Weet je nog wel Brieng nog mar us un mudje Chr. Urker Visserskoor Crescendo en Chr. Thools Mannenkoor Rehoboth samen in concert Verkoping Jeugdige musici Een beroep op ouderen Nieuwe objecten Jaap Reedijk in Kunstroute Tlioien vrouwenvereniging geven eerste concert De Sasruiters organiseren een paardenevenement EIIAriDEII-IIIEUWS Op zun Oudurps èschreve: Eeen werlcend rapport? Oud papier actie Dirksiand ir r e - i Op D.V. zaterdag 24 juni a.s. om 18.30 uur zullen de deuren van de Nederlands Hervormde Kerk te Tholen worden geo pend voor een ongetwijfeld schitterende koor- en samen- zangavond. Deze avond wordt georganiseerd door de Stich ting Wereld Wijde Zending-concerten en de opbrengst van deze avond is bestemd voor het werk van de MAF zen- dingsvUegers en de GZB. Aan deze avond werken mee het Christelijk Urker Visserskoor 'Crescendo' onder leiding van J. Kramer met hun organist/pia nist H. Hoeve en het Christelijk Thools Mannenkoor 'Reho both', onder leiding van K. van der Steenhoven en hun orga nist/pianist B. Bout. Atingezien deze beide koren zeer bekend zijn en een groot aantal luisteraars trekken, is het zeer zinvol om ruim op tijd kaarten voor dit concert te bestellen. De toe gangsprijs is voor volwassenen 10,- en voor kinderen t/ra 12 jaar/5,-. Vanaf D.V. 8 mei kunt u op de volgende adressen kaarten bestellen: Boekhandel Oostdijk, Tholen, Boekhandel Kleppe, Scherpenisse, Boekhandel Hoekman, Yerseke, Boekhandel Akershoek, Ouddorp en Boekhandel v/d Boom, Sommelsdijk en telefonisch via 0187-602466. Wilt u dit concert niet missen, wees dan snel! Op D.V. 20 mei geven Andrea Vierge ver en Aleida, Christiaan en Marien Stouten hun eerste concert op fluit en orgel. Dit bijzondere concert zal plaatsvinden in de Nieuwe Kerk te Zierikzee. Er is ook samenzang. De collecte is ten bate van Stichting Ont moeting. Waardering voor ouderen De objecten van beeldend kunstenaar Jaap Reedijk uit Sommelsdijk en de beelden van Hedi Bogaers uit Zierik zee vormen belangrijke trekpleisters van de Kunstroute 2000 in Tholen. Beide beroepskunstenaars zijn uitge nodigd door de Kunstkring Tholen om hun nieuwe werk te tonen tijdens de expositie die gehouden wordt in de Gasthuiskapel met de besloten bin nenplaats en tuin. De expositie wordt gehouden tijdens deze kunstroute en is t/m 6 mei dagelijks te zien van 11.00 tot 17.00 uur. PAGINA 11 DONDERDAG 4 MEI 2000 In de winter 's ochens vroeg uut je beade in mit je voeten op hut kouwe belatum (zeil wat op de vloer lag) om de kachel uut te krauwen in nut un ouwe krante fiene kachelhoutjes in spientus wêêr ansteke is dur vandaege an dun dag niejt mêêr bie. Noe zette we 's ochtens de termostaot even iets hoager in binnen un paer menuten is de temperetuur op angenaeme hoagte. In dun tied dawwe nog kooien in uze kachels in haerden deeje stoke was dat wel iets bewaerkelekur. Un berg meansen liete de kachel of dun haerd 's nachts uut goó, want stoke as iedur- een op beade lag was zonge van de centen. Dun aoren ochend mos je eerst de sintuls uut de kachel haele in de assielae leeg giete op dun hil (dit diende dan geliek as vurhardieng op dun hil). Mit un krante op un proppe, fiene kachel houtjes (hut spreekwoord kenne joele toch wel 'un vrouwe heit graeg grofgeld in fiene kachelhoutjes (hut spreekwoord kenne joele toch wel 'un vrouwe heit graeg grofgeld in fiene kachelhoutjes in dur trouwdag') in de noduge spieritus mos je je mar zieje datje de kachel wêêr an hut branden kreeg. Bie voch- tug weer, mist of un vurkeerde wind wou de kachel meestal niejt trekke, dan gieng hut deurtje ope in dan mar blaese om de smeu lende houtjes an te kriegen. Soms gaf de kachel un plof in dan krullende un dikke roakwolke de kaemer in: onmiddelluk wier dan hut deurtje dicht èdae. Gelokkug gieng meestal nae z'óön plof hut viertje