n illliiiiliiiiêilillllllüil GEMEENTE MIDDELBURG Rapportage jeugdbeleid '93-'96 Energie sparen ook voor bedrijven en instellingen lucratiever Archiefbe werkingsproject Middelburg afgerond illlliliÉ Enquête busvervoer Vergunning parkeren Informatie Noordsingel/Noord weg Huur- commissie Bestemmingsplan Buitengebied Commissievergaderingen i Week 6 Deze informatiepagina van de Gemeente Middelburg wordt samengesteld door de sectie Voorlichting. Reacties zijn van harte welkom! Tafeltje Dekje DE FAAM 5 Voor informatie, folders en inzage van stukken kunt u terecht in de Voorlichtings winkel, Stadhuisstraat 2, telefoon 675450, geopend iedere werkdag van 8.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.00 uur. In mei 1993 behandelde de commissie Maatschappelijke Zaken in opi niërende zin de nota 'Aandacht voor de Middelburgse Jeugd'. Deze nota is geschreven vanuit een algemene kijk op jeugd en jeugdbeleid. De commissie Maatschappelijke Zaken verzocht de nota verder uit te wer ken cn als actiepuntenlijst opnieuw aan de commissie voor te leggen. De ontwikkelingen op het beleidsterrein van de jeugd(zorg) gaan snel. De nota 'Aandacht voor de Middelburgse Jeugd' is gebaseerd op alge mene gegevens uit en de situatie in 1992. Sindsdien is op een aantal terreinen actie ondernomen mede op grond van de aanbevelingen uit de nota. Er is extra aandacht besteed aan leer lingenregistratie, de speelvoorzieningen in de stad zijn onderhanden genomen, er zijn drie jeugdhonken gerealiseerd, Op-stap en Op-stapje zijn gestart. Uitwerking van de nota in een actiepuntenlijst vergde ech ter een pas op de plaats. Actualisering aan de hand van de gegevens en situatie in 1995 was nood zakelijk. Deze actualisering heeft nu plaatsgevonden in de 'rapportage jeugdbeleid 1993-1996' die deze maand wordt besproken in de commis sie Maatschappelijke Zaken. Hieronder een overzicht van de belangrijkste aandachtspunten uit de nota. De onderhoudstoestand van de speelvoorzieningen is nu redelijk tot goed te noemen. De veiligheid behoeft extra aandacht. De spreiding van de speelvoorzie ningen over de wijken lijkt oneven wichtig. Bovendien ligt de nadruk van de speelvoorzieningen op een aanbod voor de jongere kinderen. Voor dc ouderen (12 tot 18 jaar) is het aanbod minder. Bij de aanleg cn inrichting van dc openbare ruimte in nieuwe wijken rekeninghouden met de behoeften van de oudere jeugd voorkomt pro blemen in de toekomst. Jongeren worden aangemoedigd om gebruik te maken van het gevestigde culturele aanbod. Er is vrijwel geen tegenhanger voor het gevestigd aanbod. Bovendien is niet bekend hoe dat er zou moeten uitzien. Ver der onderzoek naar hoe deze tegen hanger er naar de mening van jonge ren zou moeten uitzien, is nodig. Zowel wijkverenigingen en politie ervaren het functioneren van de jeugdhonken als positief. De huidige lokatie van Midgard beperkt het jongerencentrum in haar mogelijkheden. Een klein deel van de Middelburgse jongeren (tus sen dc 40 en 200 per avond) bezoekt Midgard. Er moet een jongerencentrum ont staan met een aanbod dat een brede groep jongeren uit de Middelburgse samenleving aanspreekt. Informatie over wat jongeren zelf van een jon gerencentrum in Middelburg ver wachten ontbreekt. Organisaties op het gebied van jeugdhulpverlening cn gezondheids zorg spreken over een toename van psychosociale problemen bij jon geren. Dezelfde organisaties geven aan dat roken en het gebruik van softdrugs toenemen. Een duidelijk beeld over de aard cn omvang van deze problemen is er niet omdat een cijfermatige onderbouwing ont breekt. Gegevens zijn noodzakelijk voor het bepalen van de noodzaak van voorzieningen, voor het lokali seren van eventuele problemen en het stellen van prioriteiten. De realisatie van de jeugdhonken betekent dal jongeren ook in de wijk een eigen plaats hebben gekregen. Deze voorzieningen mogen niet als