Kees Klaassen blijft in
de greep van Afrika
NieUvrs ui^ Vz PicreiiS(ec
Bachs Mattheus Passion
op Goede Vrijdag
Advertentie
Goed bezocht Paasconcert W.W.Z.
Reeënspeurtocht
in Kwade Hoek
P.V. 'De Luchtbode'
P.V. De Reisduif
Vossenjacht bij Spirit
Herkingen
te Sommelsdijk
c« c« c« c« i* a
•Jf^^ <S!» 4» ffi fjt tjt fjt ffi :i
•5
•ïf
Bewogenheid
Reumapatiënten vereniging
Goeree Overflal(kee e.o.
Kleine kroniek
Jongerenkoor ConAmore zong voor het eerst o.l.v. Lennert Knops
De ontmoeting met Pita en Piet Bui
tendijk vond plaats bij de familie
Klaassen in Ouddorp. Tijdens het
gesprek bleek dat Afrika een speciaal
plekje in het hart van Kees heeft
gekregen. Vanwaar die belangstelling
voor Afrika...?
Kees Klaassen heeft een veelbewogen leven
achter de rug. Hij heeft een degelijk christe
lijke opvoeding gehad, maar als jonge man
heeft hij die opvoeding de rug toegekeerd:
"Ik deed alles wat God verboden had". Hij
maakte carrière bij een expeditiebedrijf in
Amsterdam en kwam in aanraking met het
keiharde zakelijke leven en leerde alle facet
ten van het expeditieleven kennen.
In die tijd kwam Klaassen in de problemen
door overmatig drankgebruik en het vele rei
zen. Hij had met God gebroken. Maar hier
kwam een kentering in; "Door mijn vrouw
kwam ik weer in aanraking met het evange
lie en heeft er een radicale bekering plaats
gevonden", aldus Klaassen. Met vallen en
opstaan en veel hulp van een Rotterdamse
familie is hij van zijn drankprobleem afge
komen.
Bijbels
Direct na zijn bekering bracht Klaassen Bij
bels naar Oost Europa en kwam door dit
werk ook terecht in Afrika. "Tijdens deze
periode heeft Afrika een speciaal, plekje in
m'n hart gekregen en dat is nooit meer over
gegaan". Hij vergelijkt het met mensen die
in Polen en Roemenië hulp geboden hebben
"die kunnen het ook bijna niet loslaten".
In Somalië heeft hij een weeshuis opgezet,
wat later is overgedragen aan een Zwitserse
organisatie. Voor deze organisatie werkte hij
later in vluchtelingenkampen in Portugal
onder 2 miljoen vluchtelingen uit Mozambi
que en Angola en in Thailand.
Deze drukke werkzaamheden moest hij los
laten omdat zijn gezin het niet meer toeUet
om maanden van huis te zijn. Dus restte hem
niet veel anders meer dan om zijn oude
beroep op te pakken. Hij kwam bij een Rot
terdams expeditiebedrijf terecht, dat zich
hoofdzakelijk bezighield met transporten
naar Oost Europa. Vervolgens heeft hij zelf
een expeditiebedrijf opgezet om Bijbels in
Uitslag Kalken, 3 april; gelost: 10.00 uur;
deelnemers 12; duiven 197.
A. het Jonk 1, 2, 13, 22, 27; M. v.d. Ochtend
3; A.Riedijk 4, 9, 14, 16, 17; C. Logmans 5,
6, 10, 12, 43, 47, 50; A. Molenaar en Zn. 7,
11, 15, 29, 39, 42, 49; H. Kamerling 8, 20,
24; P. Hogerwerf 18, 21, 38, 46; J. den Boer
19, 25, 26, 31, 32, 35, 37,40,41,44,45, 48;
B. v.d. Ochtend 23; D. Kievit 28, 33, 34, 36;
M. Huizer 30.
Kees Klaassen op bezoek in Uganda.
grotere hoeveelheden achter het ijzeren gor
dijn te brengen.
"Gedurende deze periode kwam ik steeds
meer in contact met hulporganisaties die
onze hulp inriepen voor het brengen van
hulpgoederen over de hele wereld en dus
ook in Afrika".
Logistiek probleem
Toen het smokkelen naar Oost Europa niet
meer nodig was werd bij Klaassen het idee
geboren om een expeditiebedrijf op te rich
ten dat zich uitsluitend met het vervoer van
hulpgoederen wereldwijd zou gaan bezig
houden. "God heeft de wereld perfect
geschapen en er is genoeg voedsel op de hele
wereld, anders had God een fout bij de
schepping gemaakt. Het is dus eigenlijk
alleen maar een groot logistiek probleem om
het op de juiste tijd op de juiste plaats te krij
gen", aldus Klaassen.
