<s>HYunoni POELZICHT RIJB EWIJS IN 10 DAGEN Tanken bij Fina levert extra voordeel op ƒ3,95 p/st. ƒ2» 50 ƒ7,95 0800 0432 10IS0 Radio Aanbieding Dealers laat klanten koud. AutobedrijfJoosse Club Card geeft aan wie bij welke club hoort Aanvragen Club Card via speciaal formulier VAN DER VLIET Doe mee met de Club Card prijsvraag ?.- STATIONCARS SPORTAUTO'S ^RnaJ DE KINDERTELEFOON +pdïCO De Club Card is vooral een klantenkaart Johan Cruijff Schaal II in Amsterdam ArenA Klein Frankrijk 23, Goes tel. 0113-228751 GEBRUIKTE CARAVANS s&*°9 Caravancentrum AUTO v/d VLIET GOES TEL. 0113-228751 AUTO v/d VLIET GOES TEL. 0113-228751 Suske Wiske stripboeken en Robbedoes Konica fotorolletje 24 opnames Konica instantcamera 27 opnames Dus kom snel tanken. Want op is op. Fina Station Middelburg iedere dag van 2 tot 8 gratis Gildeweg 20, 4383 NK Vlissingen. Telefoon 0118 - 419420. Oude Rijksweg 60, 4339 BD Nieuw- en St. Joosland. Telefoon 0118 - 60 14 43. Duidelijk Soepel Operatie Beter Hulp aan kinderen 10 FAAM/VLISSINGER Woensdag 23 juli 1997 De nieuwe H200 vanaf 24.990,- Audi 2.3 E zeer luxe uilvoering 4/1991 21.500,- Citroen 1900 TZi, 1 jaar APK 1990 5.950,- Fiat Panda 900 Young 1994 9.500,- Fiat lino 1100 E. 45.000 kni 1992 11.500.- Ford Escort 1600 CL diesel. 1 jaar .APK 1987 5.950,- Hyundai Pony 1500 Esprit. 40.000 km 1991 10.500,- Hyundai Pony 1500 GS, 20.000 km 11/1993 14.500.- Hyndai Pony 1500 GS, LPG 1994 17.500,- Hyundai Scoupé I500i Esprit 30.000 km 1992 16.950,- Hyundai Scoupé I500i GS, nieuw mod. 1993 18.950,- Hyundai lantra 1500i GL Esprit 1992 15.500,- Hyundai lantra 1600 GLS, 18.000 km U/1995 27.500.- Hyundai lantra 1600 GLS siaüoncar 1996 30.950,- Hyundai Lamra 1600 GLS siaüoncar 1996 29-950,- Hyundai Sonata 2.0 GLS 16 Valve 1992 16.950,- Hyundai Sonata 2.0 GLS 16 Valve. 25.000 km 1995 32.500,- Jaguar Sovereign 4.0 zéér veel extra's 1990 32.500,- Mazda MX3 sport coupé 1992 25.000,- Mercedes 190 diesel 5-versn. stmirbekr. 1986 10.750.- Mitsubishi Colt, cnb.-uitvoering 1991 16.500,- Nissan Micra 1200 Trend 1991 10.500,- Nissan Sunny 1400 LX, 5-drs 1991 15.950,- Opel Kaden 1300 N, 1 jaar APK 10/1987 5.950,- Opel Kaden 1600 Staiioncar 1989 9.850,- Renault 19 TRi 1700 Chammade, als nieuw 1991 11.500,- Renault 21 TL zéér mooie aulo 1991 11.500.- Rover 216 SE, 1 jaar APK 4/1987 4.500,- Seal lbiza 1400 CZX, 9.000 km. sporipakket 08/1994 18.950.- Suzuki Allo 1 jaar APK 1988 5.950,- Toyota Starlet 1300 Spon 1994 17.950,- Toyota CorolLi 1300X1. 1989 10.950,- Voivo 340 DL 1 jaar APK 10/1988 5.950,- VWJeita 1800 CL 4-drs 5/1989 9.500.- VWJelta 1600 diesel 1989 8.450,- BEDRIJFSAUTO'S (INCL. BTW) Toyota Lite Ace 1500 1990 9.850,- GOEDKOPERE AUTO'S MET APK Opel Kaden 1300 LS mei APK 1985 1.950,- Austin Monicgo mei APK 1987 2.450.- rESSO*** Üf- Fb] f tW:^v A«r jjfe off. dealer van KNAUS en BEYERLAND Verrijn Stuartweg 4 (Industrieterrein de Poel 1), Goes Telefoon 0113-223277 Hyundai Lantra 1600 GLS stationcar Hyundai Lantra 1600 GLS station car Opel Kadett 1600 Stationcar 1996 30.950.