KIEVIT Verkiezingen ervaren constructie- bankwerker Mlddelharnis Inkomsten- belasting aangifte JT PASFOTO'S ARENSMAN Uitvaartverzorging (0187) 60 11 66 PRAKTIJKOPLEIDER MA/ EIIAtlDei-ltlEUWS Gemeente moet ingaan op bezwaren vleesverwerker Oude-Tonge Biddig föpiii^ipis^^e arbeid: Bedrijfsloods Groentezaden en Bloemzaden GEZOCHT: POOTGOED uitvaartverzorging Telefoon (0187) 491396 WWW, kievit-uitvaart, nl Ingezonden: Juridisch administratief medewerker (0,8 fte) saam VOOR 18 UUR PER WEEK 120 m^ TE HUUR Tel. 60 37 40 Els van der Graaf Groot assortiment Okker's Zaden 3257 LB Ooitgensplaat Tel. 818?.63S165 U werkt in een enthousiast team in een modern machinepark. Wij zoel<en iemand voor liet zelfstandig vervaardigen van RVS werkstukken. Deze werkstukken kunnen bestaan uit plaatwerk, licht constructie werk, etc. U heeft een LTS VBO diploma metaal, relevante werkervaring en u kunt zelfstandig werken. Het betreft een vacature voor 38 uur per week. Ervaring met lasersnijden en kanten is een pré. Salariëring en secundaire arbeidsvoorwaarden vinden plaats volgens de CAO kleinmetaal, Er is een mogelijkheid voor een vaste aanstelling. Indien u geïnteresseerd bent in bovengenoemde functie kunt u uw sollicitatiebrief met CV richten aan: IHG Roestvrijstaal B. V. Dorpsweg 10 3257 LB Ooitgensplaat t.a.v. dhr A.W. Barth KiMr terwijl u wachP M.W. Emaus igoed en een PAGINA 4 VRIJDAG 24 FEBRUARI 2006 Voor uitvaartverzorging op geheel goeree-overflakkee Administratie-adres: Stoofweg 24 3253 MA OuDDORP Dag en nacht bereikbaar ï*5 Kijk ook op internet: Meidoorn 4 3248 XE Melissant Tel. (0187)60 11 66 Burg. Letteweg 36 3233 AG Oostvoorne Tel. (0181)48 80 88 Rouwcentrum: Nieuweweg 2, Melissant DEN HAAG - De gemeente Oostflakkee heeft ten onrechte de bezwaren van vleesverwerker A. Faasse tegen het uitwerkingsplan 'Handels kade' ter zijde geschoven, blijkt uit een uit spraak van de Raad van State. De gemeente wilde inhoudelijk niet ingaan op de bezwaren van Faasse omdat hij geen belanghebbende zou zijn. Volgens Oostflakke woont Faasse te ver(750 meter) van het plangebied. De Raad van State denkt er anders over. Volgens het rechtscollege is Faasse wel degelijk belanghebbende omdat het verkeer van en naar de nieuwbouwwijk langs zijn bedrijf aan de Oudeland- sedijk loopt. Het plan omvat onder meer de bouw van 39 woningen voor permanente bewoning. Verder zijn er horeca en winkels gepland met een totaalvloeropper vlak van 1.000 m2. Ook regelt het plan de bouw van 48 recreatie-appartementen. Door de extra woningen, horeca en winkels zal de verkeersintensiteit met onge veer 1.600 auto's en vrachtwagens toenemen. Het plan gebied zal via de Kaai, de Oostdijk en vervolgens de Oudelandsedijk worden ontsloten op de N498. Faasse vreest een toename van het aantal verkeersongelukken als de gemeente Oostflakkee weigert goede verkeers maatregelen te nemen ter hoogte van zijn bedrijf aan de Oudelandsedijk. Volgens Faasse is de Oostdijk-Oude- landsedijk te smal voor het extra verkeer. In ieder geval zal de gemeente haar huiswerk over moeten doen en dit keer inhoudelijk ingaan op de bezwaren van Faasse. Wordt vervolgd. Als kandidaat raadslid van de Christen Unie Dirksland volg ik de gemeente politiek met meer dan gemiddelde belangstelling. Een aantal feiten die mij opvallen wil ik graag met u delen. Het is mijn voornemen om te begin nen zonder vooroordelen. Hoe vaak krijgen mensen - ook raadsleden - een etiket opgeplakt? Die is zus en zo, mijn ervaring in het bedrijfsleven is dat het vaak anders is dan wat 'men' opgeplakt heeft gekregen. Het is goed om iedereen met open vizier tegemoet te treden. Wat mij opvalt, is dat als de verkiezingen naderen