Herdenking van de Hervorming in Middelharnis 'Een volkomen Zaligmaker voor een goddeloze zondaar' 10 jaar Christelijk Jongerenkoor Psaiiite Deo Adverteren mag geen gokje zijn! Jubileumconcert Advertereri tn 'Eilanden-Nieuws' brengt groter omzet Voorlichtingsmiddag blijvende vermoeidheid bij kanker BEKENDMAKING a. c N Hollandse Eilanden en Waarden Op donderdag 11 november a.s. organiseren de Nederlandse Federatie Kankerpatiënten (NFK) verenigingen en het Integraal Kanker centrum Rotteredam (IKR) een voorlichtings middag over vermoeidheid bij kanker. De bij eenkomst vindt plaats van 13.00 tot 16.30 uur in Hotel Arneville, Buitenruststraat 22 te Mid delburg. Veel kankerpatiënten die de medische be-handeling achter de rug hebben, kampen met vermoeidheid. 'Niet zomaar uitgeput, maar honderd keer uitgeput', zoals iemand deze vermoeidheid uitlegde. Op deze middag zal een patiënte spreken over hoe zij heeft leren omgaan met chronische vermoeidheid. Een hulpverlener zal het onderwerp vanuit de professionele hoek belichten. Ver der zal er veel gelegenheid zijn om met lotgenoten in contact te komen. Een paar jaar geleden is het fenomeen 'vermoeidheid' door een aantal kankerpatiëntenverenigingen onder de aandacht gebracht. Sinds die tijd is binnen de Neder landse Federatie van Kankerpatiëntenverenigingen (NFK) een Werkgroep Vermoeidheid actief. Op initia tief van de NFK heeft de Nederlandse Kankerbestrij- ding/KWF de brochure 'Vermoeidheid na kanker' uit gebracht. De NFK is een koepelorganisatie van 21 patiëntenver enigingen rond een bepaalde vorm van kanker, een bepaalde behandeling of een specifiek probleem bij kanker. Het IKR is een netwerk voor kennis- en kwaliteit op het gebied van de oncologische zorg in Zuidwest Neder land. Aanmelden voor de voorlichtingsmiddag vóór 9 november bij IKR, telefoon (010) 4405802. De brochure 'Vermoeidheid na kanker' is schrifte lijk aan te vragen bij Nederlandse Federatie van Kan kerpatiëntenverenigingen, Sophialaan 8, 1075 BR Amsterdam. Dit klassiek reformatorische thema klonk helder door in de beide toe spraken van de predikanten ds. A.P. Voets en ds. J.M.J. Kieviet tijdens de herdenking van de Kerkhervorming in het kerkgebouw van de Hervorm de Gemeente in Middelharnis. De interkerkelijke herdenking werd al voor de 27e keer belegd door het regionale comité Goeree-Overflak- kee van de stichting 'In de Rechte Straat'. De zangvereniging 'Sursum Corda' uit Dirksland leverde, onder leiding van haar dirigent Willem Chr. Meyboom en organist Anton Weenink, een zeer gewaardeerde bijdrage. De samenzang werd bege leid door de plaatselijke organist Paul Kieviet. Ds. A. P. Voets, hervormd predikant in Mid delharnis, verzorgde de opening en hield aansluitend een toespraak over het thema: 'De Heilige Geest en het geloof'. Uitgangs punt daarbij was artikel 22 van de N.G.B., dat handelt over onze rechtvaardigheid door het geloof in Jezus Christus. Guido de Brés begint dit artikel met: 'Wij geloven dat, om ware kennis van deze grote verborgenheid te bekomen, de Heilige Geest in onze harten ontsteekt een oprecht geloof' Het geloof in Jezus Christus heeft dus alles te maken met het noodzakelijke werk van de Heilige Geest. Dan leren we verstaan de noodzakelijkheid van het deel hebben aan Christus omdat we in onszelf zo verloren, schuldig en strafwaardig zijn. Dan gaan we zien dat Christus zo voor eeuwig genoeg is in Zijn gehoorzaamheid, in Zijn lijden en in Zijn gerechtigheid. Wanneer God Zich in Christus in deze wereld openbaart doet Hij echter geen half werk. Hij geeft niet alleen Zijn Zoon, maar ook Zijn Geest, opdat Jezus Christus met al Zijn verdienste wordt omhelsd, wordt toegeëigend en de zondaar ook rüets anders meer buiten Hem zoekt. Hiervan heeft de hervormer Maarten Luther getuigd in zijn 