BDAIHATSU AUTOBEDRIJF KLIP ONS AANBUD VAN DEZE WEEK: AUTOCENTER De geldingsdrang van Daihat Nieuws op alle fronten NEE, HIJ HEEFT GEEN 6e DEUR GELD LENEN Middelburg van de ree bv 01180-13564 - Louisse. Uw autobedrijf in het Hart van M'burg. Ook voor voordelig autohuren. onze service gaat wel ver maar we duwen u niet naar huis herstel De Golf Miljonair. Skoda introduceert Keur Occasion dealer voor walcheren KANAALWEG 2 TEL. 01180-38638 via van de ree wordt uw auto afgevoerd naar onze werkplaats en zorgen evt. voor verv. vervoer u belt bij schade en- wij helpen alweer een service van schadehersteller KLASSE 'IN SCffAOLi 'OPEL KADETT TOURING ion*' INDUSTRIEWEG 17 VLISSINGEN Tel. 01184-13434 5 'OPEL KADETT TOURING 1985' Wel heeft hij 5 deuren voor 5 zitplaatsen, wat dacht u van 5 wielen voor uitmuntend weggedrag, en met z'n pittige 75 pk motor is die 5-bak ook een genot, kom snel we hebben er maar één En anders hebben we nog volop zoals: Corsa 10 S LS Corsa 12 S GL Corsa 12 S Sport Kadett 16 D GLS 16.500.- andere keuze mogelijkheden, 3 deurs 1984 5 deurs 1985 3 deurs 1986 3 deurs 1985 4 deurs 1986 3 deurs 1987 4 deurs 1983 Kadett Sedan Kadett 13 MLS Ascona 16 S Ascona 16 S GL LPG autom. 5 deurs 1987 Manta18SGTCC 3 deurs 1986 Rekord 22 i Caravan 1986 Senator 30 i Sport 4 deurs 1985 79.500 km 38.000 km 38.000 km 83.500 km 46.000 km 50.000 km 63.000 km 37.000 km 47.500 km 60.000 km 131.000 km f 10.000,- f 14.900,- f 15.750,- f 18.750,- f 20.900,- f 18.500,- f 11.500,- f 28.500,- f 23.500,- f 25.750,- f 26.000,- EERSTE ZEEUWSE AUTOGARAGE HERCULESWEG 12 Industrieterrein ARNESTEIN, MIDDELBURG TEL 01180-12918 MARTEIJN KREDIETBEMIDDELING WT MIDDELBURG DONDERDAGAVOND - KOOPAVOND kleverskerkseweg 3-5 middelburg Wij presenteren de 1989 modellen van Volkswagen en Audi en 'N FONKELNIEUW AKTIEMODEL: Niet uitgewoed Vierwielaandrijving Groot genoegen VERDIEN TOT MAAR LIEFST f 600,— KORTING MET 'T KERSTSHOW- DOBBELSPEL. f1#, voor I '.'.wri i 34vanaf 1Q*M i Fiat Panda 34vanaf 1984 7.750 Fiat Panda 7501986 9.500, Fiat Panda White1985 8.750, Fiat 127 Super 3-d1983 6.500, Fiat Uno 45vanaf 1983 7.750, Fiat Uno 45 S1986 13.250 Fiat Uno 60 S1986 13.900, Fiat Uno Diesel1983 9.750, Fiat Uno 70 SL 5-drs1986 15.500, FIAT REGATA 85 WEEKEND 5-drs. 1986 40.000 kmf 16.500,- Fiat Regata 85vanaf 1985 14.500, Fiat. Croma 2.01986 25.500, 1 FIAT UNO JOLLY 8-1988 0 km's, kleur: wit exclusieve uitvoering... f 16.750.' Opel Ascona 1.96.000. Lada 1200 Combi 5-drs2.500, Renault 5 GTL2.500,- Fiat 1271.000,- FlAT UNIEK IN PRIJS EN PRESTATIE. BDOB Gunstig met contant geld koop je gunstiger. Banckertplein 7 - M'Burg SNEL GELD BEL EERST 01180-26094 Ford Fiësta 1 1 OO12.500,- *84 Ford Escort 1300 LASER13.750,- '84 Ford Escort 1300 LASER15.250,- '85 Ford Sierra 2000 GL22.500,- '86 Honda Civic 1300 De Luxe18.250,- '87 Hyundai Stellar 2000 GSL21.500,- '87 ■H Opel Corsa 12 S13.750,- '85 Opel Kadett 13 S13.750,- '85 Opel Kadett 12 S14.750,- '85 Opel Kadett 12 S17.500,- '86 Opel Ascona 16 S LPG19.750,- '87 Opel Rekord 20 S LPG22.500,- '86 Renault 5 GTL 140011.750,- '85 Renault 11 GTL 140015.950,- '85 Volkswagen Golf GTI 180033.500,- '88 Volkswagen Golf C DIESEL20.750,- *86 Volkswagen Jetta 1600 C20.500,- '86 Volvo 480 ES39.000,- '87 Volvo 340 DL17.500,- '86 Volkswagen pers. bus 2.0 Itr13.000,- '83 3 MAANDEN BOVAG-GARANTIE - INRUIL EN FINANCIERING MOGELIJK Onze Kerstshow start zaterdag 17 december Is het u al eens opgevallen dat vooral mensen die klein van stuk zijn over het algemeen behebt zijn met een behoorlijke portie geldings drang? Met automobielen lijkt het al niet anders te zijn. Neem nu bijvoorbeeld Daihatsu, een japans automobielmerk gespecialiseerd in kleine automobieltjes zoals de Cuore en de Charade, die thuis hoort in de kleine middenklasse. Dat Daihatsu ook enigszins behept is met die geldingsdrang bleek al zo'n kleine twee jaar geleden toen zij de Charade GTTi uitbrachten, een racertje van de eerste orde die uit zijn 3-cilinder 1 liter motor maar liefst en vermogen haalt van 101 pk. Iets heel bijzonders dus deze Charade GTTi, die dan