een wondermiddel voor alle kwalen worden gezien. Jongeren zoeken hun plek in dc samenleving. Die plek kan voor iedereen anders zijn. Deze diversiteit geeft ook kansen om bestaande voorzieningen op een andere manier in te zetten. Onder zoek onder jongeren moet uitwijzen waar behoefte aan is cn hoe daar op door bestaande voorzieningen kan worden ingespeeld. Uit de beschikbare cijfers van de regiopolitie zijn moeilijk conclusies over criminaliteit te trekken. Verder onderzoek naar cn analyse van de gegevens voor Middelburg is nood zakelijk om uitspraken te kunnen doen of om maatregelen te ontwik kelen. Dc gegevens van het Haltbureau wijzen erop dat dc delicten geen ver band houden met vcrslavingsproblc- matieken van de jongeren. Motieven van tic jongeren zijn Loltrappen, voor de Kick enz. Een (cijfermatige) onderbouwing van dc toename van softdrugge- bruik, alcoholgebruik en gokver slaving in Middelburg ontbreekt. Deze gegevens zouden inzicht kun nen geven in dc aard en omvang van deze ontwikkelingen op dit terrein in Middelburg. Dooreen goede regi stratie bij de instellingen en rappor tage naar dc gemeente bijvoorbeeld in het kader van de subsidiecontrac ten. kunnen de noodzakelijke gege vens boven water komen. Het instrumentarium voor dc gemeente en scholen om schoolver zuim en vroegtijdig schoolverla ten te bestrijden is per 1 augustus 1994 verbeterd. De leerplichtcon.su- lent speelt hierbij een belangrijke rol. Aandacht voor de leerplicht- functie bij dc gemeente kan voorko men dat dc problematiek in dc toe komst zal toenemen. Het ontbreekt aan concreet cijferma teriaal over dc omvang van de groep zwerfjongeren. Om die duidelijk heid te krijgen en om uitspraken te kunnen doen over het treffen van maatregelen is nader onderzoek noodzakelijk. Gelet op de geringe aantallen die worden genoemd moet aan dit onderzoek geen hoge priori teit worden gegeven. Taalachterstand en integratiepro blematiek bij kinderen: De projecten Op-Stap en Op-Stapje vormen een belangrijke schakel in de voorkoming van achterstand. Gegevens zijn belangrijk bij de ont wikkeling van beleid. Speerpunt in dc subsidiëring van dc welzijnsor ganisaties voor 1996 wordt de rap portage van dc instellingen. De stem van de jeugd ontbreekt. Tot nu toe worden veel beslissingen genomen over de jeugd zonder deze daarbij te betrekken. Het is noodza kelijk de jeugd de mogelijkheid te bieden haar stem te laten horen. Veel organisaties zijn voor dc orga nisatie en uitvoering van hun activi teiten afhankelijk van vrijwilligers. Het stuwmeer van vrijwilligers is tanende. De ontwikkeling van een vrijwilligersbeleid door de gemeen te vormt een belangrijke schakel in dc mogelijkheden van organisaties. Jeugdbeleid moet meer zijn dan instellingsbeleid. Het dient uit te gaan van wat er in de stad speelt en niet van wat instellingen nu doen of gelet op hun activiteiten mogelijk uitvoerbaar achten. Voortgaan met het nieuwe subsidie beleid voorkomt dat instellingsbe langen en het behoud van instel lingsbudgetten dc discussie domine- Niet alleen voor huishoudens, maar ook voor bedrijven en instellingen geldt de per 1 januari 1996 ingaande landelijke energieheffing (ccotax). De betekenis hiervan voor huishoudens kwam op 10 januari op deze aagina aan de orde (een brochure hierover is beschikbaar). Ook voor bedrijven, instellingen en andere organisaties betekent de heffing: hogere energiekosten. Maar daar staat ook in dit geval com pensatie door belastingverlaging tegenover. De hogere energierekening (of dat vooruitzicht) stimuleert het doen van investeringen in energie besparing. Die verdienen zich nu sneller terug. Als u het energiegebruik in uw bedrijf vermindert, dan slaat u twee vliegen in één klap: u betaalt minder vanwege lagere energie-leverantie èn u betaalt minder helling. Deze rijksmaatregel ondersteunt het gemeentelijk energiebeleid