95 stelhngen die hij in 1517 sloeg aan de deur van de slotkapel in Wit tenberg. Luther heeft gezegd: 'Ik geloof dat ik op generlei wijze door eigen krachten van mijn verstand, in Jezus Chris tus, mijn Heere, geloven of naderen kan'. In eigen krachten is het geloof voor mij een onmogelijke zaak, zei Luther. De Heilige Geest heeft mij echter door het evangelie geroepen. Wanneer dat gebeurt dan werkt de H.G. het oprechte geloof waarvan art. 22 ons drie kenmerken noemt: 1. Dit geloof omhelst Christus. Dat is een diepe en wonderlijke zaak. De Heilige Geest bewerkt het hart, zodat het door schuldbesef getroffen en verslagen wordt. De Heilige Geest leert in deze grote nood, dat alleen Christus hem red den en behouden kan. Dat doet de zon daar het leven buiten hem in Christus zoeken, omdat hijzelf midden in de dood ligt. 2. Het geloof doet de zondaar Christus eigenen. 'Maar moeten wij dan niet oppassen om ons zo maar iets toe te eige nen?', vroeg ds. Voets de aanwezigen. Als wij daarmee bedoelen dat wij op moeten passen voor mensenwerk, inder daad, want daar komen we bedrogen mee uit. Dat gebeurt als we Christus willen toe eigenen buiten het Woord en buiten het geloof om, buiten de bediening van de Heilige Geest om. Dat is levensge vaarlijk! Maar er is ook de mogelijkheid dat u bezig bent om de ontmoeting met Christus mis te lopen. Ons leven buiten Christus is eigelijk een niet aflatende vlucht, die in het paradijs reeds begon nen is. Dat is erg, zo blind, zo dwaas te zijn om het weimenende aanbod van Gods genade af te wijzen. 3. Het geloof dat niets anders meer buiten Christus zoekt. Het geloof weet echter: het is Christus geheel en alleen. Voelt u dat hier de eer van God en de eer van de Zaligmaker in het geding is? Rome heeft veel naast Christus bedacht. Maria, de heiligen, de misoffers en de afla ten. Maar ook als protestanten weten we vaak beter wat een ander aan extra's in huis heeft, dan wat wijzelf hebben. De leer van de rechtvaardiging van de goddeloze door het geloof, om de verdienste van Christus, is door de Reformatie helder aan het licht gekomen. We denken daarbij vooral aan Luther. Luther heeft het woord gerechtig heid gehaat in zijn leven. Probeerde door de goede werken, door zelfpijniging van zijn zonden af te komen. Het brak hem echter alles bij de handen af en Luther wist alleen maar van Gods actieve gerechtigheid waar mee Hij de zondaar straft. Totdat hij dit vond in het Woord: 'De gerechtigheid Gods wordt geopenbaard zoals geschreven is: de recht vaardige zal uit het geloof leven'. Na deze ontdekking schreef Luther: 'Toen was het alsof ik geheel herboren was en door geo pende deuren het paradijs binnentrad. Artikel 22 leert ook dat het geloof maar een instrument is, meer niet, waarmee Christus onze rechtvaardigheid wordt omhelsd. Het geloof zelf verzoent niets, betaalt niets, het is alleen de hand die Christus mag aanvaarden als onze gerechtigheid voor God. Dat leert ons de Heilige Geest. Ontzaglijk belangrijk is hier het woord toerekenen. Op dat woord komt het aan. We worden niet gemaakt tot rechtvaardigen, laten we daar van doordron gen zijn, want we blijven hier goddelozen in onszelf. Maar o wonder. God ziet ons aan in Christus. In zijn dierbaar bloed dat reinigt van alle zonden. Het geloof is ook het ins trument dat ons met Christus in de gemeen schap van al Zijn goederen houdt. Meer dan genoeg. En nu is het de troost dat reeds het kleinste vonkje van geloof rechtvaardigend is voor God. Er is ook een toenemen in het geloof, wanneer we in het geloof mogen zien in de diepten van Zijn wonden. Maar groot geloof of klein geloof; tegenover een volkomen Zaligmaker staat een onwaardig zondaar, een goddeloze in zichzelf. De enige hoop is dan de toerekening van Christus' gerechtig heid door het