. 13 reinigingsmiddel. 14 voegwoord. 16 azijn. 18 verharde huid. 19 familielid. 20 manne lijk dier. 22 bestanddeel. 23 scheepstouw. 24 plaats in Duitsland. 26 liefkozen. 28 eens. 29 puntig. 32 ver. 33 tennisterm. 34 hijs werktuig. 35 uitslag. 37 hoffeest. 38 verbond. 41 binnenste van het bot. 43 schilder. 46 nuttigen. 48 niet smal. 50 sleeën. 51 boogbal. 52 kunstenaar. 55 ik (Lat.) 56 boom. 57 opgeld. 58 zui velproduct. 60 jongensnaam. 61 er goed uitzien. 62 verpak kingsmiddel. 64 mengeling. 65 kampeergelegenheid. Verticaal: 1 Vat met bier. 2 Japans bordspel. 3 oppervlaktemaat. 4 gif slang. 5 misslag. 7 hebzuchtig naar iets verlangen. 8 Griekse ietter. 9 duw. 10 voorzetsel. 11 oefenmeester. 15 wrede Romein se keizer. 17 insnijding. 18 droogplaats. 19 bloem. 21 grappig. 23 aalt. 25 uitstalkast. 27 werkplaats. 29 oliehoudend gewas. 30 aanbeden figuur. 31 gewoonte. 36 logo. 37 smalle sloot. 39 naar wezen. 40 nutteloos. 42 god van de liefde. 44 voertuig. 45 wild zwijn. 47 echtgenoot. 49 dagvaarden. 50 deel van een molecule. 53 sieraad. 54 schoonmaakmiddel. 57 Turkse titel. 59 grap. 61 oosterlengte. 63 muzieknoot. De volgende getallen vormen de uitkomst van deze week: 11-61-46-53-30-63-24. Stuur uw oplossing vöör donderdag 13 juni naar de redactie van de Faam/Viissinger, Postbus 5, 4460 AA in Goes. Uit de goede inzendingen wordt een winnaar getrokken. Die krijgt twee vrijkaarten voor een film in Cine City. De prijswin naar wordt in de Faam/Vlissinger van woensdag 19 juni bekend gemaakt. In het voormalige gemeente huis van Westkapelle zit haar nieuwe onderkomen. In het in terieur is gebruik gemaakt van mooie kleuren, de geur van wierook maakt de sfeer aange naam. Op grote zitzakken kun nen de cursisten plaatsnemen, voor een persoonlijker consult is een aparte ruimte ingericht. Pellegrino stelt je meteen op je gemak. „Ik sta met beide be nen op de grond en houd mij helemaal niet bezig met van die 'zweverige dingen' die mensen altijd verwachten", legt zij uit. Ze is dan ook wars van de term paranormaal begaafd en spreekt zelf liever van een ta lent. Feit blijft dat het zaken zijn waar de meeste mensen moei lijk raad mee weten. Het wordt vaak als eng of anders be schouwd. „Ik begrijp dat men sen er vreemd tegenaan kijken, maar het is absoluut niet no dig", zegt Pellegrino, "en wan neer ze eenmaal kennis ge maakt hebben met de manier waarop ik werk zijn de meeste mensen heel erg positief." Je kunt bij haar terecht voor con sulten, behandelingen en cur sussen of workshops. Daarbij maakt zij gebruik van haar hel- dervoelende, helderhorende en helderziende vermogens. Pellegrino is hierbij overigens heel realistisch; ze kan niet ie dereen genezen, maar wel in zichtelijk maken wat het pro bleem is en hoe iemand er be ter mee om kan gaan. Het is dan ook niet de bedoeling om buiten de traditionele genees kunst om te werken, maar meer als aanvulling erop. Zij ziet zichzelf meer als een bege leidster die af en toe corrigeert dan als een echte probleemop losser. „Ik ga ervan uit dat ie der mens intuïtief aanvoelt wat er aan scheelt, mijn taak is het om mensen weer in contact met hun innerlijk te laten ko men. Als ze de methode een maal onder de knie hebben zie je verrassende resultaten. Ie mand begrijpt ineens waarom hij doet wat hij doet en kan een einde maken aan die vicieuze cirkel waar hij in zit." Mensen met fobieën zijn heel goed te behandelen. Met een zelfde methode gaat ze te werk met mensen met eetstoornissen. Pioneer geselecteerd, hebben het meest uitgebreide assorti ment en worden continu op geleid door Pioneer zelf. Pio neer PALS 2000+ dealers be horen tot de top van de in-car entertainment markt en be schikken over de meest ge avanceerde inbouwtechnie- ken en de meest specialisti sche kennis. De uitreiking van de prijs vond plaats in mei, tij dens een cruise die de beste PALS2000+ dealers uit de Be nelux aangeboden kregen. Na een vlucht naar Rome werd er ingescheept en deed de cruise achtereenvolgens de kust van Italië, Sicilië en Kroatië aan. De award zelf is een exclusie ve gouden plak. Daarnaast ontving Carlife een geldbe drag dat besteed mag worden aan promotieactiviteiten. Carlife mag zich 'Pais 2000+ Dealer of the Year 2002' noe men. foto: Jaap Wolterbeek De mensen naar hun diepste bron brengen en zo inzicht ge ven in hun situatie. Daarbij wordt geleerd onderscheid te maken tussen honger in je hoofd en maaghonger. Er wordt aandacht besteed aan honger en emotie; iets wat vaak samen gaat, en je krijgt voedingsadviezen die bij je passen. