De RMU, belangenorganisatie en dienstverlener 'Schotejir sluit verenigingscompetitie op niveau af 'De Goede Ree' DE LENTE HYPOTHEEK 3% Verhuizing team Verzekeringen binnen Rabobank Middelharnis Het Engelse Dorp op de Kop van Goeree (0187)49 88 30 EIIAtlDEn-tllElJWS Reforma«JfL Unie sch lijke van de Rabobank West-Flakkee Frans van Heest voltooit streekeigen oorlogsboek PAGINA 6 VRIJDAG 21 APRIL 2000 De RMU, die is opgericht in 1983, is een belangenorganisatie voor werknemers, werkgevers en zelfstandigen en een dienstverlener met eigen specialisten op alle terreinen van werk en arbeidsrecht. RMU staat voor Reformatorisch Maatschappelijke Unie. Reformatorisch wil hierbij zeggen dat Gods Woord en de Drie Formulieren van Enigheid de basis voor het handelen zijn; Maatschappelijk staat voor de principiële en praktische aspecten van arbeid en samenleving, die de kern van de organ isatie zijn en Unie wil zeggen dat werknemers, werkgevers en zelfstandi gen in goede harmonie samenwerken in één vereniging. Ledenhulp Arbeidsvoorwaardenbeleid Bedrijfslidmaatschap Jongeren De RMU EN DE OR RMU Contact RMU Contributieregeling Afgelopen zaterdag 15 april heeft de wedstrijdploeg van z.c. de Schotejil de vijfde en laatste wedstrijd gezwommen van de Verenigingscom petitie seizoen 1999/2000. In Papendrecht zwommen de ruim 40 zwemmers en zwemsters tegen LAC uit Rotterdam, De Geul uit Papend recht en ZOB uit Oud-Beijerland, maar liefst 30 persoonlijke records, 3 clubrecords en 32 medailles bij elkaar. Ook voor bestaande woningen Bel snel voor een afspraak naar Privacy Aanspreekpunt Met als diepste doel 'opdat we het nooit zullen vergeten' heeft de Goereese Frans van Heest zich gezet aan het schrijven van een oorlogsboek. Een boek dat iets vertelt over de wederwaardigheden op de Kop van Goeree gedurende de laatste twee jaren van de Tweede wereld oorlog, verhalend gebracht doch volledig gebaseerd op ware feiten en gebeurtenissen. Naar verwachting komt zijn boek, dragende de titel 'Het Engelse Dorp op de Kop van Goeree', in juni uit. Het Engelse Dorp, zo werd Ouddorp aan Zee nogal eens genoemd door de Duitse bezetters. Tegen hen zullen in elk dorp wel gevoelens van aversie hebben geheerst, maar ken nelijk ondervond de Duitser dat in Ouddorp zo sterk dat ze erover spraken als 'het Engelse dorp'. Vandaar de titel van Van Heest's boek. "Ik werk graag met letters", vertrouwt Van Heest ons toe, en met een aantal oorlogservaringen uit z'n eigen leven in het achterhoofd begon hij te schrijven. "Voor Goeree is 20 december 1944 een heuglijke dag", vertelt hij. "D'r werd toen een razzia gehouden en ik moest ook mee, ik was de jongste van allemaal. Op dezelfde dag echter brak in Goeree de tyfus uit. De Duitsers nebben toen met dokters van hier overlegd of ze de Goereeërs zo wel naar Duitsland konden sturen. De dokters voorspelden dat daar narigheid van zou komen en raadden het transport naar Duitsland dat af. Zo gebeurde het dat we onder Duitse geleide weer terug gebracht werden in Goeree. We hebben toen drie maanden lang hier de zaak af moeten zetten, vanwege de tyfus". Naarmate Van Heest zich er meer mee bezig ging houden kwamen er meer dingen naar boven en ook via anderen haal de hij veel informatie in huis. Dat resulteerde zelfs in een ver zameling historisch materiaal en illustraties, waarvan heel veel in het te verschijnen boek terecht zal komen. "Het boek begint in een Ouddorps gezin dat echt heeft bestaan, alleen heb ik daarvan de namen veranderd", vertelt Van Heest. "Maar als het gaat over personen die hier iets hebben bete kend en wier namen eervol mogen worden genoemd, bij voorbeeld verzetsstrijders, die staan er allemaal in zoals het was, dikwijls met historische foto's. Bijvoorbeeld hoe in het paleis één van de Ouddorpse verzetsstrijders door prins Bern- hard wordt onderscheiden. Aan het verzet op de Kop van Goeree wordt in het boek ook