Nieuwtjes de autowereld Fiat Ritmo: compacte auto met De Peugeot504. 't Is een bijzonder kind en dat blijft ie. futuristische vormen Zet de imperial goed vast! 504L:f17.460,- -504TI:f22.875,- Autobedrijf Joosse nodigt u graaguit voor een proefrit in een auto die in méér uitvoeringen te krijgen is dan wélke andere ook. TOYOTA AUTOCENTRUM WALCHEREN B.V. Auto's kom je overal tegen. Naar eenautomobielmoetje zoeken auto-poppe; Audi8o Audi ioo Avant Audi ioo extra lage prijzen Woensdag 7 juni 1978 VF Prestatielopen Dynamo '70 Laatste vrijdag avondorgelconcert in Luth. Kerk Middelburg AKTUEEL over üw auto uw gemeente uw bedrijf etc. in DE\jfLlSSINGER Citroen 2CV6 bwj. 19776.250,- Mazda 818 coupé bwj. 19744.500,— Renault R6 bwj. 19755.500- Fiat 127 bwj. 19744.000- Simca 1100 Spec. bwj. 19745.500,— Vauxhall Viva 1300 bwj. 19756.250,- Mini 1000 bwj. 19733.750- Sunbeam 1600TC bwj. 19768.000,— Toyota Mark II 2000 coupé bwj. 1976 12.750,- Toyota Celica ST bwj. 19759.900,— Toyota Celica ST bwj. 19759.750,- Toyota Carina Luxe 1600 bwj. 197712.750,— Toyota Carina luxe 1600 bwj. 1975. 8.750,- Toyota Corolla 30 coupé bwj. 19769.900,- Toyota Corolla 30 coupé bwj. 19769.400,- Toyota Corolla 30 luxe bwj. 1976.... 8.900,- Toyota Corolla 30 luxe bwj. 19758.000,- Toyota Corolla 1200 luxe bwj. 1973 4.500,- Garantie van 3 tot 6 maanden op arbeidsloon en onderdelen. Ruime Financieringsmogelijkheden aanwezig. Auèi O00D VLISSINGEN GILDEWEG 22 TEL. 01184-19610 -AUTO--AKTU EELAUTO-AKTU Een maandje geleden heeft Fiat zijn Ritmo voor het eerst aan het publiek ge toond: op de salon van Tu rijn. Alleen nog maar te zien. Dezer dagen kon de auto be reden worden door de wereld-autopers in de omge ving van Bologna: Met de Ritmo is Fiat een erg futuristische kant opgegaan. In de klasse waar zijn bloe deigen Fiat 128 thuishoort, brengt de Turijnse autofa brikant nu een "compacte vierpersoonr.auto met een cilinderinhoud die varieert van 1100 tot 1500 cc". En die 128 heeft al zoveel verschil lende uitvoeringen dat je denkt: wat nog méér. Welnu, de Ritmo geeft het antwoord: namelijk een auto van de 128-klasse die een achterdeur heeft, nog geen vier meter lang, ruim 800 kg zwaar, met maxi mumsnelheden die rond de 150 km p.u. liggen. Men kan desgewenst een vijfde vers nelling krijgen. De zuinig heid in gebruik staat hoog genoteerd: men kan er 12 tot 15 km per liter mee rijden, ongeacht welke versie. Er zijn drie typen: de 60 met een 1100 cc motor, de 65 met 1300 cc en de 75 met 1500 cc. Ritmo 60 en 65 zijn stan daard uitgerust met een vicrversnellingsbak, maar een vijfbak is leverbaar. Op do 75 zijn vijf versnelling of automatische transmissie standaard. Vanaf oktober wordt de Ritmo buiten Italië geleverd, vanaf juni in Italië zelf. Van prijzen weet men bij importrice Leonard Lang nog .i ts: pas over enkele maanden zijn de Ritmo's in ons land leverbaar. De Ritmo maakt een goede indruk; voorwielaangedre- ven met dwarsgeplaatste motor blijkt de Ritmo een mooie Koersvasrnezm re mezzrren cze vercrouwen geeft in veel en snel boch tenwerk. De 1100-motor is erg pittig, maar remt bijvoorbeeld minder af bij een afdaling dan de grotere broers (de 1300 en 1500). De zit achter het stuur is be slist erg comfortabel en be rekend op "groot en klein", want de stoel is erg mooi verstelbaar. Een moderne buitenspiegel, erg leuk en doeltreffend. Over de nieuwe Fiat-diesels: men kent het comfort etc. van de 131 en 132! De diesel geeft deze modellen een nieuwe dimensie: zuinig heid, betrouwbaarheid. De Fiat-diesels zijn doordou wers, eenmaal warm en op gang lopen ze mooi. Ze lo pen dan ook vrij geluidloos. Boven de 100 km per uur zit er zelfs nog acceleratiever mogen in die verrast. In de voor dit jaar door Dynamo '70 te organiseren serie prestatielopen, zal vrijdag 9 juni a.s. om 19.00 uur aan de Prooyensweg te Middelburg worden gestart voer 10 Eng. mijl. 4, 8 of 12 km. Inschrijven bij de clubhuizen in de Na- dorstweg. Automobilisten die met vol- beladen imperials op hun autoOs op vakantie gaan, doen er verstandig aan de bevestiging van de imperial regelmatig te controleren. Verschillende bij VW uitge voerde tests