Sterke positie behouden Leg de krant neer Verlaat uw woning. Zet 't op een lopen Ga voor niemand opzij. Blijf lopen. Stop alleen bij de Fiat dealer. Al die nieuwe varianten maken de keus er niet makkelijker op. Alhoewel. l de faam de vlissinger uw wemlu STIMULERENDE MIDDELEN VOOR DE ONDERNEMER DIE NOG MEER WIL. JANSSENS VLISSINGEN B.V. U kunt nü een Panda of Uno rijden en een jaar later betalen.'1' Of u kunt profiteren van 't voordeel (f 3.995,-)* op de Tipo en Tempra met Society pakket. Maar... alléén tijdens de Nu-of-Nooit Show! anan Turbodiesel Heftruck Oplopend dak WÊ 9 jt lik lip? Prijzen Tot 31 december extra veel voordeel bij de i eale EERSTE ZEEUWSE AUTOGARAGE BLAAS Van Oeveren B.V. ~1 DE NIEUWE OPEL CAMP O. -0.su v/h LOUISSE MIDDELBURG Woensdag 4 december 1991 DE FAAM - DE VLISSINGER 19 FORD COURIER EN TRANSIT Als een van de grootste aanbieders in het segment lichte bedrijfswagens is het voor Ford van groot belang bij de tijd te blijven en bovendien de klant een ruime keuze te bieden. Daarom presenteert het merk nu een zowel aan de buitenkant als onder de motorkap ver nieuwde Transit. Daarnaast is Ford met een nieuw model bedrijfswagen op de markt ge komen, de Courier. Dit is een kleine bestelwa gen, gebaseerd op de Fiesta. Deze auto wordt echter afzonderlijk in de markt gezet zodat we met nadruk moeten spreken van de Ford Cou rier en niet de Fiesta Courier. De Ford Transit is gemoderniseerd. Aan de buitenkant is dat te zien aan de nieuwe grille, de gewijzigde koplampen en richtingaanwij zers en de aan het geheel aangepaste voor bumper. Het grootste nieuws vinden we echter onder de motorkap. Naast de reeds be kende 2.5 liter dieselmotor zijn er nu twee nieuwe dieselvarianten leverbaar. De bestaan de direct ingespoten diesel van 70 pk wordt nu ter zijde gestaan door een eveneens onge blazen versie van 80 pk. Het koppel nam toe van 143 naar 170 Nm en wordt in beide geval len bij 2500 tr/min bereikt. De 80 pk variant is voorzien van uitlaatgasrecirculatie en heeft zodoende lagere emissiewaarden en is vrien delijker voor het milieu. Beide diesels zijn zo wel in de gesloten Transit als in de bus-versies verkrijgbaar. De 70 pk diesel is tegen meer prijs milieuvriendelijk te leveren. Volledig nieuw is een 2,5 liter turbo-diesel mo tor met een vermogen van 100 pk. Deze mo tor is voorzien van het EPIC motormanagement systeem met electronisch gaspedaal: er is dus geen sprake meer van een gaskabel, maar een sensor meet de stand van het gaspedaal en geeft dit door aan het motormanagement systeem. Het vermogen van deze turbo-diesel motor is ruim voldoen de. Het maximale koppel bedraagt 224 Nm bij 2100 tpm, terwijl 80% van dit koppel reeds bij 1500 toeren per minuut beschikbaar is. Dit garandeert een vlotte acceleratie, ook tijdens inhaalmanouvres. De nieuwe turbodiesel, die uiteraard is voorzien van directe inspuiting, wordt op dit moment alleen als optie in een aantal grijs kenteken-versies geleverd. De benzinemotoren ondergingen ook enige veranderingen. Er is een keuze uit een 2 liter voorzien van een dubbele venturi Weber car burateur en een motor met dezelfde inhoud, maar dan uitgerust met een electronisch gere gelde multi-point injectie. De motoren leveren respectievelijk 88 en 97 pk. Beide motoren zijn voorzien van een bovenliggende nokken- as. De injectiekrachtbron voldoet met een ge regelde driewegkatalysator aan de US'83-norm. Het interieur is aangepast