Cliëntenraad: meedenken over zorg op maat Op zoek naar een passende baan? (0181) 679 754 Moe en lusteloos, de thuiszorgwinkel heeft de oplossing Gezondheid Service Zorglijn ZHE (0181)6262 26 EiiAncei-iiiEyws Het brede dienstenpakket van de Zorg en Welzijn Groep moiNA? VRIJDAG 15 DECEMBER 2000 De Zorg en Welzijn Groep^ thuiszorgorganisatie voor de Zuid-Hollandse eilanden, heeft een breed dienstenpakket op het gebied van zorg en welzijn. Actuele informatie hierover krijgt u via het Thuiszorgnieuws, een aantal keer paginagroot in deze krant en een aantal keer via een infor matieblad dat huis aan huis verspreid wordt. Zoek de uitdaging dicht bij huis! Bel voor meer informatie over de diensten van Gezondheid Service, de cliëntenraad en de thuiszorgwinkel de Zorglijn ZHE: Voor spoedgevallen 24 uur per dag bereikbaar aroé 50 Word jij onze nieuwe colLega? Wij zoeken mensen in ons totale werkgebied dat alle Zuid-Hollandse eilanden omvat. Of je nu fulltime, parttime of als vakantiekracht wilt werken; de Zorg en Welzijn Groep biedt verschillende mogelijkheden. Uiteraard valt er te praten over het soort werk, de locatie en over je werktijden. Kom eens langs voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek of bel voor meer informatie 's morgens naar de afdeling Personeelszaken: Sinds 1998 kent de Zorg en Welzi3n Groep een eigen cuëntenraad. Gevraagd én ongevraagd geeft de raad adviezen aan de directie van de Zorg en Welzijn Groep over alle zaken waarbij belangen van cuënten in hef geding zijn. In de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen is het werkterrein van de cliëntenraad afgebakend. De kwaliteit van de zorg, de begroting en de jaarrekening, de benoeming van medewerkers in de leiding van de organisatie en het beleid ten aanzien van toelating van en zorgverlening aan cliënten zijn belangrijke thema's waar de raad zich mee bezighoudt. Concrete onderwerpen die op dit moment hoog op de agenda staan, zijn de aanstaande fusie, de personeels bezetting in de dagverzorging en de parkeergelegenheid voor bezoekers van het consultatiebureau bij het toekomstige hoofdkantoor. Veel mensen voelen zich in het donkere jaargetijde, van de herfst tot het vroege voorjaar, moe en lusteloos. Er wordt dan wel gesproken van 'winterblues'. De winterblues ontstaat doordat de dagen korter worden en u een relatief gebrek aan licht ervaart. De klachten zijn onder andere vermoeidheid, geen uitgerust gevoel, minder energie, lusteloosheid en somberheid. De Thuiszorgwinkel heeft de ideale oplossing voor deze klachten; de Original Bright Light. Deze spedale lamp zorgt voor de hoeveelheid licht die u nodig heeft om de vinnterblues te bestrijden. De Original Bright Light wordt niet langer dan éën week verhuurd en kost voor die periode slechts ƒ35,-. Deze periode moet voldoende zijn om een merkbaar effect te constateren. Besluit u de Bright Light te kopen, dan beginnen de prijzen bij 699,- en wordt de eventueel betaalde huur met de verkoopprijs verrekend. Leden van Gezondheid Service krijgen bovendien 10% korting op zowel de huur- als de verkoopprijs. Zoals al onze verkoop- en huurartikelen wordt de Original Bright Light gratis bij u thuis bezorgd. Meer informatie via deZorglijn: (0181) 62 62 26 of bij de Thuiszorgwinkel op het Goudenregenplein 9 te Spijkenisse. De openingstijden zijn op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 12.00 uur. De dependances in Oud-Beyerland en Heüevoetsluis voeren een beperkt assortiment. Voor informatie over dit assortiment belt u (0181) 679 700. In verband met inventarisatie is de Thuiszorgwinkel in Spijkenisse gesloten op dinsdag 2 januari 2001. Géén klachtencommissie Alles wat te maken heeft met de dienstverlening van de