auto RENAULT adverteren doet verkopen RUIME KEUZE ANWB GEKEURDE OCCASIONS 1 DIJKWEL B.V. HJISSE MIDDELBURG De Renault 5 Turbo Nieuwe motor van Detroit Diesel Allison DIJKWEL b.v. m fi I OCCASIONS VAN UW I TALBOT-SI MCA DEALER Donderdagavond - Koopavond van 19.00 tot 21.00 u. NU BIJ UW RENAULT-DEALER OCCASIONS VAN ALLE MERKEN!! G-KeurOccasions. 3 Maanden volledige Garantie op onderdelen en arbeidsloon zonder kilometerbeperking. Wondergem Melse BIEDT TE KOOP Automobielbedr. 'Delta' •1 Automobielbedrijven De Vlissinger-De Faam Woensdag 16 juli 1980 J <-X* Een nieuwe versie van de Renault 5: A.N.W.B. GEKEURD. RENAULT 4 GTL1978 1979 RENAULT 5 GTL1979 RENAULT 12 TL1978 RENAULT 14 TL1978 RENAULT 16 TL1977 RENAULT 20 TL mei 1979 groen met. 35000 km DATSUN 120A FII 4-drs1976 DATSUN 120Y STATIONCAR1977 DATSUN 140J1977 DATSUN 180B1975 DATSUN VIOLET1978 DATSUN 120 Y1975-1976-1977 FORD FIËSTA 1300S1978 FORD TAUNUS 1.6 STATIONCAR1978 PEUGEOT 304 SLS1977 PEUGEOT 504 BREAK DIESEL1978 HONDA CIVIC1979 OPEL ASCONA 1.9 N1978 VOLKSWAGEN GOLF1977 AUDI 100 LS 4-drs. zilvergrijs, 68.000 km., bouwjaar 1978 in staat van nieuw FIAT 127 1050 CL1978 SUBARU 1400 DL1978 FIAT 128 1974 CITROËN GSX1976 AUDI 100 LS1977 x 1976 AUDI 100 LS1975 3 OF 6 MAANDEN GARANTIE T 4 .Mini 1000. groen. 32.000 km1976 4 b Mini 1100 Spec, zwart, 20.000 kmnov. 1979 g f Austin Maxi. groen, 60.000 km1976 f Peugeot 304 GL, rood met LPG1978 Renault 16 TL automatic, groen met1974 Ford Escort Ghia 1.3 rood metallic 1977 Ford Escort Combi, groen met1977 Ford 2.0 GL, silver met vinyldak1977 Mercedes 240 TD (nieuw) groen1980 Toyota Corolla 30 rood1979 Opel Rekord 4-deurs 1900 geel1976 Opel Kadett Spec, rood1978 VW Combi, beige1975 Datsun 120Y coupé, groen1977 Subaru 1400 DL, bruin1977 Mercedes 230/4 nw.model met LPG blauw1976 Mercedes 240 D bruin1974 Opel Kadett geel1973 Opel Rekord 4-drs. 1900 blauw1973 Datsun 160 B Simca 1100 LE Toyota 1600 Fiat 132 2 Itr. Renault R16 TL Peugeot 504 Ford Taunus Peugeot 304 Cabriolet I Simca 1309 SX Toyota Corolla 30 Simca 1100 Sp. Simca 1100 LE Simca 1308 Swing Mazda 1300 Stationcar Simca 1308 GT Simca 1308 S Audi 80 GL Simca 1006 SR Simca 1100 GLS Simca 1501 Subaru 1400 DL Ford Taunus 1.6 S Chrysler 2 Itr. automaat Citroën GS Als U bij ons op donderdagavond een gebruikte auto koopt, boven de 4000,— mag U voor 200,— accessoires uitzoeken. AUTOBEDRIJF ZEELAND rotterdamsekaai 61 middelburg - tel. 01180-26355 '1 •JT Veerseweg 104, Middelburg CX 2400 Pallas 5 versn., veel acc. o.a. electr. spiegels, mistlampen, trekhaak, km.st. 52.000, bouwjaar 10-1977 Ami 8 Break, 16.000 km1976 Dyane Caban, 54.000 km1977 Citroen GS Club Break1977 Citroën G Club1976 6.750,- Citroën G Special1978 8.900,- Citroën GS Club1978 9.250,- Citroën G Special1975 3.250,- Alfa Romeo Alfetta GT1976 9.900,- Austin Allegro1975 2.900,- Mini 10001976 4.250,- Datsun 180 B Luxe1978 12.250,- Datsun 120 Y 4-drs1976 5.900,- Opel Ascona 161971 1.750,- Peugeot 304 S1974 2.400,- Peugeot 304 GL1976 6.900,- Simca 1100 LE1977 5.900,- Simca 1100 LS1974 2.000.- Citroën CX 200 Super gasinstall. maart 1977, beige met. Industrieweg 35, Vlissingen CX 2000 Super 47.000 km, blauw1977 Citroën 2CV4 Spec1976 3.250,- Ami Super Break1976 4.900,- Citroën G Special1975 4.800,- VW Polo S, 19.000 km1978 9.900,- Citroën GS Club1976 6.700,- Citroën GS Club Break1976 6.900,— Citroën GS Club1977 8.500,- Citroën G Special1978 8.900,- Citroën CX 2400 Super1977 13.900,— Datsun Sunny 140Y GL 2-deurs 35.000 kmokt. 