Hij zette het bedrijf 'Mission Relief
Transport' op. Dit is een expeditiebedrijf dat
zich uitsluitend bezighoudt met vervoer van
hulp- of zendingsgoederen over de hele
wereld, met als belangrijke opdracht te
garanderen dat de goederen ook werkelijk
op de plaats van bestemming aankomen. "Ik
was er tijdens mijn werk achter gekomen dat
organisaties die bezig waren met het uitvoe
ren van een project bijna geen tijd en kennis
hadden om ook nog achter containers en
vrachtauto's aan te zitten die met hulpgoe
deren onderweg waren".
Op het bedrijf zijn moment zes mensen
werkzaam en Klaassen is zich langzaam uit
het bedrijf aan het terugtrekken want het zijn
volgens hem toch tien zware jaren geweest.
Hij heeft inmiddels een opvolger gevonden
en blijft zelf nog wat kleinere projecten
begeleiden.
Tijdens zijn werk in Afrika kwam hij in con
tact met Pita en Piet Buitendijk "en daar heb
ik mijn hart aan verloren". Hij zal in de
komende tijd er alles aan doen om de nieuw
bouw van het kinderhuis te realiseren. "Zij
zijn aan het werk voor de kinderen en ik zal
er voor proberen te zorgen dat zij aan het
werk kunnen blijven want de rek is nu heel
duidelijk uit hun huis".
Uitslag Wedvlucht Kalken 03-04-2004
Los: 10.00. Deelnemers: 10. Duiven: 226.
A. v.d. Linde 1 3 7 9 17 19 23 24
37 39 45 46 47 49; Comb. v. d. Sluys
2 33; M. A. van Nimwegen 4 8 11 14
18 21 27 28 51 52; P. van Moort 5 6
13 16 20 22 26 35 36 43 53 54; C.
KleijnjrlO 30 31 32 55; Appel Vis van
Heemst 12 15 29 34 40 42 44 48 50
56; J. K. Hoekman 25 38 41 57.
Reclameblokjes in uw eigen streekorgaan
leveren soms verrassende doorkijkjes op.
Hieronder een reis door de reclametijd,
vrij vertaald, met opschepapparaat, zon
der nadere toelichting en gemakshalve
zonder illustraties. Kortom, een bloem
lezing in kort bestek. Laat u niet
afschrikken door de lengte van de zin,
voor u het weet bent u aan het eind van
uw advertentielatijn.
Bevalt het nieuwe modellenboek van het
mobiliteitscentrum u beter met een grote
mond of heeft u liever versche aanvoer
van gedrukte pilobroeken en grote mat
en ondergoederen met gerbil en huisje
boompje-beestje met grondverkruime-
laar en vertederende geboortekaartjes
van papierwaren die het beter weten dan
de in en onder Den Bommel gevraagde
bekwame hoofdknecht en enthousiaste
tandartsassistente met minimaal SW-6
op de tegelvloer.nl met 'n maatje minder
bedrijfshygiëne en een klepelmaaier die
met ribrokken richting kraam en kids-
beurs gaat terwijl de doseerbak onderhe
vig is aan de v die wegens HACCP-rap-
portage van de schipper op de eurokotter
de gehele dag gesloten is? Dat viel mee
nietwaar? Alles bij elkaar nog geen hon
derd woorden.
Kortom, van reclame kunnen we veel
leren. Zouden die artikelen en bedrijven
wel bestaan? Ongetwijfeld, maar wat
moet de doorsnee-lezer met een heftruck
of inpakrollen? Natuurlijk weet ik het
beter, daar heb ik geen adviesbureau
voor nodig. Ik financier onze mini
economie met behulp van een bank, en
mijn huis is mijn eigen m-centrum.
Mobiele zaken genoeg als ik auto, fiets
en looptelefoon bij elkaar optel kom ik al
tot een respectabel aantal. Huisje-boom
pje-beestje is in eigen vermogensbeheer.
Wij zijn al jaren voorzien van een
tegelvloer. Wat rest is 'n onsje meer. Dat
is volop aanwezig in huize ABC. Tenslotte
nog dit, de meeste advertenties voorzien
natuurlijk in een behoefte en ik wens alle
bekende en onbekende adverteerders alle
mogelijke klandizie toe. Een maatje min
der is niet strikt noodzakelijk. Maat
houden, daar komt het op aan.