aan de eisen van terwijl de remtrommels achter forser zijn ge worden. Alle Transit- modellen zijn tegen meerprijs leverbaar met ABS. Door de lichte besturing, de kleine draaicirkel en de vlotte acceleratie is de Transit zeer geschikt voor in de stad, maar ook op de snelweg komt ie goed tot zijn recht. Inhalen is -zeker met de turbo-diesel motor- een fluitje van een cent. Ook het geluidsniveau in de cabine blijft door de toepassing van geluidabsorberende materi alen ruim binnen de perken. Ford Transit. V/Ï7 'MmmmsmF/:»/'-'. Ford Courier. deze tijd. Alle Transits zijn standaard voorzien van stoelen met hoge rugleuningen en in hoogte verstelbare hoofdsteunen. Ook de zit ting is verlengd, waardoor een nog beter zit comfort is verkregen. Optioneel zijn daarnaast hoogteverstelling, verstelbare lendesteunen en stoelverwarming. Het verwarmings- en ventilatiesysteem werkt goed. Ford levert als optie een electrisch verwarmde voorruit. Door het toepassen van enkellucht- achterwielen is de breedte van de laadvloer tussen de wielkasten vergroot tot 1376 mm. Hierdoor kan met een heftruck een pallet wor den geladen. Bij de gesloten bestelwagens heeft men de keuze uit een laadruimte varië rend van 6 tot 10 kubieke meter en een vloer oppervlak van 4,2 danwel 5,5 vierkante meter. De Transit is voorzien van onafhankelijke voor wielophanging van het MacPherson-type en van tandheugelbesturing. Dit laatste zorgt voor een goede handelbaarheid. Desgewenst is stuurbekrachtiging leverbaar. Ook het rem- systeem is verbeterd. Bij de voorwielen wor den grote geventileerde schijven toegepast, Met de geheel nieuwe Courier betreedt Ford een deel van de bestelwagenmarkt waar ze eerder nog nauwelijks vertegenwoordigd wa ren. Het segment werd gedomineerd door concurrenten als de Renault Express en de Ci- troën C15. Het is een segment waarin de binnen-afmetingen van doorslaggevende be tekenis zijn. De Ford Courier is dan ook voor zien van de grootste laadruimte en laadbreedte in zijn klasse. Het laadvolume is maar liefst 2,8 kubieke meter groot, ruim tweemaal zo groot als bij de Ford Fiesta Van. Dat de Courier gebaseerd is op de Fiesta is duidelijk te zien. Tot en met de voorportieren is het model gelijk met uitzondering van het hoger oplopende dak. De Ford Courier is lever baar met twee verschillende motoren. Zowel de 1,3 liter benzinemotor als de 1,8 liter diesel motor levert 60 pk en kennen beide een top snelheid van 140 km/u. Er zijn twee varianten van de Courier. De gesloten versie op grijs kenteken is bij uitstek geschikt voor (de naam zegt het al) koeriers diensten en andere bedrijven die zich snel in de stad moeten kunnen bewegen. Daarnaast is er de Combi voorzien van grote zijruiten en een achterbank. Een prima auto voor de parti culier die veel ruimte wenst, maar ook voor de kleine ondernemer die werk en privé in één auto wil combineren. De Combi op geel kenteken kent een injectie systeem en geregelde katalysator op de 1.3 benzinemotor en een oxydatiekat op de 1.8 diesel terwijl deze voorzieningen tegen meer prijs ook op de bestelvariant worden aangebo den. De gesloten Courier kost als 1.3 f 17.923,= inclusief BTW en met injectie f 20.518, De 'vuile' en 'schone' diesel staan voor respectievelijk f 20.115,= en f 20.862,= in de prijslijst. Het noemen van alle Transit-prijzen zou te ver gaan. De gesloten bestelwagen begint bij f 26.005,= exclusief BTW met de 88 pk ben zinemotor. De