Nieuwtjes
de autowereld
Deze wagens van
Auto-Hendriks Goes b-v.
met OK-garantie van
General Motors
f» OK-wagens zijn stuk voor stuk in
perfekte konditie en voldoen allemaal aan
de zeer strenge General Motors normen.
Met 3 maanden garantie of 10.000 km op
onderdelen én arbeidsloon. Zo'n OK inruil-
wagen mag u van ons testen, 2 weken lang
met een max. van 1500 km. Bevalt hij niet,
dan kunt u hem gewoon weer inruilen.
Meer zekerheid kunt u toch niet wensen.
AUTO-HENDRIKS B.V.
Je hoort'm bijna niet.
Autobedrijf Joosse
nodigt u uit vooreen proefrit
Golf M
juto-poppe
V-A-G
Leyland G-dealer
Ssst...
Princess 2 kreeg
een nieuwe motor
ARNESTEYN
LC1I GM
WONDERGEM-MELSE
Woensdag 1 november 1978
VF
INRUIIWAGENS
Opel Kadett City
bj. 1976 km.stand 26.600
Prijs f 8300,-
Opel Ascona 19 SL de Luxe
bj. 1976 km. 46.000
Prijs 12.250,-
Opel Rekoid 2100 Diesel
bj. 1975 onberispelijk!
Prijs 8750,-
Opel Diplomat
bj. 1977 als nieuw km. 12.800
Prijs J 22.500-
Donderdagavond en 's zaterdags open
V.W. Golf
bj. 1976
Prijs 7750-
Ford Escort
bj. 1976
Prijs 8250-
km.st. 36.400
km.st. 32.700
Peugeot 504 GL automaat
bj. 1977 km.stand 27.000
Prijs 17.000,-
Speciaal geprijsd op 't podium:
Fiat Mirafiori 131
bj. 1977 26.000 km. 9500,-
Voorheen LOUISSE-GOES B.V.
Westwal 25, Goes, tel. 01100-1 62 10
Occasions met drie maanden
volledige garantie zonder
kilomèlerbeperking.
Speciale aanbieding
HONDA GOLDWING rood me
tallic.
17.000 km met kuip en koffers
bw.jr. 1977. Vraagprijs 7.250,-
NORTON COMMANDER
850 cc bw.jr. 1974
Industrieweg 31
VLISSINGEN - tel. 01184-15220
De goedkoopste benzinepomp van Middelburg vindt U op
het groot industrieterrein ARNESTEYN
Wegens wegomlegging zie de borden
WITTE
POMP
Benzinestation
Expl De Muynck's Autohuis
Herculesweg, tel. Oi 18Ó-11882. MIDDELBURG
mm
(af importeur 12.999,—
Gildeweg 22 (naast de Miro) - VLISSINGEN - 01184-19610
-
Wm
mm
'm
-AUTO-AKTUEELAUTO-AKTU
Dal laatste is waar en de
prestaties zijn ook betei dan
mei die ouderwetse B-motor
van 1.8 liter. Het totaal geeft
de auto een stukje meer dy
namiek. Net dat pietsje meer
vermogen doet de Princess
II nu door een bocht "glij
den' Men voelt dat de aan
gedreven voorwielen nu be
ter moeten luisteren, nu zo'n
moderne machine de aan-
drijfkrachten levert (thans
87 pk tegen eerst 82).
De zuinigheid staat ook
buiten kijf. De "o de" mo
tor vroeg gemiddeld I op
10.5. De cijfers van de nieu
weling (kost in de 1700-
versie 17.990) zijn voor
stadsverkeer 1 op 10.5 km.
bij 90 km per uur is het 1 op
13.5 en bij 120 km per uur
wordt het 1 op 10,1.
TOYOTA'S EERSTE
VOOR WIEI. AANGEDRE
VEN AUTO'
HILVERSUM - Toyota is
voor het eerst met een voor-
wielaangedreven personen
auto op de markt gekomen,
de "Tercel" (Japans voor
valk). De nieuweling die nu
op de thuismarkt zijn gelijk
moet bewijzen, wordt in
Nederland verwacht op de
voorjaars-RAI. Hij hoort
thuis in de populaire klasse
heeft een nieuwe motor van
1452 cc met een bovenlig
gende nokkenas. De Tercel
lijn bestaat uil drie basis-
modellen. Er is ook een
driedeursversie bij. De wa
gen is bijna vier meter lang.
waardoor hij in de sector
valt van de Corolla tol en
met de Carina.
