niet de grootste j 20; PRINTPLATEN I BRICK STRIPS 2090 MARMERSTRUC- 19 90 MUURVERF 5 90 CARB0LINEUM a 4,80 a 11,60 a de sede, da's luxe op verantwoorde wijze FIXIT voor uw tuin VLECHTSCHERMEN 19.90 GRENEN KRAALDELEN TUURPLEISTER CHIPW00D TEGELS LAMELLEN PARKET., een waardevolle en makkelijk te leggen vloer bedekking en verhuisbaar. M0ZAIK PARKET CETA BEVER aabB!S lakken en beitsen i SPHINX PLAVUIZEN MOZAIK MATJES 3.65 Das istder neueTrendsitzer von deSede. de sede en pot in axel DOE-HET-ZELF BOUWMARKT TEGELLIJM voor binnen en buiten 100% HOUT BRIKETTEN KONINGSWEG 49 VLISSINGEN - TEL. 14023 BIJ KEERSLUISBRUG EN VISMIJN OPENINGSTIJDEN luxe op verantwoorde wijze mS: uitnodiging exclusiviteit, waar het om wonen gaat in de grootste en meest exclusieve showroom van de benelux De Vlissinger-De Faam Woensdag 10 maart 1982 WÊmL,,, mm w m t'm geïmpregneerd A OT RH ps 183 x183 cm. met afdeklatQ OVERLAPSCHERMEN 183 x 183 43.- PALEN 270x7 x7 vierkant geschaafd, geïmpregneerd SIERBETONBLOKKEN v.a1.95 EIKEN - ESSEN - OLIJF ESSEN - TEAK-GRENEN enz. 244 x 61 14.95 DEURFORMAAT 275 x 61 19.95 ook leverbaar in 244 x 122 en 275 x 122 de ideale wand uit het koffertje strips en tegels FIXITPRIJS adviesprijs 28.— m2. m2. GRENEN WANDSCHROTEN zeer mooie kwaliteit 8.5 cm. werkend p.mtr. 5 kilo 5.65 25 kilo 23.50 p.m. o.a. voor GRANOL effekt emmer 15 kg. voor 5 m2 r- FRAAI GRENEN RUSTIEK EIKEN *renon i50 veegvast 4 kg. emmer 1 LATEX MUURVERF Voor 30 m2 prima kwaliteit Emmer 4 kg. Wit 8,95 Kleur 11,90 10 tot 15% onder adviesprijs 750 cc buitenbijts 750 cc buitenbijts adv. prijsdj A A spec. adv. O CIA 7,95 prijs 15.30 A Vooropen NIFIIWV haard en barbecue I v IkUVTa DOOS 20 kilo 20 branduren17.25 DOOS 15 kilo 15 branduren12.75 DOOS 8 kilo 8 branduren7.25 ZUINIG, SCHOON EN PRAKTISCH Probeer eens, 100% natuurprodukt met hoge verbrandingswaarde. afm. 20 x 20 per m235. 30 x 30 cm. diverse kleuren 3 jaar garantie v.a. p. matje HOGE ladders LAGE prijzen 2x10 treden C hoogte 5 mtr.fc 2x12 treden O hoogte 6 mtr.Jg 2x14 treden O hoogte 7 mtr.^P^jl jgy Phil Manzanera - Primitive Guitars' (Editions EG) W Lou Reed - 'The Blue Mask' (RCA) Luther Vandross - 'Never too much' (Epic) mensen die 't betere wonen graag betaalbaar houden, al kost 't natuurlijk wat meer dan het doorsnee-interieur, mensen bovendien die daarvoor wel kwaliteit verwachten in de zin van lange levensduur en een design ver boven de middelmaat, mensen dus die weten wat van pure klasse mag verwachten; mensen die anders willen wonen. mensen zoals u. presenteren nu meubelen van de meest vooraanstaande zitmeubelfabriek van de wereld, de sede uit Zwitserland, in onze exclusieve de sede studio. klinkende namen waar u van ophoort: aurora, artifort, benders, brunati, cassina, castelijn, comfort, cor, de sede, durlet, gelderiand, giorgetti, knoll, koekoek, hülsta, kill-intern., lübke, leolux, miller, muylaert, muileman, n-line, pas-toe, poltrona-frau, rietveld, raanhuis, spakman, saporiti, thonet, interlübke. 