Nieuwe Zeelandbrochure 'Zeeland beleef het!' i J t Nieuwe naam voor kapsalon "Elly" l L l l l L l M Body Culture nieuw in Oost-Souburg JOOP van den deReisgids [Groeneveld Opticiens Woensdag 21 februari 2001 FAAM/VLISSINGER 9 Nationale Tuinbeurs in Brabanthallen De beurs Tuinldee 2001 in de Brabanthallen te 's Hertogenbosch is een persoonlijke ontdekkingsreis langs allerlei voorbeeldtui nen. Van 28 februari tot en met 4 maart kan men terecht om te genieten van tuintaferelen, sfeervolle terrasjes en themapleinen in verschillende hallen. Hoofdthema van de beurs is Italië. In de expositie 'La Dolce Vita' kan men nu al genieten van een heerlij ke zomerdag in een Toscaanse tuin. Uiteraard zijn alle geëxpo seerde tuinen in ons klimaat te realiseren. De beurs is geopend op 28/2 van 13 tot 22 uur en van 1 tot en met 4 maart van 10 tot 18 uur. De toegangsprijs voor volwassenen is 19,50 gulden, voor kinderen van 4 tot 12 jaar 10 gulden. Er rijdt een gratis pendelbus tussen NS-Centraal Station en de Brabanthallen. Meer informatie is te vinden op www.tuinidee.nl Nieuwe voorjaarscollectie Schiesser Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarscollectie van Schies ser. Deze voorziet in een bijna onuitputtelijke voorraad onder mode, lingerie en zwemkleding. Naast zwart, wit en grijs zijn dit seizoen ook de kleuren paars, vanille, noga, zilver, champagne en abrikoos terug te vinden. Verder wordt veelvuldig gebruik gemaakt van fijn dragende micromaterialen. Wie gaat voor ca sual kiest voor Trend-bodyfashion, wie op zoek is naar comfort en bewegingsvrijheid komt uit bij de lijn Sport. Puur vrouwelij ke uitstraling wordt bereikt met kledingstukken uit de lijn Luxu ry en de Schiesser lingerie Dessous brengt naadloze, nauwelijks voelbare en oogstrelende strings, panty's en bh's. Mobiele zeiljachtservice Vanuit Zonnemaire op Schouwen-Duiveland is onlangs Wido van der Vinne begonnen met zijn eenmans-watersportbedrijf. Van der Vinne heeft veel ervaring met zeiljachten en biedt zijn diensten op het gebied van onderhoud en reparatie, storm/win- terwacht, deliveries, verkoopberfiiddeling en projectbegeleiding buitenland aan. Via Internet is hij ook te bereiken: www.zeil- jachtservice.nl Joop van den Ende redacteur bij Margriet Jan des Bouvrie veranderde een tamcr pMt zégt uw handschfcift oveffl uw taleriten (en die van mv nian I fff 4 bekende Nederianoers geven hun FAVORIETE VlSSCjtOTEU i defce Margriet werd samengesteld door gas thoofdredacteur jTatis1. de trouwjurk uit de musical Elisabeth Margriet, het moderne vrouwenblad. Het moderne vrouwenblad 'Margriet' dat deze week in de win kel ligt is geproduceerd onder het gast-hoofdredacteurschap van Joop van den Ende. In deze uitgave treedt de goeroe van de Nederlandse televisie- en theaterwereld zelf voor het voet licht dat hij normaal mijdt. In Margriet nummer 8 staan zijn unieke jeugdfoto's, persoonlijke anekdotes en een prachtig in terview. Uiteraard ontbreken in een door Van den Ende samen gestelde Margriet de glitter en glamour van de showbizz niet: er wordt een blik geworpen in het leven van bekende Van den En de sterren als André van Duin en Caroline Tensen. Margriet nummer 8 is te koop tot 26 februari. 'De Reisgids' van de Consumentenbond nu ook voor niet-leden ledereen kan kennismaken met 'De Reisgids, op reis met de consumentenbond'. Want voortaan liggen de specials van dit tijdschrift, dat voor heen exclusief voor abonnees was, in de winkels. De eerste special van dit jaar staat in het teken van de Verenigde Staten en Canada. De Reisgids is niet zomaar 'een mooi tijdschrift over reizen'. Het wordt name lijk steeds geheel volgens het gedachtegoed van de Consu mentenbond samengesteld. Dat betekent: kritische en on afhankelijke prijs- en kwali teitsvergelijkingen waar con sumenten écht wat aan heb ben. De Reisgids heeft dit keer een special over Amerika. Ruilbeurs in De Vroone