EllAIIDEII-niEUWS
Matthew Henry:
Aan Zijne
tafel
BAZAR
VDkVODE
Oordeelt u zelf
Fietsenverkoop
blijft stabiel
Begrafenisonderneming
„VOORZORG"
Boekbespreking:
Met belastingformulier
naar C.N.V.
Uitslagen Damvereniging
„Denk en Zet"
MEDISCHE DIENSTEN
REKEN MAAROP'N FOftSHSSHRING MET
DE NIEUWETOYOTAUTE-ACE.
Democratie in Dirksland?
Uitslag van de loterij V.V.B.
Eilanden- nieuws"
3e Biad
VRUDAG 17 FEBRUARI 1984
I No. 5271
Als op het Pinksterfeest te Jeru
zalem de Heilige Geest is uitgestort,
lezen we van de eerste christenen:
„Dagelijks eendrachtig in de tem
pel volhardende en van huis tot huis
brood brekende, aten zij te zamen
met verheuging en eenvoudigheid
des harten" (Hand. 2 46).
Als één van de kenmerken van de eerste
gemeente geldt dus dat men volhardde in
de breking van het brood. Hoewel we hier
waarschijnlijk niet aan de viering van het
Heilig Avondmaal moeten denken in de
vorm waarin we deze nu kennen, gaat het
kennelijk om meer dan een willekeurige
maaltijd. Immers, in vers 42 wordt-de
breking van het brood op één lijn gesteld
met de volharding in de leer en in de
gebeden. Langzamerhand is de gemeen
schappelijke maaltijd uitgegroeid tot wat
de apostel Paulus in 1 Cor. 1120 noemt
„des Heeren avondmaal", of „de maaltijd
des Heeren".
Opgave - gave
Sedert deze vroege jaren heeft Gods kerk
avondmaal gevierd. Enerzijds wist en
weet hij zich daartoe geroepen, krachtens
Christus' bevel: „Doet dit tot Mijn ge
dachtenis"; „verkondigt de dood des Hee
ren totdat Hij komt". Anderzijds ontving
en ontvangt zij het sacrament als een gave
Gods „opdat Hij ons door het gebruik
daarvan de belofte van het Evangelie des
te beter te verstaan geven en verzegele,
namelijk dat Hij ons vanwege het enige
slachtoffer van Christus, aan het kruis
volbracht, vergeving der zonden en het
eeuwige leven uit genade schenkt" (H.
Cat. 66).
De kerk der reformatie belijdt de getrouwe
en zuivere bediening van de sacramenten
als één van de kenmerken van de ware
kerk. Het Heilige Avondmaal zo
schreef Calvijn eens is ingesteld „om
dikwijls door alle christenen gebruikt te
worden, opdat ze dikwijls het lijden van
Christus zouden herdenken, en door die
herdenking hun geloof zouden ofider-
steunen en versterlcen en elkander zouden
aansporen om Gods lof te belijden en te
zingen en zijn goedheid te verkondigen, en
tenslotte daardoor de onderlinge liefde te
voeden en ook elkander te betuigen, waar
van ze de band zien in de eenheid van het
Uchaam van Christus" (Inst IV, XVII, 43)
Het geheimenis van het Avondmaal is het
geheim van de kerk. Juist dit teken wijst
heen naar de volkomen offerande van
Christus als de enige grond en het enige
fundament der zaligheid. Het aangevoch
ten geloof vindt alleen in deze gewisse
belofte Gods een vaste grond en zekere
toevlucht. In de loop van de kerkgeschie
denis hebben velen over de betekenis en
de waarde van het Avondmaal nagedacht
en daarover ook geschreven. Vanaf de
tweede eeuw na Christus tot heden ken
nen we geschriften over dit onderwerp.
Cyprianus en Augustinus uit de oude
kerk, Luther en Calvijn in de 16e eeuw,
Teellinck in de 17e en Immens in de 18e
eeuw om maar enkelen uit voorbije
tijden te noemen zij allen gaven ge
schriften uit over dit sacrament Onder
dezen is ook de naam van Matthew Henry
te rangschikken.
Matthew Henry
Zijn naam zal bij velen bekend in de oren
klinken. Henry was een Engels theoloog
die leefde van 1662 tot 1714. Zijn levens
werk, de praktische „Verklaring van het
Oude en Nieuwe Testament" wordt he
den ten dage nog gebruikt; ook in neder-
landse vertaling. „Aan zijne tafel" is veel
minder bekend, getuige ook het feit dat
zelfs het grote avondmaalsboek „Bij
brood en beker" enkele jaren geleden
verschenen het geen enkele keernoemt.