De vroege ochtendschemering is de beste
tijd van de dag om reeën in de vrije natuur te
bespieden. Als het overal nog muisstil is, is
de kant het grootst om deze bevallige dieren
tegen te komen. Overdag houden de reeën
zich gedekt om te rusten en te herkauwen.
Als er gevaar dreigt stampt de moeder met
haar hoeven en drukt het jong zich plat op de
grond.
Op zaterdag 17 april kunt u met de gids van
Natuurmonumenten mee op reeënspeur
tocht. De excursie vertrekt om 6.00 uur en
duurt ongeveer twee uur. Aan de hand van
sporenonderzoek wordt geprobeerd de reeën
te vinden. De gids zal u alles vertellen over
de kleine elegant bewegende herten, die
twaalf jaar oud kunnen worden. Er zal aan
dacht zijn voor het voedingspatroon, het ter
ritoriumgedrag van de bokken en het favoer-
te landschap van de ree.
Voor deze en alle andere excursies is aan
melding vooraf noodzakelijk bij de WV
Ouddorp aan Zee, telefoon 0187 681789.
Hier hoort u waar de excursie vertrekt. De
kosten van de excursies zijn voor leden van
Natuurmonumenten 4,00, niet-leden beta
len 7,00 en kinderen tot en met 12 jaar
€2,00.
Goede wandelschoenen zijn aanbevolen en
een verrekijker komt altijd van pas.
"St
4ï «C» i& **iï
my K' ts> K' K' K* K'
Zaterdag zijn er veel mensen bij ons
wezen kijken en gelukkig heeft een
aantal dieren een nieuw tehuis
gekregen. Ook Desi, het hondje van
10 jaar, is nu bij haar nieuwe baas.
Het was liefde op het eerste gezicht,
zowel van Desi als van haar nieuwe
baas. Zij ging heel graag met hem
mee.
STICHTING
DIERENBELANG
HOEKSCHE
WAARD
Nu zoeken wij een leuke baas voor Joy,
een kruising Rotweiler van 9 maanden. Zij
heeft geen leuk leven achter de rug, maar ondanks alles is het een lie
ve hond gebleven. Wij
kurmen u niet vertellen
of Joh gewend is aan
kinderen en of zij alleen
thuis kan blijven. Maar
wij hopen dat ze een
betere baas krijgt dan
dat zij heeft gehad.
Lizzy is een poes van 6
jaar, een Pers, crème
kleurig, een lief dier,
gewend aan kinderen en
niet gewend om buiten
te komen. Zij zit graag
bij mensen, maar komt
niet op schoot.
Gabber is een zwart
witte kat van 2 jaar. Hij
is gevonden en is nu
nog een beetje bang
voor mensen.
Fred is ook zwart-wit,
17 maanden. Hij komt
graag buiten, is gewend
aan honden, een beetje
bang voor kinderen en
heeft liever geen soort
genoten om zich heen.
Rick is bijna 5 jaar, een rood-witte kat, een vondeling, een echte bui-
tenkat.
Casper is wit-cypers, een kat van bijna 10 jaar, een vriendehjk dier.
Casper heeft graag soortgenoten om zich heen en komt graag buiten.
Gelukkig hebben bijna aUe konijnen en cavia's ook weer een plaats
je gevonden. Er zijn nu nog 1 konijn en 1 cavia op zoek naar een nieu
we baas.
Maar houdt u er rekening mee dat wij op 2e Paasdag zijn gesloten?
U vindt deze dieren in:
De Dierenstee, Groene Kruisweg 14a te Nimiansdorp.
Tel. (0186) 655150. Onze website; www.dierenstee.nl.
Openingstijden: maandag t/m zaterdag vanaf 11.00 tot 16.00 uur.
door concertzanger dr. Pieter Vis
Sinds mensenheugenis wordt er elk
jaar tegen Goede Vrijdag in de Grote
Kerk van Naarden de magistrale cre
atie van Johann Sebastian Bach
(1685-1750), de Mattheus Passion nog
uitgevoerd. Op dit terrein heeft men
in Nederland en in het bijzonder
Naarden een zeer merkwaardige
muziektraditie opgebouwd, die een
zich noemende Christelijke natie
meer dan waardig kan zijn! Zo begon
in 1900 de musicus Johan Schoonder-
beek een pleidooi te houden voor
Bachs lijdensverhaal met het zich noe
mende Bachkoor. Schoonderbeeks
directe opvolgers waren dr. Anton van
der Horst en de organist-dirigent
Charles de Wolff. Al weer ruim 30
jaar dirigeren er naast gastdirigenten
waaronder Ton Koopman ook Jos van
Veldhoven dit zich vernieuwend noe
mende Bachkoor.
