Profiteer van hetgrote Etos voordeelfeest! ÊSISI< ETOS GEEFT MÉÉR DAN 100.000 GULDEN AAN FOTO STRIP- VER HAAL 100 PRIJSVERLAGINGEN IN ALLE 100 ETOS WINKELS Sportmode DE FAAM Woensdag 25 september 1985 Goed gekleed de trend HET SHIRT IS WEER OVERHEMD Macleans Fluoride Thndpasta. Voor schone en witte tanden, door de fluoride beschermd tegen gaatjes. 2 tubes van 62,5 ml. A85" Charlie Eau de Cologne. Heerlfike geurigheid en frissigheid, in een handige spray. 100 ml. Lactona Tandenborstel. De wetenschappelijk uitgekiende tanden borstel, voor de Duopak. £^8" 1 e honderdste Etos-winkel is onlangs geopend en daar maken we een groot feest van! Een voordeelfeest, want tot en met 19 oktober zijn in alle Etos-winkels 100 artike len in prijs verlaagd. Enkele voorbeelden van deze voordeelfeestprijzen: Bongo Drop, zak 260 gram Frisolac, blik 900 gram Batorocee, fles 0,5 liter Tfempo Babyhulpjes, 50 stuks Proset Hairspray, (normale fixatie) 350 ml. Exclusief bij Etos: Gallery. Lipstick (in vele kleuren), Nagellak (in vele kleuren), Mascara, Fhcepowder refill of eye shadow duo, Lipliner of Eyeliner, per stuk j^95" 2.50 Nagellak Remover, 125 ml. S «49 Millers Huidverzorging, dagcrème, nacht crème, reinigingsmelk, lotion of bodylotion, perpot/flakon 4.95 Limara Eau de Toilette, flakon J.-L9fT 10.95 Exclusief bij Etos: Second Edition Eau de Toilette, spray J5$5" 4.95 Potter en Moore Badolie, 250 ml. 8.95 Nivea Douche, 250 ml. fXfèfi 3.25 Badzout, 500 gram 1.49 Zwitsal Bodylotion, 200 ml. fXffis 4.95 Zwitsal Schuimbad, 200 ml. J^-rT 4.95 Zwitsal Babyolie, 200 ml. 4.95 Second Edition Parfum Deo ^95" 2.50 Gillette GU Mesjes, 10 stuks flfg? 6.75 Vergulde Hand Scheerzeep of Staaf 2*2% 1.99 Brut 33 After Shave, 200 ml. 11.95 XvZ~"\JL>/V^/ O VV -LAJT voor meer dan 100.000 gulden aan kado's weg. Een droomauto, Sony Video-8 camerarecorders, compact HiFi-sets, Portable TV.'s, Compact Disc-spelers, Walkman's en Carmen Ladyshavers. Bovendien zijn er ook nog eens 100 x 100 kleine kado's. Kijk snel in Etos Beauty Case Magazine, daarin vindt u alles over deze grandioze feestaktie. En 100 Max Factor kadootjes per Etos-winkel. De eerste honderd kopers van een Max Factor produkt, krijgen in elke Etos-winkel een aardig presentje: een eyeshadow, powderblush of crèmeblush (naar keuze) GRATIS!* OOK DE KINDEREN VIEREN HET FEEST MEE! Er is ook een Etos bij u in de buurt: Middelburg, Lange Delft 13, Goes, Kolveniershof 34, (naast A.H.). over foto graferen in musea Joystick voor elke computer Klassiek kleden mag weer. Sterker nog: gedistingeerd gekleed gaan, is uiterst mo dieus. En waar overhemden de afgelopen jaren onder invloed van de steeds sport ievere kleding vertaald zijn in shirts, gebeurt deze win ter het tegenover-gestelde. Het shirt wordt weer over hemd. De hernieuwde belangstel ling voor stijl komt in alle facetten van het overhemd naar voren. De modellering is klassieker en de dessins zijn traditioneel, terwijl de hele opmaak en afwerking van het nieuwe overhemd toch een onmiskenbaar ei gentijdse sfeer uitstraalt. Bij de klassieke vormgeving van het overhemd hebben de ontwerpers de verwor ven rechten van de drager goed in het oog gehouden. Dat betekent vooral dal de pasvorm ruim en dus com fortabel blijft. Er is een keuze uit verschillende maouwlengtes. Daarnaast is de variatie in boorden groot: van een geklede of iets sportievere button-down tot de geraffi neerde "Chaster Tab" met een ultra fijn knoopje. Een blijvend mooie pasvorm en een drastische verminde ring van slijtage worden ge garandeerd door het feit dat elke boord aan een King- overhemd tweedelig is. De sortering in dessins is even eens bijzonder ruim. Maar of het nu gaat om de tradi tionele balkstrepen. verfijn de streepjes, uni's