1978 8.900,- - Opel Rekord 1700 Station1974 4.250,— Simca 1100 LS1974 2.900,- Simca 1501 Special1974 2.900,- Ford Transit Bestel, gesloten1974 1.900,— Austin Allegro 1,3 sup., 57.000 km1976 BMW 525 6 cil-, 94.000 km1974 Fiat 127 3-drs., 75.000 km1973 Mini Clubman Estate, 65.000 km1975 Mini Clubman, 25.000 km1977 Opel Radett, 127.000 km1972 Jjj/ boven 4.000,— ANWB-gekeurd 3 of 6 maanden 3M volledige garantie niet goed, volledig geld terug ge- .yi cleand en gepoetst volle tank benzine. VEERSEWEG 104 - MIDDELBURG 01180-29955 INDUSTRIEWEG 35 - VLISSINGEN 01184-19810 CHEVROLET PONTMC OLD6MO0LE BUCK CAOCLAC -AUTO-AKTUEELAUTO-AKTU Vanaf deze maand zal Renault in Frankrijk van start gaan met de verkoop van de eerste Franse in serie vervaardigde auto voorzien van benzi nemotor met turbocompressor. Voor Renault betekent het uitbrengen van dit nieuwe model een mijlpaal, aangezien met deze Renault 5 Turbo een direct verband is gelegd tussen de jarenlange autosportactiviteiten van Renault en het tot standkomen van een serie model. De ervaring die de Renault ingenieurs opdeden in de diverse takken van autosport waarin door Renault wordt deelgenomen (Le Mans, For mule I, rally's en races) heeft voor een belang rijk gedeelte de totstandkoming van dit nieuwe model bepaald. Deze nieuwe telg in de al uitgebreide Renault 5 familie zal geproduceerd worden in de fabriek van Alpine Renault te Dieppe (5 stuks per dag). In totaal worden per dag 2.400 Renaults 5 ver vaardigd. waarmee dit model dan ook de meest verkochte Franse auto i Met het uitbrengen van de Renault 5 Turbo staat Renault een tweeledig doel voor ogen; enerzijds tegemoet te komen aan de wensen van een nieuw koperspubliek en anderzijds haar reputatie van sportiev automobielfabri kant te onderstrepen door - na homologatie in de diverse groepen - deel te gaan nemen aan rally's, meetellend voor het wereldkampioen schap. In 1981 zal bovendien een serie Euro pese merkenraces worden verreden met de Renault 5 Turbo, waaraan door een 40 tal rij ders kan worden deelgenomen. Voor de rally-versies van de Renault 5 Turbo zullen motoren gebruikt worden met een ver mogen reikend tot 250 Pk. Het debuut van de Renault 5 Turbo zal worden gemaakt in de rally van Corsica met aan het stuur Jean Rag- notti. Dat Renault met dit model net zo'n succes hoopt te behalen als met haar voorgangers, de Alpine A 110 Berlinette en de Renault 8 Gor- dini. spreekt vanzelf. Aan de ingenieurs van Renault Sport zal het niet liggen, zij waren vanaf het eerste begin nauw betrokken bij de totstandkoming van de Renault 5 Turbo. Stoer uiterlijk De Renault 5 verloochent haar uiterlijk niet. De lijnen van de Renault 5 zijn duidelijk her kenbaar. Niettemin geven de ingrijpende car rosserie-veranderingen de 5 Turbo een com pleet aanzicht. Met name de opvallend gestyleerde achterkant met de luchtinlaten in de wielkasten geeft de Renault 5 Turbo een fors en stoer uiterlijk. Aan dit opvallende uiterlijk dragen bovendien nog bij o.a. de daklijsten die overgaan in de dakspoiler, de in de bumper geïntegreerde voorspoiler met ingebouwde verstralers, ver brede spatschermen, zijspoiler, en de brede fraai gestyleerde velgen met Michelin TRX banden. Ook aan het interieur werd door de ontwerpers buitengewone aandacht besteed. Presentatie en styling zijn van een geheel nieuwe opzet. De