Het jaar 2000 nam in deze traditie een zeer
belangrijke plaats in mede doordat in dat jaar
ook herdacht werd dat Bach 250 jaar geleden
was gestorven. Hij liet een culturele erfenis
na die door Felix Mendelssohn-Bartholdy in
1850 voor het eerst na Bachs heengaan in
1750 in een romantische uitvoering heront
dekte. Wie was deze Johann (zoon uit een
voornamelijk muzikaal geslacht) en die ook
het een en ander had opgestoken van een
andere vermaarde kerkcomponist, onze
Nederlandse componist en organist. Pieter
jan Sweelinck (1562-1621)?
Johann Seb. Bach werd (op enkele dagen
voor Goede Vrijdag en wel op 21 maart
1685 in het kleine provinciestadje Eisenach
geboren. Hij overleed op 28 juU 1750 te
Leipzig geheel doof en bijna blind. Geen
wonder dat in het jaar 2000 de herdenking
van zijn 250ste sterfdag tot allerlei initiatie
ven leidde. Zo brachten niet alleen de grote
internationale platenlabels zoals Philips en
EMI Bachs muziek veelvuldig uit maar zelfs
drogisterij Kruidvat bleef niet achter en ver
zorgde op tientallen cd's heel Bachs muzi
kale nalatenschap. Rond de afgelopen eeuw
wisseling werd al veelvuldig over Bach
geschreven en werden zijn muzikale erfenis
door internationale cd-producers onder alle
lagen van de bevolking uitgebracht.
Toch ga ik liever terug naar de bewogenheid
waarmee Bach zijn meesterwerken schreef
waaronder de Mattheus naar teksten van een
der 4 evangelisten uit het nieuwe Testament.
Hij is beroemd geworden vooral door zijn
vocale werken, maar dat was pas 100 jaar na
zijn dood. Door zijn Mattheus Passion kwa
men ook vele generaties toehoorders tot het
christendom.
We zijn de Grote Kerk van Naarden binnen
gegaan, wanneer de Inleiding van Bachs
Mattheus Passion ons in de oren klinkt. Dit
eeuwenoude godshuis, groots van stijl en
machtig van bouwwerk. Bachs muzikale
vertolking van het lijdensverhaal naar Mat
theus, klinkt hier al ruim 100 jaar. Het orkest
speelt. Smartelijk kloppen de bassen en kla
gend verheft zich de golvende melodie door
fluiten en hobo's gedragen. In droeve gang
stijgen de bassen om even later hun droef
geestige klop te herhalen. Het orkest ver
volgt zijn treurmuziek in een groot meesle
pende gang en voorbereidend de roep der
koristen: "Kommt ihr Töchter, helft mir kla
gen". In dezelfde smartegang van het orkest
gaan de zangers voort, de menigte die met
grote hartstocht vraagt, wie, wat en waar het
te zien is, die smart en leed ondergaat. De
Morgen is er weer Spirit voor de jeugd van
Goedereede.
Op deze avond is er weer een leuke vossen
jacht uitgezet in Goedereede. We beginnen
om 19.30 maar de zaal is al open om 19.00
uur en eindigt om 21.30 uur. We zien jullie
morgen. HET SPIRITTEAM
Op maandag 26 april komt Dr.G.J.Groen,
werkzaam bij de pijnafdeling van het Aca
demisch Ziekenhuis Utrecht (AZU) ver
tellen over achtergronden van pijn en de
huidige aanpak hiervan.
Leden en belangstellenden van harte wel
kom.
Plaats: Personeelsrestaurant van Weel-
Bethesdaziekenhuis te Dirksland. Aan
vang: 19.45 uur.
Pentekening van Pieler Vis. 1969.
veelheid van klank, in aangolvende en weg
ebbende stroom bewegen de stemmen zich,
tot plots, als het licht dat door de ramen van
de kathedraal naar binnen straalt, het koraal
weerklinkt: "O Lamm Gottes unschuldig".
Edel en rein klinken jongensstemmen, zin
gende belijdenis dat het Lam Gods, onschul
dig en altijd geduldig is, hoewel Hij werd
veracht en aan het kruis geslagen, de zonden
heeft gedragen.
