Eerste fabrieksfoto
van nieuwe Audi A6
Nieuwe Omega maakt vliegende start
GARANT
Rijk b. Vb G06S, Ind. terrein Poel III, Goes, tel. 01100-31848
De Mazda 626 Millionaire.
Nu al vanaf f 35.995,-.
DE FAAM DE VLISSINGER ueMLJi
VOORJAARS
KORTINGEN
Steun deze protestactie
en stuur snel uw
briefkaart op!!
VLAGGESCHIP VAN OPEL NU IN NEDERLAND LEVERBAAR
Bij alle Nederlanse Opel dealers is het deze
meimaand nog drukker dan normaal. In de
showrooms wordt namelijk de première
gevierd van de nieuwe Omega, het vlagge-
schip van Opel. De vorige Omega was
immers reeds enkele maanden geleden
totaal uitverkocht en de Senator ver
dween medio vorig jaar uit de produktie.
Midden juni 1994 vindt in Duitsland de
marktintroductie van de nieuwe Audi A6
plaats. In ons land zal deze nieuwe gene
ratie van de huidige Audi 100, die opvalt
door een nieuwe vormgeving en een uit
gebreide standaarduitrusting, in septem
ber worden geïntroduceerd. Tegelijkertijd
zal ook de nieuwe Avant-uitvoering wor
den gepresenteerd.
Voor meer info: tel. 01113-3357 Fox 01113-3583 PB 5795,3008 AT Rotterdam
ALFA PRIMA
OCCASIONS
KLIP
MOTORRIJTUIGENBELASTING 18,- OMHOOG VOOR VOETGANGERSVEER
Op 10 mei jl. waren er slechts 19 kaarten binnen; echter na een interview op die dag met
omroep Zeeland stond de telefoon roodgloeiend met vragen, waar de kaart naar toe moest.
Pro Auto heeft besloten de protestactie te intensiveren en derhalve staat deze advertentie in
heel Zeeland in alle huis-aan-huis bladen van de Provinciale Zeeuwse Courant (152.000 stuks).
Automobilisten, die onze mening delen, kunnen het provinciebestuur door middel van een pro
testbrief laten weten, dat zij niet met zich laten sollen. Zeeuwen binne zunig; laat het provin
ciebestuur dat ook zijn: GEEN VERHOGING VAN MOTORRIJTUIGENBELASTING DERHALVE!
De Stichting Pro Auto doet een dringend beroep op Provinciale Statenleden om tegen dit
voorstei te stemmen! Voetgangersveren hebben niets met automobiliteit te maken.
De Stichting Pro Auto behartigt de belangen van automobilisten, zowel collectief als individu
eel, landelijk, provinciaal en plaatselijk.
Pro Auto is voor en door automobilisten; haar werk wordt mogelijk gemaakt door donaties van
sympathisanten. U kunt Pro Auto steunen door overmaking van 10,- op giro 4003130 of
Rabobankrek.nr. 15.90,87.007.
De kosten van deze advertentie bedragen bijna 4.000,-
Pro Auto is fel tegen deze willekeurige greep in de portemonnaie van de Zeeuwse automobi
listen en heeft een open brief aan de provinciebestuurders geschreven om daar met kracht
tegen te protesteren.
Tegelijk heeft zij de pers hieromtrent geïnformeerd en daarin tevens de automobilisten opge
roepen om een protestbriefkaart hiertegen in te sturen aan
PROVINCIALE STATEN VAN ZEELAND, POSTBUS 6001, 4330 LA MIDDELBURG
Automobilisten in Zeeland; let op! Uw provinciebestuur wil in uw portemonnaie graaien om een
voetgangersveer bij de Westerschelde Oeververbinding (WOV) te financieren. De provincie
komt nog wat geld te kort, maar geen nood... er zijn nog 100.000 automobilisten in Zeeland.
Gooi de Motorrijtuigenbelasting 18,- omhoog en jawel: kassa voor 1,8 miljoen.
