Tènce! verhuisd Jeans Inn in de Kanaalstraat in Oost-Souburg is verleden tijd. Het pand van waaruit eige naar André Schout in 1987 begon aan een Jeans Inn-keten met filialen in Goes, Heinkens- zand, Middelburg en Vlissingen, werd te klein. Aan de Rehobothstraat, in het voormalige dorpshuis Rehoboth, is na een ingrijpende ver bouwing een compleet nieuwe zaak gereali seerd met tweeëneenhalf keer zoveel ruimte. Eerste Fashion by the Sea in Vlissingen Jeans Inn betrekt groter pand Step voor winnaars kleurwedstrijd naar Oude Markt in Vlissingen Piasstampen door Inge Adriaansen Uitzendbureau Tènce! in Vlissingen is on langs verhuisd van de St. Jacobsstraat naar de Oude Markt. De reden lag, het wordt bijna cliché, ook hier gewoon in ruimtegebrek. Bijko mend aspect dat tot de verhuizing leidde zijn de ambitieuze toekomstplannen die voor de Oude Markt in het verschiet liggen. Praktisch met een vooruitziende blik dus, zoals men van een uitzendorganisatie mag verwachten. Vergrijzing Colleges op maat voor accountants Piraten gratis toegang in Arsenaal Halloween bij Intratuin Koudekerke Marbert Bath Body Alessi actie van Melitta en Toppits Geen parkeerprobleem Mode blijft inspireren en blijkt keer op keer opnieuw exploiteerbaar. Niet zo gek want niets is zo tijdelijk als mode, zelfs de zoge naamde tijdloze mode krijgt ieder seizoen toch weer een nieuw kleurtje of dessin. Een aantal Zeeuwse modezaken, uiteenlopend van sport- fashion tot bruidsmode, sloeg de handen in een en presenteert de nieuwste kleurtjes, modellen en accessoires tijdens het eerste, groots opge zette, Modegala 'Fashion by the Sea'. Vestigingsmanager Willem Maul, die tevens de vestiging in Middelburg voor zijn reke ning neemt, is om met de naam van zijn collega's in het vak te spreken, zeer content met de verhuizing. „We heb ben hier aan de Oude Markt lekker veel ruimte, voor zowel de medewerkers als onze cliënten De locatie is ideaal natuurlijk zo midden in het centrum en het pand is ge woon erg mooi", somt Maul de voordelen op. Waar het bedrijfsleven op dit moment wat voorzichtiger lijkt met investeringen maakt Tènce! nog geen stap op de plaats. „Hoewel de markt de komende jaren echt wel iets zal krimpen zien wij nog geen enkele noodzaak om de macro-economische verwach tingen direct op onszelf te be trekken", legt Maul uit. Dat de provincie Zeeland niet de meest bedrijvige provincie van ons land is ziet hij even min als een directe belemme ring voor de arbeidsmarkt. „Natuurlijk kent Walcheren niet zo heel veel bedrijfsleven, maar daar staat tegenover dat wij hier de havens hebben en de nodige productiebedrijven. Bij Miniatuur Walcheren worden in de herfstvakantie allerlei herfstactiviteiten ge houden. Hoogtepunt is het kampioenschap piasstam pen dat van 15 tot en met 21 oktober elke dag tussen 11 en 15 uur plaatsvindt. Op speciale stamplaarzen mo gen kinderen in de herfst- plas van Miniatuur naar hartelust om het hardst stampen. Iedere dag is er een winnaar. De prijs: een hele dag een springkasteel voor je eigen deur. Daar zijn wij dan ook wel in gespecialiseerd. Wat niet weg neemt dat wij op alle andere mogelijke werkterreinen ook actief zijn, maar de hoofdmoot ligt toch wel bij de productie en havenwerkzaamheden." Een veel groter probleem is volgens hem de vergrijzing van Zeeland. „Er trekken heel veel mensen weg uit Zeeland om elders in het land te gaan studeren en vaak komen die ook niet meer terug. Dat is wel een verschijnsel dat steeds meer impact krijgt op de Zeeuwse arbeidsmarkt." Doemdenken is er overigens bij Tèncel-manager Maul niet bij. „Het is gewoon een kwes tie van flexibel op wisselende situaties inspelen en uiteraard vooruitzien. Daar ligt tevens de uitdaging. En als je kijkt naar onze collega's in de rand stad dan hebben wij het zo moeilijk nog niet. Er is hier geen overkill aan uitzendbu- reau's die elkaar moordend beconcurreren." De interne krachtbron van Tènce! is vol gens Maul de organisatie structuur en sfeer van het uit zendbureau