CITROËN INTRODUCEERT DE NIEUWE VISAII;RUIM,VEILIG. COMFORTABEL EN ZUINIG RIJDEN ZOALS U DAT WILT. DE CITROËNS VISA II BENZINE SPAREN Automobielbedrijf Dijkwel bv AUTO TERUG! Garage Wondergem Melse BBESB aana L. BLAAS BIEDT TE KOOP Met de introductie van de nieuwe Visa II biedt Citroen u niet alleen een ruime, veilige, comfortabele en zuinige auto. Citroën biedt u bovenal de mogelijkheid om juist die Visa II te kiezen, die precies aansluit op uw per soonlijke wensen, rijstijl en budget. Bovenstaand vindt u daar een supersnel en een superzuinig voorbeeld van. Op de Citroën Voorjaarssalon kunt u ook nog kennismaken met de Visa II Spécial (v.a. f 11.995,-) en Club v.a.'f 12.500,-) beide toegerust met een lucht- gekoelde 2-cilinder motor. Op de Voorjaarssalon vindt u verder de enige middenklasser met het hydropneumatische veersysteem, de GSA, het toppunt van aërodynamica en comfort, de CX en de goedkoopste auto met open dak, de Eend. Bovendien ontvangt iedere bezoeker een leuke poster van De Eend In Vogelvlucht. (Zolang de voorraad strekt.) ue viissmger-De Faam Woensdag 1 april 1981 Veerseweg 104-106, Middelburg CITROEN^ VISA autoccasion Speciale aanbieding: Chevrolet Impala Combi 6 cyl. automatic met LPG, bruin metallic, met zeer vele extra's bouwjaar 1979 Diverse goedkope inruilauto's o.a. Ford Capri 1700 GT, geel1971 Opel Manta, silvergrijs1971 V.W. 1300 Kever, wit1973 MOTORRIJWIELEN Honda CX 500 2 cyl1979 Automobielbedr. 'Delta' DE VISA II SUPER E: SUPERZUIN1G. Watergekoelde 4-cilinder motor 1124 cm'). Benzineverbruik bij 90 km/h constant: 5,11/100 km (l op 19,6). De rappe Visa met een ongekende zuinigheid. Voornaamste uitrusting:verwarmde achterruit, van bin nenuit in hoogte verstelbare jodium koplampen, sigarette-aanste- ker, econoscoop(zuinigheidsindicator),moquette vloerbedekking en ruitewisser/sproeier op de achterruit. Voornaamste extra's: boxline bekleding, metaalkleur en lichtmetalen velgen. Prijs vanaf f 13.995,- exclusief f330,- afleve- ringskosten en 1300,- voor ML-tectylbehandeling. DE VISA II SUPER X: SUPERSNEL. Watergekoelde 4-cilinder motor. Inhoud: 1219 cm1. Maximaal vermogen bij 6000 tpm: 46 kW (64 DIN pk). Acceleratie van 0-100 km in 14 seconden. Topsnelheid: 155 km/h. De sportieve, flitsende Visa met oog voor zuinigheid. Voornaamste uitrusting als Visa II Super E (behalve econo scoop), met daarbij: hoofdsteunen vóór, toerenteller, metaal kleur en rechterbuitenspiegel. Voornaamste extra's als Visa II Super E. Prijs vanaf f 14.855,- exclusief f 330,- afleveringskosten en f 300,- voor ML-tectylbehandeling. U BENT VAN HARTE WELKOM T/M11 APRIL. Specialisten met aandacht voor u. EERSTE ZEEUWSE AUTOGARAGE Renault 5 GTL, goud metalic Subaru 1400 Hardtop, bruin Mercedes 240D, groen Opel Rekord 2.0 S 4-drs, luxe, beige metallic Opel Kadett de luxe, geel Opel Kadett City, goud met. Opel Rekord Combi, brons Ford Capri 2.0 S, geel Peugeot 104 SL, groen met Bourgondische Industrieweg 31, Vlissingen Tel. 01184-15220. -AUTO-AKTUEEL—AUTO-AKTU Inruil en Financiering mogelijk. Ons bedrijf is elke dag, ook zaterdag tot 18.00 uur geopend. Lambrechtstraat 19 Tel. 01180-13029 en 25467 - Middelburg FIAT 127 - 1050 CL1978 7.500.- FIAT 127 - 3-deurs1977 6.250,- FIAT 128 - 1300 CL1978 6.750.- FIAT Ritmo 75 CL1979 12.250.- FIAT 131 Racing1978 9.750 - FIAT 131 - 1600 Special1977 7.500 - F1AT 132 - 1600 GLS1977 7.900.- AUTOBIANCHI Al 12 1977 6.500.- CITROËN GS Break1977 6.000- OPEL Kadett1977 7,250 - Markt 45 Middelburg - Tel. 01180-12918 Vanaf 24 maart 1981 brengt Citroën 4 nieuwe versies van de Visa op de markt, onder de naam Visa II. die de Visa Spécial, Club, Super E en de tot dusverre niet in Nederland geïmporteerde Super X De Nederlandse en Belgische autobestuurder wordt aangeraden apparatuur voor de auto om benzine te sparen niét te kopen. Het schijnt slechts minimale resultaten op te leveren. Wat wel helpt is rustiger rijden. A Is vuistregel stelt men dat 20 km langzamer rijden per uur een vermindering van 20% van het brandstofverbruik kan opleveren. Met gelijkblijvende snelheid rijden, ook in hoog tempois niet benzinebesparend. In een lagere versnelling rijden kost ook veel energie, voor stoplichten of kruisingen dient men langzamerhand snelheid te minderen en niet opeens op te trekken. Het gaspedaal moet steeds met zachte voet bediend worden. Onzinnig noemde men het warm laten draaien van de motor, het is geen milieuvriendelijke daad en nergens voor nodig, als men maar langzaam wegrijdt. Nog meer benzine kan men besparen 5 tot 10% als: 0 de carburateur goed is afgesteld de bandenspanning iets verhoogd wordt See" gebruik wordt gemaakt van bijvoorbeeld imperials (bagagedragers) waardoor meer luchtweerstand ontstaat. met drievoudige zekerheid: 1. Bovag garantiebewijs. 