Eerste fabrieksfoto van nieuwe Audi A6 Nieuwe Omega maakt vliegende start GARANT Rijk b. Vb G06S, Ind. terrein Poel III, Goes, tel. 01100-31848 De Mazda 626 Millionaire. Nu al vanaf f 35.995,-. DE FAAM DE VLISSINGER ueMLJi VOORJAARS KORTINGEN Steun deze protestactie en stuur snel uw briefkaart op!! VLAGGESCHIP VAN OPEL NU IN NEDERLAND LEVERBAAR Bij alle Nederlanse Opel dealers is het deze meimaand nog drukker dan normaal. In de showrooms wordt namelijk de première gevierd van de nieuwe Omega, het vlagge- schip van Opel. De vorige Omega was immers reeds enkele maanden geleden totaal uitverkocht en de Senator ver dween medio vorig jaar uit de produktie. Midden juni 1994 vindt in Duitsland de marktintroductie van de nieuwe Audi A6 plaats. In ons land zal deze nieuwe gene ratie van de huidige Audi 100, die opvalt door een nieuwe vormgeving en een uit gebreide standaarduitrusting, in septem ber worden geïntroduceerd. Tegelijkertijd zal ook de nieuwe Avant-uitvoering wor den gepresenteerd. Voor meer info: tel. 01113-3357 Fox 01113-3583 PB 5795,3008 AT Rotterdam ALFA PRIMA OCCASIONS KLIP MOTORRIJTUIGENBELASTING 18,- OMHOOG VOOR VOETGANGERSVEER Op 10 mei jl. waren er slechts 19 kaarten binnen; echter na een interview op die dag met omroep Zeeland stond de telefoon roodgloeiend met vragen, waar de kaart naar toe moest. Pro Auto heeft besloten de protestactie te intensiveren en derhalve staat deze advertentie in heel Zeeland in alle huis-aan-huis bladen van de Provinciale Zeeuwse Courant (152.000 stuks). Automobilisten, die onze mening delen, kunnen het provinciebestuur door middel van een pro testbrief laten weten, dat zij niet met zich laten sollen. Zeeuwen binne zunig; laat het provin ciebestuur dat ook zijn: GEEN VERHOGING VAN MOTORRIJTUIGENBELASTING DERHALVE! De Stichting Pro Auto doet een dringend beroep op Provinciale Statenleden om tegen dit voorstei te stemmen! Voetgangersveren hebben niets met automobiliteit te maken. De Stichting Pro Auto behartigt de belangen van automobilisten, zowel collectief als individu eel, landelijk, provinciaal en plaatselijk. Pro Auto is voor en door automobilisten; haar werk wordt mogelijk gemaakt door donaties van sympathisanten. U kunt Pro Auto steunen door overmaking van 10,- op giro 4003130 of Rabobankrek.nr. 15.90,87.007. De kosten van deze advertentie bedragen bijna 4.000,- Pro Auto is fel tegen deze willekeurige greep in de portemonnaie van de Zeeuwse automobi listen en heeft een open brief aan de provinciebestuurders geschreven om daar met kracht tegen te protesteren. Tegelijk heeft zij de pers hieromtrent geïnformeerd en daarin tevens de automobilisten opge roepen om een protestbriefkaart hiertegen in te sturen aan PROVINCIALE STATEN VAN ZEELAND, POSTBUS 6001, 4330 LA MIDDELBURG Automobilisten in Zeeland; let op! Uw provinciebestuur wil in uw portemonnaie graaien om een voetgangersveer bij de Westerschelde Oeververbinding (WOV) te financieren. De provincie komt nog wat geld te kort, maar geen nood... er zijn nog 100.000 automobilisten in Zeeland. Gooi de Motorrijtuigenbelasting 18,- omhoog en jawel: kassa voor 1,8 miljoen. Het is toch te dol om los te lopen; nu een voetgangersveer. Volgend jaar misschien wel een verhoging voor een golfbaan voor overspannen provincie-ambtenaren. Het slaat nergens op. mazDa 18 DE FAAM - DE VLISSINGER Woensdag 18 mei 1994 Na het algemeen