Inspraak Startnotitie Mainportontwikkeling Rotterdam O O O <8> HYununi Kinderkamer Gezocht VAN DER VLIET 'n beetje huur voor 'n verre buur giro: 236700 Woensdag 6 mei 1998 FAAM/VLISSINGER 17 Inspraakpunt Bovag Autobedrijf van Damme STATIONCARS AUTOMATEN SPORTIEF BEDRIJFSWAGENS incl. BTW Koopjes APK HomePlan PROJECT MAINPORTONTW IKKE LING ROTTERDAM Antwerpen Het probleemgebied waar het ruimtetekort speelt: de Rotterdamse haven- en industrieterreinen. Het zoekgebied voor het oplossen van het ruimtetekort voor economische activiteiten: haven- en industrieterreinen van Rotterdam, en Zuidwest-Nederland (Moerdijk en Vlissingen/Terneuzen). Het zoekgebied voor de invulling van 750 hectare natuur- en recreatiegebied. In de periode van 13 mei tot en met 17 juni 1998 ligt de Startnotitie Mainportontwikkeling Rotterdam ter inzage. Deze Startnotitie markeert het begin van de procedure, die moet leiden tot een milieu effectrapport (MER), dat onderdeel uitmaakt van een Planologische kernbeslissing-plus (PKB+). De Startnotitie doorloopt een inspraak procedure overeenkomstig de Wet Milieubeheer en in het kader daarvan wordt u in de gelegenheid gesteld uw mening over de opzet, aanpak en inhoud van de Startnotitie kenbaar te maken. Waarom deze Startnotitie? Met het uitbrengen van de Startnotitie maken de ministers van Verkeer en Waterstaat (V&W), Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM), Economische Zaken (EZ) en Landbouw, Natuurbeheer en Visserij (LNV) (hierna te noemen de initiatiefnemers) het voornemen bekend een proces te starten om te komen tot een oplossing voor het ruimtetekort in de haven van Rotterdam. Deze oplossing moet leiden tot het versterken van de economische structuur in de mainport Rotterdam en het verbeteren van de leefomgeving in de regio Rijnmond. De Startnotitie geeft bovendien aan welke oplossingsrichtingen nader worden onderzocht en welke inhoudelijke aandachtspunten en streefbeelden hierbij in ogenschouw worden genomen. Tevens wordt aangegeven welke daarbijbehorende effecten op het gebied van economie, ruimte, verkeer en vervoer, natuur en recreatie, kust en zee, milieu, en financiering worden onderzocht. Daarbij wordt ook de problematiek op het gebied van economie en leefbaarheid nader geanalyseerd. Tenslotte belicht de Startnotitie de verdere procedure ten aanzien van de besluitvorming. De Startnotitie is voorafgegaan door de Verkenning Ruimtetekort Mainport Rotterdam (VERM), die in juli 1997 met de Projectbeslissing werd afgesloten. Deze verkenning bestond uit een onderzoeks- en (maatschappelijk) discussietraject, in dialoog met de betrokken partijen is gesproken over de aard, omvang en urgentie van het ruimtetekort in de haven van Rotterdam en een mogelijke oplossing daarvoor. Met de Projectbeslissing werd het startsein gegeven voor het vervolgtraject, de PKB+/m.e.r.