VERKEERSCIRCULATIEPLAN MIDDFTRTTRC f AANGEBODEN I V erkeerscirculatieplan Acties voor Leger des Heils gebouw gaan door UITGANGSPUNTEN INFORMATIE- EN OVERLEGBIJEENKOMST DAUWENDAELE II De uitwerking TIJDSCHEMA BEHANDELING VERKEERSCIR CULATIEPLAN NIEUWS UIT POELENDAEUE MENU TAFELTJE DEKJE V erkeerslich ten bij Schroebrug FIETSERS VOORRANG VERKEERS- M A ATR FGELEN__]_ iminmiiHMtmMmmnu "■7"Wgr»iin MARKT S'V CANKiiN Woensdag 21 januari 1976 w Hoe krijgen we in Middelburg een nog aantrekkelijker binnenstad? Welke is de beste mania- om het nog steeds toenemende (autojverkeer in en om die binnenstad af te wikkelen? Dit zijn twee, toch wel nauw met elkaar samenhangende, vragen waarop het gemeentebestuur een antwoord tracht te geven. In de afgelopen jaren z(jn diverse nota's vervaardigd en behandeld, die uiteindelijk hebben geleid tot het thans aan de gemeenteraad aangeboden verkeerscirculatieplan. De centrale doelstelling voor het binnenstadbeleld werd in het „Basisplan Binnenstad" als volgt omschreven: „Het behoud van de karakteristiek van de binnenstad door versterking en kwaliteitsverbetering van de winkel-, werk-, woon- en recreatieve funkties en de verwevenheid daarvan". Over het verkeer wordt in dat basisplan opgemerkt dat in verschillende gebieden voorrang aan het in die gebieden belangrijkste verkeer moet worden gegeven. Een in het raadsvoorstel over het verkeerscirculatieplan gemaakte opmerking wordt hier aangehaald:,Een druk gebruik van de binnenstad is de bestaans voorwaarde, maar tegeltyk ook de bedreiging van de binnenstad. Veel binnensteden verkeren in een voortdurend spanningsveld tussen bloedarmoede en verstikking". Ook Middelburg heeft met dat verschijnsel te maken en daarom z^jn maatregelen nodig. Voetgangersgebieden. Doorgaand op wat hierboven werd geschreven kan worden opgemerkt, dat zich in de hoofdwinkelstraten en met name in de Lange Delft, konfliksituatie kunnen voordoen. Autoverkeer wordt langdurig opgehoudden door op zebra overstekende voetgangers. Voetgangers kunnen moeilijk de straat oversteken omdat er vrijwel onophoudelijk auto's door de straat rijden. Bij een in oktober 1974 gehouden onderzoek is gebleken, dat de voetgangers de belangrijkste vorm van verkeer in een winkelstraat vormen. Bovendien bleek uit dat onderzoek, dat de meerderheid van de voetgangers (daarbij waren natuurlijk ook personen die met de auto naar de stad kwamen) autoverkeer in de winkelstraten hinderlijk vindt en voorstander is van een voetgangersge bied. Doorgaand verkeer. De bedoeling van het verkeersplan is een verkeersarme binnenstad (dat is een binnenstad met zo weinig mogelijk gemotoriseerd verkeer) te verkrijgen en de aanleg van voet gangersgebieden mogelijk te maken door: - het onderbreken van de doorgaande auto-routes docr het haot van de binnenstad. Dat kan worden bereikt door het doorknippen van enkele „sluiproutes" en wel zodanig dat er geen verbinding meer zal zijn tussen Langeviele en Lange Delft, tussen Lange Noordstraat en Lange Delft, tussen Lange Noordstraat en Gortstraat; - het afwikkelen van het autoverkeer langs de randen van de binnenstad (tangenten). Het doel van de tangenten is: ..het verkeer dat niet in de binnenstad moet zijn een zeer goede andere weg te geven; ..het verkeer dat wel in de binnenstad moet zijn zo te leiden dat dit verkeer (bestemmingsverkeer genoemd) een zo kort mogelijke afstand in de binnenstad rijdt. De „plaats" van de ver keerssoorten. Autoverkeer: De automobilist die in de binnenstad moet zijn is op weg naar een parkeerplaats. Het is dus van groot belang, dat de parkeerterreinen goed bereikbaar zijn. Bedienend verkeer: De in de binnenstad gevestigde bedrijven moeten goddgoed bevoorraad kunnen x&rden. Een sïsteeo van kedieningsstraten moet dit zo mogelijk waarborgen. In die gevallen waar dit niet mogelijk is zullen