Vernieuwing D'n Diek staat op stapel Nieuwe taxatieronde W02 Koninklijke onderscheidingen M Knoóppitnt TVO speelde eerste competities EIIAffD0f-t1IEtJW5 0187 - 471147. Subsidie voor restauratie van rijksmonumenten Startdebat 2003 brengt wereld nieuws Opbrengst Collecte Hartstichting Ouddorp Rommelmarkt Radio Goeree Lokaal E ME E N T E IDDELHARNIS Matig optreden jongensteam tennisvereniging Stellendam De stichting De Nationale Toe- komstprijs organiseert een wed strijd voor fotograferende ama teurs: 'Creativiteit boven water'. PAGINA 6 VRUDAG 25 APRIL 2003 Niddelharnis in het nkaws... D'n Diek is een winkelcentrum met aantrekkingskracht. De 94 win kels op en rond de dijk trekken niet alleen publiek uit Middelhar- nis zelf, maar ook van elders. De populariteit is mede een gevolg van de renovatie die de gemeente circa twintig Jaar geleden uitvoer de. Nu is bet tijd voor een nieuwe opknapbeurt. "Twintig jaar geleden heeft de gemeente Middelhamis het winkelcentrum een belangrijke stimulans gegeven", zegt Aat van Alphen, projectcoördinator van de renovatie die nu op stapel staat. "Er zijn toen diverse maatregelen genomen om de positie van D'n Diek te versterken. De winkels van Sommelsdijk zijn ver huisd naar het centrum van Middelhar- nis. De Ford-garage is uit het centrum verplaatst en de Lijnbaanpassagc is gebouwd De Hema kwam, een publiek strekker van formaat. De vernieuwing van Dn Diek kwam tot uiting in nlew bestrating, groen, straatmeubilatr opgangen, en het a:i; kenbare blauwe kapjes." Volgens Van Alphen heeft de renovatie zeker vruchten afgewojpen. "Uit onder zoek blijkt dat het winkelcentrum het heel goed doet. Tussen 1995 en 2000 zijn er meer en grotere winkels geko men én is een betere omzet gereali seerd. De uitgaven in de non-foodsector stegen spectaculair, maar ook in de foodsector was er behoorlijke groei. Opvallend is ook dat 30 procent van de bestedingen op D'n Diek van buiten de regio komen, naast een hoog beste dingspatroon van de 'eigen' inwoners." Vpgruding Al met al: een mooi beeld van een win kelcentrum dat springlevend is en dat de centnmipositie van Middelhamis een belangrijke impuls geeft. Het is echter niet goed om op de lauweren te rusten, geeft Aat van Alphen aan. 'Het wordt tijd om weer iets te doen. Na twintig jaar is de fysieke structuur verouderd en is een upgrading nodig. Er is een projectgroep gevormd waarin onder meer de gemeente, de middenstandsvereni ging, het gehandicapten platform en de Stichting Beschermd Dorpsge zicht zitting hebben. Die buigt zicli over aanpass ingen van de bestrating, het groen en het straat- meubilair, maar ook over de beveiliging, het parke ren van fietsen, de recla me-uitingen en het uit- stalUngsbeleid." Over twee a drie maanden pre senteert de projectgroep een globaal herinrich tingsprogramma voor D'n Diek, waar de detail handel (dus ook de win keliers die niet in de mid denstandsvereniging zit- n oordeel over ;n. Daarna neemt "Een spannend element is het geld", zegt project coördinator Aat van Alphen. "Je kunt zon renovatie goedkoop, duur of heel duur maken. De gemeente zal er een x-aantal euro's voor over hebben. Wordt het te duur, dan zal het instrument van de baat belasting van stal worden gehaald. Dat is een belasting voor degenen die baat heb ben bij de renovatie, de middenstand dus." Dit zal overigens nog uitvoerig met de ondernemers worden bespro ken. Spuikwartier De voorgenomen renovatie van D'n Diek, die volgens "Van Alphen naar ver wachting volgend jaar in fasen kan wor den uitgevoerd, is niet alleen ingegeven door de veroudering. Daarnaast speelt een rol dat concurrerende winkelcentra ook aan de weg aan het timmeren zijn én dat de consument door de toegenomen mobiliteit gemakkelijker switcht. Met andere woorden: het winkelcentrum van Middelhamis moet - om de bestaan de klanten