in de kachel dan wel brande. Mar o wee as hut tegenzat, dan beurrende hut wel dat hut heele huus vol mit roak stong! Dêêr waere de vrouwen niejt blieje mit, want zoo iets beurende meestal as ze net hut huus un goe- je beurte ègeve hoa. Dur waere vurschillende soorten kooien: eiurkoolen in sloffen waere hut goewdko- apst. Ze vloge as hut waere deur de schouwe mit de noeodege hoeveelheid roak, dus uut- eindeluk was hut nog diere in hut stoken. Antreciet in neutjes dat gieng beter, die ble- ve langer de waermte uutstraele. As je 's aevuns voor datje naer beade gieng dur nog un laegje op dee gooije, in de kachel wier haest dicht èzet (niejt heelemaele) dan kon je last kriege van kooledamp (koolmonoxide). Dun oaren ochend zat tur nog vier in de kachel. Even schodde an hut roeoster, de schuuve ope zette in de assielae leeggiete in hie dee hut wêêr. Vroeger hao iedereen dan oak un hok om de wintervoorraed kooien op te kunnen sloan. Dun ieen hao un hok in zun schuure, un aore buute in dun tuun tegen hut hoender of vae- rekuskot èmaekt. De mensen die earg kleine behuusd waere hao de kooien in un bergkas- se mit planken dur voor zitte om de kooien tegen te houwen, in de loap van de winter gieng dur geregeld un planke of, want de voorraed slonk. Un paer keer op un dag mos je mit de koole bus kooien uut hut hok gó6 haele, dat was veulal waerk voor de kinders. Op schoole moste de jongens omste beurte oak kooien haele voor de kachel die achter in de rekse hoek van hut lekaol stong. As jongens vonge we dat niet earg, want dan was je dur even uut in je kon dan in hut pompehok even wat waeter drienke. We deeje dur dan oak lange over eer we wêêr vromme waere mit twee volle bussen cooks (gaskoolen). Zeker as je in de zesde klasse zat, want dat was hut leste lekaol van mees ter De Leeuw (de schoole an dun Hofdieks- wegt) in hut koolehok was vooran tegen over hut eerste lekoal van meester te Hen- nepe. De meeste mensen op Ouddurp betrokke dur kooien van de landbouwverieenege wêêr Piejt van Jaop Breen sikkerutaorus/penneng- meester van was, want dat was un stik goewdkoaper dan via de kooleboeren. Teun van Bas Breen kwam eerst de bestelliengen bie de leejen ophaele, in as de kooien èlee- verd waere kwam hie dan oak hut geld hier voor bie je ophaele. Zo halfvurweege de zeumere wiere de kool- en of èleeverd. Dat gieng as volgt: in de koaie lag un schip mit kooien. Hut lossen in bezurgen van de kooien wier uutbesteed an de losploeg, dat waere: Ceesje van Jaen Grinnewis, Jan van Wullum Klepper, Tho- mus Hoek, Jan van Kommer de Veugel in Jan van Maert Hoek. De kooien wiere in ht schip in zakken èschept in mit un transport band gienge ze uut hut schip op de paerde- waegens van Huubje van Kommer de Veu gel, Klaos van Cees Akkershoek in Wullem van Hein Grinnewis. Wanneer de waegens vol èlaeje waere gien ge ze de kooien uut leure. Twee man gieng dur mit mee om de kooien van de waegens in hut koolehok te briengen. Ze droege dan un soort puntmuste op dur hoad die liep over dur schoeren toet op dur middel in dêêr zat hut oak vast èknoapt, dit was om dur eige tegen hut koolestof te bescheare- men. Of hut veel hielp weet ik oak niejt, want ze zagge ondangs dat toch nog earg zwart. As de raemen ope stonge wanneer de kooien èbrogt wiere konne de huusvrouwen geliek hut heele huus un groote beurte geve, want koolestof is zoo fien in hut vliegt overal hene. Dan waere dur nog op durp die gêên achter- omhene hao, dus moste ze deur de gank mit de kooien naer hut koolehok, die konne dan hut huus geliek mit bezems kêêre. Hut was gebruukeluk dat de koolelossers voor un droage keele overal wêêr ze kwam- me un borrel krege. Noe ja, je begriept hut al eer hut eavond was. Hut is dan oak wel voor èkonune dat de vur keerde kooien bie de vurkeerde mensen terechte kwamme, dan