MMMENSTAJD 2 SPRUYTBVY Parket Massief Eiken P. de Klerk TEGELS Lang of kort. altijd goed. Schuimvinyl 1 mtr. breed KROMME WEELE 19 MIDDELBURG westelijke aanbieding V PFR7IKFIM 29.75 voor 21.75 23.75 voor 15, 21.75 voor 15,— PERZIKEN KOUSENHUIS diverse schorskleuren van 16.25 nil 1 2.75 FOTO BEHANG FOTO deurposters J&ly 2)a£ik3lij Woensdag 8 december 1976 Lange Vorststraat 81. (Joes Langeviele 11-13. Middelburg Alle lange japonnen van Ossie Clark en Radley niet voor 239. en 189. maar voor de speciale prijs van 139, Showvloer aanwezig 4^lr WEEKREKLAME: r». 100% afwasbaar 1e kwaliteit vinyl lekker zoet. fantastisch lekker i 250 gr150 Ct. uw fruitspecialist fa. v.d. Hiele-Nijsen Lange Viele 41-43 - Kerkstr. 4-6 Middelburg - Vlissingen kurk 30 x 60 5,— nu 2.50 zwart 30 x 60 3,- nu 2- 30x 90 11.60 nu 7.50 30 x 90 8.45 nu 5,- ONZE SPECIALE AANBIEDING (uit voorraad) jute en linnen wandweefsel per25mtr 15% korting Vlasmarkt 32- Middelburg 3.84 x 2.72 99.50 1.94x2.74 72.50 zeer goede kwaliteit nu 19.50 geldig van 8/11 tot 11/12 volgens K.v.K. besluit IN 1979 KOMT NIEUWE "MINI" BE SPINDE sè HOBE Kromme Wcclc 15 Middelburg 01180 -26721 b.g.g. 14796 GEDROOGDE SfEMM stoot voor kwaliteit. Als overkous, om te dragen over spijkerbroek of maillot. Of korter. In fel kontrasterende of harmonische kleuren.Zeer modern. Uitstekende kwaliteit. Kenmerkend voor alle STEMM kousen en sokken. Het Britse automobielconcern Keyland Cars komt in 1979 met een nieuwe Mini op de markt, die een stuk grotier /al zijn dan hef huidige type' De eerste ontwik kelingsfase van de nieuweling, waarvoor KMI miljoen pond is uitgetrokken, is in middels van start gegaan. Eevland Cars heeft inmiddels een jubi leum met de huidige Mini gevierd. Het vier miljoenste exemplaar rolde dezer dagen van de montagebanden in het Britse Longbridge. De Mini is nu ze ventien jaar in produktie. De autopro ducent exporteerde in die jaren 1.8 mil joen VIini's naar meer dan 160 landen. Het staatsbedrijf onderhandelt op het ogenblik met de vakbonden over een voorstel de gehele Allcgro-produktic in Longbridge over te brengen naar de fa brieken in het Belgische Seneffe. waar op dit moment ook reeds Allegro's wor den gebouwd. De in Engeland beschik baar gekomen ruimte zou dan moeten worden bestemd voor de pro duktie van de nieuwe Mini. "BLIJ DAT IK RIJ" EEN SUCCES Driekwart van de Nederlandse automo bilisten kent het symbool van de actie "Blij dat ik rij" en twee derde weet. dat de actie wordt gevoerd. Dit blijkt uit een in oktober gehouden onderzoek door het Instituut voor Sociale Kommunikatie te Amsterdam, waarvan de uitkomsten thans ter beschikking zijn gekomen. De automobilist bli|kt een vrij goed idee te hebben van het doel van de actie: het scheppen van een beter klimaat voor het gebruik van de auto. Gevraagd naar de bedoeling z.cgt 23 rom dc gewone man in staat te stellen te kunnen (blijven) rijden: 22ri zegt: tegen regeringsmaat regelen die autogebruik willen inperken, I2rr meent dat het om een veilig ver- keersactie gaat. 11^ om het bevorderen van autorijden en autoverkoop en II7 zegt: tegen het openbaar vervoer. Van de ondervraagden heeft 540 zich een duidelijke mening gevormd over de actie. 45rr van alle ondervraagden is het er mee eens en 9'r is het oneens. De voorstanders wijzen op het gemak van de auto. hun afhaneklijkheid van de auto. nadelen van het openbaar vervoer, op de noodzaak actie te voeren tegen de fiscale druk op hel autorijden cn op de noodzaak actie te voeren tegen de be perkingen die de overheid de automo bilist oplegt en die als beperking in de individuele vrijheid wordt ervaren. De tegenstanders brengen de verkeerson veiligheid naar voren, de verkeerscon- gestics en de gezondheid (meer lopen en fietsen). De organisatoren van de actie. BOVAG en R.A.I.. concluderen uit de ontvangen reacties van het publiek, uit het aantal op auto's geplakte stickers (circa 400.000). uit de reacties in dc media en uit de thans beschikbare onderzoekre sultaten. dat de actie "Blij dat ik rij" succesvol mag worden genoemd.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1976 | | pagina 9