- 1996 29.950,- 1989 ƒ9.850- Hyundai Scoupé 1500 i Esprit 30.000 km 1992 16.950,- Hyundai Scoupé 1500 i GS nieuw model 1993 18.950,- Mazda MX3 sport coupé 1992 ƒ25.000,- AAC organiseert overal in Nederland auto-rijopleidingen, tn die 10 dagen duren. Zeer speciale methode. S Bel 0900-8991161 VRAAG EERST ONZE GRATIS FOLDER VOOR JE ELDERS BEGINT. JWL» Expl. D.W.M. Rouw Kanaalweg 36, 4337 PA Middelburg Uit Juli1997. Als Ford Dealer zien we regelmatig klanten die kippenvel krijgen van onze aanbiedingen. De nieu we Ford Mondeo is immers niet alleen voorzien van de allerlaatste snufjes op het gebied van veiligheid. Dankzij de nieuwe wielophanging en stuurinrichting rijdt hij bovendien plezieriger dan ooit. En omdat het zomer is, doen we er nu een airconditioning en een Easy Sound System bij voor maar f 990,- extra. Neem tijdens een proefrit dus iets warms mee. Er is al een nieuwe Mondeo vanaf f 39.990,-. De Ford Dealers, die doen Wat. Op de Mondeo Ghia is het Cool Sound Pakket standaard. Prijzen zijn incl. B.T.W., excl. kosten rijklaar maken en verwijderingsbijdrage. Afgebeelde lichtmetalen velgen en mistlampen voor, zijn optioneel. elke twee jaar een nieuwe Ford. Vraag ons naar de exacte voorwaarden. Wijzigingen voorbehouden. 9477 Vorig jaar werd door de clubs in de PTT Telecompetitie de Club Card geïntroduceerd. En vanaf de start van het komende voetbalseizoen (1997-'98) zal in het hele Betaald Voetbal de ze relatie-kaart zijn ingevoerd. Dat betekent dat iedereen die wedstrijden in de PTT Telecom petitie en ook Eerste Divisie wil bezoeken, voortaan een Club Card op zak moet hebben. Voor wedstrijden van Oranje is eveneens een Club Card nodig. Voor sommige voetbalsupporters zal het even wennen zijn: om toegangsbewijzen voor een voet bal-evenement te kunnen kopen, moet men een Club Card kunnen overleggen. Vooral voor aan hangers van Eerste Divisie-clubs is dat een belang rijk aandachtspunt, want vorig jaar gold die regel voor hen nog niet. Toch hebben de Nederlandse voetbalsupporters zich makkelijk aangepast aan deze regelgeving en hebben ze hun Club Cards re latief snel aangeschaft, inmiddels zijn al meer dan vierhonderdduizend exemplaren in omloop. De Club Card is een persoonlijke kaart, waarmee de gezamenlijke clubs de service aan het publiek willen verbeteren. Het gaat om een zogenaamde 'hard card' met het formaat van een credit card. De kaart wordt voorzien van een barcode en een magneetstrip ten behoeve van de persoonsgege vens. De Club Card kan worden beschouwd als een instrument om topvoetbal in een sfeervolle ambiance mogelijk te maken. Iedere club in de PTT Telecompetitie en de Eerste Divisie heeft in middels een eigen Club Card, met vaak verschil lende varianten (een Supporters Club Card, een Seizoens Club of een Business Club Card). De kaart is vooral een manier om de binding van de club en de supporters te onderstrepen. Wie een Club Card heeft, hoort bij de club. Met name om snel duidelijk te krijgen wie er bij welke club hoort, heeft iedereen de Club Card no dig om een kaartje voor het voetbal te kunnen ko pen. Dat kan aan de stadionkassa's of bij de zogenaam de SENS Service Points; deze voorverkoopadres sen zijn aangesloten op het landelijke Club Card netwerk. Wie nog geen Club Card op zak heeft, wordt dringend aangeraden om snel zo'n kaart aan te schaffen. In ieder geval voor de start van het komend seizoen, want per 1 augustus is de Club Card in het hele Betaald Voetbal ingevoerd. De Club Card kost 12,50 en is twee jaar geldig. Er is een speciale informatiefolder gemaakt, waar in uitgelegd wordt wat de bedoeling van de Club Card is. En hoe het allemaal werkt. In die folder zit ook een aanvraagformulier. Via dat formulier is het mogelijk om een Club Card aan te schaffen. Wie nog vragen heeft over de specifieke