moste ze dun oaren dag eerst hut koolehok leegmaeke in dan de goeje kooien dur in doewe. Die geen lid van de landbouwverieenege waere betrokke dur kooien van de kooleboe ren, want die waere oak nog un paer op durp; Hansje van Cees Duuvelewa, Jan van Cor van Piejte Grinnewis in Ewit van de Klaere- beek Taenis. De koole lagge bie heurlie thuus in van dêêr uut wiere ze bie dur klan ten èbrogt. Eerst wiere de kooien in un ieze- re vat zonger boom èschept. De zak zat dan al om hut vat hene in as hut vat vol was hao je un mud. Hut vat wier bie de twee hansvaeten op èpakt in de kooien zatte dan in de juutezak. Hansje van Cees Duuvelewa brogt de kool- en zelf mit zun T-Fordje bie zun klanten, degenen die zelf geen gerie hao liete dat Ceesje van Pouw Grinnewis mit zun hit Truus doewe. Hut beroep van kooleboer most je niejt te lucht opvatte, je zag altied zoo zwart as hoosie in as je niejt uutkeek deeje nog ver brande deur hut koolestof op je gezicht, as je eige niejt inèsmeart hao mit vettegheid in witte poejer dur op. Ja, in zoas zooveel dingen dur niejt meer binne, bin oak de kooien in de kachels vur- dweene deur de komst van hut aerdgas in de beginjaeren zeventug. Kiest U voor een samenwerking met een gesprekspartner die met U als ondernemer, als directie meedenkt? Een betrokken financiële adviseur cq accountant die initiatief toont en praktische suggesties geeft, waar U daadwerkelijk wat aan heeft. Dat moet het streven zijn van elke onderneming, neem daarom contact met ons op en ervaar wat kennis ook voor U kan betekenen! Middelharnis tel. 0187 - 617 300 Barendrecht tel. 0180 - 642 111 De vrouwenvereniging 'Kleine Kracht' van de Gereformeerde Gemeente te Nieuwe Tonge hoopt op D.V. woensdag 10 mei haar jaarlijkse verkoping te houden. Er is weer van alles te koop. De verkoping is in de zaal van de kerk. Oranjestraat 17. De ope- nings-tijden zijn 's morgens van 10.00 uur tot 12.00 uur en 's middags van 14.00 uur tot 19.30 uur 's avonds. Mogen we op uw belangstelling rekenen? Tot ziens. Het bestuur. Zaterdag a.s. wordt het oud papier weer bij u opgehaald. Wij verzoeken u het oud papier voor 8.30 uur 's morgens gebundeld buiten te zetten. Bij voorbaat dank, namens de vrijwilligers. R Koppenaal, tel. 0187-601195 De meeste mensen gienge over op centrale verwaermung of un gaskachel in de kaemer. Zodoende krege de vrouwen minder waerk in dur huus, want dat gedoe mit die kooleka chels gaf toch mar un stofzooitje. Eèn ding was zeker: un koolekachel gaf un behaege- lukke waermte uutstraelieng in je kon dur zoo lekker bie g66 zitte, wannéér de wind in de regen om hut huus dee huule op un wine- teraevund. Hellevoetsluus, voorjaer 2000 De groewten van Job van Klaos van Job Padmos Andrea Viergever (12) en Aleida Stouten (11) spelen op de dwarsfluit. Zij hebben 3 jaar les bij Carla Sevestre in Brouwershaven. Ze spelen onder andere 'Eens als de bazui nen klinken' van P. Wildeman en 'Vivace', gecomponeerd door G. Ph. Telemann. Ze worden begeleid door Marien Stouten op het orgel. Christiaan (14) en Marien (16) bespelen het 150 jaar oude Kam en Van der Meulen- orgel. Zij hebben allebei les van Rinus Ver- hage uit Middelharnis op dit monumentale orgel. Christiaan speelt onder andere 'Wer nur den lieben Gott lasst walten', gecompo neerd door J.S. Bach en Psalm 99 van W.H. Zwart. Marien speelt onder andere 'Preludi um, Fuga en Ciacona'gecomponeerd door D. Buxtehude, de complete 'Cathedral Sui te' van G. Young en de wereldberoemde 'toccata' uit de 5e Symphonic van Ch. M. Widor. Het belooft een mooi en gevarieerd concert te worden. Stichting Ontmoeting heeft als doel hulp te bieden aan thuislozen en ex-gedetineerden. Voor thuislozen in Rotterdam is er een dien stencentrum waar ze terechtkunnen voor allerlei basisbehoeften. Per dag komen hier zo'n 