zelf. „Wij zijn een hele platte organisatie zonder al te veel betutteling van bo ven af. Onze intercedenten werken heel autonoom en hebben als het ware hun eigen onderne ming. Dat werkt erg motive rend en stimulerend. En dat zie je terug in de resultaten natuurlijk." Zeeland mag dan een tikje grijs zijn en in verge lijking met de randstad niet bepaald overlopen van bedrij vigheid, de mensen van Tèn ce! zijn er niet minder enthou siast en dynamisch door. Uit zendbureau Tènce! is lid van de ABU (Algemene Bond voor Uitzendondernemingen) en heeft naast Vlissingen en Mid delburg ook een vestiging in Goes, Terneuzen en Hulst. Woensdag 17 oktober 2001 FAAM/VLISSINGER 11 Voor het volgen van vakgerichte scholing op het gebied van fis caliteit en accountancy zijn in Nederland werkende accountants en belastingadviseurs voortaan niet meer alleen aangewezen op opleidingen die elders in het land gegeven worden. Colleges op Maat heeft, na een succesvolle start in mei van dit jaar, be sloten zich blijvend in Zeeland te vestigen voor het geven van presentaties en cursussen aan Zeeuwse geïnteresseerden De eerstvolgende presentatie vindt plaats op woensdag 14 novem ber in Vlissingen en heeft als onderwerp het Nieuwe Belasting verdrag Nederland- Belgie: een actueel onderwerp waarin met name het overgangsrecht voor de huidige grensarbeider aan bod zal komen. Behalve deze presentatie staat er voor februari en maart 2002 een cursus 'Bedrijfsoverdracht' op het program ma en zal er op 15 mei 2002 een presentatie gegeven worden over de 'Wijziging met betrekking tot de Fiscale Eenheid in de Vennootschapsbelasting'. Aanmelden of informatie opvragen kan via 0118-474519 of per e-mail:collegesopm@zeelandnet.nl. Kinderen die tijdens de herfstvakantie (13 tot en met 26 okto ber) overdag verkleed als piraat naar het Arsenaal in Vlissingen komen mogen gratis naar binnen (maximaal 2 kinderen per ge zin). Ook kunnen de kinderen in deze periode gratis geschminkt worden tot piraat. De bioloog van het Arsenaal geeft regelmatig rondleidingen in de onderwaterwereld. Het Arsenaal is tijdens de herfstvakantie ook 's avonds geopend tot 22 uur. In de Verenigde Staten kijkt men niet vreemd op als op de avond van 31 oktober een aantal keer de deurbel gaat. Als de deur open gaat staat er een groepje kinderen verkleed als heks, vleermuis of spook die de leus 'trick or treat' roept. Hiermee wordt bedoeld: halen we een trucje met u uit, of deelt u snoep jes uit? De kinderen gaan niet alleen met een snoepzak op pad maar ook met een Halloweenlampion. Zo'n lampion kan je na tuurlijk gewoon in de winkel kopen, maar hij kan ook zelf ge maakt worden. Bij Intratuin kan je leren hoe dat moet. Zaterdag 20 oktober is er een demonstratie kinderlampions maken. Intra- tuin-stylisten laten zien hoe pompoenen uitgesneden kunnen worden in de vorm van heksen, vleermuizen, geesten en spin nen. Na het uitsnijden en uithollen wordt een lichtje in de pom poen gezet en het resultaat is een heuse Halloweenlampion. Naast de lampionnen komen ook andere creaties aan bod zoals Halloween-slingers, -kransen, -feestmutsen en maskers. Als voorproefje krijgen alle kinderen in de week van 15 oktober een gratis Halloweenmasker. Ouders kunnen 20 oktober ideeën opdoen voor het weggeven van Halloween traktaties. Op 18,19 en 20 oktober kunnen de zelf gekweekte pompoenen worden ingeleverd (in het voorjaar kon den kinderen een zakje zaad bij Intratuin ophalen). Op 27 okto ber wordt de winnaar bij Intratuin bekend gemaakt en diezelfde dag kunnen kinderen van 10 tot 16 uur met hun eigen pompoen meedoen aan een gratis kinderworkshop. U heeft net genoten van een verkwikkende douche of een heerlijk bad genomen en dan is er Marbert Bath Body Eau de Toilette. Deze absolute klas sieker heeft een nog rijker par fum gekregen van nieuwe, heerlijk geurende ingrediënten Marbert bewijst: alle goede dingen blijven. Bath Body Eau de Toilette hoort bij de ul tieme lichaamsverzorging van Marbert. Het kostbare