of de nieuwe "bepoederde" flan nels, steeds weer is bewust gekozen voor beschaafde, warme kleurstellingen. Nieuwe generatie Het vrijetijds-shirt blijft vanzelfsprekend een be langrijke plaats in de gar derobe van de hedendaagse man innemen. En speciaal voor deze sportieve man brengt King een nieuw shirt voor de jaren negentig. De modellering is progres sief en de dessins zijn bru taler uitgewerkt in duide lijke strepen' actuele ruiten en in gestructureerde, soms geruwde stoffen. Grote vierkante borstzakken, een afgronde shirtzoom, dub bele stiksels en een soms kleine Italiaanse kraag- vorm. zijn de opvallendste details. Een nieuwe kwali teit tussenvoering in kraag en manchetten zorgt voor extra soepelheid in het dra gen. Natuurlijke materialen zijn favoriet. Zowel voor de geklede overhemden als' voor de sportieve shirts zijn daarom vooral stoffen van 100% katoen gebruik. Van een uitstekende wol/ka- toen-menging zijn de pullo vers en slipovers van King. Steeds in een andere, uni- kleur: uitstekend te combi neren met juist de klassieke overhemden. Maar of u nu kiest voor elegant klassiek of voor soepel sportief, een stijlvol winterseizoen wordt het zeker. Met een shirt dat weer overhemd genoemd mag worden en daarom alle belangstelling verdient. Elegant klassiek of soepel sportief: met de hernieuwde belangstelling voor hel over hemd gaan we een stijlvolle winter tegemoet. (Uit de col lectie van King). De 100ste Etos is open. BUDGETAGENDA 1986 Zojuist is de 'Budgetagenda 1986' verschenen, een uit gave van uitgeverij 'De Horstink' in samenwerking met het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (NIBUD). De agenda is een hulpmiddel voor iedereen die een uitgebreid kasboek te veel van het goede vindt, maar wel graag zijn of haar financiën in de gaten wil houden. Naast de gêbruikelijke ruimte voor dagnotities, adressen, persoonlijke ge gevens e.d. bevat ze handige invulschema's voor inkom sten en uitgaven. Uitgaande van een jaarbegroting kun nen maandelijks, achteraf. X^r 1.49 11.95 0^9" 1.49 3.19 2.75 de werkelijke en de begrote inkomsten en uitgaven naast elkaar worden gezet. In de inleiding wordt uitge legd hoe dat het handigst gedaan kan worden. Daarnaast beval de agenda vele tientallen tips en nutti ge adressen op financieel gebied, en informatieve ar tikelen over onderwerpen als kostgeld, verzekeringen, energie e.d. De uitgave is in de eerste plaats een 'gewo ne' agenda, maar biedt de genen die dat wensen bovendien de mogelijkheid, hun financiële overzicht op een gemakkelijke manier te bewaren. In dat opzicht is de Budgetagenda geschikt voor alle inkomensgroepen. De agenda telt 232 bladzij den en kost 12,90 in de boekhandel. Ze kan ook worden besteld door J" 14,90 (inclusief portokosten) over te maken op giro 299050 van De Horstink, Amers foort. of op giro 368700 van het NI BUD, Den Haag, onder vermelding van 'Budgetagenda'. Ook sportkleding is aan mode onderheving. Nog sterker: sportmerken bepa len voor een deel het straat beeld. Trainings- en joggingpak ken worden vandaag de dag minstens zo vaak buiten als óp de velden gedragen. Lekker sportief bezig zijn heeft een veel ruimere be tekenis gekregen. Vandaar dat de ontwerpers van 'Cruyff Sports" bij elke nieuwe collectie (voor he ren, dames én kinderen) twee zaken goed in het oog houden: mode en funktio- naliteit. Dat zijn dan ook meteen de trefwoorden voor de ko mende winter. Mode, in de zin van gemakkelijk zitten de "oversized" pakken, jacks en sweatshirts in ei gentijdse kleuren. En funk- tioneel vanwege de stoffen keus, de fabricage en de details. De jogger die met zijn of haar auto naar het bos rijdt, zal ergens de sleu tels moeten achterlaten. In élk model trainings- en jog gingpak