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de inge bakken overtuigingen met be trekking tot je gewicht, om die te kunnen loslaten en zo je ge wicht in balans te brengen met het gewicht dat werkelijk bij je past. Simpel gezegd komt de methode van Pellegrino neer op een aantal zaken; het wer ken met je onderbewuste waarbij je leert beperkende overtuigingen loste laten en te focussen op het 'hier en nu', klankmeditatietechniek gericht op het opheffen van blokka des, het werken met energieën en het contact maken met je bron. Daarnaast kun je er te recht voor een behandeling magnetiseren. Dat de metho des aanslaan blijkt wel uit het feit dat mensen zelfs uit België komen voor een cursus of een workshop. Iedere woensdag van 9 tot 11 kan iedereen even binnenlopen voor informatie en om rond te kijken. Het adres is Markt 95 in Westkapelle. Bel len kan ook van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 10.00 uur tel: 0118-638537 of mailen naar pellegrino@hotmail.comb Feestzanger Ronald C.J. Kooij staat vrijdag 7 juni in het café Lamme Goedzak in Vrouwenpolder. Hij presenteert daar zijn overbekende Amsterdamse Avond. Hij zingt deze avond de meest bekende Amsterdamse nummers, aangevuld met de grootste feesthits van nu. Krakers van André Hazes, Koos Al berts en Guus Meeuwes zullen zeker de revue passeren. De Amsterdamse Hitmedley zal het meelalgehalte flink opvoeren en iedereen kan meebrullen op 'De Vlieger'. De Amsterdamse Avond begint om 21 uur en café De Lamme Goedzak is in Vrou wenpolder te vinden aan de Dorpsdijk 39. Open Mind make up, boordevol special ef fects, gloss en glitter. Van snelle touch tot to tale metamorfose. Alles kan en alles lukt met de ze nieuwe make-up se rie. Ideaal voor een spectaculaire avond uit, of om zomaar eens een nieuwe look te creëren. De frisse Open Mind kleuren zijn onder andere Exciting Pink, Exciting Orange, Opal Pink, Opal Orange, Cyber Pink en Scarabeo Blue. Opvallend en meteen in het oog springend. Ze hebben allemaal de glimmen de parelmoerglans of schitterende glitters. Speel met het licht en de kleuren veranderen iedere seconde. Lichtblauw, lila, dan weer zilverachtig groen. Dit effect is supertrendy voor deze zomer. Open Mind van Mar bert bestaat onder meer uit rouge, een fake tan bronzer, ver schillende lip glossers, lippenstiften, nagellakken in minifor maat en eyeshadows. De oogschaduw van Open Mind heeft in elkaar overlopende kleuren. De RAI maakte onlangs de data van de AutoRAI 2003 bekend. Nederlands' grootste autoshow begint op vrijdag 7 februari en eindigt op zondag 16 februari. Op het grootste indoorevene- ment van Nederland - in 2001 kwamen er bijna 500.000 mensen - is traditiegetrouw het allerlaatste autonieuws te zien. AutoRAI is al jaren dé bruisende show waar de autobranche zich presen teert. Er wordt wel beweerd dat je de AutoRAI (minimaal) driemaal bezoekt: als kind met je vader, als vader met je kind en als grootvader met je zoon en kleinkind. Kortom, AutoRAI heeft een trouw publiek, dat de auto in het hart heeft gesloten. Geen merk wil ontbreken. In het verleden zijn er vele (wereld)primeurs ge presenteerd en ook voor de komende editie zijn al opmerkelijke introducties aangekondigd. Die nog niet bekend gemaakt kun nen worden, maar waaronder kwalitatief zéér hoogstaande zijn! Meer informatie is binnenkort ook te vinden op internet: www.autorai.nl. Wie na een zonnige luier- dag in zijn ligstoel zijn kussens buiten laat, loopt het risico dat door de nachtelijke dauw of een regenbui de kussens nat worden. Vaak duurt het dan erg lang voordat de schuimrubber kussens weer helemaal droog zijn. Bij herhaling hiervan zullen de kus sens snel verweren en lelijk worden. Tuingenieters die