dat tot doel heeft om actief energiebesparing te stimuleren bij o.a. bedrijven imidden- en kleinbedrijf), scholen, gemeentelijke gebouwen en huis houdens. Voor ondernemers heeft het rijk een folder beschikbaar, waarin de regeling wordt toegelicht. Deze folder is bij de sectie Voorlichting te verkrijgen. De energierekening gaat omhoog om de gebruikers te stimuleren zui niger om te gaan met energie. Het uiteindelijke doel hiervan is: het terugdringen van het broeikaseffect, dit vooral wordt veroorzaakt door de uitstoot van kooldioxide (CO,). Dit gas komt vrij bij de verbranding van bijvoorbeeld olie, kolen en aard- jas. Dus ook bij de opwekking van elektriciteit. Van de energieheffing verwacht de everheid een gunstig effect op het milieu, terwijl gelijkertijd de finan ciële gevolgen van de energie heffing beperkt blijven. Hogere energiekosten De energieheffing wordt stapsge wijs ingevoerd: de tarieven worden geleidel ijk hoger over de komende cric jaren. Alleen het tarief voor elektriciteit blijft in '97 en '98 op liet niveau van 1996. De prijs van elektriciteit gaat met ongeveer 15% omhoog cn aardgas zal in 1998 zo'n 20 tot 25% duurder zijn dan in 1995. Stapsgewijze invoering van de energieheffing Elektriciteit per Kwh Aardgas per m' Petroleum per liter Huisbrandolie per liter LPG per kg Propaan per kg Butaan per kg Maar niet al het energiegebruik is belast Een bepaalde hoeveelheid energie is heffingvrij. Deze heffingvrije ener gie is per aansluiting vastgesteld op: - de eerste 800 kWh elektriciteits gebruik per jaar; dc eerste 800 nv' aardgasgebruik per jaar; aardgasgebruik boven de 170.000 m'; aardgasgebruik voor warmte krachtkoppeling; elektriciteitgebruik boven dc 50.000 kWh het totale elektriciteitsgebruik bij bedrijven met een aansluiting met een doorlaatwaarde van meer dan 3x80 Ampère. Voor petroleum, huisbrandolie, LPG, propaan cn butaan is geen heffingvrije hoeveelheid ingevoerd. Dit wordt gecompenseerd door een lager tarief voor deze brandstoffen dan aardgas (gerekend naar ener gie/koolstof-inhoud). Bedragen (exclusief BTW) 1996 1997 1998 0,0295 0.0295 f 0,0295 ƒ0.0320 0,0640 0.0953 f 0,0282 0.0564 0.0846 0,0284 0.0568 0,0853 0,0336 0,0672 f 0.1009 0.0336 0.0672 ƒ0.1009 0,0336 0,0672 f 0,1009 Compensatie door belastingverla ging De opbrengsten van de energie heffing worden teruggesluisd in de vorm van een aantal belastingverla gingen. De verlagingen worden, net zoals de verhoging van de energie- 'Tafeltje Dekje" is een activiteit van dc U.V.V. voor ouderen, gehandicapten en diegenen, die (tijdelijk) zelf niet voor een war me maaltijd kunnen zorgen. De maaltijden kunnen iedere maan dag tussen 8.45 en 9.30 uur wor den besteld. U kunt hiervoor bel len met nummer 0118-638570. Het bezorgen gebeurt ook op deze dag. Menu vein 12 tut >.n niet 18 februari: Maandag Gehaktballetjes in mosterdsaus, bloemkool, aardappelen Dinsdag Vleesballetjes in tomatensaus, gebakken aardappelen Woensdag Rundersaucijsjes, rode bietjes, aardappelen Donderdag Gebraden varkens- en rund vlees, erwtjes, wortelen, aardap pelen Vrijdag Stamppot van andijvie met rook worst, jus Zaterdag Nasi Rames Zondag Wat de pot schaft Dc gemeente gaat in verschillende wijken van Middelburg en bij de oude- renorganisaties in samenwerking met de ZWN een enquête houden naar het busgebruik. Directe aanleiding is dc gewijzigde dienstregeling die vanaf 28 mei jl. van kracht is. Hierin is tengevolge van de verminderde rijkssubsidies en het ver keersvrij maken van de Markt een aantal veranderingen aangebracht. Deze verandering betekent in grote lijnen dat de meeste wijken van Middel burg onderling verbonden zijn door lijn 59. De directe verbinding vanuit die wijken met Vlissingen is hierdoor komen te vervallen. Voor een reis naar Vlissingen is een overstap noodzakelijk. Ook is de halte Markt vervallen. Om toch in het Centrum te