herfst winter Het modebeeld voor het najaar en de winter straalt warmte uit. Ook nostalgie, met een duidelijke hang naar de jaren twintig, dertig en veertig. THistoire se répète', schreef Zola ooit. De geschiedenis herhaalt zich. In alles en ook in de mode. Maar toch: met gebruikmaking van hedendaagse ideeën over beelden en stoffen wijkt de mode anno 1988 af van die uit de genoemde jaren. Een wandeling langs bijna veertig winkels op Walcheren leert dat de mode duidelijk vormen heeft en dat iedereen er niettemin een eigen idee op nahoudt. Gelukkig, zullen we maar zeggen. Geen eenheidsworst. In deze bijlage van De Faam/De Vlissinger ontmoet u die winkeliers die bereid zijn om eens op een andere manier hun advertentiebudget te besteden. Ze kochten een journalistiek produkt over hun winkel en hun visie. En die advertorials, zoals ze heten, vormen een interessante en gevarieerde compositie. Met slechts een titel: MODE. Acquisitie en redactie van De Faam en De Vlissinger hebben in elk geval hun handen ineen geslagen om de lezer een beeld te geven van wat de Walcherse winkeliers hebben te bieden. Het resultaat is verspreid over vijf pagina's te lezen.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1988 | | pagina 19