geloof, zonder de werken. In Christus vindt de zondaar meer dan genoeg! Bent u er al achter gekomen? Met deze vraag beëindigde ds.Voets zijn indringende toe spraak. Ds. J. M. J. Kieviet, predikant van de Chr. Ger. Kerk in Rotterdam-Kralingen, sprak n.a.v. het thema 'De vrucht van het geloof. Ds. Kieviet noemde de reformatoren Luther en Calvijn grote steunpilaren in de kerk van de 16e eeuw. Bij Luther ging het om de gro te vraag: hoe krijg ik een genadig God? Met deze zielevraag heeft hij geworsteld in zijn kloostercel. Hij mocht er achter komen: niet door de werken van de wet maar door de geschonken gerechtigheid in Christus. Bij Calvijn ging het met name over de vraag: Hoe komt God in mijn leven aan Zijn eer? Hoewel dat alles waar is, toch is het goed een en ander wat te nuanceren. Wie enigszins thuis is in de geschriften van Calvijn, die weet dat de vraag om een genadig God ook Calvijn bezig hield. Mag het dan waar zijn dat de eer van God in het maatschappelijk leven bij Luther niet zo concreet aan de orde komt, de eer van God was hem zeer op het hart gebonden. De eer van God, we zouden ook kunnen zeggen de vruchten van het geloof. Dat die er moeten zijn vinden we zowel in de geschriften van Luther als van Calvijn. Lut her was er achter gekomen dat de goede wer ken er moeten zijn, maar niet als verdienste voor God. Wel als vrucht van het geloof. Onmisbare vruchten. In psalm 130 worden een aantal woorden gevonden waaruit dat zo heerlijk blijkt. Wanneer de dichter uit de diepte tot God roept mag hij toch weten: 'maar bij U is ver geving'. Waartoe? Met welk doel? 'Opdat Gij gevreesd wordt!' Opdat er een aan Hem toegewijd leven zal zijn in de vreze van de Heere. Niet alleen aan de buitenkant, maar van binnen uit. De Heere heeft in ons aller leven recht op vruchten. Was dat ook niet de indringende oproep van Johannes de Doper aan het Joodse volk? Brengt dan vruchten voort, der bekering waardig. Dat was een scherpe boodschap van Johannes. Zijn er geen vruchten, dan ligt de bijl airede aan de wortel van de boom. Dat is de laatste ernst als het om de vruchten van het geloof gaat. Dat was ook de boodschap van de Heere Jezus als hij in de laatste week van zijn leven stil stond bij de onvruchtbare vijgenboom. Daar waren wel bladeren, maar geen vruch ten. Omdat het een vijgenboom was, moch ten er vruchten verwacht worden maar ze waren er niet. De onvruchtbare vijgenboom is toen door Jezus vervloekt. Dat geldt ook nu voor ons allen en wel in het bijzonder hen die genade van de Heere ontvangen hebben. Daar moeten dus vruchten zijn. Luther zegt in een preek van hem uit 1536: 'Wij hebben als zijn schepsel allemaal onze Schepper en Heere gehoorzaam te zijn en dat van ganse gemoede. Maar temeer wanneer Hij ons uit Zijn genadige ontferming zoveel gegeven heeft en dagelijks daar nog zoveel goeds aan toevoegt'. In een preek van een aantal jaren verder zegt Luther: 'Wanneer God de prediking van Zijn Woord zegent komen er eigenlijk 3 dingen openbaar: 1Dat de Heere door de prediking van Zijn Woord in ons leven ingaat en de weer standen verbreekt. 2. Dat Hij een hartelijk toevoorzicht in ons hart werkt. Dat gebeurt als God een zon daar gaat levend maken, om Christus wil, door het geloof en enkel uit genade. 3. Met de verlossing uit zijn grote ellende heeft de zondaar nog niet alles ontvan gen. Uit datgene wat de Heere in zijn hart heeft ingeplant moet nog iets te voor schijn komen. Er moeten nog komen de vruchten van het geloof. Deze drie dingen, zegt Luther, zijn onmis baar. Wij herkennen die als de trits uit de Catechismus: ellende, verlossing en dank baarheid. Maar nu de praktijk. De aanwezigen wordt de indringende vraag gesteld: Worden die vruchten ook bij ons gevonden worden? Weten we met de psal mist iets van dat roepen uit de diepte? 