Nieuwtjes de autowereld Deze wagens van Auto-Hendriks Goes b-v. met OK-garantie van General Motors f» OK-wagens zijn stuk voor stuk in perfekte konditie en voldoen allemaal aan de zeer strenge General Motors normen. Met 3 maanden garantie of 10.000 km op onderdelen én arbeidsloon. Zo'n OK inruil- wagen mag u van ons testen, 2 weken lang met een max. van 1500 km. Bevalt hij niet, dan kunt u hem gewoon weer inruilen. Meer zekerheid kunt u toch niet wensen. AUTO-HENDRIKS B.V. Je hoort'm bijna niet. Autobedrijf Joosse nodigt u uit vooreen proefrit Golf M juto-poppe V-A-G Leyland G-dealer Ssst... Princess 2 kreeg een nieuwe motor ARNESTEYN LC1I GM WONDERGEM-MELSE Woensdag 1 november 1978 VF INRUIIWAGENS Opel Kadett City bj. 1976 km.stand 26.600 Prijs f 8300,- Opel Ascona 19 SL de Luxe bj. 1976 km. 46.000 Prijs 12.250,- Opel Rekoid 2100 Diesel bj. 1975 onberispelijk! Prijs 8750,- Opel Diplomat bj. 1977 als nieuw km. 12.800 Prijs J 22.500- Donderdagavond en 's zaterdags open V.W. Golf bj. 1976 Prijs 7750- Ford Escort bj. 1976 Prijs 8250- km.st. 36.400 km.st. 32.700 Peugeot 504 GL automaat bj. 1977 km.stand 27.000 Prijs 17.000,- Speciaal geprijsd op 't podium: Fiat Mirafiori 131 bj. 1977 26.000 km. 9500,- Voorheen LOUISSE-GOES B.V. Westwal 25, Goes, tel. 01100-1 62 10 Occasions met drie maanden volledige garantie zonder kilomèlerbeperking. Speciale aanbieding HONDA GOLDWING rood me tallic. 17.000 km met kuip en koffers bw.jr. 1977. Vraagprijs 7.250,- NORTON COMMANDER 850 cc bw.jr. 1974 Industrieweg 31 VLISSINGEN - tel. 01184-15220 De goedkoopste benzinepomp van Middelburg vindt U op het groot industrieterrein ARNESTEYN Wegens wegomlegging zie de borden WITTE POMP Benzinestation Expl De Muynck's Autohuis Herculesweg, tel. Oi 18Ó-11882. MIDDELBURG mm (af importeur 12.999,— Gildeweg 22 (naast de Miro) - VLISSINGEN - 01184-19610 - Wm mm 'm -AUTO-AKTUEELAUTO-AKTU Dal laatste is waar en de prestaties zijn ook betei dan mei die ouderwetse B-motor van 1.8 liter. Het totaal geeft de auto een stukje meer dy namiek. Net dat pietsje meer vermogen doet de Princess II nu door een bocht "glij den' Men voelt dat de aan gedreven voorwielen nu be ter moeten luisteren, nu zo'n moderne machine de aan- drijfkrachten levert (thans 87 pk tegen eerst 82). De zuinigheid staat ook buiten kijf. De "o de" mo tor vroeg gemiddeld I op 10.5. De cijfers van de nieu weling (kost in de 1700- versie 17.990) zijn voor stadsverkeer 1 op 10.5 km. bij 90 km per uur is het 1 op 13.5 en bij 120 km per uur wordt het 1 op 10,1. TOYOTA'S EERSTE VOOR WIEI. AANGEDRE VEN AUTO' HILVERSUM - Toyota is voor het eerst met een voor- wielaangedreven personen auto op de markt gekomen, de "Tercel" (Japans voor valk). De nieuweling die nu op de thuismarkt zijn gelijk moet bewijzen, wordt in Nederland verwacht op de voorjaars-RAI. Hij hoort thuis in de populaire klasse heeft een nieuwe motor van 1452 cc met een bovenlig gende nokkenas. De Tercel lijn bestaat uil drie basis- modellen. Er is ook een driedeursversie bij. De wa gen is