ruimschoots aandacht besteed. "Grote delen van de land bouwgronden werden aangemerkt als spergebied; begrijpe lijk dat de aversie van de bevolking tegen de bezettende macht toenam", licht Van Heest toe. "Die anti-Duitse hou ding droeg ertoe bij dat de 'Verordnungen' steeds scherper werden gesteld. Dat daarmee door de bevolking gesaboteerd werd lag voor de hand. Veel jongens en mannen werden in Duitsland tewerkgesteld of opgeroepen voor de Arbeits- dienst. Door al deze gebeurtenissen werd de haat tegen de brute overheersing steeeds groter. Het stille verzet van enke lingen, maar ook het verzet in georganiseerd verband, nam in diep geheim steeds grotere vormen aan. Mede daardoor moesten ook meerdere Ouddoipers onderduiken, werden er gearresteerd en naar concentratiekampen afgevoerd. In de tweede helft van december 1944 werden honderden mannen naar Duitse werkkampen gebracht, waar ze geteisterd wer den door zware arbeid, honger, koude en ziekte, waarbij sommigen van ons de dood vonden. Deze gebeurtenissen mogen met vergeten worden", besluit Van Heest en vandaar- Neem en lees! Met zo'n 320 pagina's, vele foto's en een oplage van 1250 exemplaren zal Het Engelse Dorp op de Kop van Goeree' medio juni a.s verschijnen. Het boek wordt uitgegeven door boekhandel Akershoek te Ouddorp en zal een virkoopprijs hebben van f 39,90. Omdat de oplage niet onuitputtefiik is kunnen vooraf een of meerdere exemplaren worden gereser veerd. Daartoe dient u onderstaande bon in te vullen en in te leveren bij/op te sturen naar boekhandel Akershoek, Hoen- derdijk 9, 3253 AK Ouddorp. Hierbij reserveer ik ex. boek 'Het Engelse Dorp op de Kop van Goeree', geschreven door Frans van Heest Naam Adres Postcode en woonplaats Telefoon Dit boek verschijnt ca. 15 juni 2000 De doelstellingen van de RMU zijn: het bevorderen van de bezinning op het maatschappelijk functioneren van haar leden, het stimuleren van de samenwerking tussen werknemers, werkgevers en zelfs tandigen, het verlenen van individuele hulp aan haar leden, waaronder ook juridische bijstand en het behartigen van de sociale en economische belangen van haar leden. Uitgaande van deze doelstellingen, ontplooit de RMU vier kernactiviteiten. Als eerste Bezinning en bewustmaking, waaronder valt het signaleren van maatschappelijke trends, uitdragen van standpunten, beïnvloeden van politiek en maatschappij, organiseren van thema-avonden en cursussen en de uitgave van RMU Contact en andere brochures. Als tweede doelstelling de Individuele leden hulp, wat inhoudt hulp bij ontslag, regelen van uitkeringen, controle van arbei dsovereenkomst, conflictbemiddeling, juri dische ondersteuning en vraagbaak. Vervol gens Collectieve ledenhulp: CAO-onderhan delingen, afsluiten van sociale plannen, opzet en begeleiding OR, ondersteuning bij reorganisatie en fusie, arbeidsvoorwaarden overleg en georganiseerd overleg. Tenslotte Hulp aan bedrijven en instellingen, waaron der valt ondersteuning van personeelsbeleid, conflictbemiddeling, juridische advisering, organisatie van seminars en congressen, opzet en begeleiding OR en bezinning op het ondernemerschap. ledere bedrijfstak kent zo zijn eigen speci fieke regels en problemen. Daarom heeft de RMU acht secties die de dienstverlening aanvullen met sectorspecifieke informatie. Deze beroepsgroepen zijn: Ambtenaren, Bouwnijverheid, Gezondheidszorg en welz ijn 'Het Richtsnoer', Handel en dienstver lening. Industrie, vervoer en grafici. Land bouw en visserij. Onderwijs en Politie en justitie. Ieder jaar behandelen medewerkers van de RMU zo'n 800 individuele ledenzaken en beantwoorden zij meer dan 1500 telefonis che informatie- en adviesvragen. Daarnaast is de RMU betrokken bij collectieve zaken, waarbij zij hulp biedt aan een groep RMU- leden, bijvoorbeeld binnen een bedrijf of in een bepaalde beroepsgroep. Als lid van de RMU profiteert u natuurlijk ook van voor lichting