In De Vroone in Kapelle wordt zaterdag 24 februari de Zeeuwse Trein Model Beurs gehouden. Daar zijn dan behalve modeltrei nen ook auto's (schaal 1:87) aanwezig. De organisatie is in han den van de Stichting Treinmodel Ruilbeurzen uit Goes. De hoofdmoot van de ruilbeurs is uiteraard het ruilen van trei nen en alles dat met modelspoorbanen te maken heeft. Nieuw op de jaarlijkse beurs is een stand waar video's over treinen te koop worden aangeboden. Verder wordt door Van de Burg beeidproducties een aantal nieuwe video's gedraaid en is er met zoveel treinfanaten bij elkaar volop gelegenheid om ideeën uit te wisselen. Op de beurs is ook een testtafel aanwezig zodat alle artikelen op werking getest kunnen worden. Modeltreinen staan centraal in de Trein Model Beurs die 24 fe bruari wordt gehouden in Kapelle. foto Stichting Treinmodel Ruilbeurzen schietbaan ondergevel schooien boete bewijsstuk honing drank cijfer 4 T T priem elk 2 damessjaal V vrouw Duits kaartspel gravure T 3 moed vechten woon vertrek 8 mulder vrucht weg met bomen 7 overwin ning Europeaan T op deze manier f straf werktuig spinnen- weefsel platte steen Engelse sleutel 6 T bevlieging 1 grappen maker echtgenoot T kippenloop Spartaans drank 5 rivier in Italië ongebleekt familielid V dochter v. Cadmus zwart paard w.puzzelland.com Sinds begin dit jaar is de kapsalon in het zie kenhuis aan de Koudekerkseweg in Vlissin- gen in andere handen overgegaan én van naam veranderd. Tonia Koper, die ook eigenaresse is van de aan het Bellamypark gevestigde kapsa lon First Choice, heeft de zaak overgenomen van Elly Bergs, die het na vijfentwintig jaar wel letjes vond. Tonia Koper van De Kapsalon: „Ik ben een echte haarfreak". foto: Jaap Wolterbeek Leuk detail daarbij is dat Tonia ruim twintig jaar geleden als sta giaire werkzaam is geweest in de ziekenhuiskapsalon bij Elly, zodat het cirkeltje weer rond is. Of zoals Tonia Koper zelf zegt: „Ik heb hier mijn eerste wikkels gezet; het zal mij benieuwen of ik er ook mijn laatste doe. Gewone kapper Het werken hier verschilt niet zo heel veel met First Choice. Alleen heb ik daar meer appa ratuur dan hier. En ook al zit ik in het ziekenhuis, dat wil niet zeggen dat er alleen maar pa tiënten komen. Ook mensen uit de buurt, personeel van het ziekenhuis en klanten van de andere zaak komen hier. De vaste klanten zijn trouwens vaak verbaasd dat het hier een echte kapsalon is, dat verwach ten ze niet. Maar voor veel pa tiënten is het juist die sfeer en het er even uit zijn. Gewoon in derdaad alsof je bij de kapper zit. En dat is natuurlijk ook zo.De naam De Kapsalon heb Stuur uw oplossing vöör woensdag 28 februari naar de redactie van de Faam/Vlissinger, Postbus 18, 4380 AA in Vlissingen. Uit de goede inzendingen wordt een winnaar getrokken. Die krijgt twee vrijkaarten voor een film in Cine City. De prijswin naar wordt in de Faam/Vlissinger van woensdag 7 maart be kend gemaakt. De oplossing van de puzzel uit de Faam/Vlissinger van woens dag 7 februari luidt: 'Aankomst'. De vrijkaarten van Cine City gaan naar L. Koets uit Grijpskerke. Gratis Groeneveld Perfect Kaart bij aankoop van een bril. Nfl- (Ut ketje mur Goes, Lange Vorststraat 106.Tel. (OU3) 216 678. ik samen met de klanten be dacht, die hadden ook een stem over hoe de kapsalon zou heten. En wat is er nou makke lijker dan de telefoon opnemen met: De Kapsalon. Veranderd is er niet veel, maar ik gebruik hier nu wel hetzelfde merk als aan het Bellamypark en dat is Matrix. In Amerika hét num mer 1 merk. Die hebben veel verschillende producten waar bij advisering heel belangrijk is. Ze hebben bijvoorbeeld iets om broos en dun haar meer volume te geven. Zou iemand met dik haar dat gebruiken dan slaat dat nergens op. Daarom is het niet in de winkel te koop maaralleen bij kappers." Haarfreak Tonia Koper heeft nu dus twee zaken onder haar beheer maar heeft toch nog tijd om ook op het