www.middelharnis.nl KLANTGERICHT AVONDOPENSTELLING OPEN DAG GEMEENTEHUIS IN VOORJAAR 2008 GEMEENTEGIDS BEKENDMAKINGEN E-FORMULIEREN EN INTERNETKASSA DE HAVENS DE BUITENDIENST DE GEMEENTE MIDDELHARNIS ALS WERKGEVER Naast een fysieke verbetering is en wordt ooi< het digitale loket verder ontwikkeld en geoptimaliseerd. De vernieuwde, overzichtelijke website is daar een voorbeeld van. Op de website is een ruim actueel aanbod aan informatie te vinden over de ge meente Middelharnis. De inhoud betreft onder andere informatie over de omgeving in de gemeente, nieuwsberich ten, de vele mogelijkheden van het e-loket, de gegevens van bestuur en organisatie, een plattegrond en diverse links. Via de website kunnen belang stellenden zich ook abonneren op bijvoorbeeld de vergader stukken van de raadsverga deringen. De stukken worden automatisch per email toege zonden. Website Gemeente Middelharnis Twee jaar terug is de gemeente Middelharnis gestart met een organisatieverbeterings- 'traject, met als speerpunten liet verbeteren van de dienstverlening. Het motto "behandel de klant zoals u zelf behandeld wik worden" was en is nog steeds het uitgangspunt. De .resultaten van dit traject beginnen in meerdere facetten zichtbaar te worden. len intensieve verbouwing van het gemeentehuis heeft er onder meer toe geleid dat de gemeente haar inwoners via de klantenbalie fysiek beter kan bedienen. Vanuit een klantgerichte visie willen we laagdrempelig en toegankelijk zijn voor alle klanten. De entree van het gemeen tehuis is hiertoe aanzienlijk veranderd. Via de glazen draaideur komt u bij de moderne klantenbalie in de centrale hal terecht. Hier ziet u een computerscherm staan waarop u kunt aangeven waarvoor u komt. Zo wordt onder andere een onderscheid gemaakt in bijvoorbeeld burgerzaken (het ophalen van uw nieuwe paspoort) en bouw- en woningtoe zicht (het aanvragen van een bouwvergunning). Naar aanleiding van uw vraag of behoefte krijgt u een nummer toegewezen. Via een groot beeld scherm dat in de hal hangt, ziet u vervolgens bij welk loket of welke spreekkamer u terecht kunt. De openingstijden zijn in het kader van de verbetering van de dienstverlening verruimd. Donderdagavond is het gemeentehuis van 18.00 tot 20.00 uur voor het publiek geopend. Uit het aantal bezoeken tijdens de avondopen stelling blijkt dit te voorzien in een behoefte. In het voorjaar van 2008 organiseert de gemeente een open dag voor alle inwoners. Het vernieuwde gemeentehuis wordt op een nog nader bekend te maken zaterdag opengesteld voor belangstellenden. Als u altijd al een kijkje hebt willen nemen achter de schermen dan is dit uw kans! Naast een rondleiding c.q. wandeling door het gemeentehuis, wordt door diverse instanties informatie aangeboden op 'het infor matieplein'. De open dag zal tijdig worden aangekondigd. De gemeentegids is een vertrouwd papieren item dat nog steeds een eigen plaats inneemt, ondanks de beschikbare digitale informatie. Naast algemene informatie over de gemeente, staat in de gids ook informatie over: de taken, de diensten en de producten die onder verantwoording van de gemeente vallen, plattegronden, gegevens van raads- en collegeleden, en namen en adressen van verenigingen en instanties. De meest actuele digitale versie van de gemeentegids is te raadplegen via de website. Al jarenlang worden de wekelijkse bekendmakingen zowel in de krant als op de gemeentelijke website geplaatst. Deze bekendmakingen staan ook vermeld op www.overheid.nl. Het grote voordeel hiervan is dat u niet meer op meerdere plaatsen naar publicaties van de verschillende overheidsinstellingen hoeft te zoeken. Het is mogelijk om een abonnement te nemen op alle bekendmakingen die op een bepaald gebied betrekking hebben. De bekendmakingen worden automatisch per email toegezonden. Onder het E-loket zijn ongeveer dertig (elektronische) formulieren opgenomen, waaronder formulieren voor het online aanvragen van uittreksels uit de Gemeentelijke basisadministratie en de burgerlijke stand. Deze aanvragen zijn gekoppeld aan de internetkassa (VISA, Mastercard en iDeal) omdat de uittreksels gelijktijdig met het aanvragen betaald moeten worden. Voor beide aanvraagformulieren is wel DigiD-identificatie noodzakelijk. Dat is ook nodig bij gebruikmaking van de e-formulieren: aangifte van vestiging in- of verhuizing binnen de gemeente aangifte van vertrek naar het buitenland aanvraag kopie WOZ-beschikking kopie aanslag OZB aanvraag taxatieverslag WOZ aanvraag of intrekking automatische incasso Op de formulierenpagina zijn ook andere formulieren te vinden, zoals een terugbelformulier (voor mensen die op een bepaald tijdstip teruggebeld willen worden), een formulier voor het melden van gebreken aan straatwerk of overlast, en aanvraagformulieren voor een inrit of een rioolaansluiting. In de gemeente Middelharnis zijn twee havens, een in Middel