Nieuwt jes uit de autowereld In onze showroom de luxe 6-cilinder limousine van Datsun: een traploos verstelbaar stuur, dat iedere berijder zijn eigen geliefkoosde rijpositie biedt dikke, met stof beklede fauteuils voor lange ritten die niet moe maken/radio met FM en stereo-cassetterecorder met huiskamerweergave opmerkelijke rust in het interieur zelfs bij hoge snelheden/in deurstijl weggewerkte rolgordels/zuinigheidsindicatordie aangeeft wanneer u zuinig rijdt en wanneer niet digitale kwartsklok/ getint glas/en nog veel meer ver nuftige snufjes in de meest com plete auto voor va ^|Q320 DE LAUREL VAN DATSUN De Peupot 104 vanaf f11.995,-. Autobedrijf Joosse wij nodigen u graag uit vooreen proefrit. Als u tóch in deze klasse iets zoekt, neem dan meteen'n echte automobiel KomTn eens vrijblijvend bij ons testen V-A-G auto-poppe LeylandG-dealer Volvo 343 pittige en goede trekker AUTO DATSUN DIJKWEL BV BIEDT TE f]Tr^\ KOOP Automobielbedr. 'Delta' Woensdag 8 november 1978 VF Opel Rekord 1900 groen nietalic1976 Vauxhall Viva 1100 Special groen1974 Citroen GS Club automatic wit1973 BMW 1502 sabara beige 1976 Opel Rekord 4-drs. 1900 met L.P.G. brons1975 Ford Escort 1100 geel1974 Opel Kadetf beige met. 1200 S 1972 Ford Escort 1100 beige metallic 1975 Citroen 2CV6 groen 1977 Renault 5 GTL oranje 1976 Fiat 127 Spec. 3-drs. geel 1977 Citroen GS Club met schuifdak bruin i1975 Renault 4 TL beige1977 Ford 1600 GL 4-drs. bruinmetalic 1976 Opel Kadett groen1973 Honda Civic blauw met1976 Daf 66, rood1972 Renault 20 TL beige 1977 Opel Ascona 16 4-deurs groen 1976 Renault 4 TL oranje 1975 Ford 1600L blauw met1977 Mini 1100 Spec, groen metallic met vele accessoires1976 Occasions met drie maanden volledige garantie zonder kilometerbeperking. Speciale aanbieding HONDA GOLDWING rood me- talie. 17.000 km met kuip en koffers bw.jr. 1977. Vraagprijs 7.250,— NORTON COMMANDER 850 ec bw.jr. 1974 WOIMDERGEM-MELSE Industrieweg 31 VLISSINGEN - tel. 01184-15220 Sll DEGELIJK GEBOUWD VOOR GOEDKOPER ONDERHOUD Elke 104 sedan heeft 4 zijportieren, grote achterdeur en de SL heeft ook nog een schuifdak. Geweldige wagen in zijn klasse. Zitruimte voor 5, rolveiligheidsgordels, lichtmetalen motor, krachtige voon/vielaandrijver, kooiconstructie,veel aktieve veiligheid,veel comfort. Gildeweg 20 Vlissingen Tel. 01184-1 94 20 -AUTO-AKTUEELAUTO-AKTU HILVERSUM - Volvo 343 met de CVT ais automati sche transmissie: CVT is Continue Variabele Trans missie, en dit systeem had Volvo weer afgeleid van onze bloedeigen Variomatic. On danks alles - betere trans missie, beter koetswerk, an dere naam - bleef de 343 toch "een betere I)AF", voor het grote publiek althans. Voor de vakpers was en is bet een Volvo-automobiel met louter Volvo-eigcnschappen die evenwel een transmissie heeft van vreemden huize, Lambrechtstraat 19 Tel. 01180-13029 en 25467 Middelburg echter een heel béste trans missie. Het grootste voor deel van die "variabele" transmissie is dat elk ogen blik optimaal profiteert van het hoogste effect van de motor. Daar is echter - en dat is altijd hij een auto maat - één nadeel aan: zo'n trans missie kost energie, en wat de motor aan de automaat geeft, kan de krachtbron niet meer aan de acceleratie en snelheid van een automobiel afgeven. En dat blijkt nu wel: de Volvo 343 met handschake ling, voor 15.750 net op de markt, is feller, loopt pitti ger, maakt een mooie top. Het trekvermogen van de handgeschakelde 343 is ge bracht op 1000 kg (honderd meer dan de CVT-Volvo). De 343 is dank zij de auto maat zonder meer een voor treffelijke trekker van een caravan. Je hebt immers al tijd het meest doelmatige koppel, geen enkel verlies door te laat schakelen b.v. Toen we de handgeschakel de 343 reden, hebben we er Mercedes 200 wit71.000 1975 Saab 99 GL bruin 43.000 1977 Saab 99 Coupé groen66.000 1976 Saab 99 groen95.000 1973 Simca 1100 ES rood69.000 1975 Mitsubishi Galant 2000 zilver60.000 1977 Audi 100 GL wit70.000 1973 Triumph 2500 TC..........