-procedure. Waar en wanneer kunt u de Startnotitie inzien? De Startnotitie ligt van 13 mei tot en met 17 juni 1998 gedurende de reguliere openingstijden ter inzage op de volgende plaatsen: - de gemeentehuizen van Axel, Borsele, Goedereede, Hoek van Holland, Hoogvliet, Maassluis, Middelburg, Moerdijk, Rozenburg, Sas van Gent, Schiedam, Spijkenisse, Terneuzen, Vlaardingen, Vlissingen en Westvoorne; - de hoofdvestigingen van de bibliotheken in de bovengenoemde gemeenten (in Goedereede: Bibliobus) en in Rotterdam; - het stadhuis van Rotterdam; - het kantoor van de stadsregio Rotterdam; - de provinciehuizen van Noord-Brabant ('s-Hertogenbosch), Zeeland (Middelburg) en Zuid-Holland (Den Haag); - de kantoren van Rijkswaterstaat: directie Noord-Brabant ('s-Hertogenbosch), directie Zeeland (Middelburg) en directie Zuid-Holland (Rotterdam); - de bibliotheken van de ministeries van Verkeer en Waterstaat, Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, Economische Zaken, Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, en Financiën te Den Haag. Informatiebijeenkomsten Om u zo goed mogelijk te informeren over de inhoud van de Start notitie worden vijf informatiebijeenkomsten georganiseerd. Mede werkers van de projectdirectie staan vanaf 17.00 uur klaar om uw vragen te beantwoorden. De informatiebijeenkomsten worden om 21.00 uur beëindigd. De bijeenkomsten vinden plaats op: 18 mei Rotterdam Centrum Hotel New York Koninginnehoofd 1 19 mei 20 mei 25 mei 26 mei Klundert De Niervaert Molenvliet 7 Oostvoorne Hotel-Café-Restaurant Het Wapen van Marion Zeeweg 60 Terneuzen Paviljoen Westkant Scheldeboulevard 1 Vlissingen Arsenaaltheater Arsenaalplein 7 Hoe kunt u inspreken? U kunt uw inspraakreactie op de Startnotitie uiterlijk tot 17 juni 1998 op de volgende manieren kenbaar maken aan het Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat. Per post: Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat Project Mainportontwikkeling Rotterdam (PMR) Kneuterdijk 6 2514 EN'Den Haag Via het E-mailadres: inspraakpunt.pmr@raden.cend.minvenw.nl En tenslotte via Internetpagina: www.mainport-pmr.nl Indien u dat wenst, kunt u verzoeken om een vertrouwelijke behandeling van uw persoonlijke gegevens. Wat gebeurt er met uw reactie? Zo spoedig mogelijk na afloop van de inspraaktermijn bundelt het Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat alle reacties en stuurt deze onder andere naar de initiatiefnemers, de projectdirectie PMR en de Commissie voor de Milieu-effectrapportage. Tevens worden deze bundels ter inzage gelegd op de locaties waar de Startnotitie ter inzage heeft gelegen. De Commissie voor de Milieu-effectrapportage adviseert het bevoegd gezag (de ministerraad) over de Richtlijnen voor de inhoud van het MER. Mede op basis van dit advies en de inspraakreacties, stelt de ministerraad vervolgens de Richtlijnen vast. Bij de presentatie van de Richtlijnen wordt aangegeven hoe de inspraakreacties zijn meegewogen; insprekers ontvangen hierover na het vaststellen van de richtlijnen persoonlijk een brief. De Richtlijnen vormen het vertrekpunt voor het opstellen van deel 1 van de PKB+/ MER, die naar verwachting medio 1999 gereed zullen zijn. Op de PKB+ deel 1/MER kunt u te zijner tijd ook inspreken. Het streven is om begin 2001 de PKB+-procedure