teleurstellende autojaar 1993 geven de voorjaarskriebels van 1994 duidelijk aan, dat het dit jaar beter gaat. Bij Opel wordt krachtig voortgeborduurd op het succes van de Astra, die zoals gewoonlijk de Neder landse ranglijst van meestverkochte auto's aanvoert. Het lijdt geen twijfel, dat de nieuwe Omega zich spoedig een vaste plaats zal weten te verwerven tussen alle ande re Opel bestsellers. De eerste tekenen zijn veelbelovend. Sinds de produktiestart in de fabriek te Rüsselsheim is het werktempo stap voor stap opgevoerd, om het nor male produktieniveau te bereiken en tegelijkertijd opti male kwaliteit van de nieuwe Omega te garanderen, Inmiddels zijn de Nederlandse Opel dealers voorzien van de eerste exemplaren. Volgens de importeur is er meer vraag naar de nieuwe ling dan verwacht. De interesse voor de nieuwe Omega kan deels worden verklaard uit het feit, dat Opel het eni ge tijd zonder topmodel heeft moeten stellen. De Senator verdween medio 1993 uit produktie en de vorige Omega bleek in zijn nadagen nog zo gevraagd, dat de resterende voorraad reeds begin dit jaar compleet was uitverkocht. De nieuwe Omega zit ruim in de sterke punten. Drie aspecten voeren de boventoon. Het meest in het oog springt de fraai vormgegeven carrosserie, waarin een zee aan binnenruimte en een kluis aan passieve veiligheid schuilgaat. Ten tweede biedt de Omega direct een enor me hoeveelheid keuze-mogelijkheden, dankzij het com plete modellenprogramma met uitsluitend nieuwe moto ren. Minstens zo belangrijk is natuurlijk de bijzonder aan trekkelijke prijs/uitrustingsverhouding. Voor een basis prijs van 53.950 gulden biedt elke Opel Omega onder meer standaard ABS, twee full-size airbags, centrale ver- gendeling met infrarood afstandsbediening en starton derbreker, audiovoorbereiding met acht speakers en antenne in de achterruit, stuurbekrachtiging en boven dien elektrische bediening van de voorportierruiten, de buitenspiegels plus de hoogteverstelling van de bestuur dersstoel. Sinds de eerste presentatie is het aantal uitrustingsmo gelijkheden belangrijk uitgebreid met de introductie van de Omega GL Comfort. Dit uitrustingsniveau, dat met alle motoren kan worden gecombineerd uitgezonderd de 3.0i V6, past precies tussen de GL en de CD-niveaus. Boven de Omega GL, die de aanduiding 'instapmodel' eigenlijk nauwelijks verdient, biedt de GL Comfort tegen een meerprijs van 2.750 gulden standaard metallic lak, brede re banden, drie hoofdsteunen op de achterbank, instelba re lendesteunen op beide voorstoelen, elektrische hoog teverstelling eveneens op de passagiersstoel terwijl de rugleuning van deze stoel ook in zijn geheel naar voren kan worden geklapt. Op deze manier ontstaat bijvoor beeld in de toch al uitzonderlijke ruime Opel Omega Sta tionwagon een maximale Iaadlengte van niet minder van 2,9 meter. Het beste dat Opel te bieden heeft, is verzameld in de Omega MV6. Net zoals bij alle andere uitvoeringen het geval is, staat ook de topversie als Sedan en Stationwa gon ter beschikking. Als sterkste motor uit het program ma was tot op heden de drieliter ECOTEC V6 24V exclu sief voor de Omega MV6 gereserveerd. De grote interes se van het koperspubliek voor de gloednieuwe zescilin der Turbo Diesel heeft Opel echter doen besluiten, om ook deze moterisering aan de MV6 uitrusting te gaan koppelen. Op deze manier kan zelfs de meest verwende dieselrijder