VOOR MEERJNFORMATIE BELT U
Uw dealer op Walcheren
Uw Volkswagen-dealer voor Walcheren
®®®AutoPoppe Walcheren B.V.
NISSAN SUNNY
AUTO DIJKWEL
SUZUKI
vna HHPIDUU
VAN DEZE WEEK:
VW Corrado;
de desperado van de Nederlandse snelwe
Volvo 440, een Nederlandse tro
USTEl Q1180-13564
VERKOOP en SERVICE
AUTOBEDRIJF I
anno
AUTOMOBIELBEDRIJF VAN FRAASSEN B.V
Wist u dat u al een
originele Opel-uitlaat
heeft voor f 226,-?
zon „kreukel"
is lekker
autoschadekreukels nooit
- fijn om te weten dat
van de ree- autoschade
autoschadekreukels
onzichtbaar maakt
schadehersteller
Gildeweg 22, 4483 NK Vlissingen. Telefoon 01184-19610
KUS van de ree bv
tMQfÜHnr kleverskerkseweg 3-5
IN bbHAUt middelburg
EEN VAN DE 30 TYPEN PAST PRECIES BIJ U
Auto Walcheren Dij kwel b.v.
Veerseweg 104, Middelburg, tel. 01180-38880
van alle Suzuki types
Oostperkweg 35-37 Middelbun
r9 Tel. 01180-36720
EERSTE ZEEUWSE
AUTOGARAGE
FIAT UNIEKIN PRIJS EN PRESTATIE.
UkflfW HERCULES WEG 12
Industrieterrein ARNESTEIN. MIDDELBURG TEL 01180-12918
AUTOBEDRIJF RENTO
(eigenaar: Henk Moolenaé
I I
Pres. Rooscvcltlaan 768, Vlissingcn. rol niiö-'i 1
»>ngcn,tcL- 01184 -166 79 (VeTk.)
- ja toch of niet dan?
Nissan Sunny 4-deurs Prijs incl. BTW.
v.a. 23.425.-. liimalü excl. afleveringskosten.
UW NISSAN DEALER:
v.- r-.-
Er is iets veranderd aan de Opel-uitlaten.
Uiteraard zijn pasvorm en kwaliteit gelijk geble
ven. Alleen bent u nu een stuk voordeliger uit
Even wat voorbeelden van prijzen voor
een komplete Opel-uitlaat inclusief montage
en BTW.
DEOPEL-DEALER. ZEKERHEID VOOR ALLES.
f Autobedrijf Louisse b.v.
"V*7" Kalverstraal 1.
4331 LZ Middelburg
^V\A/rl Teleloon 01180-25851
f Opel- en Isuzu-dealer -
1 WA ouroservice - leasing - o.k -
inrullwagens - schadeherslel.
Fiat Pandavanaf 1986 9.750,-
Fiat Uno 451985 10.750,-
Fiat Panda 750 L..1986 10.250,-
Fiat Uno 45 S.,1986 13.900,-
Fiat Uno 60 S 5-drs1986 15.750,-
Fiat Uno 60 S1986 14.500,-
Fiat Uno 55 S1985 12.750,-
Fiat Uno 55 5-drs,1986 13.500,*
Fiat Uno 70 SL1986 16.750,-
Fiat Uno Diesel 49.000 km1985 14.500,-
Fiat Ritmo 651982 4.750,-
Fiat Ritmo 60 5-drs1985 10.750,-
Fiat Ritmo 60 CL1984 9.750,-
Fiat Ritmo 85 S.1983 9.750,-
Fiat Ritmo 601987 13.500,-
Fiat Ritmo 105 TC1985 14.750,-
Fiat Regata 701986 15.500,-
Fiat Regata 85 S1986 19.250,-
Citroën 2CV61984 R onn
Citroen 2CV6 Charl
Ford Capri 2.0 S 6-c,
- - 1983 9.750,-
2as»
1984 6.900^-
Citroen 2CV6 Charleston1985 7.900,-
Ford Capri 2.0 S 6-cyl1981 8.500,-
Ford Fiesta 1.1 Bravo■<Q0'1 w
BLAAS
Met de Corrado brengt Volkswagen
zijn eerste volbloed-sportwagen op de
markt. Hij wordt in het modellenpro-
gramma boven de Scirocco gepositio
neerd en zal deze niet vervangen.
De naam Corrado is ontleend aan het
Spaanse werkwoord correr - lopen,
rennen, spurten. De Corrado is com
pact van bouw cn straalt agressie uit.
Het front wordt gekenmerkt door vier
grote lichtunits en de radiateurgrille.
Rustig rijden en aan de in Nederland
gestelde maximum snelheden houden
is een moeilijke taak. De Corrado
stuurt strak en zeker. Het geluidsni
veau in de auto geeft weinig idee van de
werkelijke snelheid, maar dit is onge
merkt altijd te hard. Dit ervaarden we
tijdens de introductie in Duitsland, tij
dens een schitterende en afwisselende
route, of tewel een mix tussen snel- en
binnenwegen. Eerlijk. 225 km/h (zijn
topsnelheid) rijden op een snelweg
verveelt snel. maar de capaciteit van
deze auto op de binnenwegen ervaren
is ronduit leuk. De 1.8 liter motor is
voorzien van een Turbo die niet werkt
zoals wij hem heden ten dagen kennen.