en informatieverschaffing over actuele maatschappelijke ontwikkelingen. Veel informatie- en adviesvragen gaan over de inhoud en de toepassing van CAO's. Leden willen weten hoe het precies zit met bijvoorbeeld hun overwerkregeling, loon doorbetaling bij ziekte of het recht op een vrije dag bij een huwelijk in de familie. Bij ledenzaken gaat het vooral om ontslagzaken, functioneringsproblemen, onenigheid over het salaris en verwikkelingen rondom uit keringen. Collectieve zaken hebben meestal te maken met fusies en reorganisaties binnen bedrijven. In zulke situaties moeten de belangen van de werknemers goed geregeld worden, bijvoorbeeld in een sociaal plan. Wanneer u contact zoekt met de RMU, wordt u verbonden met één van de juridische medewerkers. Al naar gelang uw vraag of probleem wordt u direct geholpen of uitge nodigd voor een verder gesprek op het kan toor van de RMU, het zogenaamde intakege sprek. Tijdens dit gesprek probeert de jurist uw probleem helder in kaart te brengen en neemt hij of zij de verdere gang van zaken met u door. Vanaf dat moment kan de stafmedewerker voor u aan de slag, om tot een bevredigende oplossing van uw zaak te komen. Om van deze dienstverlening gebruik te kunnen maken, moet u lid zijn van de RMU. Wie op het moment van de hulpaanvraag nog geen lid is, moet dat dus eerst worden. Als de hulpvraag op dat moment meer omvat dan alleen het beantwoorden van een vraag of het geven van een doorverwijzing, dan wordt het nieuwe lid een halfjaar extra con tributie in rekening gebracht. Het kantoor van de RMU is op werkdagen geopend van 8.30 tot 17.00 uuren gedurende deze dagen telefonisch bereikbaar (op maandag vanaf 9.00 uur). Ieder jaar geeft de RMU een Nota Arbei dsvoorwaardenbeleid uit. Deze publicatie geeft richting aan de opvattingen van de RMU over actuele onderwerpen op het gebied van arbeidsvoorwaardenbeleid en tevens de handelswijze van de RMU met betrekking tot deze onderwerpen. Een bedrijf kan niet voor ieder specialisme een aparte medewerker in dienst nemen. Daarom biedt de RMU ondernemingen een interessante optie, namelijk het RMU Bedrijfslid maatschap. Hiermee krijgt het bedrijf veel kennis op het brede terrein van arbeid, per soneelsbeleid, arbeidsvoorwaarden en arbei dsverhoudingen in huis, wat goed is voor de zaak, stichting of vereniging. Dit specifieke lidmaatschap is namelijk bestemd voor iedere organisatie die personeel in dienst heeft: Het RMU lidmaatschap kost uw organisatie 295,- per jaar, plus 15,- per medewerker. Voorwaarde voor het lidmaatschap is dat één leidinggevende, bestuurder of beslis singsbevoegde binnen de organisatie ook persoonlijk lid is. Het RMU-bedrijfslidmaatschap kent drie dienstenpakketten. Het Basispakket biedt u standaarddiensten waarvan het bedrijfslid kosteloos gebruik kan maken. De services van dit pakket zijn: model arbeids overeenkomst, company-code, algemene hulpvragen, beoordeling arbeidsreglement, stappenplan voor de opzet van een OR, beo ordeling reglement OR-verkiezing, hulp bij CAO-interpretatie, vacaturebank, aanbod stagiaires, RMU Contact, bezinning. Nota Arbeidsvoorwaardenbeleid, RMU-brochures en belangenbehartiging richting politiek. Het Pakket diensten algemeen levert u tegen een scherp tarief diensten door juridisch medewerkers van de RMU. De exacte services van dit pakket zijn: aan vraag ontslagvergunning, indienen ver zoekschrift kantonrechter bij ontslag, beroepsprocedure op het gebied van sociale zekerheid, OR-cursus.sen, bemiddeling, opstellen van personeelshandboek, perso neelsadvertenties in RMU Contact, opstellen van een bedrijfs-CAO, begeleiding bij reorganisatie, opzetten OR en opzet/introductie systeem van functione- rings- en beoordelingsgesprekken. Tenslotte het Pakket diensten specifiek, waar bij de RMU voor u optreedt als intermediair, naar specialisten met wie de RMU speciale tariefafspraken heeft gemaakt voor