IP(QmMIMD[bg}[I](QMö)^ De nieuwe Honda Aero Deck is in één woord onvergelijkbaar. Zn motortech niek, z'n wielophanging, z'n vormgeving met technieken en koncepten die in de automobielwereld volkomen uniek zijn. Al zal de kenner in de voorzijde enige trek ken van de Honda Accord herkennen, de achterzijde toont een heel ander gezicht. De revolutionaire derde deur loopt tot ver in de daklijst door en zet een oceaan van ruimte in een zee van licht. Vouw de ach terbankweg en een kofferruimte van maar liefst 510 liter gaapt u tegemoet. Eén blik op het interieur toont dat sporti- viteit hier niet ten koste gaat van luxe en komfort. Het vierspaaks sportstuur is ver stelbaar en de besturing snelheidsafhan kelijk bekrachtigd. De brede, met velours bedekte zetels hebben een zijdelingse steun voor een sportieve zit. Het luxueuze dashboard is overzichtelijk en de instru menten liggen direkt onder handbereik. De ramen werken elektrisch, de ventilatie is ingenieus en doeltreffend. Verplaatsen we onze aandacht naar de krachtbron onder de motorkap dan zijn z'n prestaties al even onvergelijkbaar. De 2 liter 12-kleps "crossflow" motor is ont wikkeld voor dynamische prestaties en tegelijk voor een uiterst laag benzinever- bruik. Indrukwekkend is de 2 liter injektie- motor die de 2.0i EX in 9 sekonden naar 100 km/u jaagt en vlot doet doortrekken naar z'n top van 195 km/u. Te danken aan het komputer-gestuurde benzine-injek- tiesysteem dat, exakt afgepast, per cilinder de juiste hoeveelheid benzine inspuit. Onvergelijkbaar is ook het onderhouds- schema. Olie verversen, filter vervangen en remblokken kontroleren bij 10.000 km en de eerste beurt pas bij 20.000 km! Voor u zich naar de Honda-dealer spoedt voor 'n proefrit moet u nog weten dat de Aero Deck steunt op 'n uniek wielophangings systeem, genaamd 'double-wishbone'. Afkomstig van linksboven afgebeeld For mule I monster en door Honda voor het eersttoegepast in een voorwiel-aangedre ven serieauto, zowel op de vóór- als de achterwielen. Waarmee vering en wielop hanging voortaan volledig hun eigen taak behouden, metals resultaat een komforta- bele vering en tegelijk een rotsvaste weg ligging. Een revolutionair systeem, datzich nauwelijks in woorden laat omschrijven maar wel zeer goed voelbaar is. Enwiez'nkeuslaatvallenopdeAeroDeck ALB laat zich niet weerhouden door ijzel ofeenflinkesneeuwbui,wantjuistdanzult u al remmend ervaren hoe Honda's "anti- blokkeerremsysteem" reageert bij slip gevaar. Een enerverende proefrit zal in ie der geval leiden tot één konklusie: De nieuwe Honda Aero Deck is nergens mee te vergelijken. VRIJDAG 24 JANUARI 1986 „EILANDEN-NIEUWS" Bladz. Gegevens genoemd/n te/csf ge/den voor2 o, £X urtvoering. Aero Deck 2.0 £X vanaf f 28790,-, 2.0, fX vanaf f 34.990,-. Meerpr,/s Ss per 70oTm reï 2 So/Efhan^^ 90 km/u 6,7/5,9,120 km/u 7,8/7,8 en stadsverbru,k 70,4/9,8. Honda Nederland BV, Nikkelst, 17, 2984 AM Ridderkerk, tel. 01804-23333.

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 1986 | | pagina 11