4 verdiepingen exclusief wooncomfort, gemakkelijk te bereiken met grote liften of trappenhal. (zondags gesloten). George Duke - Dream on (Epic) HISWA 82 BIEDT MEER Black Uhuru- 'Tear it up' (Island) A dverteren is bekend FIXIT el de voorde hostel zeer fraai werkende breedte 8.5 cm I I ïf de ideale decoratietegels voor wand, plafond of vloer. Kant en klaar gelakt afm. 40 x 40 cm. FIXITPRIJS p.st. Ook leverbaar in: GER. EIKEN - MERBAU - KAMBALA (IROKA) - PANGA PANGA - ESSEN en TEAK Wie de platen van de groep Roxy Music kent. heeft kennis kunnen'maken mei de specifieke gitaarstijl van Phil Man zanera. Wanneer Manzanera door journalisten gevraagd werd z'n stijl te beschrijven, móest de Roxy Music-gitarist het antwoord altijd schuldig blijven. "Het is moeilijk om over je eigen stijl te praten", bekent Manzanera op de achterzijde van de hoes van 'Primitive Guitars'. De plaat moet gezien worden als het muzikale antwoord op al die vragen over z'n gitaarstijl. Verder heeft Manzanera naar z'n gevoel wat goed te ma ken: op sommige platen van Roxy Music komt hij als gitarist te weinig uit de verf. zo meent hij. Op 'Primitive Guitars' geeft Phil middels een negental nummers een chronologisch overzicht van z'n muzikale ontwikkeling. Als luisteraar ben je geneigd je hart vast te houden bij zoveel egotripperij. Het blijkt gelukkig behoorlijk mee te vallen. Stemmige gitaarstukken worden afgewisseld met heavier materiaal, waarin Manzanera z'n experimenteer drift botviert. Voor mij springen er drie nummers uit: liet zeer fraaie openingsnummer Criollo. Europa 70-1 en Eu ropa 80-1. Een verrassende plaat. Peter. FIXIT bv MAANDAG 13.00-18.00 UUR VRIJDAG 9.00-21.00 UUR. DINSDAG T/M DONDERDAG 9.00-18.00 UUR. ZATERDAG 9.00-17.00 UUR. Eigenlijk al afgeschreven en toch weer terug. Lou Reed. eens de voorman van de Velvet Underground, een zcér invloedrijke New-Yorkse band uit de jaren zestig. Na het uiteenvallen van de groep in "70. start Lou Reed een suc cesvolle solocarrière. Z'n eerste solo-elpees (Lou Reed Transformer. Berlin) zijn ware roek-monumenten, waarin Reed op onnavolgbare wijze de zelfkant van het leven bezingt. Met het verstrijken van de jaren worden de platen minder interessant. Met 'The Blue Mask', die kortgeleden uitkwam, grijpt de New-Yorkse nacht-prins terug op de beginjaren van z'n solocarrière, muzikaal althans. Bij nagenoeg elk nummer vraag je je af: waar ken ik dit van? De onderwerpen waar Reed over zingt zijn voor z'ii doen vrij burgerlijk en spitsen zich toe op vrouwen, drank en jeugdherinneringen. Stelt de plaat in muzikaal opzicht enigzins teleur, desondanks valt er een hoop te genieten. Reed blijft een vakman. Het ruige titelnumóer. liet onheilspellende 'The Gun', het sobere 'The Heroïne' en het fraai gezongen "The day John Ken nedy died' zijn daarvan het bewijs. Peter. Luther Vandross hoort tot de categorie van soulzangers die in Amerika erg populair is. maar in Europa maar met mondjesmaat weet door te dringen tot het grótere pu bliek. Teddy Pendergrass is er nog zo een. Vandross be weegt zich op zijn nieuwste plaat "Never too much" op liet vlak van de soulballad. hier en daar bespoten met wat funky deklagen. Zowel luister- als dansmuziek dus. De subtiliteit van zijn mu ziek komt in de vervlakken de discotheken waarschijn lijk niet zo tot z'n recht, en dat zal wel de voornaamste reden zijn voor 's mans rela tieve onbekendheid hier in de lage landen. Onterecht, lijkt me. Vandross heeft niet alleen een erg mooie stem. maar schrijft en produceert vrij wel al z'n nummers'zelf. en dat gaat hem goed af. De wat romige begeleiding sluit in ieder geval goed aan bij z'n warme stem. Vandross is iemand die z'n sterke kanten goed weet te benutten. Jam mer dat zo weinigen daar oor voor hebben. "Never too much" steekt ver boven de gemiddelde soul-funk-dis- cogolf uit die ons vanuit de States overspoelt met groe pen als Earth. Wind and Fi re. en zangers als George Duke. Mooie muziek voor de latere uurtjes. John tev'. pot