CITROËN INTRODUCEERT DE NIEUWE VISAII;RUIM,VEILIG.
COMFORTABEL EN ZUINIG RIJDEN ZOALS U DAT WILT.
DE CITROËNS VISA II
BENZINE SPAREN
Automobielbedrijf Dijkwel bv
AUTO TERUG!
Garage Wondergem Melse
BBESB
aana
L. BLAAS
BIEDT TE
KOOP
Met de introductie van de nieuwe Visa II biedt
Citroen u niet alleen een ruime, veilige, comfortabele en
zuinige auto. Citroën biedt u bovenal de mogelijkheid om
juist die Visa II te kiezen, die precies aansluit op uw per
soonlijke wensen, rijstijl en budget.
Bovenstaand vindt u daar een supersnel en een
superzuinig voorbeeld van.
Op de Citroën Voorjaarssalon kunt u ook nog
kennismaken met de Visa II Spécial (v.a. f 11.995,-) en
Club v.a.'f 12.500,-) beide toegerust met een lucht-
gekoelde 2-cilinder motor.
Op de Voorjaarssalon vindt u verder de enige
middenklasser met het hydropneumatische veersysteem,
de GSA, het toppunt van aërodynamica en comfort,
de CX en de goedkoopste auto met open dak, de Eend.
Bovendien ontvangt iedere bezoeker een leuke poster van
De Eend In Vogelvlucht. (Zolang de voorraad strekt.)
ue viissmger-De Faam
Woensdag 1 april 1981
Veerseweg 104-106, Middelburg
CITROEN^ VISA
autoccasion
Speciale aanbieding:
Chevrolet Impala Combi 6
cyl. automatic met LPG,
bruin metallic, met zeer
vele extra's bouwjaar 1979
Diverse goedkope inruilauto's o.a.
Ford Capri 1700 GT, geel1971
Opel Manta, silvergrijs1971
V.W. 1300 Kever, wit1973
MOTORRIJWIELEN
Honda CX 500 2 cyl1979
Automobielbedr. 'Delta'
DE VISA II SUPER E: SUPERZUIN1G.
Watergekoelde 4-cilinder motor 1124 cm'). Benzineverbruik bij
90 km/h constant: 5,11/100 km (l op 19,6). De rappe Visa met
een ongekende zuinigheid.
Voornaamste uitrusting:verwarmde achterruit, van bin
nenuit in hoogte verstelbare jodium koplampen, sigarette-aanste-
ker, econoscoop(zuinigheidsindicator),moquette vloerbedekking
en ruitewisser/sproeier op de achterruit.
Voornaamste extra's: boxline bekleding, metaalkleur en
lichtmetalen velgen. Prijs vanaf f 13.995,- exclusief f330,- afleve-
ringskosten en 1300,- voor ML-tectylbehandeling.
DE VISA II SUPER X: SUPERSNEL.
Watergekoelde 4-cilinder motor. Inhoud: 1219 cm1. Maximaal
vermogen bij 6000 tpm: 46 kW (64 DIN pk). Acceleratie van
0-100 km in 14 seconden. Topsnelheid: 155 km/h.
De sportieve, flitsende Visa met oog voor zuinigheid.
Voornaamste uitrusting als Visa II Super E (behalve econo
scoop), met daarbij: hoofdsteunen vóór, toerenteller, metaal
kleur en rechterbuitenspiegel.
Voornaamste extra's als Visa II Super E. Prijs vanaf
f 14.855,- exclusief f 330,- afleveringskosten en f 300,- voor
ML-tectylbehandeling.
U BENT VAN HARTE WELKOM T/M11 APRIL.
Specialisten met aandacht voor u.
EERSTE ZEEUWSE AUTOGARAGE
Renault 5 GTL, goud metalic
Subaru 1400 Hardtop, bruin
Mercedes 240D, groen
Opel Rekord 2.0 S 4-drs, luxe,
beige metallic
Opel Kadett de luxe, geel
Opel Kadett City, goud met.
Opel Rekord Combi, brons
Ford Capri 2.0 S, geel
Peugeot 104 SL, groen met
Bourgondische
Industrieweg 31, Vlissingen Tel. 01184-15220.
-AUTO-AKTUEEL—AUTO-AKTU
Inruil en Financiering mogelijk.
Ons bedrijf is elke dag, ook zaterdag
tot 18.00 uur geopend.
Lambrechtstraat 19
Tel. 01180-13029 en 25467 - Middelburg
FIAT 127 - 1050 CL1978 7.500.-
FIAT 127 - 3-deurs1977 6.250,-
FIAT 128 - 1300 CL1978 6.750.-
FIAT Ritmo 75 CL1979 12.250.-
FIAT 131 Racing1978 9.750 -
FIAT 131 - 1600 Special1977 7.500 -
F1AT 132 - 1600 GLS1977 7.900.-
AUTOBIANCHI Al 12 1977 6.500.-
CITROËN GS Break1977 6.000-
OPEL Kadett1977 7,250 -
Markt 45
Middelburg - Tel. 01180-12918
Vanaf 24 maart 1981 brengt Citroën 4 nieuwe versies van de Visa op de markt, onder de naam Visa II.
die de Visa Spécial, Club, Super E en de tot dusverre niet in Nederland geïmporteerde Super X
De Nederlandse en Belgische autobestuurder wordt aangeraden apparatuur voor de auto om
benzine te sparen niét te kopen. Het schijnt slechts minimale resultaten op te leveren. Wat wel
helpt is rustiger rijden. A Is vuistregel stelt men dat 20 km langzamer rijden per uur een
vermindering van 20% van het brandstofverbruik kan opleveren. Met gelijkblijvende snelheid
rijden, ook in hoog tempois niet benzinebesparend. In een lagere versnelling rijden kost ook
veel energie, voor stoplichten of kruisingen dient men langzamerhand snelheid te minderen en
niet opeens op te trekken. Het gaspedaal moet steeds met zachte voet bediend worden.