harnis en een in Stad aan 't Haringvliet. Het beheer en onderhoud van beide havens berust bij de gemeente. Echter bij de haven van Stad aan 't Haringvliet berust dit voor wat betreft de steigers en ligboxen bij de watersportvereniging. Het toewijzen van ligplaatsen en het innen van havengelden wordt uitgevoerd door de havenmeesters. Jachthaven Atlantica Stad De medewerkers die het beheer en onderhoud binnen de gemeente verzorgen, worden in de volksmond "de buitendienst" genoemd Bij de buitendienst zijn zo'n 30 medewerkers werkzaam. De werkzaamheden zijn heel divers en bestaan uit snoeiwerk, beheer van de begraafplaatsen, stratenmaken, reconstructies van wegen, verzorgen van plantsoenen, beheren van beplanting, gladheidbestrijding en verder alle voorkomende efficiënte onderhoudswerkzaamheden. Voor 2008 is een groenplanning gemaakt, met als uitgangspunt het verbeteren van het onderhoudsniveau. Met het vervangen van versleten bomen, waarmee in 2007 een aanvang is gemaakt, zal in diverse kernen worden gecontinueerd; de zogenaamde laanbeplanting, in aansluiting daarop zullen de oude plantsoenen, die na de rampjaren in de oude kernen zijn aangelegd, gelijktijdig worden vernieuwd. Wat maakt werken bij de gemeente IVliddelharnis zo aantrekkelijk? Bij de gemeente Middelharnis werken we in een prachtige en inspirerende omgeving aan het bereiken van ons toekomstbeeld. Goed teamwork is essentieel om al die plannen waar te maken en om de klantgerichtheid naar onze inwoners te optimaliseren. Daarbij kunnen we extra ondersteuning gebruiken. Het liefst van stevige professionals die graag hun schouders eronder zetten en daarbij altijd het belang van de gemeente en haar 17.700 inwoners voor ogen houden. We willen veel en leggen de lat hoog. Dat is ook nodig want onze gemeen schap staat niet stil en wij spelen hier graag op in. Ons huidige speerpunt is de verbetering van de dienstverlening. Onze organisatie kenmerkt zich door korte lijnen en een informele (schrijfstijl waar mogelijk. Verantwoordelijkheden en bevoegdheden liggen laag in de organisatie. De medewerkers krijgen de ruimte om hun kwaliteiten in te zetten. Onze gemeente heeft veel taken en dus ook veel verschillende functies, zowel uitvoerend, beleidsmatig als leidinggevend. De arbeidsvoorwaarden De gemeente Middelharnis heeft aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Het maandsalaris wordt vastgesteld aan de hand van de gemeentelijke salarisschalen. In welke schaal een medewerker wordt ingedeeld, is op de eerste plaats afhankelijk van de waardering van de functie. Alle functies bij de gemeente worden gewaardeerd door middel van een functiewaarderingssysteem. Vervolgens zijn opleiding en ervaring van invloed en de manier waarop een medewerker functioneert. Naast salaris en eventuele toelagen ontvangt een medewerker ieder jaar vakantiegeld. Dit bedraagt acht procent van het bruto jaarsalaris (inclusief de eventuele vaste toelagen). In december wordt een eindejaarsuitkering toegekend. Dit is 3 van het bruto jaarsalaris (exclusief vakantiegeld). Daarnaast krijgen medewerkers van de gemeente aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals: een pensioen bij ABP, scholingsfaciliteiten en een aantrekkelijke regeling woon/werkver keer in de vorm van het 'fietsenplan' of een reiskostenvergoeding. Meer informatie over de arbeidsvoorwaarden is te vinden op www.car-uwo.nl. Een overzicht van de actuele vacatures staat op: vnfinv.middelharnis.nl MiddetharnisJ II] da gamMnta Hlddalhamla, warh Ja maa aan da toakomit. n etmttntt Middfinimli beftMt uit ót dofpikifinn MiMdlümis, SommelMiJli, StiiS mi 1 Hirino. vllM «n NMuwi-Tong*. K) dtu «tfflMnti wtrtur x In mh pntfitige «n lup^rvtFiM tmoning un net bcmun vin ont (Mkurntbatkl GoM uammfli ii «Hntlnl om dit pUnntn hmf m miken wi om (M kUnqvidithM ntir mzi Irmoncn li opumtliicrcn. DiirtHJ Ininncn vn nitn ondtnttu- ning gtbniikin, HM litM vm prefcniamlt 0>* gntg hun Knoudcn frsndcr inten en diirtIJ èlujd 0S«" ho«Wn Wi] ii)n voor M »M*lng t* «11111^7 700 mi madawarkaral dlanrtffulmm.i Hoofdbnunddden vm dctt hnoi* iiJn h« ïirflditm ïin uHvo«r«iyli «nrfcaimfiwJn lotlt h« or>dtftioud«i Itn offKüirinBtfi in l« pliitMn c.q. ondïrtwuden vin «nil- tn wtgmcuültlr hit vtrncMcfi vin r«nlglngi- tn opnjlmlngiwcflauninidifl; M vtrrieMtfi vin ovcrtgi wtfViumncdin pincnd Mnn tn ftn orginiiiai ma Mr sMdt wcnubtrj -wiinlin, iHit niilMc MrkUJdtfi, Itlnaerecrving, ftudiifvaitteltin m tin MntmkkBlIJIii fïoillng woon-wP-------'---------------------■- Mtar Inrormitli ten tinMn vin Mit tunOU M tt vindtn in d« hlmndtr spotnomtn lUnaiMtidini- ving. Kibji nt hit kitn vin dnt InformitM not vngtn ovfT dl hinctH, dtn Kun )a contKt Dpm- y'y H. vin KMfdin, ifdeflngihoofd BulWMMHWf. H«t vngm aw dl KMIiatitieprDcMu- 475SSS. nW »fi p«AU

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 2007 | | pagina 14