30 tot 50 bezoekers. Voor ex-gedeti- Weer in de belangstelling De ouderen staan weer meer in de belang stelling dan voorheen. Eigenlijk kunnen we niet zeggen dat ze geheel uit de belangstel ling verdwenen waren. Reisorganisaties bij voorbeeld hebben steeds weer belangstelling getoond voor hen die uit het arbeidsproces zijn teruggetreden. Vooral voor de 'jongere ouderen' van 55 tot 70 jaar was er heel wat belangstelling. Ook de politiek heeft gezien dat zij de ouderen niet moest vergeten. Van daar zelfs een speciale politieke partij ter behartiging van de belangen van ouderen. In deze column heb ik echter niet het oog op die belangstelling voor ouderen. Het gaat mij nu vooral erom dat men ouderen weer in het arbeidsproces wil inschakelen. De reden daarvoor is in het bijzonder het tekort aan geschoolde en ervaren werknemers. Op tal van terreinen blijkt er aan hun bijdrage een dringende behoefte te zijn. De moet er wel eerlijk aan toevoegen dat die behoefte meer voortkomt uit de schaarste aan werkkrachten dan uit waardering voor de levenservaring en de expertise van ouderen. Deze opmer king bedoel ik niet onaangenaam. Ik denk dat de waarheid erdoor gekenmerkt wordt. Uit eigenbelang Nu er een tekort is aan krachten in het arbeidsproces, kijkt men onwillekeurig naar diegenen die met werken zijn gestopt, maar nog heel goed kunnen werken. De moeilijk te vervullen arbeidsplaatsen doen omzien naar hen die uitgetreden zijn uit het werk, maar nog goed mee kunnen. Het beroep op deze ouderen is meer een zaak van eigenbe lang dan van waardering voor wat zij gedaan hebben en nog kunnen doen. Men kijlct voor sommige banen zelfs naar het buitenland. Waarom zou men dan geen beroep doen op hen die reeds teruggetreden zijn maar best nog werk kunnen doen? Hier komt bij dat het er naar uitziet dat de betrekkelijk lage leeftijd waarop men in de VUT kan, op den duur toch verhoogd moet worden. Die trend wordt in de discussies al zichtbaar. De een zal dit verschijnsel prettig vinden. De ander zal het een hindernis vinden. Hij of zij zal een verzoek om te herintreden met een zekere wrevel afwijzen. Nu was ik zover en nu wordt er toch weer een beroep op mij gedaan. Ik had eigenlijk heel andere plan- nen. Moet ik me nu moreel verplicht achten om toch met werken voort te gaan? Een welvaartsverschijnsel Ik denk dat de mogelijkheid om met de VUT te gaan, of van welke andere vergelijkbare regel ook gebruik te maken, een welvaarts verschijnsel is. Vóór de Tweede Wereldoor log was die regeling ondenkbaar. Werklozen waren dankbaar als ze werk konden vinden, zelfs tot boven de zestig. Direct na de oorlog beleefden we de tijd van wederopbouw. Ook toen was er geen geld en geen gelegenheid voor een regeling van ver vroegde uittreding. Pas in het laatste kwart van de vorige, de twintigste eeuw, is het mogelijk geworden vervroegd te treden. Misschien moet ik het nog iets ruimer nemen door over het laatste, derde deel van die eeuw te spreken. Nu blijkt dat er op ouderen - volledigheids halve zeg ik maar op 'jonge ouderen' - een beroep wordt gedaan de lege plaatsen op de arbeidsmarkt op te vullen. De beshssing daartoe is nog een zaak van vrijwilligheid. Ieder kan voor zichzelf beslissen of hij weer aan het werk wil, dan wel het werk wil voort zetten. Bk noemde de vervroegde uittreding een wel vaartsverschijnsel. Het is opmerkelijk dat juist vanwege de toenemende welvaart (de groei van de economie) dit verschijnsel voor problemen stelt. Er spelen ook wel andere factoren mee. De toenemende welvaart is in elk geval een niet te onderschatten reden voor het beroep op ouderen. Moeten we dit beroep zien als een eerherstel voor ouderen? Op hun bijdrage aan het pro ductieproces wordt weer prijs gesteld. Hun aandeel aan het arbeidsproces kan moeilijk gemist worden. Het is