Rutabedrijf Makker. Maatje. Metgezel. il ^chippen. Ford Fiesta CL Automaat Handzaam automobiel EEN, BIJNA NIEUWE AUTO TEGEN GILDE WEG 50 /S5//7££77 tel nim-msn FORD IS UIT VOORRAAD LEVERBAAR 1 met uwrfiscAooSAeeft-y- Autonieuws FORD FIESTA CL AUTOMAAT MOET U ZIJN BIJ vnwiAilË OVER DE II TfU ll DE NISSAN PATROL en KING CAB winnen op elk terrein! Ook op het gebied van de prijs! AUTO v/d VLIET - GOES m fo im 'i m CTl Peugeot 205Accent en de ac hter- zijde voor 18.500- niCl pk in hoogte verstelbare hoofdsteu- ic ni 01 BOtKt DE RODE PIJL auto rijschool LnL±D*Ü7U Lnl1 PERSONENAUTO VRACHTWAGEN - AANHANGWAGEN BUS CHAUFFEURS OPL. CCV° CCV' J.H. Huyssenstr. 14, Middelburg, s 01180-16208 Gewenning Rustige rijstijl Prestaties: Geld: Conclusie Techniek Leninger scherpe Snel en geregelc Vrije be geen or Kwijtsc Lopehci bezwaé Wij ver krediet Uniek in zijn klasse: o.a. standaard met automatische vrijloopnaven en stuurbekrachtiging. alle accessoires uit voorraad leverbaar WËÈËÊE&fr er»»"-mmu - - •- Nissan Patrol Officieel NISSAN 4 x 4 Centrum Dealer voor geheel Zeeland Diverse types uit voorraad leverbaar. rg—OPEL ASCONA 1.6 S LS NU VOOR f 24.950,-- NU VOOR f 24.750,— 'Nu ook leverbaar: OPEL KADETT COMBI 5-drs. 1.3 S.LS en 1.6 Diesel.... 1987 FORD SIERRA 2.3 Diesel Combi 5-drs1987 OPEL KADETT 1.3 S LS NU VOOR f 22.750,- OPEL KADETT 5-drs. 1987 Rijklaar vanaf f 26.500,- door Rein Leppink Verk. P. Joosse 01180-34384; B. v. Vliet 01185-1655; R.G. Deug 01184-14623 met 130 franker De Peugeot 2üï. Puur plezier <toP van 208 k,n/u) lot de nCn SPwrÜCVC wic'Platen" in een sportieve verpakking. exclusieve Cabriolet toe. Er is al Daarnaast is de 205 Accent Een trouwe steun en toeverlaat Hl' ls mo°1- com'ortabel> zuini8 ecn Peugeot 205 vanaf I 17.325,-. standaard voorzien van bijvoor- die u nooit in de sieek laat, waar "P22'2 bil 90 km/u faïjfc v«" li ook gaat of siaaL Gewoon een constant!*). En me. A StCrKd rad,o en luidspreker,btnncn- ijzersterke kameraad, Goed voor 1"'^^one motornn, LJL— ACCent-eXtraS. spiegel me. tlag- en nachts,and een sterke band voor jaren en jaren. waardoor niet allccn dc De Peugeot 205 Accent heelt neerklapbare achterbank voorruit schadelijke uitlaatgassen, maar ook een pittige 1.1 liter schone motor en van gelaagd glas mistachterlamp. IT otCFrC S11CC0S. de Bijzondere Verbruiksbelasting een aantal sportieve extra's zoals: 205 De successtor)-van de Peugeot aanmerkelijk vermindert. een dakspoiler# zwarte antenne 'n Sterk nummer 205 gaat maar door. Er rijden al Er zijn maar liefst 3 3 verschil- brede stootstrips met een rode 120 KM/U EN 115.4 IN Dl STAD VCXCINS KI meer dan 2 miljoen enthousiaste lende uitvoeringen. Diesel, benzine, bies die doorloopt in de bumper» a!VJ2i^uasÏINum?C 205-vrienden rond. 3-dcurs, 5-deurs, Automatic, Junior, speciale type aanduiding op de ixu^wwbcTvas'f. mo»kmVr)£w TAiaor 0 0 O mm M - ANWB - p I Ir»!