Internet van zich te laten horen. Ik ben een haarfreak; alles wat met haar te maken heeft interesseert me", zegt ze. „Daarom heb ik nu ook drie websites. Via http//welco- me.to kan daarna gekozen worden /dekapsalon, /first- choice of /dehaarsite. Vooral die laatste staat vol met we tenswaardigheden, muziek nummers, mopjes en alles wat je maar over en met haar kunt verzinnen. Dat is heel leuk om te doen en het breidt steeds meer uit. Experimenteren In Nederland ben ik nog niet veel van die websites tegen gekomen. In de toekomst wil ik ook in de zaak een compu ter hebben staan waar de klanten zelf aan de slag kun nen met programma's om te zien hoe een bepaald kapsel ze staat. Pasfoto scannen en experimenteren maar. Die kant gaat het toch uit. Dat be tekent niet dat er niet gewoon vakkundig geknipt en gekapt wordt hoor, want dat blijft na tuurlijk wel waar het om draait. Daar verandert ook in ternet niets aan." door Inge Adriaansen Sinds mei vorig jaar hebben de Zeeuwse VW's en het Bureau voor Toerisme Zeeland de promotie van Zeeland voor een groot deel gezamenlijk opgepakt. Het resultaat van deze samenwerking werd begin dit jaar gepresen teerd tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht. Met succes overigens want voor deze vernieuwde beurspresentatie ontvingen zij een Award. Concreet product uit de samenwerking is de onlangs verschenen Zeelandbrochure 'Zeeland beleef het!'. Deze nieuwe brochure is gericht op de consument die nog niet (zo vaak) in Zee land is geweest maar wel geïnteresseerd is in de provincie. „De nieuwe brochure over Zeeland is beslist niet de 'zo veelste op rij', vertelt BTZ coördinator promotie mar keting, Emerence van Wingen. „Het is een heel nieuw con cept speciaal voor die mensen die Zeeland nog moeten ver kennen. Daarbij hebben de VW's en het Bureau voor Toerisme Zeeland hun kennis en krach ten gebundeld. Uit deze sa menwerking is een heel nieuw product ontstaan waarmee wij Zeeland in de rest van het land willen promoten. In onze nieuwe aanpak ligt de nadruk veel meer dan voorheen op de beleving van Zeeland, waarbij sfeerbeelden uiteraard een grote rol spelen." En inder daad, de brochure Zeeland beleef het!' beschrijft niet al leen de droge feiten. Leuke anekdotes, korte overzichtelij ke agenda's, streekrecepten en in het bijzonder de spre kende sfeerbeelden verhalen niet alleen over wat er te doen is in Zeeland, maar laten de lezer ook even meegenieten van het klimaat en de sfeer van Zeeland. Krijsende meeuwen, ruisende golven en dampende mossel pannen, om maar eens wat te noemen, spreken tot de ver beelding en halen de lezer Zeeland binnen. Hoewel de traditionele en typisch Zeeuw se items niet ontbreken, is er in de hele brochure geen spoortje oubolligheid te be kennen. Zonder overdrijven of mooier maken is Zeeland nu eens niet geportretteerd als 'een groot, tolerant en op toeristen inge steld dorp'. Nee, hier wordt juist het eigene van Zeeland benadrukt, waar de toerist als hij dat wil van mee mag ge nieten. Trots De brochure geeft de lezer een eerste indruk van Zeeland als eilandengroep, waarna een verdeling volgt in Schouwen- Duiveland, Noord-Beveland, Zuid-Beveland en Tholen, Walcheren, en Zeeuws Vlaan deren." Onder het motto 'Zee land beleef het' wordt de lezer meegevoerd door de provin cie, onderweg kijkend, genie tend en proevend van alles dat het Zeeuwse land te bie den heeft. Bijna als vanzelfsprekend wordt de Zeeuwse kust met haar stranden, boulevards en vele recreatiemogelijkheden het eerst genoemd in 'Zeeland beleef het'. Maar dat er in Zee land nog veel meer te beleven valt blijkt direct daarna. De brochure vertelt de onbeken de over Zeeland waar hij cul tuur, natuur, recreatie, sport, en uiteraard de typisch Zeeuwse traditionele evene menten als ringrijden en de visserijdagen vindt. Per regio biedt het blad de lezer ook al lerlei originele seizoensgebon den tips die ook veel Zeeuwen nog zullen verrassen en zeker de moeite waard zijn om te bezoeken of ervaren. De VW's en het BZT hopen dat de Zeeuw zichzelf en de provincie in de brochure zal herkennen. „Wij zijn zelf erg tevreden over de brochure en hopen dat de rest van Zeeland dat ook is. 