De nieuwe norm inautorijden Bij de introduktie van een nieuwe auto, Bij double wishbone behouden vering en trommelremmen-achter dan ook aanzienlijk méér rem- pleegt Honda zich niet te beperken tot één briljant wielophanging volledig hun eigen taak. Ze kunnen kracht, dan strikt genomen nodig is. nieuwtj e. Bij Honda gaat het om het komplete koncept. daardoor perfekt op elkaar worden afgestemd. Met als Als extra is op het 2.0i model Honda's "anti- Om elk detail. Zowel in vormgeving, als in techniek, als gevolg: een ongelooflijke stabüiteit van de auto, onder blokkeerremsysteem" verkrijgbaar Zodra een van de in uitvoering, alle omstandigheden, en een verbazingwekkend neu- vierwielendreigttegaanblokkeren,wordtdatdooreen Neem de nieuwe Honda Accord. Auto- traal stuurgedrag. komputer doorgegeven aan de remdruk-regeleenheid, perfektionisme tot in de kleinste kleinigheid en in de Ditrevolutionaire systeem (datook nogmim- die dit direkt korrigeert. Dus een optimale remweg ter- volle breedte. In het gedistingeerde exterieur, kenbaar te bespaart en daardoor meer ruimte overlaat voor de wijl de auto altijd bestuurbaar blijft, ook op een glad aan de strakke, luchtweerstandverlagende lijn. In het inzittenden van de auto) is voelbaar. Het is een reden wegdek. Veiligheid voor alles, nietwaar? geraffineerd-komfortabele interieur. En in de geavanceerde techniek, die resul teert in een groot prestatievermogen, een onvergelijk baar goed weggedrag, geringe onderhoudgevoeligheid en grote ekonomie. De nieuwe Honda Accord is anders dan anders. Beter dan anders. VOOR HET ÉÉRST TOEGEPAST IN SERIE-AUTO'S: DOUBLE WISHBONE WIELOPHANGING. ZOWEL ZAKELIJK ALS PRIVÉ INTERESSANT "Chique, zakelijk en representatief' zijn woorden die, over de gehele wereld, opduiken in de op zich, om een proefrit met de nieuwe Honda Accord te maken! DE NIEUWE ACCORD MOTOREN. Honda's uiterst geavanceerde "12-kleps cross-flow" motoren zijn speciaal ontwikkeld, om pre- lovende perskritieken op de nieuwe Honda Accord. cies datgene te bieden, waar het vandaag de dag om Tbch is de auto ekonomischer en zuiniger, dan gaat: dynamische prestaties, maar óók gering brand- u - gezien de prestaties - voor mogelijk zou houden. stofgebruik èn geringe onderhoudgevoeligheid. Het is deze bijzondere kombinatie van eigen- In de nieuwe Honda Accord kennen we drie schappen, die de wagen interessant maakt zowel voor motor-versies. Een 1.6 liter motor, met een vermogen zakelijk, als voor privé-gebruik. van 65 kW, oftewel 88 PK. Daarnaast is er een 2.0 liter Double wishbone is een wlelophangings- v c... xvw ^^c.. .x^co. xo ..x ^^xx ^^j. upm Txjrppüt^t ip 7 a t t t systeem, dat tot nu toe vrijwel uitsluitend werd toege- karburateurversie, die 106 PK levert (78 kW) en slechts rTj^^^^^i^-i^^f;^^^^^ past in de Formule I en II race-wagens. Nu door Honda 10 sekonden nodig heeft, om van O tot 100 kilometer per IN ILKLbbLKLN. voor het eerst gebruikt in een voorwiel-aangedreven uur te accelereren. Voor de hoogste prestaties tekent de Brede zetels voor, met in hoogte verstelbare serie-auto, op zowel de voor- als de achterwielen! 2.0 liter injektiemotor, met z'n vermogen van 122 PK zitting en verstelbare rugsteunen, zorgen voor maxi- Bij een gewone auto, moet de wielophanging (90 kW), z'n top van 195 kilometer per uur en z'n accele- maal komfort. De ruimte achterin is riant. Het uitzicht ervoor zorgen, dat de stand van de band ten opzichte ratie van O tot 100 küometer, in slechts 9 seconden. Deze laatste uitstekend. De nieuwe Honda Accord heeft alles wat de verwende automobilist verwacht. Overzichtelijk dash- bord, met tiptoets-bediening. Stevig vierspaaks-stuur wiel. Stuurbekrachtiging. Gescheiden verwarmings van "programmed fuel in- en ventilatie-systemen. Afzonderlijk te bedienen, elek- motor is het meest voor aanstaande staaltje van Honda-techniek, Voorzien trische ruiten op het 2.0i model. Rijke velours- bekleding. Vier deuren... in èlk detail herkent u de Honda-perfektie. KORTOM jection". Een kompleet komputer-gestuurd ben- zine-injektiesysteem, dat altijdeenoptimaalbenzine luchtmengsel garandeert. Zeven sensoren verzame- Honda heeft met de introduktie van de len de gegevens van motor nieuwe Accords, nieuwe inhoud gegeven aan hetbegrip en buitenlucht, op basis perfektie. Staat u voor de keus van een nieuwe wagen, waarvan een komputer, hetzij voorzakelijkofvoorprivé-gebruik,danisheteen- voor elke cilinder apart. voudig ondenkbaar, dat u een proefrit met de Honda bepaalt, hoeveel brandstof Accord zou overslaan! mo.et worden ingespoten. Grote motorische souples se, gekombineerd met een f el reaktievermogen en een vanhetwegdek,optimaalblijft. Terwijl deveringéenzo relatief laag benzine-verbruik, is het resultaat, goed mogelijk kontakt tussen band en wegdek moet verzekeren. Beide zaken zijn dikwijls in één systeem ondergebracht, wat neerkomt op een kompromis, waarbij koncessies moeten worden gedaan aan weglig- Veiligheid voor alles. Op de 1.6 en 2.0 liter mo ging of vering. dellen, geven geventileerde schijfremmen-voor en WIELOPHANGING FORMULE I AFGELEIDE WIELOPHANGING ACCORD HET SUBLIEME REMSYSTEEM VAN DE NIEUWE HONDA ACCORD. Accord Sedan 1.6 Luxe vanaf 26490,-, 2.0 Luxe vanaf 27.i90,-, 2.0 EXvanaf 30.990,-, 2.0i EXSJt.990,-, 2.0i EX-ALB 38.690,-. Automaat leverbaar op 2.0 Luxe en 2.0 EX. Afleveringskosten 390,-, meerprijs metallic lak 450,-. Genoemde piijzm zijn inkl. BTW en ML-behandeling met under^ body coating. Brandstofverbruik volgens ECE norm (in 1/100 km) resp. 1.6,2.0 en 2.0i: Stad 9,i, 10,1, en 9,8. Bij 90 km/uur 5,6, 6,1 en 5,9. Bij 120 km/u 7,9, 7,8 en 7,8. Wijzigingen voorbehouden. Honda Nederland BV, Nikkelstra at 17,2984 AM Ridderkerk, telefoon 01804-23333.

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 1985 | | pagina 2