voordelen van de Club Card, kan daarvoor bellen met de eigen club. Ook aan de clubkassa of bij de voorverkoop adressen (SENS Service Points) weet men hoe de zaken geregeld zijn; vragen staat daar vrij. Ook is er een speciale Club Card Infolijn, waar informatie opgevraagd kan worden. Het nummer van de Club Card Infolijn is: 0900 300 6 300 (75 cpm). Via dat nummer is tevens de folder aan te vragen. Alle Nederlandse voetbalsupporters hebben bin nenkort een Club Card. Om dat allemaal zo soepel mogelijk te laten verlopen, worden mensen zonder Club Card niet meteen geweigerd. Wie toegangs kaarten wil kopen maar nog geen houder van een Club Card is, kan gebruik maken van de waarde bon-regeling. In dat geval kan naast het entree kaartje de Club Card Waardebon aangeschaft wor den. Die kost ƒ12,50 (legitimatie verplicht!). Ver volgens kan men toch snel in het bezit komen van de kaart door thuis het aanvraagformulier in te vullen en dat samen met de waardebon op te stu ren. w In de afgelopen maanden is er in de media veel aandacht besteed aan de Club Card als vei ligheids-instrument. Is de Club Card het definitieve antwoord op wangedrag en geweld? "De verwachtingen daarover waren wellicht te hoog gespannen", zegt Loek Hermans daarover. Hij is voorzitter van de Stichting Cotass, de organisatie achter de Club Card. "De kaart is na melijk niet voor die functie bedacht. De Club Card is voor de clubs een instrument om de dienstverlening naar de achterban toe te verbeteren. De Club Card is dus vooral een klanten kaart." Toch kan de Club Card volgens Hermans (tevens bekend als Commissaris van de Koningin in Fries land) een belangrijke rol binnen een aangescherpt veiligheidsbeleid spelen. "Een Club Card blijft im mers te allen tijde eigendom van de club en kan in bepaalde gevallen ingenomen worden. Op die ma nier kan de kaart bijdragen aan de veiligheid op de tribunes. Bovendien is in de achterliggende perio de al gebleken dat er een preventieve werking van de Club Card kan uitgaan." Hoewel er bij de invoering van de Club Card hier en daar wat aanloopproblemen waren, kan inmid dels teruggekeken worden op een succesvol eerste jaar. "Het is natuurlijk een hele operatie om alle clubs in het Betaald Voetbal hun kaartverkoop vol gens één bepaald computer-systeem in te laten richten. Toch geen geringe prestatie...," aldus Her mans. "Daarbij blijkt de Club Card vooral gemak kelijk te zijn bij het kopen van een toegangskaartje. Dat kan aan de clubkassa of bij één van de ruim 800 SENS Service Points, te herkennen aan het groene Club Card-logo." Vooral de voetbal-consument profiteert volgens Loek Hermans van de introductie van de Club Card. "Houders van de Club Card kunnen namelijk met voorrang toegangskaarten kopen voor alle thuis- en uitwedstrijden. Voetballiefhebbers kopen met hun Club Card de beste kaartjes. Bovendien zullen mensen met een Club Card in bepaalde ge vallen een streepje voor hebben. Dat verschilt van club tot club, maar het is wel duidelijk dat mensen met een Club Card van extra voordelen kunnen ge nieten." Hermans vindt dat de Club Card op bepaalde pun ten een betere functie moet krijgen. "Aan verdere verbeteringen van de Club Card wordt door een team van specialisten continu gewerkt. We willen bijvoorbeeld dat de kaart nog meer persoonsge bonden wordt, om eventuele fraude uit te kunnen sluiten. En verder zijn er nog wat elektronische mogelijkheden