ieder met zijn goede plannen (programma) komt en dat onder de aandacht brengt. Mooi en ook goed! Heel positief is in mijn ogen dat er veel raakpunten zijn in de plannen. Het moet niet gaan over hoe goed de raadsleden en de verschillende partijen wel zijn, maar het moet gaan om het belang van de burgers. Raadsleden zijn in de Ie plaats volksvertegenwoordigers! Omdat er veel raakpunten in de programma's zijn in de gemeente Dirksland geeft dat vertrouwen voor de toekomst. Als Christen Unie heb ben we als thema "Met elkaar'. Dat heeft alles te maken om er te zijn voor onze naaste maar zeker ook richting onze collega raadsleden. We moeten goed besturen met alle raadsleden, die verantwoording hebben we t.o.v. de inwoners van de gemeente Dirksland. Wat mij ook opvalt is dat inwoners vaak ook teveel van de gemeente verwachten en zelf geen initiatief of verantwoording nemen. Neem nou het niet op te lossen probleem van de hondenstront. Het is toch ongeloof lijk dat een hondenbezitter zijn hond laat poepen op een speelveld of op de stoep bij de buren! Als gemeente kun je alleen zorgen voor hondenuitlaatplaatsen Wat ook door verschillende partijen bepleit wordt is een loket per dorpskern zodat een ieder op een laagdrempelige manier zijn klachten en suggesties kwijt kan! Een prima idee. De leefbaarheid moet de grootste aandacht hebben van iedereen. Als er in de toekomst een beroep op u wordt gedaan om als vrijwilliger wat te betekenen voor een ander kunt u daar een positieve rol in spelen. Samenle ving samen leven. We zoeken naar goede oplossingen om dat stnjctuur te geven. Raads- en commissievergaderingen moeten zakelijk blijven. Niet onnodig lang omdat iedereen zich wil pro fileren. Dat kost tijd en energie die we anders kunnen besteden. Ik moet u zeggen dat ik er wel zin in heb om te starten. De politiek heeft een stoffig imago. We moeten dat weg werken door met enthousiasme aan de slag te gaan. Als Christen Unie weten we ons afhankelijk van'de grote bestuurder: onze God, Die alles in de hand heeft en regeert over de hele aarde. Aan Zijn wetten zullen we als Christenunie gehoor geven en als die in het geding zijn geen duimbreed wijken! Tot slot de oproep aan een ieder om zijn of haar te stem te laten horen. Neem je verantwoordelijkheid en stem! Rinus Struik, kandidaat raadslid ChristenUnie Dirksland, Fabiusstraat 31, 3248 AH Melissant, tel.: 0187-601508 of 06-53264313. Middelharnis: een dynamische gemeente in een rustieke omgeving Haventjes, geveltjes, weilanden, akkers, dijken en vergezichten over de Grevelingen en het Haringvliet. Het tableau van de Zuid-Hollandse gemeente Middelharnis op Goeree-Overflakkee verveelt nooit. Een mooie gemeente met ca. 17,600 inwoners in een oer-hollands decor waar de mens nog de maat is, ook in de vele plannen en projecten die op stapel staan. Hier voelen inwoners zich nog betrokken bij hun gemeenschap en kijken ze kritisch mee over de schouders van bestuurders en ambtenaren. Wij zijn ten behoeve van het werkveld Bouw- en Woningtoezicht op zoek naar een voor het verrichten van juridische (administratieve) activiteiten en het verstrekken van informatie aan belang hebbenden met betrekking tot juridische (administratieve) zaken. De hoofdbestanddelen van deze functie zijn: het verwerken en behandelen van aanvragen: het ondersteunen op juridisch gebied en het beschikbaar stellen van informatie. Een gedetailleerde functiebeschijving vindt u op onze website (www.middelharnis.nl) bij Vacatures'. Dit heb je te bieden: Je hebt een dienstvedenende en initiatiefrijke instelling en daarnaast ben je in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Voor de functie juridisch