Toch is het boek van Henry het zeker
waard gelezen te worden.
De uitgeefster is te prijzen om het initia
tief tot heruitgave van ditwerk. Het betreft
een fotografische herdruk van^de uitgave
van 1928. De vertaling is destijds ver
zorgd door ds. J. D. Wielenga. Zijn broer,
dr. B. Wielenga, heeft het boek van een
„Woord ter iiüeiding" voorzien.
De ondertitel van Henry's boek luidt
„Onderwijzingen tot het recht gebruik
van des Heeren Heilig A vondmaal". Dat
wijst er al op dat we hier niet te doen
hebben met een beschouwelijke en afstan
delijke verhandeling, waarin het sacra
ment object van al dan niet wetenschappe
lijke bespiegelingen is. Verre daarvan. Ds.
P. den Butter noemt in zijn boek over
Israël Henry ,,ééb der erfgenamen van de
Puriteinse traditie". Dat maakt hij inder
daad waar, ook in dit geschrift. Evenals de
Puriteinse theologen was het hem te doen
zowel om de zuivere (pure) leer als de
ware godsvrucht, de praktijk der god
zaligheid. Terecht schrijft Wielenga dat
het geheim van Henry's talent bestaat in
de harmonieuze samenvoeging van het
voorwerpelijke (dat het eerst') en het
persoonlijke element. De uitlegging van
de Schrift was bij hem geen doel in
HUIS VERKOPEN?
makelaar tamboer bellen
voor deskundige bemiddeling
Cl) 01870-3477 M
DD
Rembrandt, De Emmaüsgangers herkennen Jezus
zichzelf maar diende tot ontvouwing van
en inleiding in de geheimen van de Schrift
en daarmee tot geestelijke wasdom van
zijn hoorders.
Naar het gebruik van zijn dagen bouwde
Henry zijn boek uiterst ordelijk op. De
veelvuldige onderscheidingen en uitsplit
singen, tot in de kleinste details, ver
moeien bij het lezen wel, dat moet gezegd.
De inhoud zelf echter is verre van ge
kunsteld. Wie aan deze trant gewend is,
zal er ook weer niet zoveel hinder van
ondervinden. Enkele aspecten, die mij bij
het lezen opvielen, geef ik u door.
(On)waardige
medegenoten
Het derde hoofdstuk behandelt denodi
ging tot dit sacrament". De vermaning tot
het toetreden wordt gericht tot drie soor
ten mensen, zegt Henry.
In het kader van de ledenservice van het
Christelijk Nationaal Vakverbond wor
den door het speciaal daarvoor opgeleide
team van invullers weer de formulieren
van inkomstenbelasting ingevuld.
Op Goeree-Overflakkee wordt hiertoe
een zitting georganiseerd. Zittingsplaats
is Middelharnis. De datum is dinsdag 27
maart 1984, vanaf 19.30 uur. Plaats: In
„de Hoeksteen", Ring 13.
STAD AAN 'T HARINGVLIET
Op a.s. zaterdag 25 februari houden de
dames van de bejaardenhandenarbeid een
bazar. Aanvang 14.00 uur in het Tref
punt; 15.30 uur, de volksdansgroep uit
Middelharnis. Vele attrakties, envelop
pen, lotenboom, rad van avontuur, enz.
bezichtiging van gemaakte handwerken,
enz.
Uitslagen Damvereniging „Denk en Zet"
SommelsdijK/Middelharnis d.d. 13 fe
bruari 1984.
Voor de Zeeuwse competitie werd ge
speeld
D.,E.Z. I-B.D.V. II11-5
Afdeling II
I. Koese - N. Quispel0-2
P. Bakker - I. Koese1-1
A. Krijgsman - A. Knape0-2
C. v.d. Bos - N. Quispel2-0
M. Klink - S. Hoogzand1-1
Afdeling III
J. Verbiest - M. van Lente1-1
H. Noordijk-W. Vroegindeweij----0-2
B. Pol - J. Kamp0-2
L. Taaie - A. v.d. Sluijs1-1
L. van Erkel - T. van Brussel1-1
Afdeling IV
J. HoUeman - J. v.d. Kooij1-1
P. Verhage - R. Jacobs1-1
L. Kievit - J. de Rooij2-0
H. Schellevis - A. Campfens1-1
G. Zaaijer - N. Kievit1-1
1. Zij die ongeschikt zijn, moeten zich
beproeven en dan komen.
2. Zij die door genade daartoe bereid zijn
moeten ten spoedigste toetreden.