in het systeem, die nog niet opti maal benut worden. Uiteindelijk moet de Club Card uitgroeien tot een hulpmiddel waarmee de clubs aan hun klanten - de supporters - een perfec te service kunnen verlenen en daarmee ook het veiligheidsaspect extra aandacht krijgt." Alle Nederlandse voetbalsupporters hebben volgend jaar een Club Card op zak. Naar verwachting zal per 1 augustus 1997 het totale aantal Club Cards meer dan 500.000 bedragen. Maar welke club heeft er eigenlijk de meeste kaarten in omloop? En hoeveel zijn dat er dan precies? Die vraag staat centraal in de speciale Club Card prijsvraag. Wie denkt te weten welke club bovenaan de Club Card ranglijst staat, kan een briefkaart sturen naar: Club Card Prijsvraag, Stichting Cotass, Postbus 515, 3700 AM Zeist. Zet de antwoorden op de volgende vragen op die briefkaart: 1. Wat is de naam van de club met het hoogste aantal in omloop zijnde Club Cards? 2. Hoeveel Club Cards heeft die club uitgegeven? 3. Wanneer wordt de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal gespeeld? Maak verder de volgende zin af: De Club Card is belangrijk voor het voetbal, omdat Goede inzenders (of degenen die het dichtst bij de goede oplossing in de buurt komen), maken kans op 25 speciale Club Card verrassingspakketten. Een deskundige jury zal de inzendingen beoordelen. Over deze prijsvraag kan verder niet worden gecorrespondeerd. AMSTERDAM - De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal zal op zondag 17 augustus 1997 worden gespeeld net als vorig jaar in de Amsterdam Are nA. De Johan Cruijff Schaal, voorheen Super Cup genoemd, is vernoemd naar de beroemdste speler van Nederland. Johan Cruijff zal, indien hij op dat moment beschikbaar is voor deze ceremonie, weer de schaal overhandigen aan de winnaar. De wed strijd gaat tussen landskampioen PSV en Roda JC, winnaar van de Amstel Cup. De Johan Cruijff Schaal I werd in 1996 gewonnen door PSV. De deelnemende teams aan de Johan Cruijff Schaal II ontvangen een vast bedrag aan inkom sten uit deze ontmoeting. Daarnaast wordt, even als vorig jaar, een deel van de inkomsten uitge keerd aan de goede doelen SOS-Kinderdorpen en De Zonnebloem. Door de geldelijke steun van de KNVB gedurende de periode 1996-1999 kan de Zonnebloem vele zieken of gehandicapten, die voetballiefhebber zijn, een fijne dag bezorgen. De Zonnebloem zorgt daarbij voor begeleiding, ver voer en plaatsen in een voetbalstadion bij een wedstrijd. SOS-Kinderdorpen heeft de kwart miljoen gulden die de KNVB naar aanleiding van de Johan Cruijff Schaal I ter beschikking heeft gesteld, besteed aan de realisering van de bouw van een SOS-Kinder- dorp in Sarajevo. SOS-Kinderdorpen is de grootste particuliere, niet overheidsgebonden hulporgani satie ter wereld voor weeskinderen en verlaten kinderen. Het is actief in ruim 360 dorpen, ver spreid over 126 landen. Meer dan 30.000 kinderen zijn er woonachtig. Daarnaast maken dagelijks 200.000 kinderen en volwassenen gebruik van de voorzieningen in SOS-Kinderdorpen (zoals scholen, werkplaatsen, sociale en medische centra). Dit jaar introduceert SOS-Kinderdorpen de "huis vriend". Voor een bedrag van tien gulden per maand wordt hiermee structureel steun verleend aan een SOS- Kinderdorp naar keuze in Egypte, Malawi, India, In donesië, Albanië, Hongarije, Jamaica, Mexico, Su riname of Uruguay.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1997 | | pagina 10