Al 1 ITO AlfTI JEELAU ITO--AKTU De eerste, enige echte compact-car is nog altijd de Volkswagen Golf auto-poppe km bv TOP 10 VAN AUGUSTUS auto-poppe V-A-G UW AD VERTENTIE- MEDIUM BIJ UITSTEK de Vlissinger Onze OK-inruilwagens laten niets te wensen over. AJohendriksj^ Lada vanaf 9.1 50, Zastava vanaf 9.495,Splinternieuw Autobedrijf REIMTOIM, Pampoortstraat 12, Middelburg Over Volkswagen raak je nooit uitgepraat ■■u I m JA 1 irml m 1 AUTOMATISCHE VERSNELLINGSBAK (ALS EXTRA) OP CX 2400 PALLAS EN PRESTIGE Renault Fuego's in Nederland, leverbaar vanaf 1 september 1980 Opel breidt garantie uit. VLISSIIMGEN -GILDEWEG 22- 01184-19610 POLO EXTRA GOLF EXTRA SCIR0CC0 SPORT GL CITROEN G SPEC. DERBY GOLF DIESEL F0RDTAUNUS Aanb De Vlissinger - De Faam Woensdag 20 augustus 1980 Uitbreiding met TL-basismodel bj.: sept. '78 km-st.: II.000 kl.: rood nieuwprijs: 14.250- NU 10.250! bj.: 1979 km-st.: 34.000 kl.: manilla groen nieuwprijs: 15.560,- NU 11.850, GOLF DIESEL GLS bj.: juli '79 kl.: mari zilvermet. km-st.: 20.000! schuifdak - als nieuw nieuwprijs: 22.500,- NUf 17.900,- bj.: 1977 kl.: goud metallic km.-st.: 45.000 nieuwprijs: 26.500.- NU 13.950, kompl. gasinstallatie bj.: juni '78 km-st.: 37.000 kl.: groen nieuwprijs: 17.800- NU 9450 - GRAND LUXE 1300 cc kl.: zilver bj.: aug. '79 km-st: 6700 nieuwprijs 17.980,- NU 13.600,- PEUGEOT 104 SL bj.: '78 bj.: april '79 km-st.: 67.000 km-st.: 33000 kl.: bruin kl.: met-beige nieuwprijs: nieuwprijs: 18.740,- 15.800- NU ƒ11.750,- NU f11.800,- nieuwprijs: 1.6 Luxe 16.900,— bj.: dec. '77 NU kl.: beige km.-st.: 77.000 6.950,- kh 1979 Z"Ver n>euwp73o°0 f2a34 1 24 ?Oo 700. I Gildeweg (naast De MIRO) 01184-19610 OK-inruilwagens verkeren stuk voor stuk in perfekte konditie. Tenslotte noemen we ze niet voör niets OK- inruilwagens. -f N Bovendien krijgt u ook nog 3 maanden of 10.000 km volledige garantie op onderdelen en arbeidsloon. Daarnaast kunt u een OK- inruilwagen twee weken lang testen tot een max. van 1500 km. Bevalt hij niet, dan kunt u hem inruilen. iMirssaGstaPK Vandaar dat een OK- inruilwagen net zo zeker is als een nieuwe. OPEL AMERIKAANSE INRUILWAGENS PEUGEOT RENAULT v.w. FORD AUDI ALFA ROMEO CITROËN In de loop van het najaar 1980 zullen in Ne derland de CX 2400 Pallas en Prestige met in jectie-motor worden gecommercialiseerd met de optie van een automatische versnellingsbak. Het autorijden wordt daardoor minder ver moeiend en aangenamer omdat koppelen, ontkoppelen en schakelen - speciaal in stads verkeer - vervalt. In tegenstelling tot de klassieke aandrijving, waarbij het motorkoppel tijdens het schakelen wordt onderbroken, geeft de automatische versnellingsbak een vrijwel ononderbroken motorkoppel en daardoor een gelijkmatige aandrijving zonder schokken. Als belangrijke factor voor veiligheid en com fort draagt de automatische versnellingsbak nog extra bij aan de technische kwaliteiten van de Citroën CX. Met deze overbrenging zijn namelijk alle functies van de Citroen CX bekrachtigd (stuurbekrachtiging met automatische terug loop, hogedrukrembckrachtiging, hydropneu- matische vering met constante rij hoogte, auto matische versnellingsbak). De 'ZF'-automatische versnellingsbak van de CX bestaat uit: - en hydraulische koppelomvormer van FICHTEL UND SACHS met een variabele reduktie van 2/1 en 1/1. - een automatische versnellingsbak met 2 pla netaire landwielstelsels met 3 versnellingen vooruit en een achteruitversnelling. De keuzehendel op de middenconsole