zitten daarom vier zakken: twee in het jack, twee in de broek. Maar ook hebben veel modellen af- ritsbare mouwen, zodat van het jack een bodywarmer kan worden gemaakt. Een ander belangrijk on derdeel van het totaalpak ket is de voetbalschoen. Het allernieuwste model draagt de naam van Mario van /V I Omdat het feest is geeft Etos ook nog of de helft van de waarde in kontanten. Ook voor de kinderen is het feest. Met onze gezellige Etos-kleurwedstrijd kunnen ze fantastische prijzen winnen. Haal de kleurplaat in uw Heeft u nog geen Beauty Case Magazine? Haal er dan snel één bij uw Etos-winkel. Op is op! Om te weten of u iets gewonnen heeft hoeft u alleen uw nummer te vergelijken met de lijst geluks nummers welke vanaf 2 oktober in de Etos-winkels hangt! Voor alle duidelijkheid: U hoeft alleen maar uw geluks nummer aan de kassa in te leveren. Veel succes. &Ï4)P Akties geldig t/m zaterdag 19 oktober a.s. Maar op is op. Prijswijzigingen voorbehouden: Basten, terwijl er een zaal voetbalschoen is vernoemd1 naar Gerald Vanenburg. Vooral op dit terrein is dankbaar gebruik gemaakt van de ervaringen en vak kennis van Johan Cruijff zelf. De voetbalschoen met vaste noppen bijvoorbeeld is zo gemaakt dat zelfs op harde velden de voet prima in balans blijft en daardoor de kans op blessures minder groot is. Topspelers als Van Basten. Vanenburg, Van het Schip en Boere bewijzen wekelijks dat ze er goed mee uil de voelen kunnen. Natuurlijk zijn er altijd mensen voor wie mooi nooit mooi genoeg is. Voor deze fijnproevers is het the ma "World of sports bij Cruyffi' opgezet. Het zijn trendy pakken, jacks en sweatshirts, die terecht sportmóde mogen worden genoemd. Zo stelt Johan Cruyff z'n kennis niet uit sluitend beschikbaar aan Ajax, maar aan héél bewe gend Nederland. /^YTk heb genoeg van musea, die kerkhoven van de kunst". Dat is an- ^5/derhalve eeuw geleden gezegd door de franse dichter Lamartine. Gelukkig zijn veel mensen van deze tijd dat niet met hem eens: musea worden nog altijd druk bezocht en ze vormen bijvoorbeeld voor veel buitenlanders zelfs, een extra reden om een bezoek aan ons land te brengen. Ook mensen die mooie foto's willen maken'gaan graag naar een museum. En dan mag u dat woordje „museum" wat ruimer opvat ten dan meneer Lamartine: ook openluchtmusea en niet speciaal op kunstverzamelingen afgestemde musea vallen onder deze groep. Een eerste advies voor wie het museum kiest als foto grafisch motief: informeer van te voren telefonisch of bij de ingang wat mag en niet mag. Veel musea heb ben geen bezwaar tegen fotograferen; andere hebben beperkende bepalingen (geen statief en/of niet flit sen) of laten niet toe dat er foto's worden gemaakt. In musea waar niet geflitst mag worden kan met een ex tra gevoelig filmpje van 400 ASA toch een goed resul taat worden bereikt. De foto's laten zien dat er in musea veel bijzondere motieven te vinden zijn. De eerste foto is genomen in de beeldentuin van het Rijksmuseum Kröller-Möller in Otterlo. De tweede foto is een opname van het Openluchtmuseum „De Zaanse Schans" in Koog- Zaandijk. En de derde foto is een opname van een houten beeldengroep die te bewonderen is in het Afrika-museum inJBerg en Dal waar in het afrikaanse dorp in de buitenlucht gefotografeerd kan worden. Suzo heeft een nieuwtje met zijn Arcade turbo stick: Deze hoeft niet meer te worden geopend om hem eventueel om te schakelen van het oude naar het nieu we MSX-systeem. Suze heeft een schakeling be dacht. die er voor zorgt dat dit electronisch gebeurt. Op deze manier is de Turbo te gebruiken voor zowel de oude generatie, zoals Com modore en Atari, als de nieuwe generatie MSX- computers.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1985 | | pagina 10