komen, dient gebruik te worden gemaakt van dc halte Nieuwe Haven of Hof van Tange. Daarnaast is voorrang gegeven aan een goede aansluiting van dc bus op de trein. Het gevolg daarvan is dat voor de aansluiting op de overige buslijnen een ruimere (en soms te ruime) over- staplijd is ontstaan. Dat al deze veranderingen niet positief zijn ontvangen is gebleken uit het grote aantal reacties cn dc teruglopende reizigersaantallen. Door de wensen van de wijk in kaart te brengen hoopt men de dienstregeling zodanig aan te kunnen passen, dat meer mensen weer gebruik gaan maken van de bus. heffing, stapsgewijs ingevoerd. Het gaat om verlagingen van dc overhe velingstoeslag en de vennootschaps belasting cn verhoging van de zelf standigenaftrek (inkomstenbelas ting). Geen extra administratieve lasten Invoering van de energieheffing betekent niet dat bedrijven er weer een nieuwe administratieve last bij krijgen. De distributiebedrijven ver werken dc heffing gewoon in de rekening. Bedrijven betalen aan het energiebedrijf, en het energiebedrijf draagt dc heffing af aan de Belas tingdienst. Voor petroleum, huisbrandolie, LPG, propaan en butaan is een ande re regeling getroffen, die te vergelij ken is met het accijnssysteem: de heffing is inbegrepen in dc prijs van de brandstofverkoper. De verkoper draagt vervolgens de heffing af aan de Belastingdienst. Foto: J. Wol terbeek Meer informatie Voor bedrijven, instellingen en organisaties is een aparte folder over dc energieheffing verschenen. Deze folder is verkrijgbaar bij Postbus 51 telefoon; 06 - 8051 (40 cent per minuut). Postbus 51 geeft ook tele fonische informatie overde energie heffing. Voor adviezen over energiebespa rende maatregelen in uw bedrijf kunt u bellen met Novcm (Neder-' landse onderneming voor energie en milieu), telefoon 030 - 23634T4. Ook de Delta geeft praktische infor matie over energiebesparing bij be drijven cn instellingen (0118- 692138). De gemeente stimuleert energiebe sparing onder andere bij bedrijven cn scholen op basis van zijn energie- beleidsplan (informatie over uitvoe ring beleid: 0118-675242). Door de gemeenteraad is in 1994 het parkccrbcleidsplan "Sturend Parke ren" vastgesteld, waarbij tevens werd begonnen met de uitvoering van de eerste fase per april 1995. Onderdeel daarvan vormde het bewoners - vergunning - parkeren in de "28e wijk" als voorbeeld en proefproject. Invoering van de tweede fase zou, na de evaluatie van de eerste fase en nadere besluitvorming, kunnen ingaan per I april 1996. Door vertra ging in de voorbereiding lukt het dc dienst Stadsontwikkeling echter met om het betreffende voorstel in Er wordt een informatiebijeen komst gehouden in verband met de voorgenomen riolerings- cn herbc- stratingswerken in een gedeelte van dc Noordsingel (tussen de Noord- poortbrug en de Noordweg) cn de Noordweg (tussen Noordsingel en de Gerbrandylaan). De informatiebijeenkomst vindt plaats op donderdag 15 februari 1996 om 16.30 uur, in de kantine van de dienst Stadsbeheer, Vlis- singsestraat 21 (2c etage). Belang hebbenden wordt daarna de moge lijkheid geboden tot het'stellen van vragen. Zoals wellicht bekend, heeft Delta Nutsbedrijven de waterleidingen in de Noordsingcl cn Noordweg ver nieuwd. Voordat met het herstraten wordt begonnen dienen ook riolerings werkzaamheden te worden uitge voerd. Dit zal van binnenuit het riool gebeuren met de zogenaamde reliningsmethode, zonder veel graafwerk. De straatindeling van de Noordsin gel en dc Noordweg verandert in fei te weinig. Om de snelheid van het verkeer af te remmen zal het straatwerk op ver schillende plaatsen verhoogd uitge voerd worden en er wordt, om regel maat in de afstanden tussen ver keersremmers te krijgen, nog een drempel op de scheiding van Noord weg 17 en 19 aangelegd. Nadere technische informatie over de plannen kunt U verkrijgen bij de dienst Stadsbeheer, de heer