'O Heere als u mijn ongerechtigheden gadeslaat dan kan ik voor u niet bestaan?' Maar ook van dat andere: 'maar bij U is vergeving'. Wanneer de jonge Saulus gevraagd was naar vruchten dan had hij geantwoord: 'ja die zijn er, want ik wandel in de wegen van de Heere'. De oude Paulus zegt echter: 'Ik weet dat in mij, dat is in mijn vlees geen goed woont. Het willen is wel bij mij, maar het volbrengen vind ik niet. Ik ben vleselijk, ver kocht onder de zonden'. Ook Luther wist daarvan. Van aanvechtin gen door de wereld, door de duivel en zijn eigen zondig bestaan. Een fragment uit de preken van Luther: 'Wat in de psalmen de psalmisten overal klagen en bidden, dat klaagt en bidt met de psalmist elke gelovige ziel die in Christus geboren en opgevoed is. Die zichzelf kent als iemand die door de zon de aangevochten of er zelfs in gevallen is zodat de zonde en de duivel bijkans machti- Op D.V. zaterdag 6 november 1999 hoopt het Christelijk Jongerenkoor Psaiiite Deo, onder leiding van Johan Nijsse uit Goes, een jubileumconcert te geven in de Ned. Herv. Kerk te Sommelsdijk. Dit ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan. Naast onze organist zijn 2 violistes en een cellist bereid hun medewer king te verlenen. Onze oud-dirigent, Paul Kieviet, hoopt een orgeUmprovisatie te verzorgen. Samen met haar oud-leden wil het jubilerende koor tevens enige 'oude bekende' stukken ten gehore brengen. Aanvang 19.30 uur. In aansluiting op de berichtgeving in de krant van vrijdag 22 oktober jl., waarin we kort stil stonden bij de geschiedenis van het koor en de reünie op de middag voorafgaand aan het jubileumconcert, willen we nu nader ingaan op de uit te voeren muziek op het jubileumconcert. Voor deze gelegenheid is een zeer afwisse lend programma samengesteld. Hierin ko men een aantal hoogtepunten uit het zangre pertoire van de achterliggende jaren aan bod, afgewisseld door een aantal speciaal voor deze gelegenheid ingestudeerde muziek stukken. Er is een balans gevonden door de helft van de stukken in het Nederlands en de andere helft van de stukken in Engels, Duits of Latijn te zingen. Het programma heeft van voor tot achter een geheel symmetrische opbouw. Het concert begint met een introïtus door koor en oud-leden. Hiervoor is 'Lead me Lord' van S. S. Wesley gekozen. Dit stuk maakt al vele jaren deel uit van het koorre pertoire en leent zich om samen met de oud- leden te zingen. Het betreft een Engels Ro mantisch koorwerk en wordt geheel naar het karakter van de tekst gezongen. De couplet ten worden afwisselend gezongen, eenstem mig mannen, eenstemmig vrouwen en vier stemmig. Na opening en samenzang begint het koor het volgende zangblok met het zingen van het 'Gebed' naar een tekstueel arrangement van Piet den Uil op het 'Cantique de Jean Racine' van G. Fauré. Een typisch Frans ro mantisch werk vol mystiek, waarbij de Neder landse tekst zo dicht mogelijk tegen de klank van het oorspronkelijke Frans is geschreven, waarbij de klankkleur behouden is gebleven. Op het eerste gehoor bevat dit muziekstuk mooie akkoorden. Bij beter luisteren blijken vooral de melodische lijnen per stem zeer mooi te zijn. Vervolgens wordt 'O Worship the Lord' van A. Hollins gezongen. Een Engels laat-ro- mantisch werk, dat in drie delen is opge bouwd. Het eerste deel is een aanbidding van God en als zodanig mild van karakter. Het tweede deel is een sopraan-solo, gezon gen door Mathilde Romijn. Kenmerkend hierin zijn de lange muzikale lijnen. Op klimmend wordt hierin Gods grootheid, ge nade en goedheid bezongen. Het derde deel begint met een vierstemmige herhaling van de sopraan-solo, waarna het koor in ant woord op het eerste koor een lofprijzing inzet, eindigend in een majestueus koor. Na de samenzang volgt een orgelimprovisa tie door