administratief medewerker beschik je over een aantoon baar MBO werk- en denkniveau, aangevuld met kennis van juridische procedures. Dit krijg je van ons: Een afwisselende baan in een goede werksfeer Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden zoals een salaris con form schaal VII (max. €2.538,00 bruto per maand bij een volledig dienstverband), kinderopvang, scholings faciliteiten en een aantrekkelijke regeling woon-werkverkeer in de vorm van het 'fietsenplan' of een reis kostenvergoeding. Meer weten? Voor nadere informatie ten aanzien van deze functie kun je terecht bij de heer T. van Rossum, coördinator Bouw- en Woningtoezicht of de heer H. Palte, afdelingshoofd Gebiedszaken. Voor vragen over de sollicita tieprocedure kun je terecht bij mevrouw A. Okkerse, beleidsmedewerker P&O. Betrokkenen zijn telefonisch bereikbaar onder nummer 0187 - 47 55 55. Solliciteren? Richt je sollicitatie vóór 10 maart 2006 aan het college van burgemeester en wethouders van Middelharnis, p/a Postbus 1, 3240 AA Middelharnis. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. Hisfvprll^ Gemeente van Ouddorp. U wordt uitgenodigd voortlièt bijwonen van een tweetal bijzondere kerkdiensten. Woensdag llïrtaart 2006: Aanvang diensten: 14.3Q uur: |^]D>i^vl|udding, Waarder 19.30 uur:J|é M.M. vaii Campen, Rotterdam Locatie: Multifunctioneel gebouw Dorpstienden. De ker^ïimad van de hervormde gemeente van Ouddorp Z O RG s> ZORGsaam biedt op Goeree- Overflakkee een aaneenge sloten keten van zorgvormen aan. Van zorginstellingen (ziekenhuis, verpleeghuis en verzorgingshuizen) tot thuiszorg. ZORGsaam streeft ernaar om via regionale zorgloketten op een directe en persoonlijke manier contact te onder houden met de cliënten. Met 1500 medewerkers wordt zorg op maat geboden. De patiënt en cliënt/bewoner staan centraal. In ZORGsaam werken samen Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis, het verpleeg huis De Samaritaan en de verzorgingshuizen De Vliedberg, Geldershof, De Goede Ree en Ebbe en Vloed. VERPLEEGHUIS DE SAMARITAAN Koningin Juiianaweg 59 3245 KA Sommelsdijk Tel. 0187 488200 Fax. 0187 482500 De Samaritaan is het kenniscentrum voor verpleeghuis zorg voor Goeree-Overflal<l<ee. Naast het bieden van begelei ding, verpleging en behandeling aan cliënten met een tijdelijke of langdurige (complexe) zorgvraag, biedt het kenniscentrum ondersteuning en (bij)scholing aan derden. De Samaritaan is dan ook voor Goeree-Overflakkee hèt centrum voor advies, ondersteuning en deskundigheidsbevordering op het gebied van verzorging, verpleging en behandeling. De Samaritaan werkt vanuit een protestants christelijke levensvisie. In verband met langdurige ziekte en zwangerschap zoeken wij voor de afdeling opleiding een De functie. Het betreft hier in eerste instantie een tijdelijk dienstverband voor de duur van de ziekte en het zwangerschapsveriof van één van de praktijkopleiders. Een vaste aanstelling na deze penode is mogelijk. De praktijkopleider is belast met de begeleiding van de leer lingen van diverse opleidingsniveaus. Wie zoeken wij? Kandidaten dienen in het bezit te zijn van tenminste het diploma (2ieken)verzorgende, bij voorkeur aangevuld met het diploma praktijkopleider. Daarnaast dient men enkele jaren werkervaring als verzorgende/werkbegeleider te hebben in een verpleeghuis. Gelet op de identiteit van onze instelling ve.wachten wij van de kandidaten een positief protestants christelijke levensovertuiging. Wat hebben wij te bieden? Voor de arbeidsvoorwaarden geldt de CAO Verpleeg- en Verzorgingshuizen, met het unieke Meerkeuzesysteem Arbeidsvoonwaarden. Maar er is méér, zoals een spaarioonrege- ling, personeelsvoorzieningen