**'' ANWB - erkend De Ford Fiesta loopt alweer zo'n 11 jaar maar mee toont zich nog geenszins een oude auto. Zeker niet na de laatste face lift van I984. die de vormgeving duide lijk up to date heeft gemaakt, zodat het verschil met zijn grotere broers niet.meer zo groot is. Immers, kenmerkend voorde hedendaagse Ford's zijn de ronde vor men cn die heeft de Fiesta nu ook mee gekregen. De neus loopt naar beneden af. de knip perlichten lopen door in dc voorscher- men die ook weer rond aflopen en de eveneens afgeronde kunststof bumper kan kleine botsinkjes of parkeerschades opvangen. De Fiesta ziet er nu best leuk uit maar buiten die neus is er weinig aan veranderd en de rest is toch nog een beetje hoekig gebleven. Ook de zijkant is beschermd tegen par keerschades door middel van brede be- schermstrippen. zodat een opengegooid portier van de buurman nu niet meteen van die putten in de hoekige zijkant maakt. Erg plezierig is de wis/was iastal- latie op de achterruit want deze vervuilt zichzelf erg snel, hetgeen gebruikelijk is bij auto's die geen kofferbak hebben maar een rechte achterkant. Verder Ls de Fiesta degelijk en netjes afgewerkt zoals je van een Ford mag verwachten. Het rijden met deze (Nederlandse) au tomaat vraagt even wat gewenning voor al van het gehoor want het is geen con ventionele automaat met drie versnellin gen maar een continu variabele trans missie. Het voordeel hiervan is vooral voor kleinere auto's dat er altijd trek- kracht voorradig is. uiteraard afhankelijk van de pit die het motortje levert. Het geluid lijkt op rijden met een slippende koppeling. Hoe meer gas er wordt gege ven. hoe meer toeren het motortje maakt en destemeer trekkracht hij levert. Oftewel het rijdt soepel terwijl met de conventionele automaat bij gebruik van de kick down (bij vol gas geven het au tomatische terugschakelen) het wat schokkerig gaat en deze - wanneer je het gas iets loslaat - onmiddellijk weer op- schakelt. zodat je in de stad ietwat met horten en stoten rijdt. Ik denk dal continu variabele automaten de toekomst hebben en baseer dat op het feit dat Ford en Fiat, beiden grote auto fabrikanten in Europa, allebei deze au tomaat toepassen en deze fabrieken houden niet van een gokje voordat de nadelen tegen de voordelen zijn afgewo gen. Het enige minpuntje dat ik tegenkwam deed zich voor toen ik met behoorlijke tegenwind 120 km/h wilde rijden. Dan moet het 1.1. liter motortje met zijn 50 pk helemaal opzijn tenen lopen, wat dan gepaard gaat met behoorlijk wat motor geluid. Trouwens, de topsnelheid onder nor male omstandigheden ligt gelijk aan die van zijn handgeschakelde broertje, al leen voor de acceleratie van 0 tot I00 km/h heeft de automaat I sec meer no dig, namelijk 18 sec. en dat is niet echt snel te noemen. Wel snel is hij in de stad wanneer de luchtweerstand niet zo erg meespeelt, dan trekt hij behoorlijk snel op tot zo'n 80 km/h en daarboven heeft het motortje het pas moeilijk. Ook het brandstofverbruik is hetzelfde als dat van de handgeschakelde versie. Behalve in de stad. dan heeft de auto maat duidelijk meer dorst namelijk een liter (Euro(super op 11,6 km terwijl het gemiddelde testverbruik op 1 op 14.8 kwam. Daartoe heeft bijgedragen dat deze auto het lekkerst rijdt tussen de 100 en 120 km/h en dat planken gewoon niet prettig is met deze Fiesta. Alleen bij een verkeerslicht was ik wel geneigd om een stoplicht-sprintje te wil len winnen. Ook het algehele weggedrag Ls afge stemd op een rustige rijstijl. Gaat het hard of wilt u snel een bocht om. dan maakt de Fiesta middels het piepen van dc banden bijtijds kenbaar dat er voor zo'n stevige aanpak veel sportievere Fiesta's zijn en dat hij een rustige behan deling verlangt. Alles gaat plezierig maar