VOOR MEERJNFORMATIE BELT U Uw dealer op Walcheren Uw Volkswagen-dealer voor Walcheren ®®®AutoPoppe Walcheren B.V. NISSAN SUNNY AUTO DIJKWEL SUZUKI vna HHPIDUU VAN DEZE WEEK: VW Corrado; de desperado van de Nederlandse snelwe Volvo 440, een Nederlandse tro USTEl Q1180-13564 VERKOOP en SERVICE AUTOBEDRIJF I anno AUTOMOBIELBEDRIJF VAN FRAASSEN B.V Wist u dat u al een originele Opel-uitlaat heeft voor f 226,-? zon „kreukel" is lekker autoschadekreukels nooit - fijn om te weten dat van de ree- autoschade autoschadekreukels onzichtbaar maakt schadehersteller Gildeweg 22, 4483 NK Vlissingen. Telefoon 01184-19610 KUS van de ree bv tMQfÜHnr kleverskerkseweg 3-5 IN bbHAUt middelburg EEN VAN DE 30 TYPEN PAST PRECIES BIJ U Auto Walcheren Dij kwel b.v. Veerseweg 104, Middelburg, tel. 01180-38880 van alle Suzuki types Oostperkweg 35-37 Middelbun r9 Tel. 01180-36720 EERSTE ZEEUWSE AUTOGARAGE FIAT UNIEKIN PRIJS EN PRESTATIE. UkflfW HERCULES WEG 12 Industrieterrein ARNESTEIN. MIDDELBURG TEL 01180-12918 AUTOBEDRIJF RENTO (eigenaar: Henk Moolenaé I I Pres. Rooscvcltlaan 768, Vlissingcn. rol niiö-'i 1 »>ngcn,tcL- 01184 -166 79 (VeTk.) - ja toch of niet dan? Nissan Sunny 4-deurs Prijs incl. BTW. v.a. 23.425.-. liimalü excl. afleveringskosten. UW NISSAN DEALER: v.- r-.- Er is iets veranderd aan de Opel-uitlaten. Uiteraard zijn pasvorm en kwaliteit gelijk geble ven. Alleen bent u nu een stuk voordeliger uit Even wat voorbeelden van prijzen voor een komplete Opel-uitlaat inclusief montage en BTW. DEOPEL-DEALER. ZEKERHEID VOOR ALLES. f Autobedrijf Louisse b.v. "V*7" Kalverstraal 1. 4331 LZ Middelburg ^V\A/rl Teleloon 01180-25851 f Opel- en Isuzu-dealer - 1 WA ouroservice - leasing - o.k - inrullwagens - schadeherslel. Fiat Pandavanaf 1986 9.750,- Fiat Uno 451985 10.750,- Fiat Panda 750 L..1986 10.250,- Fiat Uno 45 S.,1986 13.900,- Fiat Uno 60 S 5-drs1986 15.750,- Fiat Uno 60 S1986 14.500,- Fiat Uno 55 S1985 12.750,- Fiat Uno 55 5-drs,1986 13.500,* Fiat Uno 70 SL1986 16.750,- Fiat Uno Diesel 49.000 km1985 14.500,- Fiat Ritmo 651982 4.750,- Fiat Ritmo 60 5-drs1985 10.750,- Fiat Ritmo 60 CL1984 9.750,- Fiat Ritmo 85 S.1983 9.750,- Fiat Ritmo 601987 13.500,- Fiat Ritmo 105 TC1985 14.750,- Fiat Regata 701986 15.500,- Fiat Regata 85 S1986 19.250,- Citroën 2CV61984 R onn Citroen 2CV6 Charl Ford Capri 2.0 S 6-c, - - 1983 9.750,- 2as» 1984 6.900^- Citroen 2CV6 Charleston1985 7.900,- Ford Capri 2.0 S 6-cyl1981 8.500,- Ford Fiesta 1.1 Bravo■<Q0'1 w BLAAS Met de Corrado brengt Volkswagen zijn eerste volbloed-sportwagen op de markt. Hij wordt in het modellenpro- gramma boven de Scirocco gepositio neerd en zal deze niet vervangen. De naam Corrado is ontleend aan het Spaanse werkwoord correr - lopen, rennen, spurten. De Corrado is com pact van bouw cn straalt agressie uit. Het front wordt gekenmerkt door vier grote lichtunits en de radiateurgrille. Rustig rijden en aan de in Nederland gestelde maximum snelheden houden is een moeilijke taak. De Corrado stuurt strak en zeker. Het geluidsni veau in de auto geeft weinig idee van de werkelijke snelheid, maar dit is onge merkt altijd te hard. Dit ervaarden we tijdens de introductie in Duitsland, tij dens een schitterende en afwisselende route, of tewel een mix tussen snel- en binnenwegen. Eerlijk. 