FAAM IIVLISSINGER Autolak nodig ruime keuze uit meer dan 30 goede gerruikte auto's in elke prijsklasse! Volvo 480 ES Geraffineerde lijn, weinig presti m Dutch Racing School vergi cursuspakket De Faam en De Vlissinger De voordelige weg naar uw klanten II Donderdag 8 - vrijdag 9 en zaterdag 10 oktober a.s. AUTOBEDRIJF HEEFT U AL MET ONZE VERRASSINGEN KENNIS GEMAAKT?? aHhrtin OüONHHnnr Prestoflux autolakspray ra MfM uumhh Herstel van alle autoschade Moderne autospuiterij en plaatwerkerij Herstel roestschade Taxatie en schadebemiddeling 'focwa oude veerseweg 22 middelburg het kenmerk l 011ö°-27261 voor vakwerk 0) 01 boeken' t& met de node pijl handelsonderneming Arnesteinweg 29 4338 PD Middelburg 01180-29938/14307 b.g.g. 01196-12304 Roest?? Ook u kunt zelf uw auto een roestbehandeling geven BOMB 60 V9n de andere schitterende prijzen) van alle meuken thuis OOSTPERKWEG 35-37 MIDDELBURG TEL. 01180-36720 mmm wi i NIEUWS fJWWHfi, JLiJUhrHtir m Rekord 2.0 S 4-drs Rekord 2.0 S 4-drs LPG Rekord 2.0 S 4-drs Rekord 2 0 S 4-drs. LPG Rekord 2.0 S Ascona 1.6 S 5-drs. GL LPG. Ascona 1.6 Diesel 4-drs LS Ascona 1.6 S 2-drs Ascona 1.6 S 2-drs. automaat Ascona 1.6 S 4-drs Kadett E 1.2 S 5-drs GLS Kadett E 1 3 S 5-drs LS Kadett E 1.2 S 3-drs LS Kadett E 1 3 S 3-drs GT Sport. Kadett D 1.2 S 5-drs Kadett D 1 3 S 3-drs Kadett D 1.2 S 3-drs Caravan.. Kadett D 1.2 S 3-drs Kadett D 1600 Diesel 3-drs Corsa 12 S 3-drs de Luxe Corsa 10 S 3-drs LS Corsa 12 S 2-drs de Luxe TR Ford Escort 1 3 Laser 3-drs Ford Escort 1.1 Laser 3-drs Honda Quintet 5-drs Luxe aut VW Golf 3-drs 1600 Toyota Corolla 1300 2-drs Toyota Carina 4-drs Luxe automaat. Renault Fuego GTL Fiat 127 1050 CL 3-drs Seat Malaga 1500 Saab 99 GL 2-drs Vergelijken we een benzine motor met een windmolen (dat is tenslot te de schoonste motor aller tijden) dan moeten we toegeven dat we zover nog niet zijn. De auto is nog steeds mede-verantwoordelijk voor de zure regen. Daarom heeft Volvo de hand in eigen boezem gestoken en zijn vanaf nu alle Volvo's -zonder meerprijs- leverbaar met schone motoren. Zoals de 2-liter injectiemotor van de 360-serie, uitgerust met het EGR-Pulsair (recy cling-) systeem en bovendien geschikt voor alle soorten benzine. De 240-/700- serie en de 480 ES kunnen worden voorzien van een ka talysator met Lambda Sonde, een ingenieus filter dat schadelijke stoffen af breekt. De nieuwe schone motoren hebben aan Volvo's principes een nieuwe dimensie gegeven. Want naast duurzaamheid, stijl en rijplezier voelt Volvo zich met name verantwoordelijk voor veiligheid. De zorg voor een schoon en veilig milieu valt daaronder. -w En daar hl in«»" 1982 1 11 500. 1982 1 12 500. 1983 f 16 250, 1981 f 9.250. 1980 6 500, 1985 I 21.500, 1986 f 19 900,- 1985 f 19.750.- 1983 f 16 500.- 1982 I 9 750.- 1985 f 20.400.- 1984 f 17.500.- 1986 f 19.500.- 1984 f 20.500,- 1982 f 11.950.- 1982 f 11.500.- 1980 f 6.950.- 1983 f 13.750,- 1983 M 3 500, 1985 I 15.900.- 1984 12 250,- 1985 f 15 400, 1986 f 19.500.- 1983 f 13 500 - 1982 10 900.- 1983 f 12 750,- 1982 f 7 250.- 1981 f 7.950,- 1981 f 8 750,- 1986 f 11.500.- 1986 I 16 500.- 1983 f 13 500.