Paul Kieviet uit Middelharnis, die bijna 9 jaar als dirigent aan het koor verbon den was. Het volgende koorblok, bestaande uit een drietal barokke koorwerken, wordt geopend met 'Nichts soil uns scheiden von der Liebe Gottes' van D. Buxtehude. De bekende J. S. Bach had veel bewondering voor deze Bux tehude. Deze driestemmige cantate wordt begeleid door 2 violen en continuo (kistorgel en cello) en bestaat uit drie delen. De beide koordelen kenmerken zich door een 'zeker' ritme. Ze zijn geschreven rondom het mid dendeel, een sopraan-solo, gezongen door Caroline Grootenboer (oud-lid). Na de drie delen wordt afgesloten met een herhaling van het eerste koordeel. 'Wat God wil, dat geschiedt altijd' van J. S. Bach is een eenvoudig Bach-koraal, maar zeer duidelijk waar het de muzikale inhoud betreft. Het is bekend uit de Matthaus Pas sion. De begeleiding is ook hier met 2 violen en continuo. Het 'Psaiiite Deo' van J. S. Bach sluit dit zangblok af. Een koorwerk met als thema de naam van het koor en ook haar streven: 'Psalmzingt de Heere'. Het koorwerk is beter bekend als 'Sicut locutus est' uit het 'Magnificat'. Het betreft een vijfstemmige fuga met akkoordachtig slot, met begelei ding door continuo. Hierna volgt een orgelsolo door Anton Wee nink uit Nieuwe Tonge. Hij is als vaste orga nist verbonden aan het koor en hij begeleidt deze avond het koor op het kerkorgel en op het voor deze gelegenheid in de kerk geplaatste kistorgel. Tevens neemt hij de begeleiding van de samenzang deze avond ter hand. Het volgende programmadeel betreft een bewerking over Psalm 96, naar de bekende berijming. Dit werk is door dirigent Johan Nijsse speciaal voor deze gelegenheid ge schreven. Het eerste vers: 'Zingt, zingt een nieuw gezang den Heere' is een vierstemmi ge opzet met de melodie in de verschillende zangstemmen, waarbij motieven elkaar im- miteren. Vers vijf: 'Geeft d'eer aan 't eeu wig Opperwezen' is een vierstemmige ko raalzetting. Vers 9: "t Juich al voor 't aan gezicht des Heeren' wordt als samenzang met bovenstem gezongen, zoals veelal door Klaas Bolt werd uitgevoerd. Het hierna volgende koorblok opent met 'Verleih uns Frieden' van F. Mendelssohn. Een Duits Klassiek romantisch werk. De op bouw van het thema is duidelijk te volgen: van een- naar twee- tot tenslotte een vier stemmige koorzetting, met een duidelijke climax tegen het einde, om daarna weer ge heel verstild te eindigen. Kenmerkend zijn vooral de warme volle orgelakkoorden die als begeleiding het stuk onderstrepen. 'Psalm 103' van K. Bons is een zetting op de onberijmde Psalm door een hedendaags componist. Het stuk is opgebouwd uit alle maal korte delen van soms maar enkele re gels. Door de orgelpartij worden deze aan elkaar verbonden. In dit stuk vindt regelma tig een abrupte omslag in stemming plaats, waardoor het stuk ineens een verrassende wending neemt. De openingszin: 'Loof den Heere mijne ziel' komt aan het einde van het stuk terug, wat het tot een afgesloten geheel maakt. Na samenzang en sluiting, eindigt het con cert met een extroïtus door koor en oud- leden. 'Dankt, dankt nu allen God' van J. S. Bach heeft een eenvoudige, sobere koorzet ting. De orgelpartij daarentegen is in een uit bundige, heel feestelijke en ritmische bege- leidingsvorm. De overige instrumentalisten zijn: Bart Soe- ters uit Nieuwe Tonge (cello), Maria Kieviet uit Rotterdam (viool) en Annet Kik uit Brui- nisse (viool). Met dit programma verwachten wij voor elk wat wils ten gehore te brengen. Hierbij nodi gen wij u dan ook van harte uit dit jubileum concert bij te wonen. ger lijken dan de Heere en Zijn genade'. Zou de christen van vandaag daar dan bovenuit gegroeid zijn? Lut her zei: 'Niemand is een waar christen dan die door de aanvechtin gen wordt geteisterd'. Maar nu het wonder van het