bouquet ademt elegantie. Oleander, jasmijn en amber zorgen voor een heerlijk ontspannen ge voel. Marberts nieuwe creatie is daarbij ook nog eens een prachtig sieraad voor de bad kamer. Bath Body Eau de Toilette zit namelijk in een prachtige paarse verpakking met moderne zilverkleurige accen ten. De unieke geur is de finishing touch van de Bath Body verzorging. De beautylijn van Marberts Bath Body bestaat on der meer uit zeep, bad- en douchegel, bodylotion, ontharings- crème en diverse deodorants. Het nieuwe Bath Body Eau de Toilette is te koop voor 49,95 gulden bij de betere parfumerie- en drogistenspeciaalzaken. Melitta Toppits houdt een speciale actie waarmee prachtig Alessi design te winnen is. De speciale actieverpakkingen zijn dit najaar in de winkels te vinden. Door een slagzin te schrijven maken deelnemers kans op twee unieke hoofdprijzen en vele fraai vormgegeven troostprijzen. De hoofdprijs van Melitta be staat uit het complete Alessi koffieservies: een design dienblad, koffiemokken, lepeltjes, gebaksvorkjes, melkkannetje en suiker pot. En uiteraard hoort de bekende knalroze Alessi koekjesdoos ook bij deze hoofdprijs. Toppits, de 'inpakspecialist' pakt voor de gelegenheid eens goed uit met Alessi. Want Toppits geeft als hoofdprijs een set Alessi keukenattributen cadeau: bijzondere bewaarbussen, een kookwekker, olie- en azijnstel, snijplank en een knalgroene knoflookpers. De actie staat op de verpakkingen van Melitta Classic Aroma Filters (1x4) natuurbruin en op Top pits Snackpapier, bakpapier, Alu Suprème en magnetronfolie. Slagzinnen kunnen tot 31 januari 2002 worden ingezonden. MARBERT Marbert Bath Body Eau de Toilette. Arts Jager Portier Baggeraar Kaasmaker Purser Bediende Klerk Raket Beheerder Leidekker Reder Bode Leraar Scheepskok Diender Loods Script Directeur Ober Smid Dorser Ontwerper Theoloog Douanier Opzichter Tolk Eker Pater Trainer Filosoof Piloot Zakenman Gids In deze woordzoeker zijn alle bovenstaande woorden verbor gen. Ze zijn te lezen van links naar rechts, van rechts naar links, van boven naar beneden of omgekeerd of diagonaal. Sommige letters worden dubbel gebruikt. Streep alle woorden door. De resterende letters vormen dan regel voor regel van boven naar beneden de oplossing van deze woordzoeker. Stuur uw oplossing voor woensdag 24 oktober naar postbus 5, 4460 AA in Goes. Uit de goede inzendingen wordt een winnaar getrokken. Die krijgt twee vrijkaarten voor een film in Cine City. De prijswin naar wordt in de Faam/Vlissinger van woensdag 31 oktober be kend gemaakt. De oplossing van de puzzel uit de Faam/Vlissinger van woensdag 3 oktober luidt: 'Schoudermantel'. De vrijkaarten van Cine City gaan naar C. Pleijte uit Vlissingen. André Schout en medewerkers in de compleet nieuwe Jeans Inn Om zoveel ruimte vrij te ma ken is er een verdieping in het gebouw gekomen. Een brede trap nodigt uit om daar de col lectie voor de dames te bekij ken. Of meiden zo u wilt, want de collectie is breed en loopt door een aantal leeftijden. „Door de ervaring die we in Goes hebben opgedaan, we ten we dat die splitsing per fect werkt", zegt André Schout. „Er zullen boven ook meer vrouwen werken dan mannen. Voor een jeans maakt het meiden niet uit of ze een verkoper of een ver koopster willen. Maar met ty pisch meidenspul als strakke truitjes en dergelijke praat het net wat makkelijker. Boven dien is het voor iedereen veel duidelijker. Jongens hoeven ook niet meer te vragen of ze nu een meidenbroek uit het rek gehaald hebben want hun afdeling is beneden. Daar zijn vier paskamers en boven ook en dat is geen luxe want het was in de Kanaalstraat wel vaak letterlijk passen en me ten. Bovendien kunnen we nu veel mooier de collectie pre senteren waarbij we vanaf de cember voor de heren het merk Matinique toegevoegd hebben. Nieuw voor de da mes is Twinlife, een merk dat ruimvallende modellen heeft voor meiden bij wie dat hele strakke niet lekker zit en een serie broeken van MAC en le ren jassen van Transmission. Allemaal