langere variant kost f 29.590;= excl. BTW met dezelfde motor. De lange versie met 80 pk diesel staat voor f 33.370,= in de prijslijst. De nieuwe turbo diesel vormt hierop een optie met een meer prijs van f 2.800,= exclusief BTW. Deze turbodiesel is verder alleen nog verkrijgbaar bij de chassis- cabine versies. Vraag ons naar de voorwaarden. MIDDELBURG, HERCULESWEG 12, (INDUSTRIETERREIN ARNESTEIN), TEL. 01180 1 29 18 Wie op het punt staat een nieuwe bestel wagen aan te schaffen, gaat natuurlijk even langs bij de Mercedes-Benz dealer. Juistnu.Want Mercedes-Benz introduceert maar liefst zes nieuwe bestelwagen-varianten. Het gaat om een gloednieuwe benzine variant van de MB 210. Om 'n aannemersuitvoering (extra stoelen achterin) van de niet minder populaire MB 208 D. En om een royale dubbelcabine-uitvoering van de MB 100D. beter bekend als de Ecosprinter. Tel daar bij op dat alle drie de varianten in de laagste gewichtsklasse leverbaar zijn als Standaard en Basic, en het aantal varianten is niet meer te tellen op de vingers van één hand. De keus wordt er dus niet makkelijker op. Alhoewel, u rijdt al een Mercedes-Benz bestelwagen voor nog geen f 28.000,— of vanaf f 390.— per maand (financiële leasing). Inbegrepen: lange levensduur, hoge restwaarde. lage kilometerkostprijs. De vraag is dus niet öf u in de "Mercedes onder de bestel wagens" gaat rijden, maar in wélke. Mercedes-Benz staat niet stil. Automobielbedrijf Van Oeveren B.V. Albert Plesmanweg 2, 4462 GC Goes Telefoon: 01100-12730 Mercuriusweg 25, 4382 NC Vlissingen Telefoon: 01184-18351 De ondernemer die er vandaag de dag met volle kracht tegenaan wil gaan, kan wel een flinke dosis extra energie gebruiken om het rendement van het bedrijf te verhogen. Anders gezegd, de nieuwe Opel Campo. Een krachtig werkpaard, leverbaar in 3 uitvoeringen: een Single-cab (enkele kabine), een Sportscab of de extra ruime Crewcab (dubbele kabine). De Opel Campo is standaard uitgerust met een 2.3- liter-benzinemotor (66 kW/89 DIN-pk), maar is ook leverbaar met een direkt ingespoten 2.5-liter-dieselmotor (56 kW/76 DIN-pk). Daarnaast heeft de nieuwe Opel Campo standaard stuurbekrachtiging, getint glas, in hoogte verstelbare kop lampen en een 5-versnellingsbak en kan hij naar keuze worden uitgerust met 2- of 4-wielaandrijving. Maar goed, Afgebeeld: de Opel Campo Crewcab 4x4. het gaat u natuurlijk voornamelijk om zijn laadruimte van 3,5 m3 en het laadvermogen van meer dan 1000 kg. Het maximale aanhanggewicht bedraagt maar liefst 2000 kg (geremd). En om nu bij extra zware belasting boog rijkomfort te behouden, is de hele serie voorzien van onaf hankelijke voorwielophanging. De nieuwe Opel Campo zou tenslotte geen Opel zijn, als hij niet inclusief Transport Support zou worden geleverd. Wij geven u namelijk niet alleen objektief advies, maar ook perfekte service en 100% after saies-ondersteuning. Ondernemers die dan ook een extra dimensie aan hun gezonde ondernemersgeest willen toevoegen, begrijpen met een dat hen nog maar csén ding te doen staat. Juist, kennis maken met de nieuwe Opel Campo in onze showroom. De nieuwe Opel Campo, vanaf: 21.595,-. Prijs exclusief B.T.W. en kosren rijklxjc nukcn Wijzigingen voorbehouden TRANSPORT P P O R T DE0PEL-ÜEALER. ZEKERHEID V00K ALLES. Pres. Rooseveltlaan 772 Vlissingen, 01184-17100 Kalverstraat 1, Middelburg, 01180-25851

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1991 | | pagina 19