Zorg en Welzijn Groep, is bespreekbaar voor de cliëntenraad. Met één uitzondering: voor individuele klachten moet men bij de klachtencommissie zijn. Wanneer door verschillende cliënten klachten over hetzelfde onderwerp worden ingediend bij de klachtencommissie, dan is dat een signaal dat de cliëntenraad zeker zal oppikken. Als klachten een structureel karakter krijgen, zal de cliëntenraad bij de directie aan de bel trekken en suggesties doen om de situatie te verbeteren. Werkwijze De cliëntenraad telt negen leden die worden gekozen op grond van hun bestuurlijke ervaring en hun affiniteit met de gezondheidszorg. Vaak zijn het mensen die lid zijn van een patiëntenvereniging of een ouderenbond. Daarbij wordt erop gelet dat alle regio's van de Zuid-Hollandse eilanden vertegenwoordigd zijn. De cliëntenraad vergadert tien keer per jaar. De leden zorgen ervoor dat ze op de hoogte blijven van wat er bij cliënten speelt. Zo onderhouden ze intensieve contacten met patiëntenverenigingen, ouderenbonden, het gehandicaptenplatform en Gezond Thuis. Jaarlijks wordt een openbare vergadering gehouden waar de raad een overzicht geeft en een verantwoording van het werk dat in het afgelopen jaar is verricht. Bel gerust! De cliëntenraad is bijzonder actief en altijd blij met support en inbreng van de cliënten. Als u iets wilt aankaarten wat voor u en andere cliënten van belang is, dan kunt u bellen naar: (0181) 679 714. I Ledenbijdrage 2001 Rond 20 december ontvangen de leden van Gezondheid Service een acceptgirokaart voorde ledenbijdrage 2001. Het lidmaatschap kost voorvolgend jaar weer 35,-. Voor dit bedrag kunt u van veel diensten met aantrekkelijke kortingen gebruik maken. Bent u nog geen lid? Meldt u dan aan. Daar heeft u heel 2001 plezier van. I Kapper aan huis Kunt u door omstandigheden uw huis niet meer uit? En wilt u toch uw haar laten verzorgen? Vraag dan of de kapper aan huis komt. Gezondheid Service heeft met een aantal kappers een overeenkomst gesloten. Deze kappers komen thuis uw haar verzorgen en geven u bovendien korting op het tarief. Wilt u een afspraak maken? Bel dan met Gezondheid Service en wij brengen u in contact met de kapper. I Pruiken thuis service Voor mensen die een pruik nodig hebben door ziekte, leeftijd, erfelijke aandoening of anderszins, is er de Pruiken Thuis Service. De naam zegt het aL Een medewerker van Pruiken Thuiszorg Nederland komt bij u aan huis de pruik aanmeten. Zij geeft u advies, helpt bij het passen en brengt de gekozen pruik direct in modeL Leden ontvangen een gratis pakket met verzorgende producten en leren de gekozen pruik te onderhouden. Voor informatie over deze of overige cursussen en diensten kunt u bellen naar Gezondheid Service, (0181)62 62 26 (ma t/m vrij tussen 09.00 en 12.00 uur) 4i^. Bij de Zorg en Welzijn Groep, thuiszorgorganisatie voor de Zuid-Hollandse eilanden, kunt u terecht met alle vragen op het gebied van zorg en welzijn. Met ons brede diensten pakket spelen wij in op uw wensen en behoeften: Verpleging en verzorging. Huishoudelijke verzorging. Ouder- en Kindzorg, Algemeen Maatschappelijk Werk, Voedingsvoorlichting en dieetadvisering. Uitleen van verpleegartikelen, Gezondheid Service en Thuiszorgwinkel. Op Goeree Overflakkee bieden wij hetzelfde dienstenpakket met uitzondering van huishoudelijke verzorging en algemeen maatschappelijk werk. Indicatie en eigen bijdrage Om in aanmerking te komen voor verpleging, verzorging en huishoudelijke hulp hebt u een indicatie nodig van het Regionaal Indicatie Orgaan. Bovendien betaalt u voor deze diensten een eigen bijdrage. De hoogte van die bijdrage hangt af van de hoogte van uw inkomen.

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 2000 | | pagina 7