niet aan mij om over deze omslag een oordeel uit te spreken. Al naar gelang van ieders levensgeschiedenis zal een mens daar een eigen oordeel over hebben. Waar ik wel op wil wijzen is dat de ouderen in onze samenleving er wat naast gestaan hebben. Als mensen die geld te besteden hebben, was er belangstelling voor hen. Zo ook voor hun stem bij verkiezingen. Voor hun ervaring, op welk terrein dan ook, had de samenleving geen of nauwelijks belang stelling. Het is vooral de jongere generatie van wie de samenleving het verwacht. Men zag in de afgelopen jaren dan ook een breuk ontstaan tussen de generaties. Oude ren vallen buiten het plaatje van productivi teit en maatschappelijke belangstelling. De jongere generatie doet het of moet het maken. Ik schrijf dit vanuit mijn observatie van de processen in de samenleving. Ik spreek daar over geen oordeel uit. Hoewel, als een lezer weet dat ik de zeventig gepasseerd ben, zou hij of zij gemakkelijk kunnen denken dat in de voorgaande regels een stukje frustratie meespreekt. Laat ik duidelijk mogen zeggen dat ik niet vanuit dergelijke gevoelens leef of schrijf. Een mens moet in het leven zijn plaats ken nen. Dat betekent ook datje moet aanvaarden dat een jongere generatie de plaats van de oude ren inneemt. Dat is goed. Dat is 's levens loop. Het heeft mij altijd tegen de borst gestuit als ik mensen meemaakte die hun plaats niet wilden opgeven terwijl het daar voor de tijd was. Dat wil dus zeggen: kramp achtig blijven zitten of staan waar je terecht gekomen bent, terwijl je op moet schuiven om anderen de ruimte te geven. Ik heb dat op zijn tijd terugtreden altijd gezien als een weg die God met mensen gaat, door de jju'en heen. In Prediker 3:11 lezen we dat God ieder ding schoon gemaakt heeft op Zijn tijd. Dat wil zeggen dat ieder jaargetijde in iemands leven haar eigen schoonheid heeft. Je moet niet krampachtig willen vasthouden wat bezig is te verglijden. Wie in de herfst van het leven is, moet niet denken en doen alsof hij nog in de lente van het leven is. Dat staat niet en dat gaat niet. Er is vanuit Bijbels gezichtspunt wel een ding dat mij bij het thema van deze column bezighoudt. Dat is de waardering voor de ouderdom, die dan wordt aangeduid als grijsheid. Men zie vooral Spreuken 16:31 en 20:29. Daar wordt met waardering, zelfs met een zekere eerbied over de grijsheid gespro ken. Ik hoor daarin waardering voor levens ervaring en levenswijsheid die men bij oude ren vindt. Is er in onze samenleving voor deze Bijbel se gedachte ook aandacht? Wil men in onze samenleving nog zijn voordeel doen met wat ouderen tijdens hun leven hebben geleerd? En waarmee zij een jongere generatie van dienst kunnen zijn? Ik zeg heel duidelijk dat het initiatief tot dit leerproces bij de jongeren moet liggen. Een oudere generatie moet dat niet aan jongeren opdringen. Jongeren zouden echter van bin nenuit behoefte kunnen gevoelen om hun winst te doen met wat ouderen - soms door schade en schande heen - geleerd hebben; en wat zij dan ook graag desgevraagd, dus daar toe uitgenodigd, door willen geven. De lezer begrijpt dat ik met dit beroep op ouderen iets anders op het oog heb dan dat ze vanwege gebrek aan arbeidskrachten weer in het arbeidsproces worden ingeschakeld. In de Bijbelse levenswijsheid gaat het om de continuïteit door de geslachten heen; om het overdragen van wat God mensen heeft geleerd aan praktische levenswijsheid. Dat overdragen is naar het Latijnse woord een zaak van traditie. Want traditie betekent ten diepste het doorgeven van wat een vroegere generatie heeft geleerd. W. H. Velema DE BETERE WONINGINRICHTING SINDS 1920 Zandpad 36 Middelharnis Tel. (0187) 482784 neerden is dat een woon-werkcentrum in Epe. Dit project heet 'Uit de bak, onder dak' en is goedgekeurd door het Ministerie van