vast te houden en.nieirwe klanten te trekken - niet alleen ver nieuwd worden, maar ook versterkt. "Daarom zijn er ook plannen om het Spuikwartier en het gebied ten zuiden van D'n Diek - Nieuwstraat en Kerkepad - te ontwikkelen. Met name het Spui kwartier ligt er nu nogal verloren bij", aldus Van Alphen. De projectcoördina tor noemt ontwikkelingsmogelijkheden voor woningen, winkels, meer parkeer- capaciteit en eventueel een hotel en een tweede jachthaven. "Maar de ontwikke ling van dit gebied zal langer duren. Eerst de renovatie van D'n Diek!" De gemeente Middelhamis is begonnen met een nieuwe taxatier- onde van het onroerend goed bin nen de gemeente. De taxaties - van onder meer woningen, bedrijfspan den, ongebouwde stukken grond en objecten in aanbouw - worden uit gevoerd in het kader van de WOZ, de wet Waardering Onroerende Zaken. De uitkomsten zijn bepalend voor de hoogte van een aantal belastingen per 1 januari 2005. Onroerende zaken worden eenmaal ui de vier jaar getaxeerd. De vastgestelde ^vaar de, die in de gemeentelijke WOZ-beschik- king staat, geldt voor vier achtereenvol gende belastingjaren. Het huidige WOZ- tijdvak loopt van 1 januari 2001 tot en met 31 december 2004. De taxaties die vanaf nu worden uitgevoerd zijn bedoeld voor het volgende tijdvak, dat loopt van 1 janu ari 2005 tot en met 31 december 2008. De gemeenteraad van Middelhamis heeft in maart jl. besloten dat de nieuwe taxatier- onde wordt uitgevoerd door Oranjewoud Vastgoedadvies, een gespecialiseerd en onafliankeUjk bureau in Oosterhout. Oran jewoud taxeert in 2003 en 2004. De vast gestelde waarde - de vrije verkoop^vaarde van de onroerende zaak - is bepalend voor de hoogte van een viertal belastingen: O de onroerende zaakbelasting (OZB), de -waterschapsomslag gebouwd de inkomstenbelasting (huurwaardeforfait) 0 de vermogensbelasting. De gemeente stuurt de 'WOZ-bescliikking - geen belastingaan slag, maar een offi ciële kennisge ving van de waar de van een onroerende zaak - zowel aan de eige naar als aan de gebruiker van een pand. Eigenaren die ook gebmi- ker zijn, ontvan gen in de regel maar één beschikking. Bezwaar aanteke nen tegen de WOZ-beschikking is moge lijk. De buitendienst van de gemeente Middelharnis is bereikbaar onder telefoonnummer: Via dit nunmier kurmen ook meldingen en klachten worden doorgegeven. De subsidie met betrekking tot de restau ratie van rijksmonumenten is in het BRRM 1997 (Besluit rijkssubsidiëring restauratie monumenten 1997) geregeld. De vaststel ling van de subsidie geschiedt op basis van de financiële verantwoording na afloop van de restauratie. Zolang het meerwerk een bescheiden omvang heeft en betrekking heeft op de subsidiabele kosten zal dit in de praktijk geen problemen opleveren. Bij een voor genomen restauratie is het mogelijk een post onvoorzien van 5% op te nemen. Betreft het meerwerk van substantiële omvang, dan zal, voorafgaande aan de ■werkzaamheden, de subsidiabele kosten opnieuv*' worden vastgesteld. Voor over schrijdingen en meerwerk die de 5% onvoorzien te boven gaan, dient boven staande werkwijze te worden gevolgd. Vaststelling van de subsidiabele kosten bete kent niet automatisch dat ook daadwerke lijk subsidie kan worden verstrekt. Het door het Rijk per jaar beschikbaar gestelde bud get is niet toereikend om aan alle verzoeken te kunnen voldoen. In de daarop volgende jaren wordt bekeken in hoeverre een even tuele subsidie kan worden toegekend. Informatie over uw monument kimt u vin den op ww^w.monumenten.nl. Ook kunt u contact opnemen met de heer H.A.'W. van Rees, werkzaam op de afdeling mim- telijke ontwUdceling bij de gemeente Mid delharnis. In vrijwel elke gemeente wordt op de dag voor Koninginnedag door de burgemeester een of meerdere Koninklijke onderscheidingen uit gereikt. In de volksmond wordt deze gelegenheid ook