In deze geloofsbelijdenis regeert de struc
tuur en vormenpracht van de gotiek. Bach
grijpt naar oude en nieuwe stijlen, als wil hij
laten horen in zijn muziek, dat niets mense
lijk Hem vreemd was. Want om de Christus
gaat het in zijn muzikale belijdenis, niet om
de dramatische handelingen van voUc en
priesters, noch om die der discipelen of
vrouwen maar om de Ujdende knecht des
Heren; aan diens woorden geeft de gelovige
cantor volledig plaats.
Anna Magdalena, Bachs tweede vrouw,
weet er nog van te vertellen, wanneer zij na
het verscheiden van haar geliefde echtge
noot een kleine kroniek over zijn leven heeft
samengesteld:
"Christus' woorden en aan diens kruisdood
denken, zonder zelf te lijden en onder de
aangeboren zondigheid van het creatuur
gebukt te gaan. Uit deze smarten alleen ont
sprongen dan de aangrijpende schoonheden
van zijn Passionsrauziek. De Passions, die
zijn diepe ziel het sterkst hebben omge
woeld.
Ik trad een keer onverwacht de kamer bin
nen, toen hij juist de altsolo van de Mattheus
Passion "Ach Golgatha" schreef. Hoe greep
het mij aan, toen ik zijn anders zo rustig
gezicht met de frisse gelaatskleur zo grauw
als as zag en met tranen overstroomd. Hoe
weinig beseffen zij, die naar deze muziek
luisteren, wat de schepping er van gekost
heeft! Er was iets ongewoons in zijn blik
geweest, dat mij met een huiverende eerbied
vervuld had. Hij verheugt mij nog vandaag
de dag, want het was een ogenblik waarin
God aUeen hem zien mocht". Aldus Anna
Magdalena Bach.
In deze ontroerende Passiemuziek, die hij bij
de woorden van het Evangelie gemaakt
heeft, geeft Bach in de verhevenste uitdruk
king de gevoelens weer van het ganse chris
tendom, als deze opziet naar het kruis. Het is
een mooie gedachte van Sebastian geweest,
de woorden van Jezus in de Passion uitslui
tend door de violen te laten begeleiden,
zodat Hij altijd als in een groot aureool ver
schijnt. De woorden van Jezus en die van de
Evangelist, dat is de hoofdzaak van de Mat
theus Passie. Zonder opsmuk en geheel
objectief wordt hier het heilige Evangelie
weergegeven.
In de aria's is de gelovige aan het woord,
wiens door het Lijdensevangelie gewekte
gevoelens worden weergegeven door de
zelfstandig optredende muziek. Waar de
tekst van tranen, zuchten en klagen spreekt,
daar realiseert Bach deze gevoelsuitingen in
zijn instrumentatie en toonzetting. In de
aria's en ariosi wordt men gewaar, dat Bach
aan de expressie der instrumenten én aan die
van de concerterende zanger grote zelfstan
digheid verleent.
Maar groter en dieper worden de ontroering
en vertroosting, wanneer we ons oor te lui
steren leggen bij de koralen uit Bachs Pas
sion.
Het koraal.... hoe weet Bach dit eigendom
der gemeente, het voertuig van belijdenis, de
uiting van lof en bede der christelijke
samenkomst, aan te wenden in zijn Passion.
Alles zingt en speelt. Orkest, orgel en koor
paren zich om de gemeenschap te vieren en
het geloofsgetuigenis af te leggen.
Zo zien we de Mattheus Passion als een een
heid, waarbij de onderdelen van Evangelie,
meditatie en koraal in het licht gesteld zijn.
Het begin- en slotkoor van het eerste deel en
het "Wir setzen uns mit Tranen nieder" ten
besluite van de Passion zijn de breed uitge
werkte, geniale koraalfiguraties en koorwer
ken.
"O Mensch, bewein' dein Siinden grosz",
we horen er de sopranen (en een jongens
koor) de melodie, analoog aan die van de
68e Psalm, verklanken, die omlijst en
omrankt wordt door een stemmenweefsel
van orkest en koor, zo fijnzinnig en diepzin
nig, dat we ons wederom wanen in die oude
gotische kerk van Naarden, waar lichtstralen
pilaar en kerkmeubel in warme en goude
gloed hullen. En tevens verwonderen wij er
ons over, dat een melodie van zo deemoedi
ge woorden de draagster kan zijn, terwijl zij
tevens tot der Hugenoten strijdpsalm kon
uitdijen.