bedrijfsle- den. Hierbij is inbegrepen begeleiding bij reorganisatie, functie-waardering, func tieanalysering, ARBO-beleid, cursus ge sprekstechnieken, advies bedrijfsovername en intermediair voor advocaten/juristen, pen- sioensdes-kundigen, organisatie-deskundi gen, bedrijfseconomen, accountants, out placementbureaus, facility management, cateringbedrijven, werving en selectie, com municatiedeskundigen, PR-bureaus, bedrijf spsychologen, interim-management, enz. Ook als jongere kan je lid worden van de RMU. De RMU is dan een vraagbaak voor al je vragen over je (toekomstige) werk, ze helpt als je problemen hebt op je werk (ook als het gaat om je studentenbaan), er worden sollicitatietrainingen georganiseerd, je ont vang zes keer per jaar het RMU Contact, boordevol actuele informatie en één keer per jaar een Jongeren en Werk Special. Wat moet ik wel en niet doen tijdens een sol licitatiegesprek? Hoe hoog liggen de salaris sen in een bepaalde branche? Wat is het min imum jeugdloon? Ik heb 20 vakantiedagen, is dat niet te weinig? Kan ik vrij krijgen als mijn ouders 25 jaar getrouwd zijn? Is een schriftelijke arbeidsovereenkomst nodig? Wat moet ik zeggen als ze me vragen ook op zondag te werken? Je hebt vragen te over als je op zoek bent naar een baan, of als je net begonnen bent. De RMU geeft je alle antwo orden! Het is daarom handig om al lid te zijn voordat je echt aan de slag gaat. Als student ben je al lid voor 3,58 per maand. De RMU geeft ieder jaar een special uit, bestemd voor jongeren die op zoek zijn naar werk. Ook heeft de RMU speciaal voor jon geren een handige, superkorte checklist voor solliciteren ontwikkeld, die je in drie stappen door het hele sollicitatieproces voert. Medezeggenschap is zowel voor werkgevers als voor werknemers een belangrijk instru ment om overleg te voeren over het beleid en het functioneren van de onderneming. De RMU toetst medezeggenschap aan de Bij belse visie op gezag en gezagsverhoudingen. OR-activiteiten van de RMU zijn: bezinning op medezeggenschap, hulp bij instellen van ondernemingsraden, coaching van OR- leden, advisering van bestuurders en het geven van cursussen en trainingen. De RMU organiseert ten behoeve van OR- leden en bestuurders de volgende cursussen: de ondernemingsraad (basiscursus), effec tief onderhandelen, vergadertechniek en besluitvorming, ondernemingsraad en pen sionering, vaardigheden voor voorzitters en secretarissen, beleidsvoorstellen maken en presenteren en bestuurders en medezeggen schap. RMÜ-leden die in hun bedrijf willen starten met een OR en zich willen oriënteren over de juiste aanpak, kunnen bij de RMU de brochure 'Stappenplan voor het opzetten van een OR' aanvragen. Leden van de RMU ontvangen het tweemaandelijkse tijdschrift 'RMU Con tact'. Dit magazine biedt informatie over actuele maatschappelijke ontwikkelingen, signaleert trends en bevat actueel nieuws over de RMU. ledere editie wordt vergezeld van een sectiebijlage: een extra toevoeging, die is afgestemd op uw eigen beroepssector. Daarin worden specifieke ontwildcelingen aangekaart, alsmede andere details die u allicht interesseren. De contributie die u aan de RMU betaalt, is afhankelijk van uw persoonlijke situatie en uw inkomen. Jongeren die een studiebeurs ontvangen, betalen 3,58 per maand. Wer kenden - zij die deelnemen aan het arbeid sproces - betalen, afhankelijk van hun inkomen tussen de 4,33 en 25,75 per maand. Voor ex-werkenden, zij die een pen sioen hebben of van een uitkering afhanke lijk zijn, is de contributie 6,92 per maand en voor scholieren zonder werk of inkom sten is het lidmaatschap gratis. Voor grafici geldt een apaite regeling. Wanneer u zich aanmeldt als nieuw RMU-lid, wordt u ver zocht om de gegevens op te geven die op u van toepassing zijn. Het adres van de RMU is Plesmanstraat 68, 3905 KZ in Veenendaal. Postbus 900, 3900 AX, Veenendaal. Tel 0318-543030, fax 