wel "Lintjes regen" genoemd Een toelichting op de procedure en verdere gang van zaken die hieraan vooraf gaan volgt hieronder. Het herziene decoratiestelsel sinds 1996 De wijze waarop mensen kuimen worden voorgedragen en de manier waarop die voorstellen worden beoordeeld zijn ingrij pend veranderd. De belangrijkste veran dering is dat het democratischer is gewor den. Vroeger kwam het erop neer dat wanneer iemand een zo'n 40 jaar bij het zelfde bedrijf werkzaam was, hij of zij een "lintje" kreeg. Daarin is verandering geko men. Diegene heeft ten slotte al die jaren het salaris ontvangen dat bij die baan hoorde. Bijzondere verdiensten in een betaalde hoofdfimctie kunnen in combi natie met de ontbetaalde activiteiten slechts aanvullend zijn. Een (bedrijfs)jubi- leum of het neerleggen van een hoofd functie kan in beginsel geen aanleiding (meer) vormen tot verlening van een Koninklijke onderscheiding. Mensen uit sommige groepen werden als vanzelfsprekend voorgedragen, terwijl andere mensen maar zelden in aanmer king kwamen voor een onderscheiding. Tegenwoordig wordt gekeken naar de betekenis voor de samenleving die iemand heeft door bepaalde functies vrijwUlig, dus zonder vergoeding, te verrichten. Er wordt meer de nadruk gelegd op de bij zondere, persoonlijke verdiensten of pres taties. Dat personen uit een breder deel van de maatschappij voor er-kenning in aanmerking komen, betekent niet dat de onderscheidingen die in het verleden zijn verleend, minder waard zijn geworden. De waardering wordt daardoor niet aangetast. Wie komt er in aanmerking voor een Koninklijke onderscheiding? Iemand die gedurende langere tijd maat schappelijke en sociale activiteiten vrij willig uitoefent die van grote betekenis zijn voor de samenleving, kan in aanmer king komen om een onderscheiding te ontvangen: - iemand heeft een verantwoordelijk heid gedragen of een bekwaamheid getoond die aanmerkelijk groter is dan de samenleving van hem/haar mocht verwachten; - iemand heeft op uitstekende wijze werkzaamheden verricht waarbij de samenleving in zeer belangrijke mate is gebaat, en in het bijzonder indien de maatschappelijke waardering daarvoor niet op andere w^ijze tot uitdrukking is gekomen; - iemand heeft alleen of samen met ande ren, al dan niet in opdracht, een zeer uitzonderlijke prestatie geleverd. Hierbij kan gedacht worden aan een func tie binnen een bestuur van een vereni ging, vrijwilligerswerk bij een instelling, kerkgenootschap, sportclub, etc. Wat zeker in ogenschouw genomen w^ordt is het verrichten van de activitei ten, zonder dat hiervoor een vergoeding ontvangen wordt. Hoe en waar kun je een Koninklijke onderscheiding aanvragen? Het indienen van een aanvraag dient te worden gedaan bij de gemeente waar de decorandus woont. Bij die gemeente kan worden geïnformeerd naar de persoon die deze Kabinetszaken behandelt. Bij de gemeente Middelliamis kan men stan daard formulieren verkrijgen waarop de benodigde gegevens van de voorgedragen persoon kunnen worden ingevuld. Bij het indienen van een aanvraag dient rekening te worden gehouden met de lan- ge termijn die aan de eventuele uitreiking voorafgaat. Waarom zo lang van tevoren aanvragen? De procedure neemt nogal wat tijd in beslag. De voorstellen voor de Algemene Gelegenheid (Koninginnedag) dienen medio september bij de Provincie binnen te zijn. De gemeente vraagt schriftelijk de gegevens op van de decorandus uit het plaatselijke politieregister en de justitiële gegevens uit het Straf- en Algemeen Docu mentatieregister. Als de decorandus voor 1932 is geboren worden ook gegevens opgevraagd uit het Archief Bijzondere Rechtspleging. Ook wordt een advies van de Hoofdinspecteur voor de Gezond heidszorg opgevraagd voor personen die werkzaam zijn of waren binnen de gezondheidszorg. Met al deze gegevens wordt er dus nagegaan