^5.000 1977 Honda Civic wit50.000 1975 Simca 1100 aut.rood8.000 1977 Saab 99 aut. rood70.000 1975 Allegro 1100- 1300- 15001974- 1977 Mini 850- 1000- 11001973 - 1977 Morris Marina 1.3 en 1.81973 - 1977 Toyota 30 de Luxe groen55.000 1975 4-deurs de Luxe 20.820 - 4-deurs de Luxe automaat 22.170. Gildeweg 16 - Vlissingen - Tel. 01184-17130 (Achter de M1RO) ook ccn tijdje de caravan achter gehad. En dat leidde tot erg interessante bevin dingen. We gingen uit van een "gemiddeld zware" ca ravan nl. een toerwagen van 625 kg leeg gewicht. In de praktijk kan dat best eens in de 700 kg treklast worden. Dan zit je met je bijna duizend kg voor de trekker, wat je noemt "net aan". De vuistregel is: de caravan mag niet meer we gen dan 60 procent van de- trekkende wagen...Want de kwestie is, dat, als de aan hanger zwaarder zou zijn, de caravan de baas kan worden van de auto. met andere woorden de combinatie wordt vrijwel onbestuur baar. Goede rij-eigenschappen als die van.de 343- door de De Dionas ligt hij ijzervast op de weg. de gewichtsverde ling over voor- en achteras is opvallend evenwichtig door bak en differentieel samen achter te monteren - maakt de tolerantie van een vuis tregel echter wat groter. En dat blijkt met die nieuwe 343 ook het geval te zijn. De 1,4 liter motor is enerzijds krachtig genoeg om te trek ken. de schakelverhoudin gen zijn mooi op elkaar af gesteld, en doen de be- stuuder "vergeten" dat er nog een caravan mee wil. De vaste wegligging plant zich als het ware voort tot in de caravan-as. Omdat Volvo zelf heeft geëxperimenteerd met sta- bilisators tussen Volvo's en caravans, en Volvo kiest voor de DB-stabilisator, hebben we die ook gepro beerd. Er is dan wel een he melsbreed verschil tussen wel of niet met een stabili sator rijden (is bevestigd tussen trekker en dissel): el ke onwillige" beweging van caravan of auto wordt me teen in de kiem gesmoord". Dat is dus een remedie tegen slingeren van de combinatie. Met een stabilair (plank schuin op autodak) is het benzineverbruik te druk ken; we reden met de cara van nog altijd boven de tien op één. toen we de plank op 't dak hadden. Wi| hebben eenwapnwaaru vast wel 'n gat in ziet 14.C.5 D'r zijn van die auto's waar je Automobiel tegen zegt. Die gewoon een stuk méérwaarde hebben. Zoals een uitgekiende wielophanging, de veerpoten vóór en achter met lange veerwegen. Anatomisch gevormde stoelen, die u een totaal relaxed rijgenot geven. En een venti latie en verwarmingssysteem dat iedere 15 seconden de lucht ververst. Kortom, comfort dat teveel bevat om op te noemen. De Audi 80 heeft standaard staalgordel-radiaalbanden, automatische rolgordels, een 3-traps aanjager en een onvervorm baar passagierscompartiment. De Audi 80 is verkrijgbaar met 'n 44, 55, 63 en 81 kW motor(resp. 60, 75, 85 en 110 DIN-pk). Met handschakeling of automatische versnelling. Lage onderhoudskosten dankzij het nieuwe V.A.G Service System. Uw V.A.G dealer voor Volkswagen en Audi: VLISSiNGEN -GILDEWEG 22- 01184-19610 NAAST DE MiRO

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1978 | | pagina 18