te hebben afgerond met een besluit over de manier waarop in de haven van Rotterdam het gesignaleerde ruimtetekort wordt opgelost. Nadere informatie Startnotitie Voor het aanvragen van een exemplaar van de Startnotitie en voor het verkrijgen van meer informatie over de inhoud van de Startnotitie kunt u contact opnemen met de projectdirectie Mainport ontwikkeling Rotterdam, Postbus 20904, 2500 EX Den Haag, telefoon (070) 351 14 11. Informatie is ook opvraagbaar via Internet: www.mainport-pmr.nl Voor inlichtingen over de inspraakprocedure kunt u zich wenden tot het Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat, telefoon (070) 361 87 78. PKB/m.e.r.-procedure De ministerraad stelt voor bepaalde aspecten van het nationale ruimtelijk beleid plannen vast in de vorm van structuurschetsen, structuurschema's en nota's ruimtelijke ordening (concrete beleids beslissingen). Deze plannen worden aangeduid als Planologische Kernbeslissing. De procedure op de Planologische Kernbeslissing (PKB-procedure) is vastgelegd in de Wet op de Ruimtelijke Orde ning en het Besluit op de Ruimtelijke Ordening. In hoofdlijnen komt het erop neer, dat naar aanleiding van een ontwerp-PKB (PKB deel 1) bestuurlijk overleg, inspraak en advisering plaats vindt (PKB deel 2). Vervolgens bepaalt het kabinet zijn standpunt (PKB deel 3), waarna de Eerste en Tweede Kamer tot goedkeuring overgaan (PKB deel 4). In het kader van de PKB-procedure vindt een milieu-effectrapportage plaats (m.e.r.-procedure). Voor het Project Mainportontwikkeling Rotterdam wordt een bijzondere PKB gemaakt: een PKB+. In de PKB+ deel 1 zal worden aangegeven welke onderdelen van het kabinetsvoorstel de 'plus- status' krijgen. Voor deze onderdelen geldt, dat de concrete beleidsbeslissingen die daarin zijn opgenomen, bindend zijn voor andere bestuursorganen en belanghebbenden. Organisatie initiatiefnemers: bevoegd gezag: projectdirectie: 'de ministers van Verkeer en Waterstaat (V&W), Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM), Economische Zaken (EZ) en Landbouw, Natuurbeheer en Visserij (LNV), waarbij de minister van Verkeer en Waterstaat optreedt als coördinerend minister van het Project Mainportontwikkeling Rotterdam. ministerraad directie Project Mainportontwikkeling Rotterdam (PMR) is een samenwerkingsver band tussen bovengenoemde initiatiefnemers en het ministerie van Financiën, de stadsregio Rotterdam, de gemeente Rotterdam en de provincie Zuid-Holland. Verkeer en Waterstaat Erkend Koni Service Center APK-Keuringsstation Wissenkerke, telefoon: 0113-371477 Fiat Uno 45 IE Turbo. 3-drs. Fiat Panda CLX 1000 iE Fiat Tipo 1.4 IE 5 drs Ford Mondeo 18i CLX 2x Ford Escort 141 CL, 3-drs Ford Fiesta 1.1 Fur. 3-drs Mercedes 8enz 190E. I8i, Ipg Opel Astra 14i, 5-drs Opel Astra 16i6L. 14 GL Opel Astra 1.6 ,GT 5-drs Opel Astra 1 6i Gt 74 kW 3-drs. Opel Corsa 1.2 N. 3-drs 75000 km 60.000 km 126000 km 77000 km 29.000 km 98.000 km 125.000 km 58000 km 76000 km 80.000 km 1992 1992 1992 1993/1994 1991 1993 11-1992 1993 1993/1994 1993 1993 1992 Opel Corsa 1.4 iGLS 5-drs53.000 