iiiliiiiiliillliiiiiiiiiiiiilllliliiiKll, GEMEENTE MIDDELBURG Maandagavond gemeenteraad Uitgangspunten stationsgebied in raad Lindeboom als milieupnj s Riolering omgeving Molenwater Boomfeestdag op 20 maart Week 11 uw Tafeltje Dekje Woensdag 13 maart 1996 DE FAAM 5 Deze informatiepagina van de Gemeente Middelburg wordt samengesteld door de sectie Voorlichting. Reacties zijn van harte welkom! Voor informatie, folders en inzage van stukken kunt u terecht in de Voorlichtings winkel, Stadhuisstraat 2, telefoon 675450, geopend iedere werkdag van 8.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.00 uur. Op maandag 18 maart 1996 vergadert de gemeenteraad vanaf 19.30 uur in de raadzaal van het stadhuis. U kunt deze vergadering bijwonen vanaf de publieke tribune, die bereikbaar is via de toren op de hoek Lange Noordstraat/Markt. Gehandicapten kunnen van te voren contact opnemen met de bodeka mer van het stadhuis, telefoon 675403. De agenda en andere stukken liggen ter inzage bij sectie Voorlichting. Gesproken wordt over de volgende voorstellen: 1. Mededelingen en ingekomen stukken. 2. Benoemingen in commissies e.d. 3. Richtlijnen begrotingen 1997 van de gemeenschappelijke regelingen. 4. Aankoop perceel grond t.b.v. uitbreidingsplan Nicuwland- Zuid. Reeds lange tijd worden de moge lijkheden onderzocht van de verwer ving van gronden voor uitbreiding van het woningaanbod in de kern Nieuw- en Sint Joosland. In voorbe reiding is het onlwerp-beslem- mingsplan "Nieuwland-Zuid". Het betreft een uitbreidingsplan, vol doende voor 70 woningen, aan de zuid-west zijde van de bestaande kem. Om voldoende woningbouw mogelijk te maken moet het huidige sportcomplex verplaatst worden. De grond die nu wordt aangekocht is bestemd voor de nieuwe sportvel den. 5. Vaststelling exploitatie-opzet "Klarenbeek III" en beschik baarstelling afbouwkrediet. De woningbouw in de laatste fase van deze wijk (Klarenbeek III) dateert uit eind zeventiger - begin tachtiger jaren, dus al weer van zo'n 15 a 20 jaar geleden. Dit plan was in relatief korte tijd volgebouwd. Aan het einde van de Hannic Schaft- straat en Edward Vetermanstraat zijn destijds op de plaats van een aantal bungalowkavcls noodlokalen geplaatst; dit om de overcapaciteit van de scholen aan de Generaal Hakewill Smithlaan op te vangen. Nu is de/.c behoefte komen te ver vallen. De noodvoorziening is inmiddels gesloopt. Op deze plaats kan een zestal woningen worden gebouwd. Na realisering van de woningen kan de omgeving worden afgebouwd. 6. Afsluiten mantelcontract lea se/huurovereenkomst. 7. Verzamelvoorstel tot het wij zigen van de begroting 1996. 8. Wijziging legesverordening 1995. 9. Asfaltering klinkerstrook Banckertplein, aansluitend op de Poelendaeleweg. Bij de reconstruktie/asfaltering van de Poelendaeleweg in 1977/78 is destijds de klinkerstrook op het Banckertplein, grenzend aan de Poe lendaeleweg niet mee-geasfalteerd. De reden daarvan was dat in deze, hierboven genoemde, strook leidin gen van de Nutsbedrijven aanwezig waren en dat, met de toen gebruike lijke funderingsmethode van Asfalt wegen met Hoogovenslakken, de Nutsbedrijven aantasting van de lei dingen en moeilijke toegankelijk heid vreesden. Omdat het afslaande busverkeer regelmatig deze strook berijdt geeft dit nogal behoorlijk overlast voorde aanwonenden op het Banckertplein. Met de thans gebruikte funderings methode voor wegen, de puinfundc- ring, is het voor de Nutsbedrijven aanvaardbaar dat deze klinkerstrook op het Banckertplein. ter breedte van 6.00 m. geasfalteerd kan wor den. 10. Parkeerbelcidsplan uitvoe ring 2e fase. 11. Wijziging van de Arbeids voorwaardenregeling gemeente Middelburg. 