3. Zij die toetreden, moeten daarin vol
harden.
Indringend en warm roept Henry op te
komen tot het Avondmaal. Evenwel, niet
zonder te breken met de zonde. Tot de
genen die een leven zonder God leiden,
zegt hij: „Het is geen geringe zaak dat gij
uzelf uitsluit van het verbond en de ge
meenschap met die God die u gemaakt
heeft, en dat gij met kracht elke band met
Christus die u gekocht heeft, veracht....
Geef uzelf in oprechtheid des harten aan
Jezus Christus, en kom dan, vier feest mei
Hem!"
Onder de tweede categorie richt hij een
aparte en uitvoerige nodiging tot de jonge
mensen. „Gij zijt nu op een keerpunt van
uw leven gekomen, nl. op een leeftijd, dat
van zaterdag 18 februari
tot maandag 20 februari 1984
ARTSEN
Middelharnis - Sommelsdijk:
van zaterdagmorgen 8.00 uur tot maan
dagmorgen 8.00 uur heeft dienst dokter
J. J. Wieringa, tel. 01870 - 2090.
Dokter Wieringa is woensdag a.s. van
12.00 tot 24.00 uur afwezig.
Dirksland - Herkingen - Melissant:
van vrijdagavond 19.00 uur tot maan
dagmorgen 8.30 uur hebben dienst de
doktoren K. J. Huisman en T. v.d. Doel,
tel. 01877- 1412, b.g.g. 1752.
Stellendam - Goedereede:
van vrijdagavond 18.00 uur tot zondag
avond 24.00 uur heeft dienst dokter R. P.
van Rijswijk, tel. 01879 - 1207.
Nieuwe Tonge - Oude Tonge:
van vrijdagavond 17.00 uur tot maan
dagmorgen 8.00 uur heeft dienst dokter
W. Westra, tel. 01874- 1259.
Stad aan 't Haringvliet -
Den Bommel - Ooltgensplaat:
van zaterdagmorgen 9.00 uur tot maan
dagmorgen 8.00 uur heeft dienst dokter
A. J. M. F. Janssen, tel. 01871 - 1306.
APOTHEEK „MENHEERSE"
J. Slager apotheker, werkdagen van 8.30
tot 12.30 en van 13.30 tot 18.00 uur.
Zaterdagen van 10.00 tot 12.00 uur en
17.00 tot 18.00 uur.
Zon- en feestdagen van 11.30 tot 12.00
uur en van 17.00 tot 18.00 uur: In overige
uren via tel. of dienstkastje.
TANDARTSEN
Uitsluitend voor spoedgevallen, tandarts
G. W. Kroon, Lindelaan 5, Ooltgensplaat,
tel. 01873 - 1310 (van 11.00 tot 11.30
uur).
DIERENARTSEN
De weekenddienst wordt opgegeven via
de antwoordapparaten bij: P. R. J. M.
Schilder, Oude Tonge, tel. 01874 - 2441;
L. Tjebbes, Middelharnis, tel. 01870 -
2966; W. J. Vink, Sommelsdijk, tel.
01870-2897.
WUKVERPLEGING
Wanneer u de wijkzuster nodig heeft, kunt
u het wijkgebouw in uw woonplaats bellen:
Achthuizen018')3 -1440
Den Bommel01871 - 1312
Dirksland01877 - 1500
Goedereede01879 - 1267
Herkingen01876- 224
Melissant01877 - 1234
de mensen over het algemeen een keuze
doen voor hun hele leven. Ik bid u dan om
Christus' wil en ter wille van uw kostelijke
ziel dat gij u nu tot God moogt wenden en
voor Hem kiezen, en uw aangezicht hemel
waarts richtenKomt dan en verzegelt
dit verbond aan Zijn tafel".
Henry is niet alleen wervend in zijn nodi
ging, hij is tevens scherp en ernstig in zijn
oproep tot zelfbeproeving. Aan het toe
treden dient een juiste voorbereiding voor
af te gaan. De beproeving dient om een
vertroostende goedkeuring en ontsluiting
van de tafel te ontvangen. Zeer terecht
wijst Henry enkel en alleen het Woord van
God als toetssteen en maatstaf van de
zelfbeproeving aan.
„Als christenen belijden wij brieven van
Christus te zijn, terwijl Zijn wet en liefde
zijn geschreven in ons hart en leven. Wij
zijn nu geroepen te onderzoeken of het een
getrouwe copie is. Daarom moeten wij
onszelven met het Evangelie van Christus
vergelijken".