2. Fiat dealer-garantie. 3.6 maanden omruil-garantie. volgens voorwaarden omruil-garantie De nieuwe Visa's II zijn ontworpen om nog meer dan voorheen aan de wensen van de clientèle tegemoet te komen. Zij wbrden gekenmerkt door verbeteringen in het uiterlijk, met name de vóór- en achterkant. Deze wijziging houdt verband met het feit dat uit enquêtes over de oorspronkelijke Visa bleek dat er een zekere terughoudendheid bestond ten aanzien van de voorzijde, terwijl de achterkant van de auto als 'te gecompliceerd' werd betiteld. De nieuwe Visa's bevatten onder andere: nieuwe grille, nieuwe bumpers vóór en achter, omlijsting van de koplampen en van de mo torkap, nieuwe achterlichten, nieuwe wielen en nieuwe beschermstrips op de flanken. Deze wijzigingen, aangebracht als uitkomst van re cente marketing-tests, zijn door de cliënten aan wié de auto is getoond, zeer positief beoor deeld, aldus Citroën Nederland. Voorts krijgt de Visa II Super E een zuinigere motorisering. Gemiddeld 19% - lager dan de Visa Super '80. mede ten gevolge van een aan gepaste overbrenging. Het verbruik is daarmee teruggebracht tot 5,1 liter per 100 km (1 op 19,6) bij 90 km/h. 6.6 liter per 100 km (I op 15.2) bij 120 km/h en 7 liter per 100 km (1 op 14.3) bij een stadstrajecl zijnde een verminde ring van 20% in verbruik op de weg en van 17% in de stad. De Visa II Super E is hiermee de zuinigste uit het Visa-gamma geworden. De zuinigheidskwaliteiten zijn verkregen door een optimalisering van het rendement en van de verbruikscurve van de motor, een hogere compressieverhouding 10,2 in plaats van 9.2. een nieuwe distributie, een nieuw inlaatspruit- stuk, een getransistoriscerde ontsteking en een nieuwe carburateur. Een rembekrachtiger van het type Master Vac met remkrachtbcgrenzer achter is toegepast zowel voor de Visa II Super E als voor de Visa II Super X. Deze laatste auto is geheel nieuw voor Neder land; het is de krachtigste versie van de Visa- serie en is bestemd om te beantwoorden aan de verwachtingen van een groep echte autolief hebbers. die ondanks alles van mening zijn dat men nog echt plezier in het rijden van een auto kan hebben. In werkelijkheid heeft de Bourgondische keuken haar wereldfaam te danken aan haar eenvoud. Er is weieens gezegd: "Door de rijkdom van zijn bodem, de uitzon derlijkheid en de kwaliteit van zijn natuurlijke produk- ten en door het talent en de smaak van de chefkoks, heeft Bourgondië zich door de eeuwen heen weten te handhaven als een gastro nomisch paradijs". Voor 6 personen: 6 dikke plakken gekookte ham (eventueel uit blik) 100 gr. per persoon 2dl. droge witte wijn 2 eieren 150 gr. champignons 180 gr. room zout peper citroen De plakken ham in een pan leggen en vervolgens in de witte wijn lauw warm laten worden. Voor de wijn ne men we een droge wijn. Nu de pan afsluiten en op zeer zacht vuur opnieuw verwar men. ca. 15 a 20 minuten. In de tussentijd de champig nons met een kwastje schoonmaken - niet wassen en in plakjes snijden. Kook de champignons ongeveer 5 minuten in de room. Maak het geheel op smaak met het kookvocht van de ham. dat we al roerend toevoegen. Bindt daarna de saus met 2 eierdooiers, zout en peper naar smaak en op het laatste moment een scheutje ci troensap toevoegen. De plakken ham op een ver warmde schaal dresseren en overgieten met saus. Serveer met een gemengde sla en drink hierbij bij voorkeur een witte "Bourgogne" wijn. Bel voor uw dagelijkse re cept: 070.26.23. IE

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1981 | | pagina 16