meters ondergebracht in het met kunstleer be klede dashboard geven de bestuurder alle ge wenste informatie. De stoelen van de Renault 5 Turbo werden ontworpen in overeenstemming met het karakter van de auto, d.w.z. zij bieden een goede zijdelingse steun en een hoge mate van zitcomfort. De inhoud van de twee benzinetanks, die zijn aangebracht onder de voorstoelen voor een optimale gewichtsverdeling, is 93 liter. Dit geeft de Renault 5 Turbo een grote actieradius; een afstand b.v. van Parijs naar Nice kan zon der tankstop worden afgelegd. De levering in Frankrijk van deze nieuwe Re nault start begin juli 1980. De overige Europese landen zullen de Renault 5 Turbo eind dit jaar of begin volgend jaar in hun gamma opnemen. TECHNISCHE GEGEVENS Algemeen Middenmotor, achterwielaandrijving, 3-deurs carrosserie, 2 zitplaatsen. Carrosserie De carrosserie is direct afgeleid van de Renault 5. Gewichtsbesparing werd bereikt door ge bruikmaking van dunner plaatstaal voor be paalde delen. Portieren, achterklep en het dak zijn van aluminium; spatschermen voor en achter, voorklep, bumpers voor en achter en de zijspoilers zijn van met glasvezel versterkt po lyester. Van polyuretaanschuim zijn de daklij sten en de dakspoiler boven de achterklep. Motor 4-cilinder, 4-takt, 1397 cm3 cilinderinhoud, af komstig uit de Renault 5 Alpine, boring x slag: 76 x 77 mm, compressieverhouding: 7:1, tur bocompressor Garrett T3, max. laaddruk: 0,86 bar, brandstofinspuiting, merk Bosch K- Jetronic, contactpuntloze transistorontsteking. De Detroit Allison divisie van General Motors heeft onlangs een nieuwe krachtbron geïntro duceerd voor industrieel gebruik. Deze 12 cylinder 12 V-92 motor kenmerkt zich door de vele praktische gebruiksmogelijkhe den en is aangepast aan de eisen van deze tijd. Zo is bij het ontwerpen veel aandacht besteed aan brandstofbezuiniging en geluiddemping. De nieuwe 12 V-92 dieselmotor is bij uitstek geschikt voor 45 ton terreinwagens en voor toepassingen in het mijnwezen en de industrie. De 12 V-92 heeft een maximum vermogen van 496 Kw (665 pk) bij 2100 omw/minuut. De turbo versie is uitgerust met twee turbocom pressoren, die de prestaties met name in de bergen positief beïnvloeden. Deze turbochar- gers dragen tevens bij tot een lager brandstof- gebruik en een lager geluidsniveau. De nieuwe krachtbron omvat een dubbel mo torblok, waarvan veel onderdelen verwissel baar zijn met die van andere motoren uit de 92 serie Detroit Diesel motoren. De 12 V-92 kan besteld worden met dezelfde accessoires als verkrijgbaar op de Detroit Die sel 16 V-92 en met menig accessoire van de 16 V - 71 serie. Zoals gebruikelijk bij de Detroit Diesel indus triële motoren, geldt de garantie op de "12 V-92" voor 12 maanden zonder beperking wat bedrijfsuren, onderdelen en arbeidsloon be treft. De garantie op het motorblok, drijfstan gen en krukas is zelfs gedurende 3 jaar van kracht tot een maximum van 12.000 bedrijfsu ren. Met de 12 V-92 krachtbron is de motorserie van Detroit Diesel Allison uitgebreid met een gea vanceerd ontwerp, dat ook toepassingen zal vinden voor generatoraandrijving, pompaan- drijving en scheepsvoortstuwing. max. vermogen (ISO): 116kW (160 DIN pk) bij 6000 t/min, max koppel (ISO): 221 Nm (21,4 DIN mkg) bij 3250 t/min. Overbrenging 2 plaatskoppeling, diafragmaveer. Versnel lingsbak ontleend aan de Renault 30 TX. 5 versnellingen vooruit, volledig gesynchroni