C. Mouthaan (01 18 - 675391 Het plan ligt tot 14 maart 1996 ter inzage bij de sectie interne en juridi sche zaken van dc dienst Stadsbe heer, Vlissingsestraat 21 te Middel burg. februari aan de raadscommissie cn de gemeenteraad voor te leggen. Dit schuift één maand op. behandeling zal nu plaatsvinden in maart. Het gevolg hiervan is dat. mocht de raad instemmen met de voorstellen, hel bewoners - vergunning - parke ren binnen het gebied dat wordt begrensd door de vesten cn het Kanaal door Walcheren, wordt inge voerd per mei 1996. Dc huurcommissie is een onafhan kelijke commissie, die op verzoek van huurder oi verhuurder adviezen of antwoorden kan geven op allerlei vragen op het gebied van huur en verhuur van woonruimte. Het kan hierbij gaan om alle soorten woon ruimte, zelfstandig of onzelfstandig cn woonwagens en standplaatsen. Deze commissie houdt iedere twee de dinsdag van de maand spreekuur in Middelburg, dus ook dinsdag 13 februari van 13.30 tot 16.00 uur in de B cn W-kamer van het stadhuis. De huurcommissie is gevestigd in Breda, telefonisch spreekuur elke dinsdag en donderdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur. telefoon 076 - 5225090. ren cn een doelgerichte benadering van welzijnsbeleid frustreren. Het fonds 'Aktiviteitenbudget' voorziet in dc subsidiëring van inci dentele vernieuwende activiteiten op welzijnsgcbicd met een specifiek gemeentelijke beleidsprioriteit. Voordat een aanvulling op het hui dige cultuurecl aanbod wordt ont wikkeld is het noodzakelijk om een beeld te krijgen van hoe het aanbod er zou moeten uitzien. Dc mening van de jeugd is hierbij essentieel. De combinatie van het Jongeren Advies- cn Informatiebureau met een stedelijk jongerencentrum kan versterkend werken. De mogelijkhe den hiertoe kunnen bij de opzet van de plannen voorde realisatie van het alternatief voor Midgard worden meegenomen. Foto: Anda van Riet Er wordt door veel instanties gesproken over en voor jongeren. De jeugd dient bij de ontwikkeling van beleid te worden betrokken. De stem van dc jeugd moet hoorbaar worden gemaakt. Dit kan door mid del van het organiseren van een jeugddebat en de uitvoering van een jeugdomnibusonderzoek. "Het karwei is geklaard!" merkte de gemeente-archivaris van Mid delburg, drs. P.W. Sijnke, op in zijn toespraak tijdens de afslui- tingsbijeenkomst van het Middel burgse Archiefbewerkingspro- ject. In aanwezigheid van mevrouw J.C. van Dijk-Slumi, wethouder van Archiefzaken, kreeg het Archiefbe- werkingsprojcct van de gemeente Middelburg op 24 januari jl. een officieel einde. De feitelijke werk zaamheden werden op 31 januari jl. afgerond. Genoemde bijeenkomst vond plaats in hel Gemeente-archief Vlissingen. alwaar dc Middelburgse archieven voor bewerking waren ondergebracht. Drie jaar geleden nam de schoning en inventarisatie van ruim anderhal ve kilometer archief in het kader van een leer-werk-projcct een aanvang. Vier werkloze jongeren bewerkten dc archieven van de gemeentelijke diensten van vóór de reorganisatie. Het werk werd uitgevoerd onder lei ding van een projectleider van Buro Den Boer te Renesse. De supervisie berustte bij het Gemeente-archief Middelburg. Gedurende de eerste twee jaar van hel project volgden de medewerk sters dc opleiding SOD-I (modern archiefbeheer). Eén van dc mede werksters won zelfs een prijs voor de beste studieresultaten in 1994. Het project bood tevens aan enkele stagiaires van de opleiding SOD-I de gelegenheid om werkervaring op te doen. Het Archiefbewerkingsproject kon in de geplande tijd worden afgerond. Slechts cén keer moest tussentijds dc termijn worden bijgesteld. Dc bewerking van de Middelburgse archieven vond noodgedwongen plaats in het Gemeente-archief Vlis singen - een mooi voorbeeld van in het kader van de stadsgewestelijke samenwerking aangepakte zaken - omdat het Gemccntc-archicf Mid delburg al jaren met