Henry zou Henry niet zijn, als hij niet
tevens zou oproepen tot een leven dat de
vruchten van het geloof vertoont Ook
hierin betoont hij in het spoor van de
Puriteinen te gaan. Als de plechtigheden
van de Avondmaalsviering zijn afgelopen,
zijn wij dan klaar met ons werk? zo vraagt
hij zijn lezers. Allerminst, want nu begint
het meest noodzakelijke en moeilijke deel
van onze arbeid. „Wij moeten toch ge
durig de wacht over onszelf houden, opdat
wij in al onze wandel de gezegende uit
werking van onze gemeenschap met God
aan de dis des verbonds mogen laten
zien".
Breng uw vat mee
Ik beveel dit boek ter lezing aan. Het is een
stichtelijk werk van de goede soort. Het
wenst te stichten, op te bouwen op het
enige en vaste fundament, de genade van
de Heere Jezus Christus. Ik ga mijn taak
als aankondiger wellicht te buiten als ik u
oproep dit boek te hanteren in de geest
waarin het werd geschreven; toch wil ik
het niet nalaten. Het is immers niet onver
schillig hóé wij een geschrift als dit lezen,
en wat we ermee beogen. In dit geval:
liever niet beschouwelijk, afstandelijk, dis
tantiërend, maar „stichtelijk" en met de
intentie erin mee te komen. „Breng uw vat
mee", schreef Henry in een passage die ik
als een centrale in zijn boek aarunerk. Ik
geef het u tot slot
„Ga dit (nieuwe) verbond na in zijn ver
schillende bedelingen, vanaf het rijzen
van zijn dag in de eerste belofte tot aan
het middaglicht, hetwelk leven en on-
verderfelijkheid door het Evangelie
heeft aangebracht. Bezie nogmaals zijn
beloften, welke kostbaar en vele zijn,
zeer vele en zeer kostbaar, en zeker voor
het hele nageslacht. Doorzoek al de
verborgen schatten die hier liggen op
gestapeld; graaf in deze mijn; stel uzelf
niet tevreden met een vluchtig bekijken
van deze fontein des levenden waters,
maar breng uw vat mee, en schep met
vreugde uit de fonteinen des heils".
N.a.v. Matthew Henry, Aan Zijne
tafel. Onderwijzingen tot het gebruik
van des Heeren Heilig Avondmaal.
Uitgeverij De Groot-Goudriaan te
Kampen.
Gebonden 284pagina's.
J. K.
Middelharnis/Sommelsdijk
01870-2300
Nieuwe Tonge01875 -1390
Ooltgensplaat01873 -1310
Ouddorp01878-1321
Oude Tonge01874 -1289
Stad a/h Haringvliet01871 - 2301
Stellendam01879 - 1296
HULP
MAATSCHAPPELIJK WERK
„Goeree - Overflakkee"
SPREEKUREN
OUDE TONGE: Julianastraat 9,
01874-1515.
ma, di, wo, do, vr. van 9.00 -10.00 uur;
ma, WO, vr. van 12.30 - 13.00 uur.
MELISSANT: Plein 1, 01877 - 1592.
ma, di, wo, do, vr. van 9.00 -10.00 uur.
OUDDORP: Molentienden 6, 01878 -
1810.
ma, di, wo, do, vr. van 9.00-10.00 uur;
SOMMELSDIJK: St Joris Doel-
straat 32, 01870 - 5305.
ma, di, wo, do, vr. 9.00 - 10.00 uur.
WEEKENDDIENST
in geestelü'ke of sociale nood:
Gelieve in het weekend 01874 - 1515 te
bellen, u hoort dan via de bandrecorder
welke maatschappelijk werker
weekenddienst heeft
Stichting KRAAMCENTRUM
Goeree - Overflakkee
Telefoon 01883-10 000
Stichting Gezinsverzorging
„DIRKSLAND"
MELISSANT: Plein 1, 01877 - 2478.
Spreekuur: Maandag t/m vrijdag 8.00 -
9.30 uur.
DIENSTENCENTRUM
„MIDDELHARNIS"
Doetinchemsestraat 27, Middelharnis
Pedicure dhr. J. T. v. d. Meijden elke Ie
maandag van de maand van 14.00 -17.00
uur in het dienstencentrum.
Ontspanningsvereniging voor
alleenstaanden „ONDER ONS"
telefoon 01870 - 4399 en 01870 - 5404
ONGEWENST ZWANGER
Bel voor hulp aan moeder en kind
01873- 1968 of033-620244
Ned. M.S. Stichting
afd. Goeree Overflakkee
Contact-Coördinator:
K. M. Schippers-Berghuis
tel. 01879-1815
i^i^c^c^i^c^i^c^i^i^ift^cftC^c^c^i^^tC^i^i^cftC^ifii^i^
Dorpsweg 28-34,018704466, Middelharnis.