hebben uitgewe zen dat bij stevig remmen de dragers in de dakranden naar voren kunnen schuiven en bij een botsing zelfs kunnen losschieten, zodat imperia! en bagage naar voren vlie gen. Daarom worden extra vei ligheidsvoorzieningen in de vorm van strak gespannen, niet elastische lijnen naar voor- en achterbumper aan bevolen. De automobilist moet er bovendien rekening mee houden, dat het weggedrag van de auto verandert, vooral als de toegestane daklast te hoog is. Bij onderzoekingen werd een auto, met een toegestane dakbelasting van 75 kg, voorzien van vier kano's met een totaalgcwicht van 104 kg. Met de auto werd met verschillende snelheden een slalom tussen paaltjes gere den. waarbij bleek dat de auto met te zware daklast trager reageerde. Er werd met verschillende snelheden gereden en daarbij bleek steeds dat de snelheid waar bij de auto nog goed bes tuurbaar bleef, ongeveer acht procent lager was dan zonder daklast. In theorie is de kans dat de auto om zal slaan tijdens snel bochtenwerk groter ge worden door de zware dak last. In de praktijk zal het echter niet gebeuren omdat de auto voordien in een slip raakt. Vrijdag 9 juni a.s. des avonds acht uur, zal het vierde en laatste concert in de serie "V rijdagavondorgelconccrten 1978" in de Luth. kerk te Middelburg worden gegeven. Uitvoerenden zijn dit maal Anne-Marie de Beer, lerares blok fluit aan de Zeeuwse Muziekschool en Jos Verpoorten, cantor-organist van de Lutherse kerk te Middelburg en leraar kerkorgel en klavecimbel aan de Zeeuwse muziekscholen in Ooslburg en Middelburg. Het programma is als volgt: 1. Preludium en Fuga in e - N. Bruhns. 2. Largo - vivace - furio o - adagio alia breve (blokfluit en orgel) - G.F. Handel. 3. Variaties over "Esl-ce Mars" - J.Pz. Sweelinck. 4. Sonate Prima (blokfluit en orgel) - D. Castello. 5. Canzon Prima - G. Frescobaldi 6. Sonate in g - adagio - allegro - largo - gavotta minuet (blokfluit orgel) - F. Barsani. 7. Trio in G - J.S. Bach. 8. Drie Engelse dansen: Adsonns Maske - Williams his Love - The Mountebanks Dance at Gray es lnne (blokfluit en or gel) - Anoniem. 9. Bijbelse Sonate nr. 1"De strijd tussen David en Goliath" - J. Kuhnau. tP0 Hij heeft een bijzondere reputatie. Door zijn comfort. Door de precisie en 't gemak waarmee u schakelt. Door z'n formidabele wegligging. De 504 L haalt meer dan 150 km/u op gewone benzine. De 504 Tl, met injectiemotor, heeft 'n top van 173, stuurbekrachtiging, electrisch bediende voorporfierruifen, toerenteller, schuifdak. Alle uitvoeringen mèt rolveiligheidsgordels. Ook de 504 diesels. En de 504 breaks. Want'! zijn ook bijzonder veilige kinderen. Gildeweg 20 Vlissingen Tel. 01184-1 94 20 Deze volledig gegarandeerde First Class Occasions worden thans aangeboden tegen 1 Rijdt u in een auto van 1973 of 1974 en wilt u eigenlijk graag een jongere 2 Hebt u nog geen auto en overweegt u de aankoop van een occasion, die echter zeer goed moet zijn Bi) uw TOYOTA-dealer staan In voortref felijke staat verkerende ingeruilde occa sions van allerlei merken en typen. Deze auto's zijn in het kader van de bij TOYOTA gehanteerde FIRST CLASS GA RANTIE grondig gei'nspekteerd en waar nodig onder handen genomen. Stuk voor stuk zijn het FIRST CLASS OCCASIONS, waar uw TOYOTA-dealer volledig achter staat. Mercuriusweg 25 (t.o. parkeerplaats Groenendijk) VLISSINGEN. Tel. 01184-12866 na 18.00 uur 01189-2429 Met z'n royale opvat tingen over ruimte, z'n fraaie vormgeving, z'n fluisterende krachtbron en z'n superieure rijcomfort maakt de Audi 80 duidelijk onder scheid tussen een auto en een automobiel. Uitzonderlijk comfort. Royale binnenmaten. Een discreet fluisterende motor. Geavanceerde tech niek en vormgeving. De Audi 100 heeft weinig met een auto te maken en des te meer met een automobiel. Met z'n gedistingeerde fastback en z'n geavanceerde techniek is de Audi 100 Avant een formidabele reis- limousine waarin de begrip pen ruimte en comfort alle inhoud hebben gekregen. De Audi 100 is ook leverbaar met de unieke 5-cilinder motor. Het verschil tussen een auto en een automobiel AAS

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1978 | | pagina 10