ernstig ruimte gebrek kampt. De bewerkte archie ven kunnen daardoor niet worden opgenomen in dc gemeentelijke archiefbewaarplaats, maar worden (tijdelijk) gehuisvest bij dc diverse gemeentelijke diensten. Dc omvang van dc archieven die voor bewaring in aanmerking komen is met meer dan de helft geslonken. De diensten kunnen met behulp van een geautomatiseerde dossierinventaris de benodigde dos siers ter raadpleging aanvragen. In totaal namen zeven werklozen (tussentijds vonden enkele wisselin gen plaats) aan het Archiefbewer kingsproject deel. Vijf van hen von den - tijdens of na afloop van het project - een baan. Het Archiefbewerkingsproject. dat ook landelijk de nodige aandacht trok. mag dan ook zowel archief- technisch als sociaal als geslaagd worden beschouwd. V.l.n.r. projectleider Benny de Jong. de medewerksters Johanna Meuhneester. Cindy Walhout, Astrid Vos-Brandes en Addy van de Velde en projectcoördinator Anneke van Waarden-Koets. Foto: Gemeen te-archief Middelburg/Johan Sinke. Het ontwerp-beslcmmingsplan Bui tengebied. zoals dat in de commissie Stadsontwikkeling van februari aan de orde komt, kan worden gezien als een actualisering van een ontwerp plan uit 1988 dat destijds met verder in procedure is gebracht. Rekening is gehouden met een aan tal nieuwe ontwikkelingen, m.n. ten aanzien van dc akkerbouw. Binnen de agrarische bestemming is een onderscheid aangebracht in gronden met landschappelijke en natuu.we- tenschappclijke waarden. De gebie den die direct grenzen aan de stad cn de dorpskernen Nieuw- en Sint Joosland en Sint Laurens worden bestemd tot agrarische randzonc. Gelet op de ligging en de beperkte agrarische mogelijkheden zijn in vergelijking met dc gebieden met een uitsluitend agrarische bestem ming ruimere mogelijkheden voor niet-agrarische ontwikkelingen in beginsel toelaatbaar. Voorwaarde is wel een goede ruimtelijke afstem ming met de omliggende agrarische functies. In dc toelichting bij het ontwerp- bcstemmingsplan wordt in een apart hoofdstuk aandacht besteed aan dc milieu-aspecten. Er is een toelich tende kaart opgenomen met betrek king tot de milieuzonering in ver band met stank en verzuring. Deze dient als nadere onderbouwing van liet gemeentelijk beleid inzake. Procedure Het ontwerp-bestemmingsplan Bui tengebied wordt op 12 februari 1996 aan de commissie stadsontwikkeling gepresenteerd waarna het ontwerp plan in de inspraak cn vooroverleg zal worden gebracht. In het kader van de inspraak zal het ontwerp- bcstemmingsplan gedurende vier weken voor een ieder ter visie wor den gelegd. Gedurende deze termijn van vier weken kan een ieder zijn/haar mening over het ontwerp- bcstcmmingsplan schriftelijk geven. Mondelinge reacties zijn mogelijk tijdens een inspraak-avond die zal worden georganiseerd. In de komende periode vergaderen de commissies op de volgende dagen: Commissie Maatschappelijke Za ken, donderdag 8 februari om 19.30 uur. Secretaris is de heer J.J. Schroevers, telefoon 675633. Onder meer wordt behandeld (onder voorbehoud): rapportage jeugdbe leid 1993- 1996 (opiniërend). Commissie Stadsontwikkeling, maandag 12 februari om 19.30 uur. Secretaris is de heer R. Griep, tele foon 675232. Onder meer wordt behandeld (onder voorbehoud): openstelling winkels op zon- en feestdagen 1996. ont- wcrpbcstcmmingsplan buitenge bied. Commissie Stadsbeheer, dinsdag 13 februari om 19.30 uur. Secretaris is de heer J.A.W. dc Wolf. telefoon 675304. Bovenstaande vergaderingen zijn openbaar en worden gehouden in het stadhuis, tenzij anders vernield. De agenda en andere stukken zijn vanaf vier dagen vóór de vergade ring in te zien bij sectie Voorlichting en bij de commissiesecrctaris. Spreekrecht kunt u aanvragen bij de commissiesecretaris. De gemeenteraad vergadert op maandag 19 februari om 19.30 uur. I

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1996 | | pagina 5