kan in in zes standen worden geplaatst overeenkomend met controlelampen op het dashboard - onder de snelheidsmeter en de toerenteller - en wel van links naar rechts: P-R-N-A-2 - 1 P. Parkeren (parkeerrem), in deze stand is de versnellingsbak vergrendeld. R. Achteruit. N. Neutrale stand. A. Automatisch rijden, de meest gebruikte stand. Het schakelen in de drie versnellingen geschiedt automatisch naar gelang de stand van het gaspedaal en de snelheid van de wagen. Er kan worden teruggeschakeld door het gas pedaal snel in te drukken (kick-down), waar door het mogelijk is om snel terug te schakelen tijdens inhaalmanoeuvres. 2. -In deze stand wordt de derde versnelling niet gebruikt. Deze stand is aangepast voor het rijden in de bergen met lange hellingen of wanneer een caravan moet worden getrokken op moeilijke trajecten. I. In deze stand wordt de eerste versnelling gebruikt zonder dat de 2e versnelling inge schakeld kan worden. Deze versnelling wordt aanbevolen bij zeer steile hellingen of afdalin gen- Tijdens de Grand Prix van Nederland voor Formule I wagens, die op 31 augustus a.s. op het circuit van Zandvoort wordt verreden, zal de nieuwe Renault Fuego aan een sportief pu bliek worden voorgesteld en is dan in Neder land officieel in de verkoop. Vanaf zijn introduktic werden er in Frankrijk in 5 maanden 32.400 Fuego's gefabriceerd, waarvan 21.242 stuks van het type TL, GTL en GTS en 11.158 stuks TX en GTX. Deze produktie komt neer op ruin 2% van de totale Franse autoncbiel-produktie. Met een maandelijkse penetratie van 3,2% op de Franse markt heeft de Renault Fuego in zeer korte tijd een eerste plaats in zijn categorie weten te ve roveren.De reeds eerder aangekondigde mo- dellenrccks, bestaande uit de typen GTL, GTS, Automatic, TX en GTX, zal werden aangevuld met het basistype, de Fuego TL. Deze TL uitvoering kenmerkt zich door een wat eenvoudiger aankleding en uitrusting dan de overige zeer kompleet uitgevoerde modellen. Verfijnde extra's als electrisch bediende zijrui ten, in hoogte verstelbare stuurkolom, van binnenuit verstelbare buitenspiegel c.d. zijn in deze TL niet opgenomen. De Fuego TL is alleen te verkrijgen met een 4-versnellingsbak. Technisch gezien is de Fue go TL identiek aan de Fuego GTL met ui»» zondering van de bandenmaat, 155 x 13 in plaats van 175/70 x 13. Uitrusting Renault Fuego TL: Achtcrruilverwarming - achteruitrijlampen- mistachterlicht - verlichte asbak sigareaan- steker in console - oprolgordels voor - ruite- wissers met 2 snelheden - electrische ruites- proeier gekombineerd met de ruitewisser - er- licht handschoenenkastje - dagteller - apart neerklapbare rugleuningen van de achterbank - binnenspiegel met dimstand - verstelbare rugleuning. De prijzen van de Renault Fuego zijn als volgt: (prijzen incl. B.T.W.). Fuego TL 19.000,— Fuego GTL 20.900 -Fuego GTS 23.200,-Fuego Automatic 24.800,—Fuego TX 24. 800,- Fuego GTX 27.900 - Verkeerd schakelen wordt voorkomen door een vergrendeling (voorbeeld) schakelen van A naar N, naar R of naar P. De standen P, R, N. A en omgekeerd kunnen worden ingesteld door de ontgrendelknop die zich onder de handgreep bevindt in te drukken. De motor kan alleen worden gestart in de standen N (vrijstand) of P (parkeren!. Deze automatische versnellingsbak komt in de plaats van de semi-automatische versnellings bak (C Matic) zoals deze leverbaar is op de CX 2400 met carburateur en injectie (met uitzon dering van de CX GTi). Van de CX