- ^^TrTo buu GROTE JUBILEUM OCCASION SHOW r Het is een uiterst fraaie en goed dtxir- timmerde sportcoupé, deze Volvo 480 ES. Jammer genoeg komt deze razend snel uitziende Volvo 480 ES domweg snelheid te kort om het een echt sportie ve automobiel te kunnen noemen. Er gens doet hij mij denken aan de zeer populaire Volkswagen Karmann Ghia uit de jaren zestig. Ook deze bezat toen een zeer sportieve uitstraling, die ze niet waar maakte. Toen ik de 480 ophaalde in Beesd en de motor netjes op temperatuur gereden had werd mijn argwaan al gewekt. Een Golf GTi 16-klepper passeerde mij en wekte mijn competitiegeest op. Ik had echter geen sphijn van kans tegen dit snelle monster want in een mum van tijd was de GTi uit mijn gezichtsveld ver dwenen en dat was werkelijk een fru strerende ervaring om met een flitsende sportcoupé, zoals de 480 ES, gepakt te worden door een er doodgewoon uit ziende Golf GTi. De Volvo 480 ES is een uiterst fraai gelijnde sportcoupé. Boeken Thuis heb ik de boeken er eens op nage slagen en gekeken hoe groot het vermo gen van de motor was en wat de presta ties zouden moeten zijn. Dat zag er best wel veelbelovend uit want deze motor, die uit het huis Renault stamt, heeft een zuigerverplaatsing van 1721 cm3 en een prachtig motormanagement systeem en zou een vermogen van 80 kW 109 pk) bij 5800 omw/min naar de voorwielen moeten dirigeren. Niet echt indrukwekkend maar dit zou toch voldoende moeten zijn om deze fraaie automobiel met enig geduld naar de door Volvo opgegeven topsnelheid van 190 km/h te br< echter niet gelukt om I h te komen, wat ik c snelheidsmeter daarc halsstarrig om mij wi op dat moment ruim Wat betreft het sprii km/h. daarbij kwam niet aan de door de 9,5 sec. Mijn compa bloei van zijn jaren is sec en ook hij kwam die de fabriek ópget Opvallend is ook zo van pakweg 130 km halen. In dit snéllit op het oog veel zv voorbij, terwijl jczi pedaal zo ongevcei Ondanks het gekrakeel over ons natio nale Zandvdortse circuit gaan de beken de cursussen van de DRS daar gewoon door en worden dit jaar nog uitgebreid ook met een rally-cursus, die gegeven wordt door nationale rally-grootheden zoals Ouattro-specialist John Bosch, voorwiclaandrijving expert Paul Maas kant en een van onze beste navigators, Andre Schoonenwolf. Deze gedegen opleiding vindt plaats op een zestal zondagen en leidt tevens op voor het officiële examen van de KNAF. Uiteraard gaan de "normale" cursussen als vanouds door, zoals dc bekende toerwagcn-cursus, die als voorbereiding en verdere opleiding voor een race-li centie kan dienen maar ook nuttijys voor diegene die zijn of haar rijstijl op een hoger niveau wil brengen. Wie echt een liefhebber is van gecontro leerd glijden, mag een Cursus drift en Powcrslide niet missen. Onder leiding van specialisten wordt die u veilig en be kwaam bijgebracht met als enige eis dat een auto met achterwielaandrijving moet worden meegebracht. Als enige in Nederland geeft de DRS een opleiding voor Formule-wagens, waar toe de DRS buiten de 12 eigen Formule wagens ook beslag heeft weten te leggen op bekende Nederlandse Formule-rij ders. ie weten Allard Kalff. Gerrit van »ii 7 hüêI PMifiP Spectaculair en leuk om te doen een cursus Drift en.. Kouwen en Gerald van Uilert. Behalve het zelf volgen van zo n cursus is het ook heel leuk en gezellig om de cursussen vanuit de pits te bekijken, waar ook gele genheid is o schouweh. A leiding van'H tic kunt u be Uwrj I 'Hinül-ïl.*rtx l"ko(Tcm' Kxin 'iS'iui IMII#.,,, I '"'hrwziftk,.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1987 | | pagina 16