bij Centraal Beheer Achmea en kinderopvang. Meer weten? Mevrouw C.H.E. Grootenboer-Kardux, opleidingscoördinator, beantwoordt graag uw vragen over deze functie. Wilt u sollici teren? Stuur uw brief of e-mail met CV binnen twee weken naar de heer J. Nouwen, hoofd personeel en opleiding. E-mail: sollicltatie@sthdg.nl Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. Onafhankelijk Herbalife Distributeur Afvallen ■f Aankomen Gezondheid verbeteren Energie verbeteren Persoonlijke begeleiding -f Nieuweweg 54 3248 BE Melissant Tel. (0187)60 28 22 (06) 42 67 90 73 elsarie@chello.nl Plantuien Sjalotten Pootaardappelen Kunstmest Stoofstraat 26 Ooitgensplaat Tel. 63 16 92 Bel voor informatie en actie R. Veldhuizen Ooitgensplaat 06 38 170 234 rveldhuizen solcon.nl 3+ie.k Doré, Lekkerlander Frieslander, Eigenheimer Bildstar, Bintje Donald, Nicola Bokweg 9 tel. 0187-681956 06-29486109 Woningbouwvereniging Woongoed Flakkee is op zoek naar een: MEDEWERKER DIRECTIESECRETARIAAT (voor 16 uur) BALIE EN ADMINISTRATIEF MEDEWERKER (voor 20 uur) Het is mogelijk dat beide functies door één medewerker wordt uitgeoefend in een dienstverband van 36 uur, maar er kan door Woongoed Flakkee ook worden gekozen voor 2 medewerkers. De keuze zal afhangen van de geschiktheid van de desbetreffende sollicitant. (In verband met zwangerschaps- en bevallingsverlof van de huidige directiesecretaresse strekt het tot aanbeveling indien de toekomstige medewerker vanaf 1 juli 2006 gedurende een periode van minimaal 16 weken 36 uur per week beschikbaar is.) DIRECTIESECRETARESSE Taken en verantwoordelijkheden Administratieve ondersteuning van directie en bestuur; Het plannen, maken van afspraken, verzorgen van agenda's, klaar maken van vergaderstukken en het notuleren van vergaderingen van het managementteam. Raad van Bestuur, de Ledenraad en Ledenvergadering. Het verzorgen en beheren van een inzichtelijk post- en archiefsysteem ten behoeve van de directie; Ontvangen bezoekers directie; Het verrichten van werkzaamheden in het kader van de pr van Woongoed Flakkee; Het opstellen van notulen, verslagen, rapportages enz. Functie eisen Secretaresse opleiding op minimaal MBO-niveau Kan zelfstandig plannen en organiseren Beschikt over uitstekende mondelinge en redactionele vaardigheden Accuraat Uitstekend kunnen werken met Word en Excel BALIE EN ADMINISTRATIEF MEDEWERKER Taken en verantwoordelijkheden Bedienen telefooncentrale Ontvangen van bezoekers en helpen van interne en externe klanten Verwerken van in- en uitgaande post, emailverkeer en faxen Bijhouden van het digitale archief Uitvoeren van administratieve werkzaamheden ten bate van de interne organisatie Uitvoeren van huishoudelijke en facilitaire taken Waarnemen directiesecretariaat Functie eisen Administratieve of secretariële opleiding op MBO niveau. Beschikt over sociale vaardigheid en klantvriendelijkheid in de contacten met de interne klanten (afdelingen) en externe klanten (bezoekers en bellers). Uitstekende redactionele en mondelinge vaardigheden voor het beantwoorden van vragen en het schrijven en corrigeren van brieven. Zelfstandig optreden bij het beantwoorden van vragen van klanten. Werkt goed in teamverband Sollicitatie ^m Uw schriftelijke sollicitatie met motivatie en curriculum vitae dient ^B uiterlijk 6 maart 2006 in ons bezit te zijn. Gelieve deze te richten aan de directie van Woongoed Flakkee, de heer S. van Nieuwaal, Postbus 98, 3240 AB Middelharnis. Telefonische inlichtingen worden verstrekt door de directeur, de heer S. van Nieuwaal of het hoofd Woondiensten, de heer M.P.C, ten Have, tel. 0187-471071.

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 2005 | | pagina 4