modellen die in 1979 leverbaar waren met de C matic als optie, was 25% uit gerust met C matic, dit komt overeen met 5% van de totale CX produktie. Aandrijving. Voorwielaandrijving Hydraulische koppelomvormer 'Fichtel und Sachs' 'ZF' -automatische versnellingsbak met 3 vers nellingen vooruit en 1 achteruit Totale inhoud (koppelomvormer versnel lingsbak) 6,5 liter TOTAL ATF 351 Verversen: elke 22.500 km Bediening: keuzehendel op de middenconsole. De normale garantiebepalingen van Opel zijn thans ook van kracht voor au tomobielen van dit merk, uitgerust met een LPG-installatie, mits deze door een officiële Opel dealer is ingebouwd. De garantie omvat uiteraard niet de LPG-installatie zelf, waarvoor Opel overigens geen bepaald merk voor schrijft. Er zijn veel compacte auto's, er is maar één echte. De Volkswagen Golf. Hij was er als eerste en hij staat nog steeds nummer één. Omdat het diagonaal gescheiden tweekrings rem- systeem een typisch staaltje van vooruitstrevend tech nisch denken is. Omdat z'n voorwielaandrijving een grandioze wegligging garandeert. Omdat de stille, opvallend soepele motor op de lange afstand uitstekend uit de weg kan, maar ook in de stad prima prestaties levert. Op normale benzine. Van de vier motoruitvoeringen - 37,44,51 en 81 kW(50,60, 70 en 110 DIN-pk)-gebruikt de 51 kW- versie slechts 1 liter normale benzine op 11,6 km (volgens DIN). Met een topsnelheid van 158 km/h acce lereert ie in 8,2 seconden naar 80 km/h. Ondanks z'n ruimte binnenin heeft de Golf niet de minste moeite een parkeergaatje te vinden. De lichte, directe en exacte besturing is trouwens toch erg gemak kelijk in het stadsverkeer. Dankzij het nieuwe V.A.G Service System zijn de onderhoudskosten laag. Met z'n pit, z'n veiligheid, z'n zuinigheid en z'n zorgvuldige afwerking is het geen wonder dat ie nummer één staat. Kom 'm eens vrijblijvend testen bij uw VA.G dealer voor Volkswagen en Audi Ook in (Jicseluitvoering Verbruik I op 15.4 (volgens DIN) een uceclcralie van 0lot 80 in 11.5 seconden, een topsnelheid van I40 km/h en een motor vermogen van 37 kW (50 DIN-pk) KADETT 1975 Speciaal kl. oker geel59.000 km. 1976 4-drs. lux. kl. lichtblauw53.000 km. 1976 Spec., kl. oker geel75.000 km. 1977 Spec., kl. blauw metallic72.000 km. ASCONA 1977 19 S Berl. Aut., kl. bruin55.000 km. 1978 1600 N. kl. groen40.000 km. 1979 1900 N 4-drs.. kl. rood30.000 km. MANTA 1977 1600 S. kl. beige52.500 km. 1978 20 E Berl. Aut.. kl. zilver25.000 km. REKORD 1978 20 S, kl. bruin17.000 km. 1978 20 S Lux, kl. blauw30.000 km. 1979 20 S Lux, kl. oranje10.000 km. 1979 19 N 5-drs. Stationcar65.000 km. 1977 Plymouth Volare Stationcar57.000 km. 1978 Chevrolet Malibu Classic20.000 km. 1979 Oldsmobile Cutlass Diesel56.000 km. 1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser Diesel... 75.000 km. 1980 Chevrolet Camaro, 3 mnd. oud5.000 km. 1977 504 GL. kl. groen40.000 km. 1978 504 TI Aut., kl. grijs42.500 km. 1978 304 GLD. kl. rood75.000 km. 1977-1978 6 TL. kl. rood 65.000 km. 1978 Polo S, kl. rood22.000 km. 1976 Escort 1300 L Stationcar42.500 km. 1977 Escort 1300 GL. kl. groen50.000 km. 1979 Taunus 1600 L. kl. beige12.000 km. 1977 100 GLS Aut.. kl. blauw40.000 km. 1978 Sud 1300 TL kl. rood53.000 km. 1978 2000 Spider Cabr.. kl. geel40.000 km. 1977 G Spec Break. kl. bruin47.500 km. 1978 G Spec. Break gasinstall25.000 km. Klein Frankrijk 31 Goes Telefoon 01100-16210

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1980 | | pagina 16