draagbare kleding met de nadruk op casual en sportief en een snel wisselen de collectie. Het wordt echt leuker winkelen in de winkel." De nieuwe winkel zit niet mid den in een winkelstraat, maar volgens Schout is dat niet echt een probleem. „Klanten komen bij ons heel gericht ko pen. Toeristen zie ik nauwe lijks en een groot voordeel is nog steeds dat het dorpse ka rakter betekent dat het gezel lig is om naar Jeans Inn te gaan", vertelt hij. „Parkeren kan hier om de hoek op het Oranjeplein, dat is makkelijk. En misschien krijgt het nog een extra stimulans voor an dere winkeliers. Dat klinkt een beetje onbescheiden mis schien, maar ik ben wel trots op wat we nu in Souburg heb- prijswinnaars zijn: Ruben Sturm (4jaar), Robin Geschie- re 7 jaar) en Saskia Stelpstra (13 jaar). Zij mochten in de winkel aan de Zusterstraat 24 in Middel burg naast de trendy stepjes ook een mooi boeket bloemen in ontvangst nemen den met 27 werknemers en dat betekent dat je voortdu rend moet bijblijven en alert moet zijn op veranderingen. Het personeel vormt een hecht team en dat is belang rijk als je groeit. Met iedere beginneling moet het klikken, vandaar dat zij eerst in alle fi lialen moeten meedraaien voordat ze een eigen plek krij gen." Het woord metamorfose wordt te pas en te onpas ge bruikt bij verbouwingen. Toch is dat in dit geval het enige woord dat past. Het is een grappig idee dat er nu jonge ren komen winkelen in het pand waar hun ouders mis schien hun bruiloft hebben gevierd. Wellicht ook voor die ouders en andere Souburgers leuk om eens te gaan kijken. Voorlopig is Schout in Oost- Souburg klaar maar het krie belt alweer want: „De zaak in Vlissingen is eigenlijk ook te klein dus dat is iets voor de toekomst." foto:Jaap Wolterbeek. ben. Het is zo langzamerhand een hele organisatie gewor- Profile 'de fietsspecialist' uit Middelburg gaf onlangs drie aluminium steps weg. Niet zomaar natuurlijk, de gelukki gen hebben er eerst wel wat voor moeten doen. Zij hebben de steps verdiend door mee te doen aan de kleurwedstrijd van Profile. De Het idee voor dit grote Zeeuw se modespektakel dat zich 19, 20 en 21 oktober in Grand Ho tel Arion in Vlissingen zal af spelen ontstond bij de hotelei genaar en Fiësta Showburo. Met het wegvallen van de mo- debeurs die altijd gekoppeld was aan de najaarsbeurs Wo nen en Wensen in de Goese Zeelandhallen zagen zij een hiaat ontstaan in de presenta tiemogelijkheden voor de Zeeuwse (bruids)modebran- che. Zij bedachten een nieuw concept, namelijk een mode- beurs, waar werkelijk alles wat met mode, trouwen en life style te maken heeft vertegen woordigd is, die wordt omlijst met spetterende modeshows. Tijdens de openingsavond van Fashion by the Sea op vrijdag 19 oktober zijn er twee mode shows en op zaterdag en zon dag zijn er maar liefst vijf shows van elk 45 minuten te zien. Waarbij onder andere vrijetijdsmode, sprookjesach tige bruidsjurken en flitsende wintersportkleding de revue zullen passeren. Naast mode is er ook dans te zien tijdens de shows, de Street Funcky's uit Vlissingen bewijst dat het in kleding van Marjan Dance en Active Wear uit Goes uitstekend swingen is. Diverse demonstraties zo als schoonheidsbehandelin- gen en kapsels (in alle moge lijke coupes en lengtes, waar bij de dreads uiteraard niet ontbreken) maken het geheel compleet. En een beurs is geen beurs zonder aantrekke lijke kortingen zo weten de Zeeuwse ondernemers. Ex clusief voor het modegala zijn er dan ook volop aanbiedin gen bij de deelnemers. Grand Hotel Arion, is gelegen aan de Boulevard Bankert 266 in Vlissingen. Aanvang shows: vrijdag 19 oktobef 19.30 en 21 uur. Zater dag 20 oktober 10.30, 11.45, 14.00, 15.30 en 17 uur. Zondag 21 oktober valt er eveneens om 10.30, 11.45, 14.00, 15.30 en 17 uur te genieten van de schitterende fashionshows. Foto: Jaap Wolterbeek De intercedenten van uitzendbureau Tènce op de nieuwe locatie aan de Oude Markt.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2001 | | pagina 11