0318-542522, e-mail info@rmu.org. De clubrecords waren voor Esmee Koedoot (8 jr.), die op de lOOm wisselslag in een tijd van 1.49.70 als 3e aantikte, en voor Ted de Jager 12 jr.), die op de 50m vlinderslag met zijn tijd van 36.44 op de 2e plaats eindigde. Esmee Koedoot werd daarna later nog 3e op de 25m schoolslag in 24.58 en ook Ted de Jager eindigde later op de lOOm vrij nog op een 2e plaats met zijn tijd van 1.12.44. Ook de 8x 50m vrije slag estafette, bestaande uit Leander Jongejan, Eveline Hagoort, Mark Verwijs, Lieske van de Polder, Maarten Nieuwstraten, Danielle Hagoort, Johnny Jongejan en Marjon van Kempen vestigde met een tijd van 4.05.69 een clubrecord. Zij werden hiermee tweede. Goed op dreef tijdens deze wedstrijd waren wel Bob de Jager, Lieske van de Polder en Rhiana van Kempen. Bob de Jager (10) won zowel de lOOm wisselslag (1.46.37) als de 25m schoolslag (23.13). Aan het eind van de wedstrijd zwom hij samen met Monique Geldof, William Weeda en Esmee Koedoot bovendien nog een mooie tijd van 1.39.85 op de 4x 25m schoolslag. Lieske van de Polder won zowel de lOOm als de 200m rugslag in resp. 1.12.82 en 2.35.98. Rhiana van Kempen (jaargang 1989) won de 50m vlinderslag in een tijd van 37.85 en zwom ook op de lOOm vrije slag met haar p.r. van 1.11.66 naar de Ie plaats. Op de 200m vrij voor de jaargang 1986 wer den zowel bij de jongens als de meisjes goe de prestaties geleverd door de Schotejillers. Leander Jongejan zwom een p.r. van 2.34.97 en Annemiek Veltman eindigde in een p.r. tijd van 2.39.38. Beide prestaties waren goed voor een 2e plaats. Later was er voor Anne miek Veltman ook nog een 2e plaats op de 50m schoolslag in 43.85. Op de lOOm wisselslag waren er medailles voor Willemijn Veltman (3e in 1.16.68) en Mark Verwijs (2e in 1.16.33), terwijl opde 200m wisselslag bij de dames Marjon van Kempen tot een 3e plaats kwam met een tijd van 2.49.82 en Stefan Langbroek bij de heren eveneens 3e werd met zijn tijd van 2.33.81. Marjon van Kempen werd later op de 50m vrij ook nog 2e in 30.72 Op de lOOm rugslag werd Danielle Hagoort namens de Schotejil 2e in een tijd van 1.15.26, terwijl ook op de lOOm vrij voor haar een 2e plaats was weggelegd met haar tijd van 1.06.08. Jeimy Jongejan werd op deze 100mvrij3ein 1.07.93 Bij de jongens uit jaargang 1986 waren Wil lem Joppe en Arthur Stolk op de 50m schoolslag goed voor de Ie en 2e plaats in resp. 38.01 en 39.17. Leon Wegman (1985) werd 3e op de 200m rugslag in een tijd van 2.57.92. De 50m vrij voor de heren leverde tenslotte een 2e en 3e plaats op voor resp. Johnny Jongejan (25.86) en Leander Noor dijk (27.76) Verdienstelijk werd overigens ook door Niels Albrechts (1988) gezwommen, die z'n tijd op de lOOm vrij met maar liefst ca. 30 seconden verbeterde tot 1.27.18. In de slot- estafette tenslotte waren twee 8-tallen van de Schotejil actief. Schotejil 1 werd zoals gezegd 2e in een clubrecord van 4.05.69. Schotejil 2, bestaande uit Thijs Tromper, Annemiek Veltman, Leon Wegman, Rianne Noordijk, Matthijs Weeda, Jenny Jongejan, Leander Noordijk en Willemijn Veltman eindigde op de 3e plaats in een tijd van 4.10.00. Bazar Op 12 en 13 mei wordt er in verzorgings huis 'De Goede Ree' weer de jaarlijkse bazar gehouden. Zoals andere jaren wordt dit georganiseerd rond een bepaald thema. Deze keer is dat 'De Boerderij'. Rond dit thema willen wij een fotowed strijd uitschrijven met als titel: 'Foto van het boerenleven op Flakkee van vroeger en nu'. Alle foto's zullen tijdens de bazar worden geëxposeerd in het verzorgingshuis. Om het jureren te vergemakkelijken én omdat de foto's goed door de bewoners bewon derd moeten kunnen worden, willen we eet foto met een afmeting van 20 bij 25 cm hebben. De foto's worden beoordeeld door een deskundige jury, waarin uiteraard ook een bewoner zitting neemt. U mag maximaal 5 foto's per gezin instu ren. Wilt u voor alle duidelijkheid op uw