Het koor, dat de Passion beëindigt, is zeker
een der grootste scheppingen van Bachs
genie. Teer en smartelijk klinkt de muziek
der graflegging. Het "Ruhe sanft" doet de
toon verstillen, maar door alles heen bewaart
de componist het sterke geloof, dat in het
slotakkoord verlangt naar de blijvende "Rus
te Gods".
Afgelopen zaterdag waren er vele jongeren
en ouderen naar de Grote kerk te Middelhar-
nis gegaan voor het Paasconcert t.b.v. St.
OZO. Deze avond, georganiseerd door St.
WWZ uit Dirksland, bestond uit een geva
rieerd programma. Niet alleen wat betreft de
koorzang, maar ook het instrumentale
gedeelte zorgde voor een avond vol afwisse
ling.
Medewerking verleenden het Jong Urker
Mannenkoor SoU Deo Gloria o.l.v. Jaap
Kramer, Jongerenkoor Con Amore uit
Melissant o.l.v. Leimert Knops, Organist
was Bert Roest, verdere instrumentalisten
waren Johan Bredewout, vleugel en Marjo
lein de Wit, dwarsfluit.
Na de opening door dhr. De Bakker namens
St. OZO kregen we koorzang van het uit 19
mannen bestaande koor uit Urk. Zij zongen
op gevoelvolle wijze Ps 84.
Erg ontroerend was het a cappella gezongen
Ued: Ga met God. Een lied met een bood
schap. We hoorden dat ondanks de stormen
op de levenszee. God in alles mee gaat. Na 2
instrumentale nummers (o.a. We shall over
come), was het de beurt aan het jongeren
koor. Na 9 jaar W.A. den Hertog als dirigent
gehad te hebben, is sinds januari Lennert
Knops dirigent van het koor. Best wel span
nend om voor het eerst voor een koor te
staan.
Maar het bleek wel dat hij het koor goed
beheerste.
Begonnen werd met Psalm 25. Het koor
keek niet alleen goed naar de tekst, maar ook
naar de dirigent, zodat goed te horen was
wanneer er in de tekst een komma stond.
Wat opviel in het 3e vers was de opbouw van
pp naar mf. Het laatste vers werd op een
krachtige wijze ten gehore gebracht.
Ondanks de 8 mannen (misschien zijn er na
deze mooie uitvoering wel jonge mannen die
zich spontaan als üd zullen aaimielden?).
voerden de dames niet de boventoon.
Ook het jonge mannenkoor heeft op deze
avond mooie liederen ten gehore gebracht.
Van het 2e blok noem ik het lied: Mary,
don't you weep. Ook voor dit nummer draai
en de Urkers hun hand niet om. Prachtig!
Eén van de mooist gezongen liederen van
Con Amore was deze avond: 't Is midder
nacht, in een bewerking van de dirigent.
Men begon zacht neuriënd en de heren
begonnen daarna zacht de tekst te zingen. Er
was duidelijk sprake van een opbouw in de
tekst. Ook het qua moeilijkheidsgraad niet
eenvoudige lied; Ontwaakt o volkeren ont
waakt, werd door het koor goed gezongen.
In dit lied dirigeerde Lennert niet alleen met
zijn handen en mond, maar hij dwong het
koor ook met zijn ogen. In dit lied viel de
zuiverheid van de sopranen goed op.
Besloten werd met het altijd ontroerende
lied: Psalm 42 van Klaas Jan Mulder. Na het
hert dat naar de waterstromen verlangd, kon
je in het laatste couplet duidelijk horen dat
we met een God te doen hebben die uitkomst
zal geven. En dat we zulks vermelden
mogen in ons lied.
Con Amore mag blij zijn met zo'n dirigent!
De koUekte deze avond bracht voor OZO
1000,euro op. Ik denk dat ik wel namens
alle aanwezigen spreek, als ik zeg dat we
terug kunnen zien op een prachtige avond.
Een goede voorbereiding op de viering van
het Paasfeest. Wat we hoorden niet alleen
dat Jezus in de hof Zijn strijd streed, maar
ook dat Hij op Golgotha het uitriep: Het is
volbracht. Ja, nog meer. Hij is gekruisigd en
gestorven, maar ook mocht Con Amore
ervan zingen dat Hij heerlijk is opgestaan.
Zingt u/jij ook al mee? Niet alleen met
u/jouw mond, maar bovenal met het hart?
Dan alleen kunnen we gezegende Paasdagen
verwachten.
V.dV.