Onzinnig noemde men het warm laten draaien van de motor, het is geen milieuvriendelijke
daad en nergens voor nodig, als men maar langzaam wegrijdt. Nog meer benzine kan men
besparen 5 tot 10% als:
0 de carburateur goed is afgesteld
de bandenspanning iets verhoogd wordt
See" gebruik wordt gemaakt van bijvoorbeeld imperials (bagagedragers) waardoor meer
luchtweerstand ontstaat.
met drievoudige zekerheid:
1. Bovag garantiebewijs.
2. Fiat dealer-garantie.
3.6 maanden omruil-garantie.
volgens voorwaarden omruil-garantie
De nieuwe Visa's II zijn ontworpen om nog
meer dan voorheen aan de wensen van de
clientèle tegemoet te komen.
Zij wbrden gekenmerkt door verbeteringen in
het uiterlijk, met name de vóór- en achterkant.
Deze wijziging houdt verband met het feit dat
uit enquêtes over de oorspronkelijke Visa bleek
dat er een zekere terughoudendheid bestond
ten aanzien van de voorzijde, terwijl de
achterkant van de auto als 'te gecompliceerd'
werd betiteld.
De nieuwe Visa's bevatten onder andere:
nieuwe grille, nieuwe bumpers vóór en achter,
omlijsting van de koplampen en van de mo
torkap, nieuwe achterlichten, nieuwe wielen en
nieuwe beschermstrips op de flanken. Deze
wijzigingen, aangebracht als uitkomst van re
cente marketing-tests, zijn door de cliënten aan
wié de auto is getoond, zeer positief beoor
deeld, aldus Citroën Nederland.
Voorts krijgt de Visa II Super E een zuinigere
motorisering. Gemiddeld 19% - lager dan de
Visa Super '80. mede ten gevolge van een aan
gepaste overbrenging. Het verbruik is daarmee
teruggebracht tot 5,1 liter per 100 km (1 op
19,6) bij 90 km/h. 6.6 liter per 100 km (I op
15.2) bij 120 km/h en 7 liter per 100 km (1 op
14.3) bij een stadstrajecl zijnde een verminde
ring van 20% in verbruik op de weg en van 17%
in de stad.
De Visa II Super E is hiermee de zuinigste uit
het Visa-gamma geworden.
De zuinigheidskwaliteiten zijn verkregen door
een optimalisering van het rendement en van
de verbruikscurve van de motor, een hogere
compressieverhouding 10,2 in plaats van 9.2.
een nieuwe distributie, een nieuw inlaatspruit-
stuk, een getransistoriscerde ontsteking en een
nieuwe carburateur.
Een rembekrachtiger van het type Master Vac
met remkrachtbcgrenzer achter is toegepast
zowel voor de Visa II Super E als voor de Visa
II Super X.
Deze laatste auto is geheel nieuw voor Neder
land; het is de krachtigste versie van de Visa-
serie en is bestemd om te beantwoorden aan de
verwachtingen van een groep echte autolief
hebbers. die ondanks alles van mening zijn dat
men nog echt plezier in het rijden van een auto
kan hebben.
In werkelijkheid heeft de
Bourgondische keuken haar
wereldfaam te danken aan
haar eenvoud. Er is weieens
gezegd: "Door de rijkdom
van zijn bodem, de uitzon
derlijkheid en de kwaliteit
van zijn natuurlijke produk-
ten en door het talent en de
smaak van de chefkoks,
heeft Bourgondië zich door
de eeuwen heen weten te
handhaven als een gastro
nomisch paradijs".
Voor 6 personen:
6 dikke plakken gekookte
ham
(eventueel uit blik)
100 gr. per persoon
2dl. droge witte wijn
2 eieren
150 gr. champignons
180 gr. room
zout
peper
citroen
De plakken ham in een pan
leggen en vervolgens in de
witte wijn lauw warm laten
worden. Voor de wijn ne
men we een droge wijn. Nu
de pan afsluiten en op zeer
zacht vuur opnieuw verwar
men. ca. 15 a 20 minuten. In
de tussentijd de champig
nons met een kwastje
schoonmaken - niet wassen
en in plakjes snijden. Kook
de champignons ongeveer 5
minuten in de room. Maak
het geheel op smaak met het
kookvocht van de ham. dat
we al roerend toevoegen.
Bindt daarna de saus met 2
eierdooiers, zout en peper
naar smaak en op het laatste
moment een scheutje ci
troensap toevoegen. De
plakken ham op een ver
warmde schaal dresseren en
overgieten met saus. Serveer
met een gemengde sla en
drink hierbij bij voorkeur
een witte "Bourgogne" wijn.
Bel voor uw dagelijkse re
cept: 070.26.23. IE