b.v. de voetgangersgebieden op bepaalde uren voor bedieningsverkeer toegankelijk moeten zijn. Dit is b.v. ook op de Burgpromenade het geval. Bromfietsen: Voor het bereiken van de bestemming zal de bromfiets voorrang moeten krijgen ten opzichte van de auto. Fietsen: De fietser moet in de gelegenheid zijn via de kortst mogelijke weg elke bestemming in de binnenstad te bereiken. Openbaar vervoer: Als de halte- plaatsen van het openbaar vervoer zijn bepaald, dient het openbaar vervoer deze via de kortste weg te kunnen bereiken. ,,Zo nodig zullen speciale maatregelen daarvoor in het leven geroepen moeten worden. Voetgangers: De voetganger dient voorrang te krijgen in die gebieden waar de voetganger de belangrijkste „weggebruiker" is. Voetgangersgebied. (Promenade) Een zeer belangrijk onderdeel van het plan Is de omvorming van de Lange Delft en de Langeviele tot voetgangersgebieden. Dit naar het voorbeeld van de Nieuwe Burg. In het plan wordt daarby meteen opgemerkt, dat de promenade niet beperkt hoeft te blijven tot deze twee straten. Zoals op de bijgevoegde tekening is aangegeven zullen ook wee wegen in het Geeregebied als voetgangersdomein in.voor de Gravenstraat gericht kunnen worden. Hetzelfde geldt en drie „straten" die rond het marktplein liggen. Ook een klein gedeelte van de Segeerstraat en de Koor kerkstraat z{jn als voet gangersgebied aangemerkt Het begrip promenade houdt in dat deze in beginsel alleen bestemd Is voor voetgangers Alle gemotoriseerd verkeer is er niet welkom (uitzondering op bepaalde uren voor bedienend verkeer). Wel kan worden overwogen om de promenades b.v. vóór 9 uur ,s morgens en na 18.00 uur ,s avonds open te steOen voor verkeer dat er dringend moet zijn en b.v. ook voor fietsers en bromfietsers. Omdat de Langeviele en de Lange Delft nu nog belangrijke aders zijn voor het verkeer van en naar de binnenstad en ook nog voor het doorgaande verkeer (denk aan de bieten wagens) moest met name voor dat doorgaande verkeer een andere route gemaakt worden. Tangenten. Die andere weg voor met name het doorgaande verkeer wordt al aangelegd. Het is de zogenaamde tangent die begint bij de Schroebrug en die wanneer de tweede fase in augustus 1976 gereed is o.a. via de Walensingel uitkomt bij de Seisbuitenbrug. Die weg is bestemd voor het gemotoriseerde verkeer. Voor de fietsers en bromfietsers is een speciaal pad gemaakt en in aanleg, dat loopt van het Groene Woud (bij het zwembad) tot aan de Baanstraat. Op de Seisdam en Achter de Houttuinen moeten de fietsers zich mengen met het daar verminderde gemotoriseerde verkeer. Noord-Zuid verbinding (brom- )fietsen. Omdat het autoverkeer in de binnenstad zal afnemen kan aan de (brom-jfiets meer mogelijkheden worden geboden (Middelburg Fietsstad!). Van belang daarbij is zo kort mogelijke routes, een vlak wegdek, veiligheid en beschutting. Zo is rekening houdend met deze overwegingen een speciale noord-zuid- verbinding voor de (brom-)fiets gecreëerd. Die route loopt van de Seisbuitenbrug, via de Seisstraat, Kromme Weèle, gedeelte Bedde- wijkstraat Schuiffelstraat, Potten- markt, Plein '40, Gortstraat, Vlissingsestraat. Dit betekent wel dat op deze route het gemotoriseerde verkeer moet worden beperkt. Openbaar vervoer. Volgens het plan zal het busstation van Plein '40 verplaatst worden naar de Los kade. Het openbaar vervoer zal nJ. ook gebruik gaan maken van de tangent. Om de passagiers toch zo dicht mogeiyk in het centrum te kunnen brengen zullen aan de Nieuwe Haven en In het Geeregebied bushaltes worden Ingericht. Deze zfjn met driehoekjes op de bijgevoegde kaart aangegeven. Deze halteplaatsen zullen door alle buslijnen aangedaan worden. Het is de Hedoelinq om na verbetering van de Beatrixbrug de busdienst naar Veere te laten lopen vanaf de Loskade over de kaaien via de Beatrixbrug en de Nederstraat. Aan