bevrijdende Evangelie. Het wordt ons niet alleen als een gebod opgelegd! Ook voor de heiligmaking in het leven van de zondaar ligt er zulk een vertroosting in de wonden van Christus. De ware gelovige mag de vruchten in Hem vinden. Een citaat van Luther: 'Ik heb God meer dan duizend maal beloofd dat ik vroom zou worden, maar nog nooit heb ik mijn belofte gehouden. Nu zal ik Hem dat nooit meer beloven omdat ik zeker weet dat ik deze belofte toch niet houden zal. Wanneer de Heere in Christus - met mij verzoend - mij Zelf niet zou geven waartoe ik verplicht ben, dan zal ik met al mijn plechtige beloften voor Hem niet kunnen bestaan'. Gode zij dank! Dan worden er toch vruchten in ons leven gevonden. Om Christus wil is er dat verbroken hart en die verslagen geest. Dat zijn de vruchten die God behagen en dan zal ons leven een biddend leven zijn. Dan mogen we onze ledige vaten voor Hem neer zetten om vervuld te worden uit de volheid van Zijn genade. Wij zijn bedelaars. Op 18 februari 1546 ontsliep de grote reformator Maarten Luther, naar menselijke maatstaven nog vrij onverwacht. In de kamer waar hij nog wat werkzaamheden had verricht vond men op de tafel een klein papiertje. Op dat briefje had hij kort voor zijn heengaan als het waie zijn geestelijk testament geschreven. Alleen deze woorden: 'Wij zijn bedelaars, dat is waar'. Dat tekende zijn leven maar ook zijn sterven. Dan mogen we heengaan als bedelaars in onszelf Als zondaren die hun hele leven hebben moeten klagen, dat er altijd maar een gebrek aan vruchten was. Zij ontvangen de vrucht uit de hand van Hem, Die zij door genade boven alles hebben lief gekre gen. Ds. Kieviet eindigde zijn inhoudvolle toespraak met de vraag: 'Bent u ook zo'n bedelaar?' De tijdens de herdenking gehouden collecte, bestemd voor ondersteuning van uitgetreden geestelijken en priesters in Zaïre bracht, inclusief girale giften, het mooie bedrag op van 2.150,Voor wie nog een bijdrage wil overmaken vermelden wij het het banknummer: 3420.58.533 t.n.v. 'In de Rechte Straat' te Middelharnis. Volg de zekere weg. Via 'Eilanden- Nieuws' bereikt U een koopkrachtig publiek, dat 'zijn' krant leest met de intense belangstelling, kolom voor kolom, pagina voor pagina. Uw advertentie geniet daarbij dezelfde grote belangstelling als het nieuws. Want een verkoopboodschap is voor de lezers van 'Eilanden- Nieuws' even belangwekkend als een plaatselijke vergadering of gebeurtenis. (O jC O (A (O O) 0) De voorzitter van het zuiveringsschap Hollandse Eilanden en Waarden maakt bekend dat op 11 november 1999 in de Raadzaal van het Stadhuis van de gemeente Dordrecht, Stadhuisplein 1 te Dordrecht, een openbare verenigde vergadering van het zuiveringsschap zal worden gehouden. Aanvang: 14.00 uur. Tijdens deze vergadering zullen onder meer aan de orde komen (onder voorbehoud): - Benoeming vertegenwoordiger aandeelhoudersvergadering DRSH Zuiveringsslib NV en lid Commissie voor het Georganiseerd Overleg - Benoeming voorzitter en plaatsvervangend leden Bezwaren- en Klachten commissie - Evaluatie Waterschapsverkiezingen 1999 - Definitieve jaarrekening 1998 i,KV - Wijziging begroting 1999 .^f - Beleidsbegroting 2000 (vaststellen heffirtgstarief 2000) - Beleidsbegroting 2000 (votering uitvoeringskredieten 2000) - Wijziging Heffingsverordening. De volledige agenda en de bijbehorende stukken liggen vanaf 2 november 1999 voor een ieder, tijdens kantooruren, ter inzage bij het zuiveringsschap, Johan de Wittstraat 40 te Dordrecht. Op de dag van de vergadering liggen de stukken tevens, gedurende een half uur voorafgaande aan de vergadering, ter inzage in de Raadzaal van het Stadhuis te Dordrecht. Dordrecht, 2 november 1999. De voorzitter, ir. J. Boeve.

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 1999 | | pagina 6