km 01/1996 met.groen, stuurbekr., c.v., radio, elek, ramen Opel Kadett 1.3 N Club, 5-drs Opel Vectra 1.6Ï GL HB, 5-drs Peugeot 205 XL 1.1 Jubilee 3-drs Toyota Corolla 1.6 XLT 4 drs Toyota Corolla 1.6 XLI 4-drs Toyota Carina E 2016V GLI 4-drs DIESEL: Daihatsu Rocky HT 2.8 3-drs. geel kenteken Opel Vectra TD 1.7 5-drs STATIONCARS Audi 80 Avant 2.0i 5-drs Opel Omega 2.0 i 16i 16V, nw. model AUTOMATEN Suzuki Alto 1.0 GL 3-drs 130.000 km 133.000 km 137.000 km 55.000 km 124.000 km 130.000 km 120.000 km 98.000 km 100.000 km 140.000 km 43.000 km 1989 1993 1990 1995 1991 1994 1992 1993 1995 1994 1992 Nissan Micra 1.0i GX 16V 3-drs. met.rood, stuurbekr. trekhaak 300 km 04/1997 AUTO'S ONDER 7.500,- Fiat Uno 60S 3 drs145.000 km 1986 Opel Ascona 1.6 SGT, 5-drs1986 Renault 9 GTL, 4-drs163.000 km 1988 Volvo 66 automaat 2 drs59.000 km 1986 H200 (dubbele cabine) vanaf 24.990,- excl. btw uit voorraad leverbaar Hyundai Coupé 1998 2.0 F nieuwe auto plus div. extra's nieuw 39.500,- nu rijklaar 36.500,- BMW 525i automaat, zeer mooi5/1989 15.500,- Citroën AX 110Oi First (1e eigenaar)1992 12,500,- Daihatsu Move als nieuw 7 mnd. oud fl0/1995 18 500.- Fiat Uno 1100 iE 5-drs.. zeer mooi11/1993 11.500.- Fiat Panda 900 Young, 1e eigenaar .1994 8.500,- Ford Escort 1.6 Laser 16V1995 21.500,- Ford Fiësta 1300 Flash als nieuw9/1994 18.500,- Hyundai Pony 1500 LS 5-drs1993 12.500,- Hyundai Pony 1500 GS. LPG1994 16.500, Hyundai Excel GS 1 3 HB nw. mod st.bekr. 1995 18.500.- Hyundai Excel 1500i LS De Luxe6/1993 12.950.- Hyundai Lantra 1600 GLS. 16.000 km1996 25.950 Hyundai Lantra 1600 GLS. 26.000 km1996 25.950,- Hyundai Lantra 1600 GLS 16V8/1995 24.950,- Hyundai Lantra 1.5 GLSi special1995 19.500,- Hyundai Lantra 1.5 GLS special1993 14.750,- Hyundai Sonata 2 0 GLS 16 Valve1992 13.950.- Mitsubishi Galant 1800 GLi 5-drs1991 12 500.- Nissan Micra 1200 Trend zeer zuinig 1991 8.950.- Opel Kadett 2.0 GSi 16-valve 1989 10 950.- Renault 19 TR, 5-drs1992 12.950. Renault 21 TL. zéér mooie auto 5-drs. 1991 10.950 Renault Clio 1.2 Oasis1995 16.950, Suzuki Carry minibus, 7 pers1989 5 950. Toyota Corolla 1300 XL1989 8.950. VW Golf 1600i zeer mooi11/1989 10.950. Rover 2.0 LX, als nieuw, 55.000 km10/1992 16.950,- Opel Omega 2.0 NE station1992 16.950,- Mitsubishi Lancer 1800 diesel, 1e eig1990 11.500,- BMW 525i automaat zeer mooi5/1989 15.500.- Peugeot 306 1800i, 5 deurs1994 25.500,- Hyundai Scoupé 1500i GT 43.000 km, 1e eig.1991 13.500,- Hyundai Scoupé 1500i div. opties1996 24.500, Nissan 100 NX, plus-pakket, zéér mooi ....8/1995 28.500, Mitsubishi L 300 diesel, dubb.cab1992 16.950, VW Transporter diesel 5 cil. aut., 43.000 km1995 29.500, Fiat Tipo 1400, mooi1990 6.950, Ford Escort 1600 verlaagd, enz1986 2.950, Mazda 325 5-deurs. diesel1987 4.950. Peugeot 309 XE 1988 3.950. Seat Malaga 15001989 3.950. Klein Frankrijk 23, Goes Tel. 0113-228751 ATOZ vanaf 17.995,- uit voorraad leverbaar TEVENS GEVRAAGD: INRUILAUTO'S OP NIEUW 80 huizen voor moeders in Mexico. Meer informatie? Bel 076-573 67 36

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1998 | | pagina 17