12. Voorbereiding bouw nieuw stadskantoor in het stations gebied. Door DHV-Advics- en Ingenieurs bureau is een vergelijkend huisves- tingsonderzock uitgevoerd, waarbij een 3-tal opties met elkaar is verge leken. Centraal in deze vergelijking stonden de exploitatielasten, uit gaande van een /.o optimaal moge lijke huisvesting. Hierbij staat overi gens niet alleen een optimale situ atie voor bestuurders en ambtena ren. maar met name ook een optima le situatie voor de burger voor ogen. De onderzoekers komen tot de con clusie dat er vanuit kosten- en cffi- ciëncy-ovcrwegingen twee opties zijn die beide tot een goede huisves tingssituatie leiden. 1. Volledige nieuwbouw (N.B.: niet locatie-gebonden). 2. Handhaven van het stadhuis in combinatie met nieuwbouw, onder andere ter plaatse van de bebouwing aan de Helm. Uit de financiële vergelijking van de exploitatie van beide opties mag de conclusie getrokken worden dat er, grosso modo, van een gelijkwaardi ge situatie sprake is. Het zijn dan ook volstrekt andere, soms minder harde overwegingen, welke tot een voorkeur voor volledige nieuwbouw overtuigen. Een aantal van deze overwegingen is nadrukkelijk inzet geweest van de opiniërende bespreking tijdens de vergadering van de Commissie Algemene- en Bestuurlijke Zaken, d.d. 6 december 1995. De belang rijkste items uit deze discussie waren bereikbaarheid, parkeergele genheid. flexibiliteit, ontwikkeling en financiële aspecten. Voorgesteld wordt: In te stemmen met de aanwijzing van het stationsgebied als locatie voor een nieuw te bouwen stadskan toor. Een vervolgopdracht te verlenen voor het opstellen van liet program ma van eisen voor een nieuw stads kantoor. 13. Vaststelling Nota van Uit gangspunten Stationsgebied. Zie elders op deze pagina. 14. Ie, 2e en 3e serie wijzigingen Bouwverordening Middel burg. In diverse circulaires van de VNG, wordt voorgesteld om de gemeente lijke bouwverordening aan te passen aan de Model-bouwverordening. Ie serie wijzigingen In vervolg op de verdergaande coör dinatie tussen de bouwregelgeving en de milieuwetgeving zijn er richt lijnen opgesteld omtrent het ver plichte bodemonderzoek bij inge komen bouwaanvragen. Tevens wordt in deze circulaire door de VNG voorgesteld om in de bouwverordening een parkeerbe leid te formuleren teneinde de auto mobiliteit. conform het rijksbeleid, terug te dringen. Het in de bouwver ordening geformuleerde parkeerbe leid ligt in het verlengde van het par keerbelcidsplan 'Sturend parkeren' van hel Mobiliteitsplan Middelburg. Tenslotte is in de eerste wijzigingen van de bouwverordening een aantal herzieningen in de brandveilig heidsvoorschriften opgenomen. Het gaat hierbij zowel om de brand veiligheidsvoorschriften die voor bouwplannen gelden ter verkrijging van een bouwvergunning, als om de brandveilighcidsvoorwaarden die in gebruiksvergunningen voor gebou wen kunnen worden gesteld. 2e serie wijzigingen Deze aanpassingen hebben onder andere betrekking op de algehele aanpassing van de bouwverordening aan de Algemene wet bestuursrecht (Awb). Voor het onderdeel bouwwerken, wordt in de bouwverordening Mid delburg. het Asbcst-verwijderings- besluit geïntegreerd. De voorschrif ten van het Asbest-verwijdcringsbe- sluit voor het slopen van asbest uit bouwwerken hebben geen recht streekse werking. Derhalve ver plicht het Asbest-verwijderingsbe- sluit tot het opnemen in de bouwver ordening van voorschriften waaraan de houder van de sloopvergunning zich moet houden. Deze voorschrif ten behandelen de wijze van slopen, verpakken en opslaan van asbest. Ook is er sprake van een verscherp te regelgeving omtrent het scheiden van bouw- en sloopafval, alsmede de verplichting tot het opstellen van een sloopveiligheidsplan. Aan een sloopvergunning verbinden burge meester en wethouders voorschrif ten over selectief slopen en geschei den afvoeren van het sloopafval. Hiertoe behoort het noemen van de fracties waarin moet worden gescheiden. Een sloopveiligheids plan is slechts bedoeld