Justitie als penitentiair programma. Dit houdt in dat een gedetineerde de laatste periode van zijn gevangenisstraf een pro gramma mag gaan volgen dat gericht is op terugkeer in de maatschappij. Het concert begint om 20.00 uur, de toegang is vrij. Dressuur, mennen, springen, western en gezelligheid. U kunt dit allemaal gaan meemaken op zaterdag 20 mei a.s. Mane ge Stal 'de Poorte' aan de Philipshoofjes- weg in Dirksiand laat u de gehele dag genieten van paarden in actie. Wilt u actief aan één van de onderdelen meedoen? Opgeven kan vóór 15 mei bij Erna van der Valk, tel. 0187-689931 of bij manege Stal 'de Poorte', tel. 0187- 609088. Gewoon een kopje koffie drinken en komen kijken is natuurlijk ook moge lijk. Tot de 20ste! „7^;<9':' Vrijdag 29 april opende burgemeester Van der Munnik de expositie in het bijzijn van vele kunstiiefhebbers. De Gasthuiskapel was bijna te klein om alle belangstellenden te bergen. Ingeleid door muziek en zang werd het werk van beide kunstenaars belicht, waarna het buitengebeuren met trompetge schal kon beginnen. In de kapel staan de bronzen beelden van Hedi Bogaers. Er is zowel klein als groot werk te zien van deze beeldhouwer, die de mens duidelijk centraal stelt in haar werk. Jaap Reedijk laat deze keer geen schilderijen zien, maar objecten. Jaap Reedijk laat een heel kleurenpalet op de kijkers los en gaat steeds een nieuw zijspoor in, wat de kijker vaak weer op het verkeerde been zet. Ook geeft hij elke keer weer een nieuwe voorzet om de objecten te analyseren. Eigenlijk heeft dit geen zin, bedoelt de kunstenaar, omdat iedereen er wel iets in herkent. Zo waren er tijdens de opening genodigden die zelfverze kerd beweerden dat Reedijk een koe in zijn objecten verstopt had. Niet zo gek als men ziet dat de kunstenaar mens en dier terug laat komen in zijn werk, maar men verioor de weddenschap nadat de kunstenaar zelf eerst informeerde waar de koe dan wel te zien ■^'^va!^;^- was. Het zegt genoeg over dit nieuwe werk van de Sommelsdijkse kunstenaar. Eigenlijk zijn de houten objecten allemaal prototypes voor het grotere werk dat in metaal uitge voerd wordt en binnenkort naar het buiten land gaat voor exposities. Als de grote objecten - 2 tot 4 meter hoog - net zo ver rassend zijn als de objecten in Tholen, dan zullen ook deze veel bewondering oogsten. De expositie van Hedi Bogaers en Jaap Ree dijk wordt 5 en 6 mei aangevuld met werk van amateurs die hun werk bij particulieren exposeren en zo een hele kunstroute maken. Vrijdag 5 mei zal er een compleet program ma met muziek worden afgewerkt in Tholen. In de Hervormde Kerk geven diverse orga nisten van 13.30 tot 17.00 uur concerten, in de hal van het stadhuis zijn van 13.00 tot 17.00 uur optredens met viool en klavecim bel en in de RK kerk zingt van 15.00 tot 15.30 uur het gemengd koor Canticum en van 16.00 tot 16.30 uur het dameskoor Pas sage. Zaterdag 6 mei spelen verschillende organis ten - onder andere Mariëlle Wessels, Eric Quist en Kees Heijboer - van 11.00 tot 16.30 uur halfuursconcerten in de Hervorm de Kerk en in de hal van het stadhuis zijn van 13.30 tot 16.30 uur halfuursconcerten van kamermuziekensemble Ars Musica, violiste Marleen Verkammen en Kees Heijboer op de klavecimbel en als afsluiting het Christe lijk Kamerkoor Chantez a Dieu. In de RK kerk zingen van 13.30 tot 15.00 uur het gemengd koor Canticum en het dameskoor Passage. Op de Markt geeft de Koninklijke Harmonie Concordia om 16.30 uur een con cert en om 20.00 uur is op de Markt de afsluiting van de kunstroute met het slotcon- cert. De kunstroute Tholen bevat dus niet alleen beeldende kunst, maar heeft er een kleurrijk programma omheen gebouwd. In ieder geval de moeite waard om eens een eiland verder te kijken.

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 2000 | | pagina 11