of de levenswan del van de decorandus onbesproken kan worden genoemd. Voordat alle gegevens terug zijn ontvan gen, zijn w^e ■weer een tijd verder. En de aanvraag kan alleen worden ingediend als alle gegevens compleet zijn. Mede gelet op de vakantieperiode, moet er rekening mee gehouden worden dat de aanvraag - voor eerstvolgende Koningirmedag - rond juni wordt ingediend. Bij voorkeur zelfs eerder; aanvragen kunnen gedurende het hele jaar worden ingediend. Van voorstellen die na medio september bij de Provincie binnenkomen, kan niet worden gegarandeerd dat deze nog door het Kapittel in behandeling genomen zul len worden. Er worden toch ook wel eens Koninklijke onderscheidingen uitgereikt lang voor of na Koninginnedag? Klopt, bij uitzondering worden er onder scheidingen uitgereikt op een andere datum dan de Algemene Gelegenheid. Deze worden tussentijdse gelegenheden genoemd: een gelegenheid waarmee de bijzondere verdiensten onlosmakelijk ver bonden zijn. Indien er in het decoratie- voorstel ook nog andere bijzondere ver diensten vermeld worden die niet ver bonden zijn met de tussentijdse gelegenheid, dan kunnen deze in principe worden meegenomen, mits de waarde ring van deze bijzondere verdiensten niet uitstijgt boven de waardering van de ver diensten die verbonden zijn met de geko zen tussentijdse gelegenheid. Bij voorstellen die worden ingediend voor tussentijdse gelegenheden geldt dat deze uiterlijk drie maanden voor de uitreikings datum het Kapittel voor de Civiele Orden moeten hebben bereikt. De aanvraag dient dan zo'n vier vijf maanden voor de voorgestelde uitreikingsdatum bij de gemeente te worden ingediend. Van deze termijn kan alleen in zeer bijzondere gevallen en na overleg met het Kapittel worden afgeweken. Welke gegevens zijn nodig voor het indienen van een Koninklijke onderscheiding? De persoonlijke gegevens van decorandus zijn nodig: achternaam, volledige voorna men, geboortedatum en -plaats, adres, nationaliteit, titel(s), (voormalige) werk kring en beroep. De maatschappelijke activiteiten (voor zien van een beknopte omschrijving) met de juiste jaartallen erbij waarin de deco randus de functies vervult heeft vervuld en de eventueel ontvangen vergoeding dienen erbij vermeld te worden. Als de decorandus nog in het arbeidspro ces werkzaam is, dient een verklaring van geen bezwaar van de werkgever te wor den bijgevoegd. Ook de genoten opleiding van de decoran dus moet worden doorgegeven. Daarnaast dienen ook de persoonlijke gegevens van de voorsteller te worden vermeld. Wie beslist over de toekenning van een Koninklijke onderscheiding? De aanvraag wordt door de behandeld ambtenaar bekeken, vervolgens wordt er overlegd met de burgemeester, die de aanvraag voorziet van een advies (positief of negatiet). Daarbij wordt ook een sug gestie gedaan over de hoogte van de toe te kennen graad van de onderscheiding. Het voorstel wordt, voorzien van de beno digde gegevens, gezonden aan de Com missaris van de Koningin (Provincie). De afdeling Kabinet van de Provincie zendt de aanvraag, voorzien van een positief of negatief advies naar het Kapittel voor de civiele orden in Den Haag. Dit onafhanke lijk college brengt advies uit, naar de betreffende Minister. Welke minister dat is, is afhankelijk van het maatschappelijk gebied waarop de bijzondere verdiensten betrekking hebben. De minister stelt een ontwerp op voor toekenning van de voor gestelde Koninklijke onderscheiding. Na ondertekening van het Koninklijk Besluit door Hare Majesteit de Koningin is de onderscheiding toege kend. Het ministerie zendt de versierselen die bij de onderscheiding horen naar de gemeente en vervolgens worden deze door de burgemees ter uitgereikt. Wordt het voorstel echter door de betreffende minister afgewezen, dan ontvangt de burgemees- ter daarvan bericht. Doorxendplicht Alle