lffi van de ree bv p esm, Q118Q-13564 Auto-Poppe Walcheren B. V. ONS AANBu VAN DEZE WEEK Volkswagen Golf CL automaat Plezierig en probleemloos Maastricht-Milaan in dt nieuwe "klasse" Alfa tl AUTO abc s uurs voorruitservice VOOR MEER INFORMATIE OVER DE VW GOLF CL AUTOMAAT soms geen alweer een service van K schadehersteller Gildeweg 22 4383 NK Vlissing monteren en ai_. balanceren ALTIJD GR ATI Cl só5kmvers"-'81986 verkrijgbaar bij. naar uw AudiA/w dealer op Walcheren: k b0vag garage alexander aaan autogarage hercüUSWEG 12 mmm tissink banden bv te bekijken, te te berijden, te ^CQD- I iKummr k,everskerkseweg 3-5 m byHAÜt middelburg 135 SR 13 TL 145 SR 13 TL 155 SR 13 TL 165 SR 13 TL 175 SR 14 TL 175/70 SR 13 TL 185/70 SR 13 TL 185/70 HR 14 TL 25.500,- Herstel van alle autoschade Moderne autospuiterij en plaatwerkerij Herstel roestschade Taxatie en schadebemiddeling Adverteren is bekend blii 'fjven Gewone Golf Basis-uitvoering Drie uitvoeringen FIAT UNIEK IN PRIJS EN PRESTATIE. K Motorcraft EERSTE ZEEUWSE Autobedrijf Joosse AUTOBE maar da' 9eeft mets) FOCWfl o.a. voor Peugeot 205, Fiesta, Renault 5. o.a. voor VW Golf, Opel, Corsa. o.a. voor Escort, Kadett, Mazda 323. o.a. voor Ascona, Sierra, BMW 3-serie. o.a. voor Rekord, BMW 5-serie. Volvo. o.a. voor Golf, Escort. Civic. o.a. voor BMW 3-serie, Sierra, Ascona. o.a. voor Mercedes, Rekord. "Statenlaan" A. Wagenaar Statenlaan 244 Tel. 01180-25663 't Zand" JDekker Koudekerkseweq 14 Tel. 01180-14711 J.C. Suvaal Middelburgsestr f Tel. 01185-1408' "K (ND /n 1 hetkenmerk VOOR VAKWERK OUDE VEERSEWEG 22 MIDDELBURG TEL. 01180-27261 Fiat Stellen dat de Golf een populaire auto is, is een open deur intrappen. Toch weten de meeste mensen niet dat de Golfde nr. 1 in Europa is en dat zegt wel wat voor een auto die toch al weer 5 jaar in deze vorm op de markt is. Natuurlijk heeft zijn veelzijdigheid daarmee te maken want was de Golf niet een trendsetter met de GTI-rage, waarmee hij op de circuits door de betrouwbaarheid en de toen enorme prestaties ook een geweldige populariteit veroorzaakte. Verder was de diesel motor, waar VW in de Golf mee op de markt kwam, ook een trendset ter want was vroeger een dieselmotor alleen voor de grote automo bielen, sinds VW met de kleine Golf diesel op de markt kwam, heeft elk zichzelf respecterend merk een kleine diesel in het programma. En die ontwikkeling is hard gegaan want de allerkleinste automo bielen zijn nu zelfs verkrijgbaar met een dieselmotor. Ach, verder dragen de bekende Golf Cabriolet en natuurlijk de Syncro ook mee aan de veelzijdigheid van de Golf. Genoeg buitenbeentjes in de Golf-fa- milie en daarom koos ik deze keer een gewone Golf met een automatische versnellingsbak. Deze Golf CL is uit gerust met een 1.6 liter benzinemotor, voorzien van een katalysator en deze levert een vermogen van 72 pk en heeft een acceleratie van 0 tot 100 km/h in 15.4 sec. Deze waarden liggen iets on der die van de uitvoeringen met een handgeschakelde versnellingsbak maar over het algemeen neemt een automaat wat pk's tot zich middels de koppelomvormer. Het rijden met deze automaat is uiter mate plezierig. Alles voelt stevig aan en de bak schakelt soepel, ook wan neer de kickdown wordt ingetrapt. Oftewel bij terugschakelen door vol gas te geven bij bijvoorbeeld inhalen, gaat de bak niet met een klap of schok terug maar mooi vloeiend. Ook bij het accelereren blijft de motor rustig lopen zonder een hoop kabaal te produceren wat te danken is aan de isolatie rondom de motorruimte en het interieur. Wie normaal rijdt met deze broeder haalt gemakkelijk een brandstofverbmik van I liter normale loodvrije benzine op I 1.7 km. waarbij aangetekend moet worden dat het zuiniger kan maar ook grover wanneer er constant op vol vermogen mee gereden wordt. Alleen in de stad rijden brengt het verbruik gauw op de 1 op 10. De Golf heeft geen last van spoorvor ming en ook zijwindgcvoeligheid is hem vreemd. Bij fors genomen boch ten of op een afrit zoekt deze makker de buitenkant van de bocht een beetje op maar hij reageert beheerst als het gas losgelaten wordt door de binnen kant van die bocht weer op te zoeken. Deze reaktie wordt wel wat heftiger wanneer men met 4 personen en volle belading in de koffer rijdt. Dan wil de achterkant wat ruwer