de Rouaansekaai zal ook een bushalte worden aangebracht. De Rouaansekaai zal worden aangepast, zodat de rijweg verder van de huizen af zal komen te liggen. De Gortstraat en de Vlasmar kt zullen in deze plannen niet meer door bussen bereden worden. Verzamelstraten. Een verzamelstraat is een straat waardoor verkeer van en naar de tangent wordt geleid. De Rouaansekaai is daarvan een voorbeeld. En ook andere kaaien. Het verkeer uit de richting Veere zal daarvan gebruik maken. Hetzelfde geldt voor de route Klein Vlaanderen, Molenwater, Sportlaan, Nassaulaan. Klein Vlaanderen zal naar wordt verwacht drukker worden (duidelijkansluiting &p teat) waardoor de Herengracht ontlast zal worden. (Brom-)fletsen. Ook de (brom-)fietsen kunnen van de verzamelstraten gebruik maken. Maar er zijn voor deze verkeersgroepen aantrekkelijker routes denkbaar. B.v. over de Herengracht. Van groot belang is dat (brom-)fietsers in alle straten in de binnenstad in beide richtingen mogen rijden. In verband hiermede is in enkele gevallen in straten gekozen voor éénrichtingsverkeer voor autr'e. Parkeren voor auto's. Om te bereiken dat de binnenstad verkeersarm wordt dienen parkeer- mogelijkheden geboden te worden die direkt vanaf de tangent te bereiken zijn. Voorbeelden: Vlissin Bolwerk, Hof van Tange en het terrein.; g Kousteensedijk. Natuurlijk is het zeer belangrijk, dat ook de par keer terreinn Markt D mplein. Walplein en Zusterplein voor automobilisten goed te bereiken zijn. De Markt kan heen en terug bereikt worden langs de Volderijlaagte, Stadhuisstraat en Lange Noordstraat. Het Damplein is te bereiken via de Dam en de Rotterdamsekaai (aansluiting op de kaaien). De twee belangrijkste parkeerternenrei zijn onderling verbonden via de route Bachten Steene, (rijrichting wordt omgedraaid), Korte Burg, Balans, Sint Pieterstraat. Via deze verbinding kan ook het Walplein worden bereikt. De voorziene par keer mogelijkheid in de Geere is goed bereikbaar via de Geerebrug. Het Damplein is ook nog te bereiken via de Nieuwstraat. Om een belangrijk woon-, werk-, en winkelgebied te kunnen bereiken is de route Gravenstraat-Zusterstraat- (Zusterplein)-Plein 1940-Vlasmarkt- Kromme Weele voor auto's ingesteld. alle verkeer sn twee richtingen autoverkeer tn eer. richting - fietsverkeer in beide richt.ogen fietsverkeer in twee richtingen fietsverkeer-autoverkeer in beide richtingen toegestaan fietsverkeer in beide richtingen- autoverkeer in de aangegeven richting" toegestaan voetgangersgebied P* parkeerterrein bushalte KtNcesw 19 januari '76 plannen aangeboden aan gemeenteraad en vele direkt of indirekt betrokkenen. 20 januari '76 openstelling infor matiestand in stadhuis (ingang Lange Noordstraat), dagelijks te bezoeken van 8.00-17.00 uur en op dinsdagavonden 27 jan. en 3 febr. van 19.00-21.00 uur. Tijdens die avonden deskundige(n) aanig. 5 februari '76 sluitingstermijn voor indiening reakties op de plannen. 9 februari '76 informatie en overlegbijeenkomst in Schouwburg (aanvang 20.00 uur), ledereen is welkom. 11 februari '76 openbare ver gadering verkeerscommissie in stadhuis (aanvang 15.00 uur). 23 februari '76 openbare ge meenteraadsvergadering in stadhuis (aanvang 14.00 uur). De leden van de gemeenteraad kregen maandag j.l. tijdens de maandelijkse raadsvergadering het raadsvoorstel en de daarbij behorende bijlagen over het verkeerscirculatieplan aangeboden. Tegelijk zijn deze stukken gezonden naar vele belanghebbenden. Van het raadsvoorstel en de zeer uitgebreide bijlagen is een samenvatting gemaakt, die in deze uitgave van ,,Het Oog" is afgedrukt. Daarbij treft u ook een tekening aan waarop de bedoelingen zijn weergegeven. Die samenvatting en dezelfde tekening zijn gratis af te halen bij de bodekamer van het stadhuis. Informatiestand. In de voormalige ruimte van de afdeling bevolking is een informatiestand ingericht, die helemaal gewijd is aan de plannen voor het maken van voet gangersgebieden en de daarmee samenhangende uitgebreide verkeers maatregelen. Daar zijn grote tekeningen in kleur te bezichtigen terwijl ook de aan de raad aangeboden stukken er ter lezing liggen. De informatiestand is dagelijks geopend van 8.00 tot 17.00 uur. Ook op dinsdagavonden 27 jan. en 3 feb. van 19.00-21.00 uur is de stand open. Op die avonden zijn er deskundiqen aanwezig ao u desgewenst nadeo te informeren. Reakties. 