IP(QmMIMD[bg}[I](QMö)^
De nieuwe Honda Aero Deck is in één
woord onvergelijkbaar. Zn motortech
niek, z'n wielophanging, z'n vormgeving
met technieken en koncepten die in de
automobielwereld volkomen uniek zijn.
Al zal de kenner in de voorzijde enige trek
ken van de Honda Accord herkennen, de
achterzijde toont een heel ander gezicht.
De revolutionaire derde deur loopt tot ver
in de daklijst door en zet een oceaan van
ruimte in een zee van licht. Vouw de ach
terbankweg en een kofferruimte van maar
liefst 510 liter gaapt u tegemoet.
Eén blik op het interieur toont dat sporti-
viteit hier niet ten koste gaat van luxe en
komfort. Het vierspaaks sportstuur is ver
stelbaar en de besturing snelheidsafhan
kelijk bekrachtigd. De brede, met velours
bedekte zetels hebben een zijdelingse
steun voor een sportieve zit. Het luxueuze
dashboard is overzichtelijk en de instru
menten liggen direkt onder handbereik.
De ramen werken elektrisch, de ventilatie
is ingenieus en doeltreffend.
Verplaatsen we onze aandacht naar de
krachtbron onder de motorkap dan zijn
z'n prestaties al even onvergelijkbaar. De
2 liter 12-kleps "crossflow" motor is ont
wikkeld voor dynamische prestaties en
tegelijk voor een uiterst laag benzinever-
bruik. Indrukwekkend is de 2 liter injektie-
motor die de 2.0i EX in 9 sekonden naar
100 km/u jaagt en vlot doet doortrekken
naar z'n top van 195 km/u. Te danken aan
het komputer-gestuurde benzine-injek-
tiesysteem dat, exakt afgepast, per cilinder
de juiste hoeveelheid benzine inspuit.
Onvergelijkbaar is ook het onderhouds-
schema. Olie verversen, filter vervangen
en remblokken kontroleren bij 10.000 km
en de eerste beurt pas bij 20.000 km! Voor
u zich naar de Honda-dealer spoedt voor
'n proefrit moet u nog weten dat de Aero
Deck steunt op 'n uniek wielophangings
systeem, genaamd 'double-wishbone'.
Afkomstig van linksboven afgebeeld For
mule I monster en door Honda voor het
eersttoegepast in een voorwiel-aangedre
ven serieauto, zowel op de vóór- als de
achterwielen. Waarmee vering en wielop
hanging voortaan volledig hun eigen taak
behouden, metals resultaat een komforta-
bele vering en tegelijk een rotsvaste weg
ligging. Een revolutionair systeem, datzich
nauwelijks in woorden laat omschrijven
maar wel zeer goed voelbaar is.
Enwiez'nkeuslaatvallenopdeAeroDeck
ALB laat zich niet weerhouden door ijzel
ofeenflinkesneeuwbui,wantjuistdanzult
u al remmend ervaren hoe Honda's "anti-
blokkeerremsysteem" reageert bij slip
gevaar. Een enerverende proefrit zal in ie
der geval leiden tot één konklusie:
De nieuwe Honda Aero Deck is nergens
mee te vergelijken.
VRIJDAG 24 JANUARI 1986
„EILANDEN-NIEUWS"
Bladz.
Gegevens genoemd/n te/csf ge/den voor2 o, £X urtvoering. Aero Deck 2.0 £X vanaf f 28790,-, 2.0, fX vanaf f 34.990,-. Meerpr,/s
Ss per 70oTm reï 2 So/Efhan^^ 90 km/u 6,7/5,9,120 km/u 7,8/7,8 en stadsverbru,k 70,4/9,8. Honda Nederland BV, Nikkelst, 17, 2984 AM Ridderkerk, tel. 01804-23333.