SKom^Msmib^ïiMMmss
Een veelzijdig en eigenzinnig autokoncept
verrast de middenklasse. De naam is Integra.
Of liever gezegd de Honda Integra. Want
wie anders dan Honda maakt auto's zo op
vallend uniek? Met de Integra zet Honda
een totaal nieuv^e middenklasser neer, ont-
v^ikkeld met behulp van de nieuwste wind
tunneltechnieken. Een auto meteen perfek-
te harmonie tussen aërodynamische lijnen
en prestaties. Een sportieve verschijning met
gezinsvriendelijke binnenruimte.
De sportiviteit beperkt zich echter niet tot
louter uiterlijkheden, want onder de motor
kap valt opvallend veel te beleven. Daar
huist een ultramoderne, lichtgewicht 12-
kleppen 1.5 liter "cross-flow" motor, die u
kwa vermogen (85 pk) en souplesse (0-100
km in 11,4 sec.) eerder in auto's uit een duur
dere klasse zou verwachten. Deze hoog
waardige 12-kleppen techniek, gekombi-
neerdmetdestandaard vijf-versnellingsbak,
houdt niet alleen het benzineverbruik ex
treem laag, maar maakt rijden met de Integra
tot een komfortabele ervaring. Door de
uiterst kompakte, dwars geplaatste motor
kon ook de motorkap laag blijven, waar
door de Integra met z'n wegklapbare kop
lampen zijn sportieve lijn verkreeg. De rui-
tewissers zijn weggewerkt voor een betere
aërodynamica en een onbelemmerd uit
zicht.
Ongehoord laag is ook het windgeruis, door
de gladde afwerking van de flanken waarin
de zijruiten soepel overlopen in de karros-
serie. Wie bij nadere beschouwing van de
Integra ook nog de voorspoiler ontdekt,
denkt al lang niet meer aan een gezinsauto.
Maar hoe sportief het interieur ook oogt met
z'n ergonomisch gevormde kuipstoelen,z'n
driespaaks sportstuurwiel en toerenteller, de
Integra biedt een voltallig gezin juist volop
de ruimte, zowel vóór- als achterin. Onder
meer te danken aan een ruime wielbasis
en spoorbreedte, hetgeen bovendien het
komfort en de wegligging ten goede komt.
De EX-uitvoering heeft, naast de fraaie be
kleding, als extra een stereo radio/kassette-
speler, stuurbekrachtiging, achterruitewisser
en van binnenuit verstelbare rechterbuiten-
spiegel. De grote, wijd openslaande achter
klep en de gescheiden neerklapbare achter
bankleuning maken het mogelijk om zelfs
extra veel bagage te vervoeren. Het grote
glasoppervlak geeft een open en weidse
sfeer, ook door de fraai gebogen achterruit,
die de achterpassagiers extra veel ruimte en
licht verschaft. Hierdoor is een proefrit in de
Integra niet alleen een sportieve uitdaging,
maar verschaft ook ongekend rijplezier aan
het hele gezin, waardoor z'n veelzijdigheid
een bewezen feit is.
Natuurlijk kunt ude Honda Integra ook leasen bij uw Honda dealer. Leverbaar zijn: Integra 7.5 Luxe, handgeschakeld 5 versn. i 24.990- (met radio f25.290,-), Integra 1.5 EX (met stuurbekrachtiging) handgeschakeld 5 versn. 127.490,-. Beide typen ook leverbaar als volauto
maat, meerprijs f 1.700,-. Vaste afleveringskosten f390,-. Meerprijs metallic lak f450,-. Prijzen inkl. BTW. Benzineverbruik volgens ECE norm in liters per 100 km resp. handeeschakeld/volautomaat: stadsverbruik 8,9/8 4 90 km/uur konstant 5 7/5 8 120 km/uur /constant 7 4/7 6
Wijzigingen voorbehouden. Honda Nederland BV, Nikkelstraat17,2984 AM Ridderkerk. Tel. 01804-23333.