seerd; 1 achteruit. Snelheid in de 5e versnelling bij 1000 t/min: 32,87 km/uur. Wielophanging Onafhankelijke wielophanging voor en achter. Voor: dubbele draagarmen met torsiestaven, stabilisatorstang. Achter: dubbele draagarmen met schroefveren, stabilisatorstang. Banden Voor: 190/55 HR 340TRX Achter: 220/55 VR 365 TRX Remsysteem Gescheiden remsysteem en geventileerde schijven op vier wielen. Rembekrachtiging. Gewicht 970 kg (rijklaar), waarvan 386 kg op de vooras en 584 kg op de achteras. Brandstofverbruik bij constant 90 km/uur: 1 op 13 bij constant 120 km/uur: 1 op 9,5 bij stadsver keer 1 op 10,5 Prestaties topsnelheid: meer dan 200 km/uur acceleratie: 0 - 400 m: 15 sec 0 - 1000 m: 27,8 sec 0 - 100 km/uur: 6,9 sec. Gildeweg 16 - Vlissingen 01184-17130 's avonds: .J.A. Dijkwel 64240 P. Zuiddijk 01100-15376 Mercedes 300D groen. 90.000 km Ford Capri 2.3 S rood. 30.000 km Ford Granada 2.3 GL. wit 90.000 km Volvo 244 GI F. overdrive blauw 45.000 km Saab 99 beige 50.000 km Saab 900 rood 35.000 km Range Rover beige 55.000 km Rover 2300 met gas rood 39.000 km Rover 2600 zilver 37.000 km Rover 3500 zilver 40.000 km nov nov 1977 f 1978 4 1976 1978 1978 p 1979 j 1978 f 1979 A 1978 1978 f Rover 3500 wit 38.000 km1979 A Jaguar XJS wit 100.000 kmnov. 1977 J Renault 14 Saffrane 33.000 km1978 f Mitsubishi Celeste 2000 oranje 8.000 km1977 f J Austin Maxi. bruin. 27.000 kmnov. 1978 Austin Allegro 1100 - 13001977 en 1978 Caravan Adria 4.101977 Citroen CX 2500 Pallas diesel1978 MOTORFIETSEN Kawasaki Z10001977 Industrieweg 31, Vlissingen. Tel. 01184-15220. Inruil en Financiering mogelijk Ons bedrijf is elke dag, ook zaterdag tot 18.00 uur geopend. Lambrechtstraat 19 Tel. 01180-13029 en-25467 Middelburg Bouwjaar 1977 Km.stand 63.000 Kleur rood Bouwjaar 1978 Km.stand 50.000 Kleur: groen Sportswagen 3 mnd. oud 4.500 km. kl. blauw Bouwjaar nov. 1977 Km.stand 47.04M) Kleur grijs melalic Bouwjaar 1978 Km.stand 60.000 Kleur blauw Bouwjaar 1977 Km.stand 47.000 Kleur rood Bouwjaar 1976 Oranje Vinyl dak Bouwjaar 1974 met winterkap in z. g. staat 1 Automaat 1 Bouwjaar 1979 Km.st. 45.000 Bouwjaar 1976 Km.st. 60.000 kleur: bruin Bouwjaar 1977 Km.stand 46.000 Kleur: brons Bouwjaar 1977 Automaat Kleur: wit Bouwjaar 1979 Km.stand 50.000 Bouwjaar 1976 km.stand 80.000 kleur: rood Bouwjaar 1977 jKm.sland 50.0(H) Sfci'iir bruin Bouwjaar 1978 Km.stand 45.000 kleur: grijs Bouwjaar 1976 met schuifdak kleur: rood Bouwjaar 1977 Km.stand 60.000 Kleur grijs Bouwjaar 1974 Km.stand 60.000 Kleur geel Tourist Bouwjaar 1975 Km.stand 45.000 Kleur rood Bouwjaar 1978 Km.stand 22.000 Veel extra's Bouwjaar 1977 Km.stand 62.000 Kleur oranje Bouwjaar 1977 Km.stand 70.000 L. Kleur rood mei 1,.P.(I. Bouwjaar 1978 Km.stand 50.000 Kleur blauw Motors OK INRUILWAOENS: prijzen volgent ANWB koertlijet, I meenden of 10.000 km garenüe. Recht van inruil binnen 14 dagen. Opel Kadett Special 1977 Opel Ascona 16 S 4-drs1977 Opel Ascona 16 N 4-drs1978 Opel Ascona 16 S 4-drs1978 Opel Manta 16 S luxe tut1976 Chevrolet Malibu1979 Citroën G Special1978 Toyota Corona MKII 4-drs1976 Volvo 244 luxe1976 Opel Kadett City'78 10.000,- Opel Kadett Special '79 11.500- Citroën CX GT1 '78 22.760.- AudiSOL'78 11.250.- BMW525 '78 26 760.- Fiat 131 1300'77 4.750- Peugeot 604 SL '76 12.800.- Renault 14 TL'77 7.500.- Middelburg, Kalverstraat 1, tel. (01180)-26851

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1980 | | pagina 15