voor de risi covolle sloopprojcctcn. In een over leg voorafgaande aan het indienen van een aanvraag om sloopvergun ning kan blijken of een dergelijk plan nodig is. Het stationsgebied van Middelburg, de strook langs de Kanaalweg tus sen Schroeweg en benzinestation, is nu een stukje niemandsland. Het vormt samen met het spoor en het Kanaal door Walcheren een barriè re tussen het centrum en het zuidelijk gedeelte van Middelburg, waar toch de helft van de inwoners wonen. Al enige jaren wordt gestudeerd op de mogelijkheid om dit gebied een nieuwe impuls te geven. Dan worden twee vliegen in één klap geslagen: de barrière wordt opgeheven en de ontwikkeling van Middelburg wordt gestimuleerd. In de structuurschets 1990 wordt voor het eerst gesproken over de ontwikkeling van het stationsge bied. Daarna volgen de ontwikke lingsvisie van de Grontmij in 1992, de nota stadsgewest in 1993 en de ontwikkelingsvisie stadsgewest in 1994. In december 1995 is de "Nota van Uitgangspunten Stationsgebied Middelburg" gereed gekomen, gemaakt door de stedebouwcombi natie Van Riezen/Ebbcrink/Van Aar uit Amsterdam in opdracht van de gemeente Middelburg, MABON (particuliere ontwikkelingsmaat schappij), NEMEOG (Ontwikke lingsmaatschappij Nederlandse Spoorwegen) en NS-Vastgoed. Het gaat hier om een "nota van uit gangspunten", geen definitief plan, maar een basis voor mogelijke, ver dere planvorming. Opvallend onderdeel van deze nota is de nieuwbouw van een stadskan toor in het stationsgebied als kern "Tafeltje Dekje" is een activiteit van de U.V.V. voor ouderen, gehandicapten en diegenen, die (tijdelijk) zelf niet voor een war me maaltijd kunnen zorgen. De maaltijden kunnen iedere maan dag tussen 8.45 en 9.30 uur wor den besteld. U kunt hiervoor bel len met nummer 0118-638570. Het bezorgen gebeurt ook op deze dag. Menu van 18 rot en nier 24 maart 1996 Maandag Rundergoulash. pikante saus. speriziebonen. aardappelen Dinsdag Gekruide gehaktschijf, savoye- kool, aardappelpuree Woensdag Kippepoot. gemengde groente. aardappelen Donderdag Varkenshaasje, wortelen, aard appelpuree Vrijdag Rundersaucijs, rode bieten. aardappelen Zaterdag Nasi goreng niet kipsaleh Zondag Wat de pot schaft voor de verdere ontwikkeling. Ove rigens wordt apart onderzoek gedaan naar de haalbaarheid/wense lijkheid van een nieuw stadskantoor. Hieronder worden onderdelen van de nota uiteengezet. In de gemeenteraadsvergadering van aanstaande maandag 18 maart wordt voorgesteld de Nota van Uitgangspunten vast te stel len. DOELSTELLINGEN Hoogwaardige dienstverlening Middelburg vormt een schakel in de verbinding Dammenroute-Sloege- bied-Tcmcuzen/Gent. Middelburg speelt daarbij vooral een rol in de dienstverlenende sector, maar mist daarvoor nog een duidelijk herken bare kantorenlokatie. Relatie centrum-Zuid In de relatie tussen heel zuidelijk Middelburg en het centrum vormt het huidige stationsgebied met spoor en kanaal een barrière die doorbro ken moet worden. In het bijzonder de verbindingen voor voetgangers en fietsers tussen Dauwendaele, het station en het centrum moeten wor den verbeterd. BEPERKINGEN Het gebied kent vele praktische beperkingen, die te maken hebben met veiligheid rond het spoor en de scheepvaart, met de hoogwaterke ring en belangrijke kabels en leidin gen. Daarnaast moeten de bestaande monumenten in het plan worden ingepast. Dit zijn: de gietijzeren brug, het stationsgebouw, het sein huisje en-de dansschool. ONDERDELEN Het plan bestaat uit kantoren, woningen, een busstation, verkeers- cn parkeervoorzieningen en een sta tionsplein met een stadskantoor. De stationsbrug wordt met het bus station aan de ene kant en een sta tionsplein aan de andere kant een samenhangend autovrij gebied. Aan het stationsplein grenst uiteraard het station en een nieuw stadskantoor. De Schroebrug wordt verbreed vooral ten