225 km/h (zijn topsnelheid) rijden op een snelweg verveelt snel. maar de capaciteit van deze auto op de binnenwegen ervaren is ronduit leuk. De 1.8 liter motor is voorzien van een Turbo die niet werkt zoals wij hem heden ten dagen kennen. Volkswagen heeft terug gegrepen in de geschiedenis naar een mechanisch aangedreven compressor op de wijze die Bently ooit voerde en niet een die De nieuwe VW Corrado is een snelle exclusieve sportwagen door uitlaatgassen wordt aangedreven. Het grote voordeel hiervan is dat bij lage toerentallen de lucht de motor wordt ingeblazen en dus al direct een behoorlijke trekkracht voor handen is. Bij de uitlaatgas Ti omdat het gas pas tallen de Turbo oj danks het feit datd op gang komt. mer Het succes van de sportieve Neder landse Volvo 480 ES is een algemeen feit. Ondanks de tegenvaller dat we gens de dollarstand niet op de Ameri kaanse markt te verkopen is, zijn deze auto's niet aan te slepen. Gezien het behoorlijke succes van de 300 serie, vooral in Engeland, blijkt dat de inge slagen weg van deze Nederlandse au toproducent de juiste is. Met de komst van deze nieuwe compacte zaken- en familieauto lijkt succes onafwendbaar te zijn. Wat voor een auto is de 440 nu eigen lijk. Een moeilijk te beantwoorden vraag die ik eigenlijk het best kan ci teren met wat en hoe iemand van Vol vo zelf dat ziet. Deze 440 valt namelijk niet door een bepaald iets op, maar is een soort tienkamper die op bijna alle punten hoog scoort. Als we de 440 simpel bekijken is het een auto meteen 17 liter motor. In werkelijkheid zijn er 5 interieur- en 4 motorvarianten, be ginnend met een carburateurversie die 64 kW levert. Daarna komen twee motoren met brandstofinjectie die res pectievelijk 78 en 70 kW leveren. De eerste heeft een ongeregelde kataly sator en de tweede een geregelde met Lambdasonde. Deze zit ook op de sterkste motor, de Turbo variant met 88 kW. Onderling onderscheiden ze zich als een serie comfort auto's nl. de GL en de GLE versies die op hun beurt met verschillende motoren kunnen worden uitgerust. Voorde sportiever ingestel de kopers zijn de wat stugger geveerde GLT en de Turbo, voorzien van een stabilisator. Deze uitvoeringen zijn verlaagd en bezitten sportievere be kleding en stoelen. De Volvo 440 is een auto die zeer strakke en ronde vormen heeft meege kregen en natuurlijk is voorzien van hoge veiligheidseisen waaronder de bekende dwarspijp in de portieren. Deze moet de inzittenden beschermen bij een aanrijding aan de zijkant. Kwa litatief komt deze nieuweling zeer ver trouwd over en ziet er in zijn geheel zeer verzorgd uit. Ik reed een.440 Tur bo tijdens de introductie. Dit is na tuurlijk het topmodel, desondanks kreeg ik na enkele kilometers al het gevoel dat het goed in elkaar zat. Ik hoefde nergens naar te zoeken, alles zat onder handbereik. De auto zelf voelde ook heel vertrouwd aan. De motor is opvallend soepel, absoluut geen echt scheurbeest, maar wel een auto waarin je gemakkelijk en prettig grote afstanden overbrugt zonder moe te worden. Bij hogere snelheden wordt hij wel lawaaierig door de duidelijk hoorbare rijwind, de motor hoor je verder niet, en dat is ronduit jammer. De wegligging is goed, dit kan haast niet anders omdat het onderstel gelijk is aan de 480 die ook opvallend stevig op de weg ligt. De ruimte binnenin is behoorlijk te noemen, alleen lange mensen zullen achterin weinig hoofdruimte hebben. De voorstoelen in hun verste stand doet de beenruimte achterin niet over houden. Zelf ben ik benieuwd naar een test kennismaking met een goedkopere versie. De Turbo is wel concurrerend geprijsd, maar zal slechts bij een kleine kopersgroep aftrek vinden. De bedra gen voorde nieuwe Volvo 440zijn best scherp te noemen cn als deze vol te houden zijn. zal deze auto een veel ge ziene gast op onze wegen gaan worden. De prijzen lopen vanaf 29.250,- voor de 4401 440 Turbo, tembervand die wat later Wilt de tt vooi It's a IV UTllK PRIJS INClUSIEf BTW. AF FABRIEK. £XCLUSl£f ™N0STO, VOORBEHOUDEN "(EEN HUURKOOPOVEREENKOMST VIA LEN Mf

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1988 | | pagina 10