Volkswagen heeft terug gegrepen in de
geschiedenis naar een mechanisch
aangedreven compressor op de wijze
die Bently ooit voerde en niet een die
De nieuwe VW Corrado is een snelle exclusieve sportwagen
door uitlaatgassen wordt aangedreven.
Het grote voordeel hiervan is dat bij
lage toerentallen de lucht de motor
wordt ingeblazen en dus al direct een
behoorlijke trekkracht voor handen is.
Bij de uitlaatgas Ti
omdat het gas pas
tallen de Turbo oj
danks het feit datd
op gang komt. mer
Het succes van de sportieve Neder
landse Volvo 480 ES is een algemeen
feit. Ondanks de tegenvaller dat we
gens de dollarstand niet op de Ameri
kaanse markt te verkopen is, zijn deze
auto's niet aan te slepen. Gezien het
behoorlijke succes van de 300 serie,
vooral in Engeland, blijkt dat de inge
slagen weg van deze Nederlandse au
toproducent de juiste is. Met de komst
van deze nieuwe compacte zaken- en
familieauto lijkt succes onafwendbaar
te zijn.
Wat voor een auto is de 440 nu eigen
lijk. Een moeilijk te beantwoorden
vraag die ik eigenlijk het best kan ci
teren met wat en hoe iemand van Vol
vo zelf dat ziet. Deze 440 valt namelijk
niet door een bepaald iets op, maar is
een soort tienkamper die op bijna alle
punten hoog scoort. Als we de 440
simpel bekijken is het een auto meteen
17 liter motor. In werkelijkheid zijn er
5 interieur- en 4 motorvarianten, be
ginnend met een carburateurversie die
64 kW levert. Daarna komen twee
motoren met brandstofinjectie die res
pectievelijk 78 en 70 kW leveren. De
eerste heeft een ongeregelde kataly
sator en de tweede een geregelde met
Lambdasonde. Deze zit ook op de
sterkste motor, de Turbo variant met
88 kW.
Onderling onderscheiden ze zich als
een serie comfort auto's nl. de GL en
de GLE versies die op hun beurt met
verschillende motoren kunnen worden
uitgerust. Voorde sportiever ingestel
de kopers zijn de wat stugger geveerde
GLT en de Turbo, voorzien van een
stabilisator. Deze uitvoeringen zijn
verlaagd en bezitten sportievere be
kleding en stoelen.
De Volvo 440 is een auto die zeer
strakke en ronde vormen heeft meege
kregen en natuurlijk is voorzien van
hoge veiligheidseisen waaronder de
bekende dwarspijp in de portieren.
Deze moet de inzittenden beschermen
bij een aanrijding aan de zijkant. Kwa
litatief komt deze nieuweling zeer ver
trouwd over en ziet er in zijn geheel
zeer verzorgd uit. Ik reed een.440 Tur
bo tijdens de introductie. Dit is na
tuurlijk het topmodel, desondanks
kreeg ik na enkele kilometers al het
gevoel dat het goed in elkaar zat. Ik
hoefde nergens naar te zoeken, alles
zat onder handbereik. De auto zelf
voelde ook heel vertrouwd aan. De
motor is opvallend soepel, absoluut
geen echt scheurbeest, maar wel een
auto waarin je gemakkelijk en prettig
grote afstanden overbrugt zonder moe
te worden. Bij hogere snelheden wordt
hij wel lawaaierig door de duidelijk
hoorbare rijwind, de motor hoor je
verder niet, en dat is ronduit jammer.
De wegligging is goed, dit kan haast
niet anders omdat het onderstel gelijk
is aan de 480 die ook opvallend stevig
op de weg ligt.
De ruimte binnenin is behoorlijk te
noemen, alleen lange mensen zullen
achterin weinig hoofdruimte hebben.
De voorstoelen in hun verste stand
doet de beenruimte achterin niet over
houden.
Zelf ben ik benieuwd naar een test
kennismaking met een goedkopere
versie. De Turbo is wel concurrerend
geprijsd, maar zal slechts bij een kleine
kopersgroep aftrek vinden. De bedra
gen voorde nieuwe Volvo 440zijn best
scherp te noemen cn als deze vol te
houden zijn. zal deze auto een veel ge
ziene gast op onze wegen gaan worden.
De prijzen lopen vanaf 29.250,-
voor de 4401
440 Turbo,
tembervand
die wat later
Wilt
de tt
vooi
It's a IV
UTllK
PRIJS INClUSIEf BTW. AF FABRIEK. £XCLUSl£f
™N0STO,
VOORBEHOUDEN "(EEN HUURKOOPOVEREENKOMST VIA LEN Mf