behoeve van de fietsers en voetgangers. Busstation Overwogen is het busstation te ver plaatsen naar de stationzijde van het Kanaal. Dit bleek praktisch onhaal baar. De meeste buslijnen blijven aan de noordzijde van het kanaal en zouden dan onnodig heen en weer moeten over de Schroebrug. De Stationsbrug wordt een noord zuid-verbinding voor langzaam ver keer. voor fietsers en voetgangers. Dat kan alleen goed en veilig wor den uitgevoerd als dit langzaam ver keer de ruimte krijgt. Bussen, die heen en weer rijden over deze brug. zouden deze ruimte en veiligheid ernstig belemmeren. Bovendien is in het plan een nieuw busstation voorzien met ruimte voor gelede bussen. Om dit mogelijk te maken wordt een strook water gedempt. Dit is aan stationszijdc om "waterstaattechnische" redenen niet mogelijk. Door de verruiming van het busstation, gecombineerd met een elektronisch informatiesysteem, wordt het comfort van de buspassa gier vergroot en de overlast voor de aangrenzende Loskade verminderd. Ook bij handhaving van de huidige lokatie voor het busstation blijkt de loopafstand tussen "treintrecplank" en "bustreeplank" vergeleken met andere stations gering te zijn. Stadskantoor Aan de bouw van een stadskantoor wordt een aparte studie gewijd. In de nota wordt het stadskantoor gepland als onderdeel van het sta tionsgebied. De huidige huisvesting van de gemeentelijke diensten voldoet niet. De diensten hebben te weinig ruim te, zijn te veel verspreid en daardoor niet klantvriendelijk, en ze voldoen niet aan de eisen voor goede werk plekken. Onderzoek heeft uitgewe zen dat nieuwbouw van een stads kantoor minder kost dan verbouw van de bestaande gebouwen. Boven dien levert dit het voordeel dat alle diensten bij elkaar zitten: veel dui delijker voor de burgers en efficiën ter voor de organisatie. En waar kan een stadskantoor beter verrijzen dan vlak bij hel station: goed bereikbaar voor de inwoners van zowel de noordelijke als de zui delijke helft van Middelburg, voor bezoekers die met trein of bus komen èn voor bezoekers met de auto van buiten Middelburg. Voor de lokatie van het stadskan toor wordt een voorlopige voor keur uitgesproken, geen definitie- In de nota wordt het stadskantoor gepland over het spoor heen tot aan het kanaal met een ingang aan de zuidzijde. Overigens wordt in de schetsen alleen maar een bouwmas sa aangegeven, het is nog geen ont werp voor een stadskantoor. Stationsplein Geflankeerd door een station en een stadskantoor en de fiets- en voetgan- gersverbinding van de binnenstad naar zuid is het voor te stellen dat het stationsplein een levendige ont moetingsplaats wordt met bijvoor beeld bankjes en kiosken en straat artiesten. Wonen Tussen het station en het huidige benzinestation komt een park. In dit park wordt het gebouw van de dans school opgenomen. Ook de gietijze ren voetgangersbrug kan hier een plaats en funktie krijgen. Naast het park komt een strook met woningen aan het water. Dit zouden vier woontorentjes kunnen zijn van vijf of zes bouwlagen, in totaal 80 tot 100 woningen. Kantoren Het deel van het gebied tussen sta tion en Schroebrug is een uitsteken de lokatie voor kantoren. Behalve het stadskantoor zouden hier nog enkele kleinere kantoren kunnen komen en één groter kantoor. Gedacht wordt aan een groot kan toor voor een rijksdienst op de hoek met de Schroeweg. De bouwhoogte van de kantoren zal variëren tussen vieren zes lagen. De levendigheid van het gebied is voor het verblijfsklimaat en voor de aantrekkelijkheid van de noord-zuid verbinding van belang. Daarom zal nader worden bezien of in het gebied naast kantoren ook functies kunnen worden gerealiseerd, die buiten kantooruren voor beweging zorgen. Verkeer De stationsbrug wordt autovrij en de Schroebrug wordt verbreed. Het gereedkomen op termijn van de tun nel onder het kanaal bij