ingediende aanvragen dienen door de gemeente, voorzien van een advies van de burgemeester, te worden doorgezonden, naar de Provincie. Bij twijfel kan wel aan de voorsteller ken baar worden gemaakt dat het voorstel weinig kans van slagen zal maken. Gradaties Er zijn verschillende gradaties van de onderscheidingen. Lid in de Orde van Oranje Nassau is de meest voorkomende onderscheiding, en een enkele keer zit er een ware Ridder tussen. Het hoogst is een onderscheiding in de Orde van de Nederlandse Leeuw, waarin ook nog gradaties zitten. In deze gevallen betreft het prestaties van excellerende personen op het gebied van Sport, Cul tuur, Kunsten, Wetenschappen en Econo mie; een puur individuele genialiteit die voor de samenleving bijzonder ^vaardevol is gebleken. In de Orde van Oranje Nassau zijn de volgende gradaties ondergebracht: Lid, Ridder, Officier, Commandeur, Grootofficier en Ridder Grootkruis. Indien u een aanvraagformulier wenst te ontvangen of indien u vragen heeft die betrekking hebben op de procedure, dan kunt u contact opnemen met Caroline Blokland, werkzaam op de stafafdeling - voorlichting, tel.nr. 0187-475510. Zaterdag 19 april jl. heeft de gemeente via haar advocaat bericht gekregen dat de bouwvergunning voor het Knóop- punt<:omptex door de Rechtbank Eötï terdam is geschorst. De motivering voor dit schorsingsbesluit is nu (22 april) nog niet bekend. Zodra hierover meer dui- delijkheid is ontstaan zal de gemeente zich verder beraden over de thans ont stane situatie." Kon. Julianaweg 45,3241 XB Middelharnis Tel. (0187) 47 55 55 Fax (0187) 47 55 47 e-matt: info@middelharnis.nl www.middelharnis.nl Het eerste jongensteam van tennisvereni ging Stellendam heeft haar tweede competi tiewedstrijd gespeeld tegen tennisvereniging 't Slag uit Zuid-Beijerland. Het team, bestaande uit Johan Meiaard, Maarten van Walsem en Robin en Stephan Dorsman, wist vooraf dat het geen gemakkelijke opgave zou worden, omdat de tegenstander haar eer ste competitiewedstrijd met maximale cij fers had gewonnen. In vergelijking met de vorige wedstrijd was voor een andere opstel ling gekozen. De eerste enkelpartij werd gespeeld door Robin Dorsman. Het werd een spannende wedstrijd. Het initiatief lag bij Robin, maar hij maakte teveel onnodige fou ten. Wel moet gezegd worden dat zijn tegen stander werkelijk alle ballen retoumeerde. Robin verloor deze marathonpartij in twee sets, 4-6 en 3-6. De eerste dubbelpartij werd gespeeld door lohan Meiaard en Stephan Dorsman. Deze wedstrijd was sneller afgelopen dan ver wacht. De jongens waren duidelijk beter en wonnen de partij met 6-0 en 6-2. De tweede enkelpartij werd gespeeld door Maarten van Walsem. Het was een boeiende partij met wisselende kansen. Ondanks taai verzet van Maarten moest hij zijn meerdere erkennen in zijn tegenstander, uitslag 3-6 en 3-6. De tweede dubbelpartij werd gespeeld door Robin en Stephan Dorsman. Robin herstelde zich knap van zijn eerste partij. Samen met zijn broer Stephan behaalde hij een gemak kelijke overwinning, setstanden 6-0 en 6-1. De tussenstand is nu dus 2-2. De derde en beslissende dubbelpartij werd gespeeld door Johan Meiaard en Maarten van Walsem. Ze hadden in Jeroen en zijn partner een druk pratende en taaie tegenstan der. De eerste set ging gelijk op. Echter de tegenstander maakte aan het eind van de set een paar mooie punten en won met 6-4. Dit hield automatisch in dat nu alle andere sets gewonnen moesten worden. Echter de twee de en laatste set werd met 2-6 verloren en daarmee ook de partij. Eindstand van deze wedstrijd 3-2 in het voordeel van TV 't Slag. Door dit verlies zal de thuiswedstrijd tegen 't Slag en de uitwedstrijd tegen TVO beslis send zijn voor een hoge eindklassering. Gaan de jongens hiervoor, dan zal in de sterkst mogelijke opstelling gestart moeten worden. De volgende