Het is toch te dol om los te lopen; nu een voetgangersveer. Volgend jaar misschien wel een
verhoging voor een golfbaan voor overspannen provincie-ambtenaren. Het slaat nergens op.
mazDa
18
DE FAAM - DE VLISSINGER
Woensdag 18 mei 1994
Na het algemeen teleurstellende autojaar 1993 geven de
voorjaarskriebels van 1994 duidelijk aan, dat het dit jaar
beter gaat. Bij Opel wordt krachtig voortgeborduurd op
het succes van de Astra, die zoals gewoonlijk de Neder
landse ranglijst van meestverkochte auto's aanvoert.
Het lijdt geen twijfel, dat de nieuwe Omega zich spoedig
een vaste plaats zal weten te verwerven tussen alle ande
re Opel bestsellers. De eerste tekenen zijn veelbelovend.
Sinds de produktiestart in de fabriek te Rüsselsheim is
het werktempo stap voor stap opgevoerd, om het nor
male produktieniveau te bereiken en tegelijkertijd opti
male kwaliteit van de nieuwe Omega te garanderen,
Inmiddels zijn de Nederlandse Opel dealers voorzien van
de eerste exemplaren.
Volgens de importeur is er meer vraag naar de nieuwe
ling dan verwacht. De interesse voor de nieuwe Omega
kan deels worden verklaard uit het feit, dat Opel het eni
ge tijd zonder topmodel heeft moeten stellen. De Senator
verdween medio 1993 uit produktie en de vorige Omega
bleek in zijn nadagen nog zo gevraagd, dat de resterende
voorraad reeds begin dit jaar compleet was uitverkocht.
De nieuwe Omega zit ruim in de sterke punten. Drie
aspecten voeren de boventoon. Het meest in het oog
springt de fraai vormgegeven carrosserie, waarin een zee
aan binnenruimte en een kluis aan passieve veiligheid
schuilgaat. Ten tweede biedt de Omega direct een enor
me hoeveelheid keuze-mogelijkheden, dankzij het com
plete modellenprogramma met uitsluitend nieuwe moto
ren. Minstens zo belangrijk is natuurlijk de bijzonder aan
trekkelijke prijs/uitrustingsverhouding. Voor een basis
prijs van 53.950 gulden biedt elke Opel Omega onder
meer standaard ABS, twee full-size airbags, centrale ver-
gendeling met infrarood afstandsbediening en starton
derbreker, audiovoorbereiding met acht speakers en
antenne in de achterruit, stuurbekrachtiging en boven
dien elektrische bediening van de voorportierruiten, de
buitenspiegels plus de hoogteverstelling van de bestuur
dersstoel.
Sinds de eerste presentatie is het aantal uitrustingsmo
gelijkheden belangrijk uitgebreid met de introductie van
de Omega GL Comfort. Dit uitrustingsniveau, dat met alle
motoren kan worden gecombineerd uitgezonderd de 3.0i
V6, past precies tussen de GL en de CD-niveaus. Boven
de Omega GL, die de aanduiding 'instapmodel' eigenlijk
nauwelijks verdient, biedt de GL Comfort tegen een
meerprijs van 2.750 gulden standaard metallic lak, brede
re banden, drie hoofdsteunen op de achterbank, instelba
re lendesteunen op beide voorstoelen, elektrische hoog
teverstelling eveneens op de passagiersstoel terwijl de
rugleuning van deze stoel ook in zijn geheel naar voren
kan worden geklapt. Op deze manier ontstaat bijvoor
beeld in de toch al uitzonderlijke ruime Opel Omega Sta
tionwagon een maximale Iaadlengte van niet minder van
2,9 meter.
Het beste dat Opel te bieden heeft, is verzameld in de
Omega MV6. Net zoals bij alle andere uitvoeringen het
geval is, staat ook de topversie als Sedan en Stationwa
gon ter beschikking. Als sterkste motor uit het program
ma was tot op heden de drieliter ECOTEC V6 24V exclu
sief voor de Omega MV6 gereserveerd. De grote interes
se van het koperspubliek voor de gloednieuwe zescilin
der Turbo Diesel heeft Opel echter doen besluiten, om
ook deze moterisering aan de MV6 uitrusting te gaan
koppelen. Op deze manier kan zelfs de meest verwende
dieselrijder beschikken over nagenoeg alles, dat men
zich maar wensen kan. Als 'highlights' van de Omega
MV6 noemen we de standaard airconditioning, board
computer, cruise control, achtvoudinge elektrische stoel-
verstelling met memory-systeem, elektrisch verwarmde
voorstoelen en de houtafwerking op diverse plaatsen in
het interieur. Een Elektronisch geregelde automatische
viertraps transmissie is eveneens standaard; een hand-
geschakelde vijfversnellingsbak is tegen en minderprijs
van 2000 gulden op speciale bestelling leverbaar. De eni
ge noemenswaardige extra's tegen meerprijs zijn lede
ren bekleding, een elektrisch bediend schuif-/kanteldak
en een verwarmde achterbank. De Omega MV6 kan door
de kenners van buitenaf worden herkend aan de typeren
de vijfspaaks lichtmetalen wielen, de koplampsproeiers
en de dorpellijsten die in carrosseriekleur zijn gespoten.