lang ple zier van hun ligkussens willen houden bewaren ze na gebruik binnenshuis. Of droog in een kist die het hele seizoen bij de hand kan blijven. Leen Bakker introduceert een lichtgewicht kunststof kist op wieltjes, waarin minimaal vier kussens van een verstelbare tuinstoel in hun volle lengte passen. Uiteraard is de kist ook ge schikt voor het opbergen van kindertuinspeelgoed. Hét culinaire evenement van Zeeland, De Smaek van Zeêland, is in het weekend van 22 en 23 juni weer te vinden op het Mid delburgse Abdijplein. Op een kookpodium koken Zeeuwse koks de heerlijkste gerechten, waarvan het publiek tegen een vrien delijk prijsje kan genieten. De menukaart wisselt elk uur van ge recht. Behalve door de restauranttent, kan het publiek ook strui nen over de Zeeuwse streekproductenmarkt. Hier staan de pro ducenten met hun Zeeuwse witlofsoep, Zeeuwse mosterd, Zeeuwse appelsap, Vlegelbrood en Zeeuwse Eierdrank. Op tij den dat er niet gekookt wordt, treden er tal van Zeeuwse artie sten op. Iedere eerste woensdag van de maand wordt een rondleiding gehouden bij de tunnelinrit in Ellewoutsdijk. De rondleiding be staat uit uitleg bij de informatiepanelen op de zeedijk, een film en een bezoek aan het bouwterrein. Daar de groepsgrootte be perkt is gelieve men zich van tevoren op te geven. Dat kan via telefoonnummer 0115-649095 of per e-mail, activiteit@wester- scheldetunnel.nl De gelukkige prijswinnaars van de klantenactie. foto: Inge Adriaansen In januari nam de 27-jarige Je roen Bakker uit Vlissingen de zaak aan de Zuidstraat 99 over van de familie Van Marion. Ter introductie van de vernieuwde zaak hield hij de hele maand april een klantenactie. Bezoe kers van de zaak kregen bij hun aankoop een tegoedbon van 7,50 euro en door middel van het invullen van een actiefor mulier maakten zij ook nog kans op vele prijzen. De actie sloeg enorm aan, de stapel in gevulde actieformulieren rees binnen korte tijd tot ongekende hoogte. „Deze actie was vooral om de mensen uit de omge ving kennis te laten maken met de vernieuwde zaak", vertelt Bakker. „En dat is prima gelukt. De zaak had al een goede naam, maar de modernisering die ik heb toegepast spreekt de mensen duidelijk aan. Naast sport- en badkleding heb ik ook veel vrijetijdskleding en schoe nen in de collectie." In tegen stelling tot de vorige eigenaar ligt bij Bakker het accent meer op de mode. „Dat wil niet zeg gen dat ik hele dure, supertren dy merken verkoop. Dat is hele maal niet nodig. De kleding en schoenen zijn modisch en be taalbaar. Dat vind ik belangrijk. Qua sporten heb ik een uitge breid assortiment met voetbal, hardlopen en fitness als be langrijkste onderdelen, 's Zo mers wordt de collectie uitge breid met tenniskleding voor dames, heren en kinderen." Bakker, die zowel in modezaken als in sportzaken heeft gewerkt heeft een uitgesproken mening over service en klantgericht heid. „Ik ben zelf ook maar een eenvoudige dorpsjongen en houd helemaal niet van allerlei franje en toeters en bellen die doorgerekend worden in de productprijs. Ik ben meer van 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg'. In een plaats als Domburg kan je misschien wel iets exclusiever uitpakken, maar hier in Westkapelle is dat absoluut niet op zijn plaats. Vandaar dat ik me hier waar schijnlijk ook zo goed thuis voel. Het contact met de klan ten is hier heel vanzelfspre kend. De mensen kennen je al lemaal en als je goede service levert wordt dat doorverteld." Onder die service rekent Bakker o.a.: eerlijk advies, de tijd ne men voor de klant en eventueel een gewenst product bestellen als het niet in huis is. Een ander extraatje, waar Bakker overi gens zelf geen invloed op heeft, is dat er volop gratis par keergelegenheid is voor de deur van de zaak. Naast sport en vrijetijds kleding en schoe nen heeft Sportshop van Ma rion ook een afdeling fietsver huur. „Dat is een leuke bijkom stigheid, waar we het met mooi weer behoorlijk druk mee heb ben", vertelt de ondernemer. „Zo bieden een heel compleet pakket aan sportieve producten en diensten."

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2002 | | pagina 23