wedstrijd is tegen het nog puntloze Westmaas. Nederland, van basisschool tot bejaarden tehuis, wordt uitgedaagd om water in al zijn verschijningsvormen te fotograferen. Er zijn drie categorieën: water in de natuur; water in de stad; mens en water. Voor de prijzen is 3000,- beschikbaar. Inzending is mogelijk tot uiterlijk 10 augustus. Een deskundige jury onder lei ding van mevrouw M. J. A. van der Hoe ven, minister OCW, beoordeelt uiteinde lijk alle inzendingen. De winnaars worden op duurzame dinsdag 2 september bekend gemaakt. Het wedstrijdreglement kan worden aan gevraagd bij het bureau van De Nationale Toekomstprijs, telefoon (070) 4417080. Ook op de website www.toekomstprijs.nl is het reglement te vinden. Zaterdag 12 april zijn de eerste tenniswed strijden in competitieverband gespeeld. De tennisvereniging in Ooltgensplaat kreeg twee teams op bezoek en één team speelde een uitwedstrijd. Op deze zonovergoten dag ontving het gemengd seniorenteam in de 5e klasse een team van Stellendam. Op een vrij makkelijke manier wist het team van TVO, bestaande uit de dames Hendriks en Mijs met de heren Spierenburg en de Vos, deze eerste wedstrijd te winnen met 5-0. Het herenteam van TVO had het heel wat zwaarder tegen de mannen van Oostvoorne. Na de verloren single en de eerste dubbel stond het al 2-0 voor Oostvoorne. Gelukkig was de derde partij voor Merijn Kant van TVO die zijn ploegmaten, Gerard Reijken, Michel Groenendijk en Lars van Vliet, daar mee de weg wees voor meer succes. Dat luk te niet helemaal, want de ontmoeting werd met 3-2 verloren. Het gemengd senioren 25+ team ging op bezoek bij 't Slag in Zuid- Beijerland. De 'ouwetjes' van TVO en 't Slag maakten er een heuse strijd van. Jaan Poortvliet verloor haar single van M. Huij- zers maar Bert Lening won zijn single van G. V. Mourik. De mix dubbel van Leny Molendijk en Lody Pattiapon tegen A. v.d. Loo met G. Snijders werd een spannende driesetter die met een tiebreak in het voor deel van TVO werd beslist. De dames dub bel ging daarop weer naar 't Slag en zo stond het 2-2. De herendubbel zou dus de doorslag moeten geven. Ook dit werd weer een bloed stollende driesetter maar werd door TVO binnengehaald, zodat zij de ontmoeting met 3-2 wonnen. Zaterdag 26 april spelen er weer twee teams op het gezellige tennispark van Ooltgens plaat. Dat zijn dan de heren in de 4e klasse en het gemengd senioren in de 5e klasse. De opponenten bij de heren is E'68 en de gemengde senioren ontvangen een team uit Melissant. Dat beloven weer pittige partij tjes te worden. De onlangs gehouden huis-aan-huiscollecte ten bate van de Nederlandse Hartstichting heeft in Ouddorp het fraaie bedrag opge bracht van 4.087,56. Alle gevers en collec- tantes hartelijk bedankt. Radio Goeree Lokaal houdt op zaterdag 28 juni 2003 alweer voor de zesde keer haar jaarlijkse rommelmarkt. Van 's morgens negen uur tot 's middags vier uur verkoopt de lokale omroep van de gemeente Goede- reede weer heerlijk gebakken vis en verse Hollandse nieuwe haring en is het RGL-ter- ras de gehele dag geopend. Natuurlijk mogen op een rommelmarkt tweedehands spullen ('rommel') niet ontbreken en daarbij is uw hulp nodig. Radio Goeree Lokaal zoekt dan ook zaken zoals glaswerk, boeken, Ip's, potten, pannen, etc, maar liever géén grote zaken zoals meubels, e.d. Heeft u op zolder of in de schuur nog een en ander staan waar u van af wilt, neem dan contact op met één van de volgende telefoonnummers: 0187-682830 (Ouddorp), 0187-492887 (Goedereede) of 0187-494365 (Stellendam), liefst tussen 19.00 en 21.00 uur. De spullen worden dan bij u thuis opgehaald. Door uw medewerking aan deze rommelmarkt zorgt u ervoor dat Radio Goeree Lokaal 24 uur per dag radio kan maken, via FM 105.6 en op de kabel 105,9 Mhz.

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 2003 | | pagina 6