bijna vier meter lang. waardoor hij in de sector valt van de Corolla tol en met de Carina. HILVERSUM - Het zag er voor Britisch I.eylaml, dat zulke moeilijke tijden door maakt vanwege voortduren de stakingen en de gevolgen daarvan,even weer goed uit toen de Rover 3500 "auto van het jaar" werd. Voorts zat er in het programma een érg geavanceerde auto, de Princess, een toonbeeld van wigvormigheid. De auto kreeg goede punten bij de beoordeling. Het succes had men bij Leyland echter gro ter verwacht. Leyland heeft hel "manke ment" ontdekt: de kracht bronnen waren niet goed getimed. Men kon een mo tor 1800 HL krijgen of een versie met een 2200 HLS- krachtbron. Die 1800 was een heel ouderwetse, zij het wel degelijke krachtbron. Maar met aanpassen raak je na tientallen jaren toch wel achterop ten opzichte van geavanceerde motortech niek. Dal bleek ten eerste. Een ander verschijnsel was: de afstand tussen de 1800 en de 2200 was te groot. Eigen lijk vroeg men meestal om iets van een 2-liter motor: wal meer dan die 1800. maar dan nog niet direct die 2200 cc met zijn zes cilinders. In dal gat lagen eigenlijk de verkoopmogelijkheden. Honderdzestig miljoen gul den investeerde Leyland om een nieuwe motor te bou wen (de zogenaam 0-scrie): een van 1700 cc en een van 2 liter. Die 2 liter, mag men aannemen, zal wel voldoen aan de wensen van het ko- perspublick; hel is precies waarom men heeft ge vraagd. Maar die 1700 moest de motor met iets grotere inhoud gaan ver vangen. Wat nu? Door de meer progressieve techniek (bijvoorbeeld een verbrandingskamer in de zuiger en niet in de cilinder- kop..) is er een super-mo derne motor verkregen, met bovenliggende nokkenas- minder kans op storing, enz. - en inwendig getande riem. Direct resultaat: vereenvou digd onderhoud, lagere graad luchtvervuiling, meer kracht, stiller en soepeler, en bovendien nog eens zuini ger. OK-verkoper Saab 99 Coupé groen66.000 1976 Saab 99 groen95.000 1973 Simca 1100 ES mod69.000 1975 Mitsubishi Galant 2000 zilver60.000 1977 Audi 100 GL wit70.000 1973 Triumph 2500 TC25.000 1977 Honda Civic wit50.000 1975 Simca 1100 aut.rood8 000 1977 Saab 99 aut. rood70.000 1975 Allegro 1100- 1300- 15001974 - 1977 Min. 850- 1000- 11001973 - 1977 Morris Marina 1.3 en 1.81973 - 1977 Toyota 30 de Luxe groen55.000 1975 Peugeot geeft udevijt Zonderveel drukte. De nieuwe Peugeot 305 Gildeweg 20 Vlissingen Tel. 01184-1 94 20 35F.5 Extra aantrekkelijk geprijsd, extra sportief van uiter lijk, de Volkswagen Golf M: motor van 37 kW (50 DIN- pk), voorwielaandrijving, radiaalbanden. achterruit- verwarming, wegklapbare achterbank, gasdempër op de achterdeur, hoedenplank, bergvak rechts onder het dashboard. Gespolen in mandarine-oranje, gecombineerd met sportieve zwart-witte stoffen bekleding. Met een bodylineren„Golf M" aanduiding op de achterzijde van de auto. Bovendien: lage onderhoudskosten dankzij hel nieuwe V.A.G Service System. Uw V.A.G dealer voor Volkswagen en Audi: bp flip I

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1978 | | pagina 16