'Zeeland beleef het!' laat zien hoe veelzijdig Zeeland is en hoeveel leuke en mooie dingen onze provin cie kent en daar zijn we toch wel heel erg trots op. Wij vin den dat de overige Zeeuwen dat ook wel mogen zijn. We willen samen met hen naar buiten dragen hoe mooi Zee land is en hoe trots wij daar als Zeeuw op zijn. Daarom worden alle Zeeuwen uitgeno digd om het nieuwe magazi ne met een persoonlijke groet op te sturen naar familie, vrienden of kennissen die niet in Zeeland wonen. De brochu re 'Zeeland beleef het!' is gra tis af te halen bij de plaatselij ke VVV. Wie de brochure cadeau wil doen, hoeft alleen maar het adres van de ontvanger bij de VVV achter te laten, waarna de medewerkers van de VVV voor de verzending zorgen. Zeeland is zien, doen, proeven en beleven. foto: Jaap Wolterbeek In de Paspoortstraat in Oost-Souburg zijn An- gelo Sinack en Manyee Wong een bewegings centrum begonnen. In het voormalige pand van Hebu Sport houden zij maandag 26 en dinsdag 27 februari open dagen tussen tien uur 's mor gens en negen uur 's avonds zodat iedereen kan zien wat Body Culture inhoudt. Body Culture is niet alleen de naam van de zaak, maar ook die van een formule. Angelo Sinack legt het uit. Sleutel woord is voor ons een maatje kleiner", zegt hij. „Daarbij is er een wisselwerking tussen de bewegingsbanken aan de ene kant en de fitnessapparaten aan de andere kant. Het is dus duidelijk geen sportschool en ook heb ik geen ruimte waar aerobics of zoiets gegeven wordt. Voor bodybuilders heb ik dus niets te bieden. Die mogen hier natuurlijk komen hoor, maar die zijn snel klaar denk ik. De ene kant van de zaak zal voornamelijk door Manyee geregeld worden; de bewe gingsbanken en de dieptewar- mer. Bij de banken, die door trilling werken, wordt er af hankelijk van de bank iets ge daan aan de benen, billen of buik. Dat heeft een betere doorbloeding en minder vet tot resultaat, maar ook tegen cellulitis helpt het. De diepte- warmer gaat nog verder. Daar wordt je lichaam ingesmeerd met een gel en daarna in folie gewikkeld. Door het toedienen van warmte bereik je een af slankingseffect. Wie dan lek ker in zijn vel zit kan het strak houden door op de apparaten spieren te verstevigen en de kans op nieuwe rolletjes te verkleinen". Snelbruiners Tussen de twee verschillende afdelingen staan schermen en ook van buitenaf is niets te zien. „Voor iemand die bezig is met zichzelf en al helemaal als je op zo'n bewegingsbank ligt is het niet prettig als een ander je zit te bekijken", zegt Sinack. „De snelbruiners zijn natuurlijk helemaal afgesloten van de rest. Dat is een kwestie van geld in de gleuf gooien en in vijftien of achttien minuten de wittigheid van de winter er af bruinen. We hebben daar ook speciale Body Culture zonnebankpro ducten voor. En natuurlijk maaltijdvervangers want om dat we inderdaad dat maatje kleiner willen promoten is de combinatie in de zaak iets waarvan we verwachten dat daar veel belangstelling voor is. Op de computer wordt re gelmatig bijgehouden hoe het met het gewicht van de klant zit en omdat we dat vanaf het eerste begin registreren is de vooruitgang ook goed te zien. Als je consequent bezig blijft natuurlijk, want wie hier de zaak uitgaat en meteen een patatje-met naar binnen werkt, ja die heeft aan training ook niets. Op de open dagen 26 en 27 fe bruari zullen om die reden dan ook alleen gezonde hap jes en drankjes aangeboden worden. Maar dat spreekt haast vanzelf". Angelo Sinack: „Iedere bewegingsbank pakt een ander li chaamsdeel aan". foto: Jaap Wolterbeek

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2001 | | pagina 9