ook heel wat sneller uitziende broeders geheid het nakijken geeft. Maar daar is het niet bij gebleven. De geldingsdrang van Daihatsu is nog lang niet uitgewoed. Men zou toch denken dat de 3-cilinder motor met zijn 52 pk. die dc normale uitvoeringen van dc Charade aandrijft, voldoende moge lijkheden geeft om in het hedendaagse verkeer mee te komen. Maar nee hoor. bij Daihatsu vinden ze dat er naast die 3-cilinder motor voor de Charade ook best plaats is voor een viercilinder met een inhoud van 1300 cm3. En dan ook niet zomaar een viercilinder! Nee. dat moet meteen ook maar het neusje van de technische zalm zijn. Zo heeft deze gloednieuwe viercilinder motor 4 klep pen per cilinder. Om te kunnen voldoen aan de steeds strenger wordende milieu-eisen is er een katalysator gemonteerd maar om zo'n ding optimaal te laten werken zit je dan ook vast aan een brandstofinspuit- systeem. F.n als je dan Daihatsu heet en je je toch wilt laten gelden, neem je uiteraard meteen maar het beste sys teem. Dus monteer je het multipoint systeem, gestuurd door een computer met een Lambda sonde in het uitlaat spruitstuk. waarmee je dan ook meteen voldoet aan de strengste uitlaatemissic- eisen. zoals die ook in Amerika gehan teerd worden. En als we ons dan even realiseren dat zo'n hele katalysator toestand het haal bare vermogen van een motor met pakweg 10'/( drukt, dan realiseer je je p;is goed dat hei vermogen van 90 pk - wat deze motor levert - toch wel iets bijzonders is. Mocht u gedacht hebben dat hiermee de nieuwe Daihatsu-koek op is. dan vergist is zich deerlijk want in diezelde kocLs en met diezelfde motor is er nu ook een uitvoering met een constante vierwiel aandrijving. de Charade l.3i TXF ge naamd. Ook al weer een trendsetter want hij is de eerste in /.ijn klasse met vierwielaandrijving middels een cen traal differentieel en een viscosckoppe- ling. De voordelen van dit systeem zijn bekend. Tijdens het normale rechtuit rijden op een droge, verharde weg wordt de aandrijfkracht gelijkmatig verdeeld over voor- en achterwielen, waardoor vrijwel nooit bij snel accele reren de wielen zullen doorslaan. Van- De Daihatsu Feroza serie. Het rijden met deze Charade is dan ook een groot genoegen. Want het grappige van de Charade l.3i is dat niet alleen sportief ingestelde automobilisten er een ontzettend plezier mee zullen heb ben maar ook bezadigder ingestelde mensen zullen hem zeker kunnen waar deren. fc'n dit jammert natuurlijk om uitleg want u denkt nu dat 90 paarde- krachten nu eenmaal 90 paardekrach- ten blijven en als u gas geeft dan gaan die echt aan de voorwielen sjorren. Dat klopt maar een sportief ingestelde stuurman zal het gaspedaal fors intrap pen en ver doortrekken in de versnel lingen van de perfect schakelende vijf- bak. En dan fluit die Charade l.3i dan ook in de kortste keren naar zijn top van 170 km/h. Een man of vrouw die alleen rustig van A naar B wil, zal ook geen enkel probleem ondervinden want die 16-kleppen motor is dermate soepel dat hij beslist niet hoog in de toeren gejaagd hoeft te worden. Er kan dan ook rustig vroegtijdig overgeschakeld worden, zonder dat zulks consequenties heeft in de vorm van horten en stoten. Hen heel erg goedmoedige motor dus. die nieuwe viercilinder van Daihatsu. De Skoda Keur Occasion is een bijzon dere auto want bij deze gebruikte au tomobiel krijgt u een behandeling die bij een nieuw exemplaar niet zou mis staan. Voordat het Keur Occasion pre dikaat wordt verleend is do auto op vele punten streng geinspecteerd. Alleen wanneer de Skoda volledig voldoet aan alle keuringseisen mag hij dit predikaat voeren. Deze keuring biedt de zeker heid van een betrouwbaar produkt en daarom verlengt Skoda de drie maan den garantie die de BOVAG hanteert met negen maanden tot een jaar. De Skoda Keur Occasion is bij aflevering ook AI'K/VVN gekeurd en bovendien bestaat de mogelijkheid om de auto zonder verdere kosten binnen twee we ken te ruilen voor een gelijkwaardige Skoda Keur Occasion of een duurdere met bijbetaling.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1988 | | pagina 20