het indus trieterrein Arnestein zal een reductie geven van het verkeer op de Schroe brug van 20%. Veel aandacht is er in het plan voor fietsers en voetgangers. De stations brug wordt alleen voor langzaam- verkeer opengesteld en door een brede, veilige tunnel bij het Sta tionsplein zal een goede fietsverbin- ding bestaan tussen het centrum en Dauwendaele/Zuid. Na vaststelling van de uitgangspun tennota door de raad kan de ontwik keling van het stationsgebied verder worden onderzocht, kan het ont- werp-bestemmingsplan worden opgesteld en zal de samenwerking met andere betrokkenen worden geregeld in een samenwerkings overeenkomst. Het Stadsgewenst Vlissingen-Middelburg heeft voor de uitvoering van de zogenaamde BUGM-taken (Besluit Uitvoering Gemeentelijke Milieutaken) per 1 januari 1995 het zogenaamde adequate uitvoerings niveau bereikt. Dit betekent dat op het gebied van de milieuvergunningvcrlcning en contro le van bedrijven op genoemde datum geen achterstanden meer bestonden. Dientengevolge heeft de Regionale Inspectie voor de Milieuhygiëne Zee land besloten om het Stadsgewest Vlissingen-Middelburg in de vorm van het aanbieden van een lindeboom een milieuprijs toe te kennen. Dat de twee grootste Zeeuwse gemeenten reeds lange tijd over een volwaardige milieudienst beschikken heeft bij het toekennen van de prijs meegewogen. De Regionale Inspectie voor de Milieuhygiëne Zeeland biedt op woensdag 13 maart 1996 de lindeboom aan aan de burgemeesters van Vlissingen en Middelburg. De burgemeester van Vlissingen, de heer J.C.Th, van der Docf. en de burgemeester van Middelburg, de heer mr. D.C.B. Burgers, zullen de lindeboom planten aan de Nieuwe Vlissingseweg bij de ingang van het industrieterrein Vrijburg. 3e serie wijzigingen Deze wijzigingen hebben betrek king op hel aanpassen van de bouw verordening aan de wijziging van het Bouwbesluit, die toeziet op de invoering van de energieprestatie- normering, de Leemtewet Awb, alsmede op het Implementatieplan bouw- en sloopafval en een aantal kleine aanpassingen. In tegenstelling tot de huidige encr- giezuinigheidscisen in het Bouwbe sluit, dat eisen op bouwdeelniveau bevat, wordt in de toekomst een integrale berekening verplicht gesteld van alle aspecten die met het energieverbruik te maken hebben, met inbegrip van de installatictech- nische. In deze wijziging van de bouwverordening wordt de ver plichting geïntroduceerd om bij de aanvraag om bouwvergunning een berekening van de energieprestatie- coëfficiënt (EP) in te dienen. De EP vormt een maat voor de energie- efficiëntic van nieuwbouw. Het implementatieplan bouw- en sloopafval van het ministerie van VROM voorziet in een verdergaan de scheiding van bouw- en sloopaf val bij de bron (bouw- en sloop- plaats). 15. Bcschikbaarstellen krediet van ƒ59.500,- t.b.v. de aan schaf van een huurwoonwa- gen. 16. Meerjarenprogramma Res tauratie Monumenten 1997 t/m 2002 en de prognose 2003. 17. Begroting 1996 Zeeuwse Bibliotheek. 18. Wijziging Gemeenschappelij ke Regeling Zeeuwse Biblio theek. 19. Afwikkeling subsidie 1996 Stichting Nieuwe Muziek Zeeland. 20. Vaststelling subsidie 1996 Stichting Beeldende Kunst Middelburg (SBKM). 21. Bodemsanering gasfabriek Molenwater, afronding sane ring van de grond. De dienst Stadsbeheer gaat vanaf 18 maart 1996 de riolering ver nieuwen in delen van het Molen water, Noordbolwerk en de Zuid- singel. Van gemeentewege zal toe zicht worden gehouden op het werk door de heer J. Gabriëlse (doorkiesnummer 67 53 33). Er zal naar worden gestreefd de overlast zoveel mogelijk te beper ken. Tijdens deze werkzaamheden is auto en busverkeer echter gedurende enige tijd onmogelijk. Voor voet gangers en rolstoelgebruikers zullen voorzieningen worden getroffen om de toegang naar woningen en andere panden te waarborgen. Voor het busverkeer geldt het vol gende: Lijnbus 54 van de ZWN zal in de periode van maandag 18 maart tot medio juni een gewijzigde route rij den. De route voor lijn 54 wordt als volgt: Komend vanaf de Loskade. volgt hij de bestaande route tot en met Klein Vlaanderen, linksaf Noordwcg, rechtsaf Gerbrandylaan, linksaf Sir Winston Churchilllaan, verder vol gens bestaande route. Deze omlei ding geldt voor beide richtingen. Door de werkzaamheden komen de haltes Polikliniek en Schouwburg te vervallen. Vervangende Haltes worden: Halte Polikliniek wordt verwezen naar halte Klein Vlaanderen bij Noordpoortplein. Halte Schouwburg wordt verwe zen naar vervangende halte Ger brandylaan t.h.v. hoek Sir Wins ton Churchilllaan. De planning van de werkzaamheden is als volgt: Koepoort - Noordbolwerk 18 maart - 22 april 1996 Noordbolwerk (Molenw.-Singel) 22 april - 13 mei 1996 Noordbolwerk - Noordpoortstr. 13 mei - 10 juni 1996 Molenwater - Zuidsingel 10 juni - 17 juni 1996 Zuidsingel (Molenwater - Korte Noordstraat) 17 juni - 8 juli 1996 Voor het, na de rioleringswerkzaam heden. te verrichten straatwerk dient per traject ca. 2 a 3 weken extra te worden gerekend. Hel is de bedoe ling dat vanaf begin juli het gehele Molenwater weer bereikbaar is van af de Noordpoortstraat. Het is echter mogelijk dat door onvoorziene omstandigheden bovenstaande plan ning tijdens de uitvoering van het werk moet worden aangepast. De Nationale Boomfeestdag wordt dit jaar in Middelburg gevierd op woensdag 20 maart a.s. aan de Laurens Stommesweg en voor een klein deel in Klarenbeek. Het mot to luidt: "Een zee van bomen". De afdeling groenbeheer van de dienst Stadsbeheer organiseert de plaatselijke viering. Zij zorgt voor de plantlocatie. het plantsoen en benadert de scholen. Jaarlijks vieren ruim 100.000 kinde ren in Nederland de Nationale Boomfeestdag. Ze planten bomen en struiken, maken werkstukken of lopen een bomenroute. Kortom, ze zijn bezig met het groen in hun omgeving. De boomfeestdag wordt georganiseerd door de Stichting Nationale Boomfeestdag in samen werking met 630 gemeenten en plaatselijke natuurorganisaties. 40 jaar bomenfeest Begin jaren vijftig uitte de FAO, de wereldvoedselorganisatie van de VN, haar bezorgdheid over de grootschalige ontbossing in vele landen, met als gevolg erosie en woestijnvorming. Om de mensen bewuster te maken van de grote waarde van bomen werd opgeroe pen tot een jaarlijks terugkerend 'World Festival of Trees'. Op initiatief van o.a. Staatsbosbe heer werd in Nederland dit idee ver taald naar een Nationale Boomfeest dag. Op 10 april 1957 plantten 1600 schoolkinderen een boom tijdens de eerste Boomfeestdag in park Berg en Bos in Apeldoorn. Sinds de eer ste Boomfeestdag in 1957 hebben zo'n 2,5 miljoen kinderen meege daan. In totaal hebben zij ruim 2 miljoen bomen en struiken geplant. Met recht "een zee van bomen". Eerste boom Voor Middelburg wordt de eerste boom (één linde) door wethouder D.S. Gocdegebuure - Wondergcm om 10.00 uur aan de Laurens Stom mesweg worden geplant. Daama zullen de kinderen van de oudste groep van de 'Cederhof onder begeleiding van medewerkers van de afdeling groenbeheer 50 essen planten. Na het plantfestijn zullen de kinderen in de school toe gesproken worden door de wethou der. onder genot van een frisdrank. Op hetzelfde tijdstip dat de eerste boom geplant wordt zal in de wijk Klarenbeek één boom geplant wor den door kinderen van "De Uilen- burch". Deze boom. een gele es, is aangebo den door een winkelier in de wijk. Ook voor die kinderen is er natuur lijk iets lekkers. Voor naoere infor matie kunt u contact opnemen met de dienst Stadsbeheer (telefoon 675313). .U.iilli,, *•.- iu-i 11 W/.^OYWr Jo&Uoi \tt. ""USA. Huisvesting gemeentelijke kantoren is onderwerp van agendapunt 12. foto: Anda van Riet

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1996 | | pagina 5