5urqeoeester en wethouders ontvangen graag reakties op de plannen, Die reakties kan men schrijven op een speciaal reaktieformulier dat beschikbaar is. Tot 5 februari a.s. kan men de reakties indienen bij de afdeling Algemene Zaken van het stadhuis. Informatie- en overlegbijeenkomst. Op maandag 9 februari a.s. om 20.00 uur wordt in de Schouwburg een informatie- en overlegbijeenkomst gehouden. Vervolgens vergadert op 11 februari a.s. de verkeerscommissie over de plannen, waarna de gemeente raad op maandag 23 februari a.s. de voorstellen gaat besprken. Hetzelfde geldt voor de route Noordstraat, Lange Noordstraat, die gebleven is. Aansluitend daarop kan men door de Bachten Steene (richting omgedraaid), Korte Burg, Balans en Wagenaar straat het Hofplein bereiken, waardoor de lus voor dat gebied gesloten is. VERKEERSVEILIGHEID. Door de uitvoering van de aangeboden plannen- zal naar wordt verwacht de verkeersveiligheid sterk bevorderd worden. UITVOERINGSPLAN. Volgens het eveneens aangeboden uitvoeringsplan zal de Lange Delft op 1 september 1976 aangepast moeten gaan worden. De omvorming van de Langeviele tot promenade staat voor 1977 op het programma. De tangent tweede gedeelte en de Geerebrug komen resp. in juli 1976 en in september 1976 gereed. Getracht is een zo volledig mogelijk uittreksel te vervaardigen van de aan de gemeenteraad voorgelegde plannen. Van dit geschrift kan men desgewenst meerdere exemplaren verkrijgen bij de bodekamer van het stadhuis. Wanneer men zich nog vollediger wenst te informeren dan kan men de informatiestand in het stadhuis bezoeken waar alle stukken aanwezig zijn. Bovendien zijn daar diverse kaarten aanwezig waarop de plannen duidelijk in beeld zijn gebracht. De informatiestand is dagelijks geopend vanaf 20 januari 1976 tot en met 23 februari a.s. van 8.00 - 17.00 uur. Ook op de dinsdagavonden 27 jan. en 3 febr. van 19.00-21.00 uur. Op die avonden zijn er deskundigen aanwezig die vragen kunnen beantwoorden. Vanaf 19 januari j.l. is het overdekte zwembad van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 8.30 uur in de morgen gesloten voor vrij zwemmen in verband met zwemaktiviteiten van O.C.M.A.-soldaten. D-Diploma. Er is een beperkte mogelijkheid voor deelname aan de opleiding voor het D- zwemdiploma. Alleen degenen die het C-diploma al hebben kunnen zich daarvoor opgeven aan de kassa van het zwembad. Redactie Bureau Voorlichting gemeente Middelbtirg Stadhuis Middelburg.Telefoon 26251, toestel Het burgercomité dat in 1975 al vele activiteiten ontplooide om het restauratiefonds voor de vernieuwing en restauratie van het Leger des Heilsgebouw aan de Nieuwe Haven zo foed mogelijk te vullen gaat ook in 976 onverdroten door met het organiseren van acties. Men heeft namelijk nog een bedrag van 84.000,- nodig om het streefbedrag van in totaal 200.000,- te bereiken. Bazar. Omdat de vorige in 1975 gehouden bazar met rommelmarkt een zeer groot succes is geweest wordt nogmaals voor jong en oud een bazar georganiseerd. Daaraan zijn dan ook weer verbonden een rommelmarkt en een kledingbeurs. Het geheel zal zich afspelen op 11 tot en met 13 maart in het Leger des Heilsgebouw aan de Hoogstraat. Openingsuren van 10.00 tot 21.00 uur ,s avonds, op 13 maart tot 17.00 uur ,s middags. Medewerking. Het burger comité vraagt medewerking