HILVERSUM - Het zag er
voor Britisch I.eylaml, dat
zulke moeilijke tijden door
maakt vanwege voortduren
de stakingen en de gevolgen
daarvan,even weer goed uit
toen de Rover 3500 "auto
van het jaar" werd. Voorts
zat er in het programma een
érg geavanceerde auto, de
Princess, een toonbeeld van
wigvormigheid. De auto
kreeg goede punten bij de
beoordeling. Het succes had
men bij Leyland echter gro
ter verwacht.
Leyland heeft hel "manke
ment" ontdekt: de kracht
bronnen waren niet goed
getimed. Men kon een mo
tor 1800 HL krijgen of een
versie met een 2200 HLS-
krachtbron. Die 1800 was
een heel ouderwetse, zij het
wel degelijke krachtbron.
Maar met aanpassen raak je
na tientallen jaren toch wel
achterop ten opzichte van
geavanceerde motortech
niek. Dal bleek ten eerste.
Een ander verschijnsel was:
de afstand tussen de 1800 en
de 2200 was te groot. Eigen
lijk vroeg men meestal om
iets van een 2-liter motor:
wal meer dan die 1800. maar
dan nog niet direct die 2200
cc met zijn zes cilinders. In
dal gat lagen eigenlijk de
verkoopmogelijkheden.
Honderdzestig miljoen gul
den investeerde Leyland om
een nieuwe motor te bou
wen (de zogenaam 0-scrie):
een van 1700 cc en een van 2
liter. Die 2 liter, mag men
aannemen, zal wel voldoen
aan de wensen van het ko-
perspublick; hel is precies
waarom men heeft ge
vraagd. Maar die 1700
moest de motor met iets
grotere inhoud gaan ver
vangen. Wat nu?
Door de meer progressieve
techniek (bijvoorbeeld een
verbrandingskamer in de
zuiger en niet in de cilinder-
kop..) is er een super-mo
derne motor verkregen, met
bovenliggende nokkenas-
minder kans op storing, enz.
- en inwendig getande riem.
Direct resultaat: vereenvou
digd onderhoud, lagere
graad luchtvervuiling, meer
kracht, stiller en soepeler, en
bovendien nog eens zuini
ger.
OK-verkoper
Saab 99 Coupé groen66.000 1976
Saab 99 groen95.000 1973
Simca 1100 ES mod69.000 1975
Mitsubishi Galant 2000 zilver60.000 1977
Audi 100 GL wit70.000 1973
Triumph 2500 TC25.000 1977
Honda Civic wit50.000 1975
Simca 1100 aut.rood8 000 1977
Saab 99 aut. rood70.000 1975
Allegro 1100- 1300- 15001974 - 1977
Min. 850- 1000- 11001973 - 1977
Morris Marina 1.3 en 1.81973 - 1977
Toyota 30 de Luxe groen55.000 1975
Peugeot geeft
udevijt
Zonderveel
drukte.
De nieuwe Peugeot 305
Gildeweg 20 Vlissingen Tel. 01184-1 94 20
35F.5
Extra aantrekkelijk geprijsd, extra sportief van uiter
lijk, de Volkswagen Golf M: motor van 37 kW (50 DIN-
pk), voorwielaandrijving, radiaalbanden. achterruit-
verwarming, wegklapbare achterbank, gasdempër op de
achterdeur, hoedenplank, bergvak rechts onder het
dashboard.
Gespolen in mandarine-oranje, gecombineerd met
sportieve zwart-witte stoffen bekleding. Met een
bodylineren„Golf M" aanduiding op de achterzijde van
de auto. Bovendien: lage
onderhoudskosten dankzij hel
nieuwe V.A.G Service System.
Uw V.A.G dealer voor Volkswagen en Audi:
bp
flip
I