de grootste en meest exclusieve woninginrichting van de benelux (pot sinds 1 909) re\ra\e sim niklaas openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 9 tot 18 uur zaterdags 9.30 tot 18 uur vrijdagavond koopavond van 18 tot 21 uur zondags gesloten tel.: ned. 01155-2010 belg. 0031-1155-2010 Toetsenman George Duke komt eigenlijk uit de jazz- hoek en heeft interessant werk gemaakt waarin ver bindingen werden gelegd tussen jazz. funkrock eji soul. Na zijn liaison met Frank Zappa, waar hij een belangrijke bijdrage leverde aan het groepsgeluid, heeft hij een reeks soloplaten ge maakt waarvan Dream On de rij sluit. Het gebrek aan commercieël succes heeft hem waar schijnlijk in een positie ge bracht die muzikale com promissen onafwendbaar maakten. Duke kan heel wat. dat bewijzen sommige van zijn vroegere elpees wel. Maar op "Dream on" is daar niet veel van te horen. Hij maakt op deze plaat uiter mate risicoloze. EW&F- achtige discomuziek zonder een greintje eigen inbreng. Karakterloos, op zich wel knap gemaakt en geprodu ceerd. maar zonder iets van een "eigen geluid" in zich. Duke zal er de discocharts w l w er mee halen, want met "Dream on" kan hij abso luut geen bult vallen. Dit is - wat mij betreft - een vol strekt overbodige plaat. John De IUSWA(I2 toten met 21 i maart) zal dit jaar. evenals voorgaande jaren weer een uitgebreide expositie zijn van alles waar waterrecreant en kampeerder van durven dromen. Door de uitbrei ding van het expositiepro gramma komen ook de va derlandse hengelsporters goed aan hun trekken. Bovendien is een bezoek aan de tentoonstelling nu meer dan ooit een stuk recreatie op zich. De HISWA 82 bruist van aktiviteil. Hiswa Theater Hel vorig jaar zo succesvolle theater wordt dit jaar voort gezet. echter op een meer in hei oog lopende locatie. Aan het eind van de Europahal wordt een theater in Ca- raïbische sfeer ingericht waar ditmaal plaats is voor meer dan 300 bezoekers. Dagelijks is het publiek er welkom van 12 tot 17 uur en op de werkdagen ook 's avonds van 19 tot 22 uur. U kunt er niet alleen terecht om een van de voorstellin gen te zien. maar ook ge woon tussendoor, bijvoor beeld om even een drankje te drinken. Modeshows Modeshows zijn een be langrijk onderdeel van het programma in het Hiswa theater, leder werkdag om 12.30 en 14 uur. op zaterdag en zondag om 12.14 en 16 uur wordt er een flitsende show gepresenteerd door la dy speaker Barbcra de Graaf en niet minder dan acht mannequins. Publi Mode tekent voor de orga nisatie. Cecile Knapper zorgt voor de choreografie. Voor mensen die met rode oogjes en oortjes naar de laatste Rock Palast-nacht hebben gekeken, zoals ik. behoeft de reggae-formatie Black Uhuru geen nadere introductie. De muzikale hoogstandjes van de Undertones en Mink Deville ten spijt. Black Uhuru was voor mij dé ver rassing van de (rock)nacht. Het Janiaicaanse drietal, op haar laatste Europese toer- nee bijgestaan door liet 'Taxi'duo Robbie Shakes peare en Sly Dunbar, maakt aparte, hupnotiserende reg gae. waar een enorme kracht van uitstraalt. Live komt de groep nóg beter uit de verf dan op de (sublieme) stu dioplaten. De p 1 a te n m aa tsch a p p ij heeft er dan ook goed aan gedaan de live-elpee 'Tear it up' uit te brengen. De plaat is opgenomen tijdens de jongste Europese toernee. Op de repertoire keuze is weinig aan te mérken, de opnamekwaliteit is prima, kortom wat wil een mens nog meer. Peter.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1982 | | pagina 6