beschikken over nagenoeg alles, dat men zich maar wensen kan. Als 'highlights' van de Omega MV6 noemen we de standaard airconditioning, board computer, cruise control, achtvoudinge elektrische stoel- verstelling met memory-systeem, elektrisch verwarmde voorstoelen en de houtafwerking op diverse plaatsen in het interieur. Een Elektronisch geregelde automatische viertraps transmissie is eveneens standaard; een hand- geschakelde vijfversnellingsbak is tegen en minderprijs van 2000 gulden op speciale bestelling leverbaar. De eni ge noemenswaardige extra's tegen meerprijs zijn lede ren bekleding, een elektrisch bediend schuif-/kanteldak en een verwarmde achterbank. De Omega MV6 kan door de kenners van buitenaf worden herkend aan de typeren de vijfspaaks lichtmetalen wielen, de koplampsproeiers en de dorpellijsten die in carrosseriekleur zijn gespoten. De MV6 Turbo Diesel zal naar verwachting nog dit jaar in het Nederlandse Modellenprogramma worden opgeno men. Dan zal ook de prijs bekend worden gemaakt. Het markante front, de evenwichtige afmetingen en de in de kleur van de auto gespoten bumpers en stootprofielen onderstrepen het dynamisch-elegante voorkomen van de nieuwe A6-modelserie. Het motorenprogramma van de A6 zal in ons land bestaan uit viercilinder- en V6-benzinemotoren met een vermogen vanaf 85 kW (115 pk) tot en met 128 kW (174 pk) en vier- en vijfcilinder TDI-uitvoeringen met 66 kW (90 pk) respectievelijk 85 kW (115 pk). Daarnaast zal er een 2,2 1 vijfcilinder turbo-motor met een vermogen van 169 kW (230 pk) en een 4,2 1 V8-motor (213 kW/290 pk) lever baar worden. Het basismodel, de Audi A6 met een 2,0 1 viercilinder motor met 85 kW (115 pk), valt op door een uitgebreide standaarduitrusting met onder meer een airbag voor de bestuurder, centrale portiervergrendeling, een verstel baar stuurwiel en elektrische ruitbediening vóór. De nieuwe A6 is de opvolger van de Audi 100, waarvan de eerste uitvoering ruim 25 jaar geleden voor het eerst op de markt werd gebracht. Alfa Romeo 33 1.3 rood, '90, 80.000 km ID&èm;-nu 16.500,- Alfa Romeo 33 1.3 rood, mistlampen, spoiler, l.m.-velgen, '89, 50.000 km UBAÖQ7-nu 15.250,- Alfa Romeo 33 1.3 S wit, spoiler, '87,13.000 km L&S&Qrnu 6.950,- Alfa Romeo 75 2.0 wit, l.m.-velgen, '86, 114.000 km IA0£5tJ7nu 9.750,- FiatUno 60S rood, sunroof, '86, 105.000 km ^25ÜT-nu 4.950,- Ford Escort 1.3 Bravo 4-drs., blauw metallic, alarm, '89,91.000 km LAXtmynu 10.500,- Opel Kadett 1.3 S blauw metallic, sunroof, '86, 150.000 km nu 6.990,- Peugeot 205 1.6 GTi wit, skirts, mistlampen, '86, 142.000 km i_12r99er-nu 11.990,- Nissan, Bluebird 2.0 DLX wit, '89, 119.000 km ,M3tS007-nu 10.990,- VW Jetta TX 4-drs., rood, '87, 124.000 km A-u^eor-nu 10.500,- Autobedrijf Industrieweg 17 Vlissingen 01184-13434 Mazda 626 Sedan 1.8 Millionaire f 35.995,-, 626 Hatchback 1.8 Millionaire f.37.595.-. Prijs inclusief BTW en BPM. exclusief kosten rijklaar maken. Elke Mazda wordt geleverd met drie jaar Mazda Euro Service, drie jaar tot een maximum van 100.000 km algemene garantie, drie jaar lakgarantie en zes jaar carrosseriegarantie. Afgebeelde wieldoppen tegen meerprijs leverbaar. Wijzigingen voorbehouden. UW AMAZING MAZDA DEALER VOOR MIDDEN ZEELAND Postbus 5795, 3008 AT Rotterdam Stichting ter belangenbehartiging van de automobilist

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1994 | | pagina 18