nogmaals, zo lang het beheerst gaat. Hij heeft dan een heel goedmoedig stuifrkarakter, licht onderstuurd. wat een goede rechtuit sta biliteit geeft cn een geringe zijwindge voeligheid. Het interieur is afgestemd op gemak, zo als de in 60/40 verhouding deelbare en neerklapbare achterbank, die in neerge klapte toestand een enorme laadvloer biedt met ecn handige bereikbaarheid door de grote achterklep die geen drem pel heeft. Ook de voorstoelen bieden voldoende zijdelingse steun, zijn redelijk te verstellen en zijn evenals de achter bank bekleed met een stevig aandoende stof. Het dikke stuur ligt lekker in de hand en de meters en lampjes op het dashboard zijn goed te overzien. Alleen het lampje- van de achterruitverwarming lijkt wel op een mistlamp oftewel Ls hinderlijk fel. zodat is 's avonds vermeed om deze te gebruiken. Verdere functies zoals ver lichting, ruitenwissers, claxon en natuur lijk de richtingaanwijzer zijn allen ver deeld om het stuur heen, over drie han dels en dus zeer goed te bedienen. Aan opbergruimte ook geen gebrek. I inks van het dashboard is eer ruim vak terwijl er rechts een kastje zit waar ook de nodige spullen kunnen worden be waard. Aan de portieren zijn ook nog eens vakken gemonteerd, zodat daar ecn zeer ruime kaartenvoorraad gehuisvest kan worden. Het Ls even een weet maar de auto moet gestart worden op de handchoke, die links onder op het dashboard zit en ik vind het altijd prettig om de choke zelf te regelen. Zeer handig is de van binnenuit verstelbare buitenspiegel. Dit vergroot het gemak en tevens de veiligheid. Topsnelheid 140 km/h. Acceleratie van 0 tot 100 km/h in 18 sec. Gemiddeld brandstofverbruik tijdens de test I op 14.8. 22.285.- incl. BTW. Motorrijtuigen belasting van 375,- tol 387.- per jaar. Deze Fiesta CL. Automaat Ls een leuke auto voor zi jn prijs van .22 ondanks zijn facelift valt h beetje uit de toon bij zijn bro ronde vormen van voor tot i eigenlijk ook aan een gehee toe, de continu variabele leen als modernisatie is nii meer. Overdwars voorin geplan linder lijnmotor. Cilii I I I7cm3. Boringx slag 7 Compressieverhouding 1 vermogen 37 kW bij 500 Max. koppel 83 Nm bij min. Voorwielaandrijving. A continu variabele transr ophanging voor c McPherson met schroei IcscopLsche schokdempe rolradius. Onderste di bonden met trekstang ging achter schroefvere Telescopische schok< aparte steun gemonte, met geleide armen Stuurinrichting tandhe Schijfremmen voor e trommels achter, diag den en bekrachtigd. S dc maat 13x4 112 i radiaalbanden in de rr Wielbasis 229cm.Spi 136.7 cm. Spoor! 132,1. I-engte 365 cm. bi hoogte I32.7cm. Ma aanhanggcwicht gen houd brandstoftank Wilt u iet de telefo voordelic v.a. f 30.091,- NiSSan pickup King Cab v.a. f 19.616,- Klein Frankrijk 23 Goes - Tel. 01100-28751 Julianastraat 2d Waarde - Tel. 01134-1769 rwnü ö,cnnM l,ü 4-drs. 1987. 10.000 a 20.000 km 5 versn. 5-drs. 1987. 15.000 a 25.000 km, incl. radio incl. radio cass., tectyl ML behandeling, cass., tectyl ML behandeling, autogordels mistlamp, autogordels achterbank enz. achterbank enz. Fabrieksgarantie. Fabrieksgarantie. 5-drs. 1987 5 versn. 10.000 a 20.000 km, incl. radio, mistlamp, matten, tectyl ML behandeling, autogordels achterbank enz. Fabrieksgarantie.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1988 | | pagina 16