van de bewoners en de middenstand om weer vele goede artikelen ten verkoop te kannen aanbieden. Er wordt daarom gevraagd nog eens een blik te werpen op zolder, in de achtertuin en In de linnenkast om te zien of men misschien nog iets voor de rommelmarkt of de beurs heeft. Even belangrijk is natuurlijk dat op de genoemde data weer velen zich naar bet Leger des Heilsgebouw begeven om daar te kopen wat zoal voorradig Is. Op de rommelmarkt ls ook een koffiehoek waar men de Inwendige mens kan versterken. De heer G. W. Oldeman, voorzitter en mevrouw E. F. Koole-van de Sande, secretaresse van het burgercomité rekenen op u allen. Het telefoonnummer van mevrouw Koole is 29476 ln Middelburg. Het menu voor de week van 26 januari -31 januari 1976 luidt als volgt: maandag: rundvlees, spercibonen en puree dinsdag: carbonade, spinazie en aardappelen woensdag: gehakt, andijvie en aardappelen donderdag: lever, appeltje en puree vrijdag: kip, appelmoes en aardappelen zaterdag: stamppot boerenkool. De maaltijden worden op maandag en donderdag bezorgd. Op (He dagen kan men bestellen tussen 9.00 en 9.30 nar op telefoonnummer 27537. De dienstverlening van het U.V.V. ls uitsluitend bestemd voor bejaarden en zieken, die niet zelf voor warm eten kunnen zorgen. Naar aanleiding van een vraag van de wijkvereniging Dauwendaele is onlangs onderzocht of het mogelijk is voor de fietsers die uit Zuid en Dauwendaele komen een qroene golf Gn de verkeerscirculatie) aan te brengen bij de na de brug volqende orersteekplaatsen. ft auto's kunnen komend van de Schroebrug in de richting van het centrum vrijwel ongehinderd doorrijden. Alleen bij het afslaan naar de Blauwedijk moet men wel even wachten. Door de dienst Gemeentebedrijven is naar aanleiding van de vraag een proefinstelling gemaakt met de verkeerslichten. Hierbij is gebleken, dat wanneer het autoverkeer niet wordt toegestaan om komend van de Schroebrug vrijwel onmiddellijk de Blauwedijk op te rijden er een grote opstopping ontstaat, mede omdat de opstelruimte voor het naar rechts afbuigende verkeer érg klein is. De fietsers moeten in dit geval de auto laten voorgaan. Als „tegenprestatie" hebben burgemeester en wethouders besloten om waar dat mogelijk is de fietsers zoveel mogelijk toe te staan straten in beide richtingen te bereiden. 23e daarvoor o.a. het eveneens in deze rubriek aan de orde verkeerscirculatieplan. Op steeds meer plaatsen in de stad treft men de op de straat geschilderde fiets met daarbij een streep. Hiermee wordt aangegeven, dat men te doen heeft met een zogenaamd kunstmatig fietspad. Een deel van de rijweg, dat speciaal bestemd is voor de fietsers. Vlas mar kt. Ook in de Vlasmar kt en in de Kromme Weele liggen kunstmatige fietspaden en wel aan de zechterkant, qezien vanuit de richting Markt. Aan die zijde mag niet geparkeerd worden. Jammer genoeg gebeurt dit toch nog al eens. Medewerking wordt gevraagd van de automobilisten om de fietser zoveel mogelijk ter wille te zijn en met name ook op de kunstmatige fietspaden. Middelburg is immers fietsstad? □13 Van Cittersstraat., De her bestrating van de Van Cittersstraat, gelegen in Sint Laurens is gereed gekomen. Mede in verband hiermede hebben burgemeester en wethouders enkele verkeersmaat regelen getroffen. Deze houden het volqende in: - Het parkeerverbod voor de oostelijke zijde van het gedeelte van de Van Cittersstraat, gelegen tussen de Noordweg en de Boudaenlaan wordt opgeheven. - De sluiting van het geddelte van de Van Cittersrtraat gelegen tussen de Noordweg en de Boudaenlaan voor alle verkeer, behalve voetgangers wordt opgeheven. - Een parkeerverbod wordt ingevoerd voor de oostelijke zijde van het gedeelte van de Van Cittersstraat gelegen tussen de Burgemeester Baaslaan en de Boudaenlaan. - Het gedeelte van de straat dat ligt tussen de Burg. Baaslaan en de