De MV6 Turbo Diesel zal naar verwachting nog dit jaar in
het Nederlandse Modellenprogramma worden opgeno
men. Dan zal ook de prijs bekend worden gemaakt.
Het markante front, de evenwichtige afmetingen en de in
de kleur van de auto gespoten bumpers en stootprofielen
onderstrepen het dynamisch-elegante voorkomen van
de nieuwe A6-modelserie.
Het motorenprogramma van de A6 zal in ons land
bestaan uit viercilinder- en V6-benzinemotoren met een
vermogen vanaf 85 kW (115 pk) tot en met 128 kW (174
pk) en vier- en vijfcilinder TDI-uitvoeringen met 66 kW (90
pk) respectievelijk 85 kW (115 pk). Daarnaast zal er een
2,2 1 vijfcilinder turbo-motor met een vermogen van 169
kW (230 pk) en een 4,2 1 V8-motor (213 kW/290 pk) lever
baar worden.
Het basismodel, de Audi A6 met een 2,0 1 viercilinder
motor met 85 kW (115 pk), valt op door een uitgebreide
standaarduitrusting met onder meer een airbag voor de
bestuurder, centrale portiervergrendeling, een verstel
baar stuurwiel en elektrische ruitbediening vóór.
De nieuwe A6 is de opvolger van de Audi 100, waarvan
de eerste uitvoering ruim 25 jaar geleden voor het eerst
op de markt werd gebracht.
Alfa Romeo 33 1.3
rood, '90, 80.000 km
ID&èm;-nu 16.500,-
Alfa Romeo 33 1.3
rood, mistlampen, spoiler,
l.m.-velgen, '89, 50.000 km
UBAÖQ7-nu 15.250,-
Alfa Romeo 33 1.3 S
wit, spoiler, '87,13.000 km
L&S&Qrnu 6.950,-
Alfa Romeo 75 2.0
wit, l.m.-velgen, '86, 114.000
km
IA0£5tJ7nu 9.750,-
FiatUno 60S
rood, sunroof, '86, 105.000
km
^25ÜT-nu 4.950,-
Ford Escort 1.3 Bravo
4-drs., blauw metallic, alarm,
'89,91.000 km
LAXtmynu 10.500,-
Opel Kadett 1.3 S
blauw metallic, sunroof, '86,
150.000 km
nu 6.990,-
Peugeot 205 1.6 GTi
wit, skirts, mistlampen, '86,
142.000 km
i_12r99er-nu 11.990,-
Nissan, Bluebird 2.0 DLX
wit, '89, 119.000 km
,M3tS007-nu 10.990,-
VW Jetta TX
4-drs., rood, '87, 124.000 km
A-u^eor-nu 10.500,-
Autobedrijf
Industrieweg 17
Vlissingen
01184-13434
Mazda 626 Sedan 1.8 Millionaire f 35.995,-, 626 Hatchback 1.8 Millionaire f.37.595.-. Prijs inclusief BTW en BPM. exclusief
kosten rijklaar maken. Elke Mazda wordt geleverd met drie jaar Mazda Euro Service, drie jaar tot een maximum van 100.000 km algemene
garantie, drie jaar lakgarantie en zes jaar carrosseriegarantie. Afgebeelde wieldoppen tegen meerprijs leverbaar. Wijzigingen voorbehouden.
UW AMAZING MAZDA DEALER VOOR MIDDEN ZEELAND
Postbus 5795, 3008 AT Rotterdam
Stichting ter belangenbehartiging van de automobilist