naar de buiten kant gaan zwaaien. Duitse automobielen sta bekend dat deze stahda; nuttige of onnuttige ac gehangen en daar is d geen uitzondering op.' I ring is de basis-uitvoi noodzakelijke er op en rieur is bekleed met e zowel de stoelen en ba zijbckleding. Ook op d sterk maar sober taprj er niet spectaculair n degelijk is. Hetzelfde I den van het dashbéütfc kelijks ontbreekt rriaa handschoenenkastje I kund in mijn ogén'.'Of ge details heeft men voering niet bezüinif rechter buitenspiegel nuit te verstellen is, 1 dacht evenals aart eet met wis/was installat rondom onbelcm'mt bagageruimte is0,go1 boodschappen of'ie ven niet hoog getild drempel is laag. Voc die de eigenaar WH De naam Alfa Romeo staat voor spor tief en snel en de nu leverbare Alfa 164 heeft daar nog een woord aan toege voegd, namelijk comfortabel en dit wel met hoofdletters. Op uitnodiging van Alfa Nederland werd een aantal jour nalisten in staat gesteld om eens een echte testrit te rijden om te ervaren waar deze 164 voor is bedoeld, name lijk grote afstanden snel en onver moeid afleggen. Eerst wat over de Alfa 164 zelf. Het is een in samenwerking met vier andere autofabrikanten ontworpen basis, waarvan er 3 in handen zijn van de Fiat-groep, waar Alfa nu ook toe hoort. Het voordeel van deze samen werking is duidelijk, de basis samen ontwikkelen en deze kosten delen. Daarna maakt ieder er een eigen auto van met een uitstraling die bij het merk past. Alfa Romeo is de laatste die er mee op de markt komt en ik zou haast zeggen lest best. Natuurlijk, smaken verschil len maar qua styling vind ik de 164 bijzonder geslaagd. De auto heeft een overduidelijk eigen gezicht met een aparte uitstraling en dat is toch een knap stuk werk. De 164 is in drie uitvoeringen lever baar in Nederland, te weten de 148 pk metende 2.0 liter Twin Spark, de 192 pk leverende 3.0 liter V6 en als laatste de snelste personenwagen diesel, na melijk de 2.5 liter Turbo diesel met I 17 pk. Al deze uitvoeringen zijn goed voor een topsnelheid van over de 200 km/h. Het interieur is strak en zeer modern van uiterlijk, zonder dat dit ten koste is gegaan van de functionaliteit. Alle klokken zijn overzichtelijk gemon teerd en dankzij het verstelbare stuur ook goed afleesbaar voor iedereen. De stoelen zijn met een duurzame stof be kleed of tegen meerprijs met leder, wat bloedmooi is maar wat glad om op te zitten. Ik reed deze rit naar Milaan met een 3.0 liter V6, de snelste uit deze reeks. De Alfa 164 is leverbaar in drie verschillende uitvoeringen, de Twin Spark, de 3.0 ie 2.5 Turbo Diesel, die alle drie boven de 200 km/h rijden. Alfa Romeo heeft luid dat anders is- en dat is ook met Na het starten klit waarmee hij aan; tijdens het rijder der dat dit Verin hinderlijk is. SU en uitlaalgelilid snelheid wórdt Duitse autobam deze motor leve recht. Én danmi topsnelheid, di> draagt'maathot van 245 Nm. d trekkracht bij'1 gevolg hiefvrtn sen niet vëel h wijl de sportie' enorm plezier versnelling te weggebruiker van deze 164 tijdens deze r Duitse aulufc automobiliste hun proclukt kunnen rijde een Italiaan; kon zijn. N; paar gigarttié uiteraafd'Vc op eert ver; kunnen ver' Het êroot' auto iS dat kunt uitsta moeite te Dat zijndi terwijl ifcn afstanden den, adv is maat in u standaard een fijne ment' enr een leuke de gevbsi Panda 1985 Fiat Panda 341984 7.750,- Fiat Panda 750 L1986 9.750,- Fiat Uno 45vanaf 1985 10.750,- Fiat Uno 60 S1986 13.900,- Fiat Uno 60 S Silver1987 15.500,- Fiat Uno 70 SL 5-deurs1986 15.500,- Fiat Uno Diesel 120.000 km.... 1983 9.750,- Fiat Croma 2.0 J Alexander Gogelweg 1 8, Vlissingen S® Tel. 01 184-65262 Voor rep onderhoud mm olie Fiat Ritmo 60vanaf 1984 8.500,- Fiat Regata 85vanaf 1985 14.500,- Fiat Regata 100 SPI1987 21.500,- Opel Ascona 1.96.000,- Peugeot 505 SR automaat5.250,- Lada 1200 Stationcar...,2.500,- Renault 5 GTL2.500,- Citroén GS Break1.500,- f l)IOi,t e" "verzet plaatwerk merken unto s Voor «7/ uw °rd onderdelen "•wen 20 Vli ss blaas middelburg Arnesiein, J VLISSINGEN PRIJS INCLUSIEF BTW. AF FABRIEK, EXCLUSIEF IEMMJ8042918 omestein. »lis:>INGEN K ÉSVj,JHi2L*«*—^HerculesweS 13 Gildeweg 7 (bij Miroi^l 11 j Tel. 01180 27502 Tel. 01184-_15141^i|| AfLEVERlNGSKOSfEf,

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1988 | | pagina 20