Boudaenlaan wordt voor alle verkeer behalve voetgangers gesloten in de richting van Boudaenlaan. Het gedeelte van de Van Cittersstraat, dat ligt tussen de Noordweg en de Burg. Baaslaan worden voor alle verkeer, behalve voetgangers fietsers en bromfietsers gesloten in de richting van de Boudaenlaan. -Een parkeerverbod wordt ingevoerd voor de westelijke zijde van het fïdeelte van de Van Cittersstraat, dat gt tussen de Noordweg en het perceel Van Cittersstraat 9. Dit besluit ls op 13 januari JJ. ter openbare kennis gebracht. Binnen 30 dagen na deze datum kan iedere belanghebbende beroep instellen by de Kroon. Het beroepschrift moet worden ingediend by de Commissaris van de Koningin in Zeeland te Middelburg. Voor de informatie en overlegbijeenkonst die op dinsdag 13 januari j.l. in het ontmoetingscentrum Dauwendaele werd gehouden bestond zeer goede belangstelling. Meer dan 100 belangstellenden hadden plaats genomen om nog nader geinformeerd te worden over de plannen voor het gebied Dauwendaele II (het gebied achter het station en ten noorden van de Vrijlandstraat). De grote betrok kenheid van bewoners en omwonenden bleek ook uit het indienen van tientallen schriftelijke vragen, opmerkingen en suggesties. De heren Baars, wethouder en Kelderman, stedebouwkundige, gaven toelichtingen op het plan. Daarbij kwam duidelijk tot uitdrukking dat het ging om een voorstel, waarin zeker nog maar weinig lijnen definitief genoemd konden worden. Na de inleidingen en de pauze volgde een twee uur durend overleg tussen de aanwezigen en de heren Baars, Kelderman en Van Unen, direkteur gemeentewerken. De reacties varieerden van zeer positief tot een gereserveerde houding ten opzichte van de invulling van het woongebied. Een invulling die gaat in de richting van een vrij geconcentreerde bebouwing met zoveel mogelijk individuele huizen grenzend aan straten die niet breder zijn dan ongeveer 10 meter. Duidelijk waren de pleidooien die er op gericht waren om het groen zoveel mogelijk te sparen. Daarbij was overigens bij de opstelling van het voorgelegde plan uitgegaan. De opzet voor de ver keer sontsl uiting van het gebied (ruim baan voor fietsers en voetgangers en temming van auto) kreeg in het algemeen waardering. Natuurlijk waren er ook personen die naar voren brachten dat zij door de beoogde minder gunstige routes voor de auto grotere afstanden moesten afleggen. Zo zal bijvoorbeeld de nu nog bestaande aansluiting van de Schroeweg aan de Segeersweg komen te vervallen, omdat de situatie uit verkeerstechnisch oogpunt te gevaarlijk wordt. Dat enkele monumentale gebouwen worden behouden, werd met instemming begroet. De invulling van de terreintjes achter en tussen de woningen zal dienen te geschieden door werkgroepen. Er zal getracht worden om die werkgroepen, waarin men zoveel mogelijk belangstellenden zitting wil laten nemen, binnenkort te formeren. Verdere procedure. Alle vragen, wensen en suggesties en de reacties daarop zullen worden vastgesteld In een verslag. Dit verslag zal worden toegezonden aan al diegenen die ook de informatiemap in de bus kregen. Bovendien kunnen andere belangstellenden dit verslag aanvragen by de afdeling Algemene Zaken van het stadhuis. De opstellers van het eerste plan zullen aan de hand van de naar voren gebrachte wensen en suggesties bezien welke wijzigingen aangebracht zullen moeten gaan worden. Ook de invulling van de blnnenterrelntjes en de twee gesitueerde pleinen zullen natuurlijk een belangryke rol spelen bij de verdere ontwikkeling van het plan. Vervolgens zal de commissie uit de gemeenteraad voor Openbare Werken zich over het pian gaan buigen. Op de hoogte houden. In deze voorlichtingsrubriek zult u op., de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen van het plan.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1976 | | pagina 11