foto('s) naam, adres en telefoonnummer vermelden? Als u de foto's terug wilt, kunt u dit op de achterkant van de foto vermel den. De foto's kunt u dan van 1 tot 15 juni afhalen bij de receptie van 'De Goede Ree'. De foto's die niet worden opgehaald zullen we zeker in de toekomst gebruiken bij het aanbieden van activiteiten aan bewoners. De mooiste foto wordt beloond met een waardebon voor fotoartikelen ter waarde van 300,-, te besteden bij foto Theis te Sommelsdijk. We hopen mooie, vertederende, ontroe rende of komische foto's te ontvangen. U kunt uw foto's tot 6 mei opsturen naar: Verzorgingshuis 'De Goede Ree', t.a.v. Willeke Breederveld, Prinsessenlaan 51, 3245 XN in Sommelsdijk. Rente vanaf (effectief 3,2%) De medewerkers Verzekeringen van Rabobank Middelharnis zijn vanuit de bankhal naar de bovenverdieping ver huisd. Op deze manier kan het team beter samenwerken met de collega's van Bedrijven Advies. De verzekeringsbalie in de bankhal blijft bestaan, hier kunnen klanten terecht voor alle vragen en ook voor afspraken met de adviseurs kan men zich hier melden. Door deze verhuizing worden verzekeringszaken niet alleen in de bankhal behandeld, maar vinden deze ook in de spreekkamers plaats. Optimale dienstverlening en service staan voorop, en ook het privacy-aspect wordt niet uit het oog verloren. "Samenwerken met de collega's van Bedrij ven Advies, ruimtegebrek in de bankhal en betere aandacht voor het privacy-aspect." William Pijl, assurantie-adviseur, noemt enkele punten waardoor de verhuizing een feit werd. De gezichten van de adviseurs zul len minder te zien zijn in de bankhal, maar het contact tussen de klant en de adviseur blijft absoluut gehandhaafd. De balie is een belangrijke schakel voor het persoonlijk contact met de klanten. Jack Drooger vult het verhaal van William aan. "Boven in de bank zijn met de nieuwbouw een groot aan tal spreekkamers gerealiseerd, hier kunnen verzekeringen nu nog beter gebruik van maken. Verzekeringszaken zijn toch vaak persoonlijke zaken, en door het gebruik van een spreekkamer wordt er veel aandacht besteed aan privacy." Jack is al 18 jaar werk zaam als adviseur en kent het werkgebied van de bank op zijn duimpje. Hij weet dan ook als geen ander hoe belangrijk het is dat verzekeringsadviseurs 24 uur per dag bereikbaar moeten zijn. "Dit blijft ook zo, via de balie zijn we goed bereikbaar, en tele fonisch via (0187) 47 51 21 (Jack) en (0187) 47 51 22 (William). Het faxnummer is (0187) 47 51 52. Ook voor calamiteiten kun nen klanten altijd bellen, ons privé telefoon nummer staat op het visitekaartje vermeld," aldus William. Op deze manier is er altijd rechtstreeks contact met de adviseurs moge lijk, zodat zij snel voor een goede oplossing kunnen zorgen. De verzekeringsbalie in de bankhal is altijd bemand. Deze balie is bedoeld voor alle vra-, gen in de verzekeringssfeer. "Polissen afsluiten, schades melden, bromfiets- en reisverzekeringen, maar ook voOr afspraken met de adviseurs kan men aan de balie terecht," aldus Rita Grinwis, medewerker Commerciële Binnendienst Verzekeringen. De binnendienst, bestaande uit Rita Grinwis, Elly Tanis en Harry van Alphen, verzorgt de bezetting van de verzekeringsbalie. Naast deze taken heeft de binnendienst nog een scala van andere werkzaamheden, als het proces van aanvraag tot polis, de complete afwikkeling van schades, het afsluiten van particuliere verzekeringen en de debiteuren administratie. "Er is een vacature voor een medewerker Commerciële Binnendienst," meldt Rita, "een leuke, gevarieerde functie waarin je samenwerkt met alle segmenten. Met een MEAO-diploma, Assurantiën-B en kennis van verzekeringen kom je al een heel eind." U kunt gerust langskomen om de nieuwe werkplek van het team van Verzeke ringen te bekijken, de binnendienst en de adviseurs staan altijd voor u klaar!

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 2000 | | pagina 6