De nieuwe norm inautorijden
Bij de introduktie van een nieuwe auto, Bij double wishbone behouden vering en trommelremmen-achter dan ook aanzienlijk méér rem-
pleegt Honda zich niet te beperken tot één briljant wielophanging volledig hun eigen taak. Ze kunnen kracht, dan strikt genomen nodig is.
nieuwtj e. Bij Honda gaat het om het komplete koncept. daardoor perfekt op elkaar worden afgestemd. Met als Als extra is op het 2.0i model Honda's "anti-
Om elk detail. Zowel in vormgeving, als in techniek, als gevolg: een ongelooflijke stabüiteit van de auto, onder blokkeerremsysteem" verkrijgbaar Zodra een van de
in uitvoering, alle omstandigheden, en een verbazingwekkend neu- vierwielendreigttegaanblokkeren,wordtdatdooreen
Neem de nieuwe Honda Accord. Auto- traal stuurgedrag. komputer doorgegeven aan de remdruk-regeleenheid,
perfektionisme tot in de kleinste kleinigheid en in de Ditrevolutionaire systeem (datook nogmim- die dit direkt korrigeert. Dus een optimale remweg ter-
volle breedte. In het gedistingeerde exterieur, kenbaar te bespaart en daardoor meer ruimte overlaat voor de wijl de auto altijd bestuurbaar blijft, ook op een glad
aan de strakke, luchtweerstandverlagende lijn. In het inzittenden van de auto) is voelbaar. Het is een reden wegdek. Veiligheid voor alles, nietwaar?
geraffineerd-komfortabele interieur.
En in de geavanceerde techniek, die resul
teert in een groot prestatievermogen, een onvergelijk
baar goed weggedrag, geringe onderhoudgevoeligheid
en grote ekonomie.
De nieuwe Honda Accord is anders dan
anders. Beter dan anders.
VOOR HET ÉÉRST TOEGEPAST IN
SERIE-AUTO'S: DOUBLE WISHBONE
WIELOPHANGING.
ZOWEL ZAKELIJK ALS PRIVÉ
INTERESSANT
"Chique, zakelijk en representatief' zijn
woorden die, over de gehele wereld, opduiken in de
op zich, om een proefrit met de nieuwe Honda Accord te
maken!
DE NIEUWE ACCORD MOTOREN.
Honda's uiterst geavanceerde "12-kleps
cross-flow" motoren zijn speciaal ontwikkeld, om pre- lovende perskritieken op de nieuwe Honda Accord.
cies datgene te bieden, waar het vandaag de dag om Tbch is de auto ekonomischer en zuiniger, dan
gaat: dynamische prestaties, maar óók gering brand- u - gezien de prestaties - voor mogelijk zou houden.
stofgebruik èn geringe onderhoudgevoeligheid. Het is deze bijzondere kombinatie van eigen-
In de nieuwe Honda Accord kennen we drie schappen, die de wagen interessant maakt zowel voor
motor-versies. Een 1.6 liter motor, met een vermogen zakelijk, als voor privé-gebruik.
van 65 kW, oftewel 88 PK. Daarnaast is er een 2.0 liter
Double wishbone is een wlelophangings- v c... xvw ^^c.. .x^co. xo ..x ^^xx ^^j. upm Txjrppüt^t ip 7 a t t t
systeem, dat tot nu toe vrijwel uitsluitend werd toege- karburateurversie, die 106 PK levert (78 kW) en slechts rTj^^^^^i^-i^^f;^^^^^
past in de Formule I en II race-wagens. Nu door Honda 10 sekonden nodig heeft, om van O tot 100 kilometer per IN ILKLbbLKLN.
voor het eerst gebruikt in een voorwiel-aangedreven uur te accelereren. Voor de hoogste prestaties tekent de Brede zetels voor, met in hoogte verstelbare
serie-auto, op zowel de voor- als de achterwielen! 2.0 liter injektiemotor, met z'n vermogen van 122 PK zitting en verstelbare rugsteunen, zorgen voor maxi-
Bij een gewone auto, moet de wielophanging (90 kW), z'n top van 195 kilometer per uur en z'n accele- maal komfort. De ruimte achterin is riant. Het uitzicht
ervoor zorgen, dat de stand van de band ten opzichte ratie van O tot 100 küometer, in slechts 9 seconden.
Deze laatste
uitstekend.
De nieuwe Honda Accord heeft alles wat de
verwende automobilist verwacht. Overzichtelijk dash-
bord, met tiptoets-bediening. Stevig vierspaaks-stuur
wiel. Stuurbekrachtiging. Gescheiden verwarmings
van "programmed fuel in- en ventilatie-systemen. Afzonderlijk te bedienen, elek-
motor is het meest voor
aanstaande staaltje van
Honda-techniek, Voorzien
trische ruiten op het 2.0i model. Rijke velours-
bekleding. Vier deuren... in èlk detail herkent u de
Honda-perfektie.
KORTOM
jection". Een kompleet
komputer-gestuurd ben-
zine-injektiesysteem, dat
altijdeenoptimaalbenzine
luchtmengsel garandeert.
Zeven sensoren verzame- Honda heeft met de introduktie van de
len de gegevens van motor nieuwe Accords, nieuwe inhoud gegeven aan hetbegrip
en buitenlucht, op basis perfektie. Staat u voor de keus van een nieuwe wagen,
waarvan een komputer, hetzij voorzakelijkofvoorprivé-gebruik,danisheteen-
voor elke cilinder apart. voudig ondenkbaar, dat u een proefrit met de Honda
bepaalt, hoeveel brandstof Accord zou overslaan!
mo.et worden ingespoten.
Grote motorische souples
se, gekombineerd met een
f el reaktievermogen en een
vanhetwegdek,optimaalblijft. Terwijl deveringéenzo relatief laag benzine-verbruik, is het resultaat,
goed mogelijk kontakt tussen band en wegdek moet
verzekeren. Beide zaken zijn dikwijls in één systeem
ondergebracht, wat neerkomt op een kompromis,
waarbij koncessies moeten worden gedaan aan weglig- Veiligheid voor alles. Op de 1.6 en 2.0 liter mo
ging of vering. dellen, geven geventileerde schijfremmen-voor en
WIELOPHANGING FORMULE I
AFGELEIDE WIELOPHANGING ACCORD
HET SUBLIEME REMSYSTEEM VAN DE
NIEUWE HONDA ACCORD.
Accord Sedan 1.6 Luxe vanaf 26490,-, 2.0 Luxe vanaf 27.i90,-, 2.0 EXvanaf 30.990,-, 2.0i EXSJt.990,-, 2.0i EX-ALB 38.690,-. Automaat leverbaar op 2.0 Luxe en 2.0 EX. Afleveringskosten 390,-, meerprijs metallic lak 450,-. Genoemde piijzm zijn inkl. BTW en ML-behandeling met under^
body coating. Brandstofverbruik volgens ECE norm (in 1/100 km) resp. 1.6,2.0 en 2.0i: Stad 9,i, 10,1, en 9,8. Bij 90 km/uur 5,6, 6,1 en 5,9. Bij 120 km/u 7,9, 7,8 en 7,8. Wijzigingen voorbehouden. Honda Nederland BV, Nikkelstra at 17,2984 AM Ridderkerk, telefoon 01804-23333.