WIJ BIEDEN NEER KLASSE VOOR HINDER KOSTEN. TOYOTA
Ingezonden:
„Ik zweer (beloof) trouw aan de grond
wet en aan de wetten des Rijks, en dat ik de
belangen der Gemeente met al mijn ver
mogen zal voorstaan en bevorderen".
Deze zin heeft elk raadslid uitgesproken,
de meesten met twee vingers omhoog,
toen hij als zodanig werd beëdigd.
D e laatste keer dat dit werd uitgesproken
in een vergadering van de Raad der Ge
meente Dirksland was op 26 januari j.l.,
toevallig op dezelfde avond dat er een
schoolhoofd werd benoemd, exact vol
gens voorstel van B en W.
Dat dit voorstel van B en W een voor
dracht bevatte welke op een diskrimine-
rende en leugenachtige manier tot stand
was gekomen, daar tilde men niet zo
zwaar aan. Sterker nog, men vond het
beter daar maar helemaal niet over te
diskussiëren.
Alleen de WD-er van Nieuwenhuijzen
had iets ter verdediging van zijn leugen
achtig rapport over de kwaliteiten van de
heer Ehbel en riep; „Ik heb met Willemse
(voorz. oudercommissie) gebeld en die
neemt geen woord terug, dus kan ik dat
rapport niet intrekken". Diezelfde Wil
lemse had 14 dagen daarvoor echter, in
een vergadering met de ouders, heel wat
positiever over Ehbel gesproken. Bij die
vergadering waren ook van Nieuwen
huijzen en vele andere raadsleden aan
wezig.
Toch zwegen allen op 26 januarij.l. in de
Raad; ze waren blijkbaar even vergeten
wat ze bij hun benoeming gezworen (be
loofd) hadden. Het leugenachtig rapport
bleef van kracht en de heer Ehbel kon z'n
eerlijke kans wel vergeten.
Wat te denken van de rol van het be
voegd gezag, belichaamd door de heer Bos
(later van Rossum) en van de inspectrice
Mevr. Maan die allen de heer Ehbel niet
wensten op grond van z'n geloof!?
Is het dan verwonderlijk dat half Dirks
land roept om echte Democratie en op
staat tegen wat er heeft plaats gevonden?
Niet voor niets probeert B en W én de
oudercommissie deze zaak te verstoppen
door in een brief aan de ouders te stellen
dat gemaakte fouten gecorrigeerd'zijn; dat
Ehbel objectief beoordeeld is en dat er in
het belang van de school rust moet komen.
Dat klinkt natuurlijk niet zo gek maar als
ouders informatie vragen om die objectivi
teit zelf te beoordelen dan klinkt steevast
„GEHEIM". Vooral de ouderen onder
ons beginnen zich dan onzeker en angstig
te voelen. Alle „grote" gebeurtenissen
zijn eens klein begonnen, en werpen hun
schaduwen vooruit. Vertrouwen kan B en
W niet opeisen doch slechts verdienen.
Ik blijf van mening dat hier de grondwet
met de voeten is betreden waarvan 1
persoon in het bijzonder de dupe is ge
worden. Ik hoop dat Ehbel met z'n gezin
de kracht zal vinden het toegebrachte leed
te verwerken. Veel steun van het bevoegd
gezag hoeft hij niet te verwachten. Nog
geen verontschuldiging van die zijde
SINT ANNALAND
Extra kerkdienst Op dinsdag 21
februari a.s. zal er D.V. des avonds om
19.30 uur (half acht) een extra Kerkdienst
worden gehouden in de Nederlandse Her
vormde Kerk te Sint Annaland, waarin in
de Dienst des Woords hoopt voor te gaan
de plaatselijke Hervormde Predikant, drs.
M. D. Geuze.
De uitslag van de loterij, gehouden door
de Stichting Vrienden van het Bejaarden-
werk is als volgt
1544-1805-1156-1086-1671-1225-
1371 -1460-1937-1902-1211 -1776-
1227 - 1538 - 1047 - 1949 -
Uil - 1990 - 1376 - 1766; De prijzen
kunnen worden afgehaald t/m 18 februari
op: Enkele Ring 13, Sommelsdijk, tel.
01870-5381.
telt duizenden abonnee's en
wordt op Goeree-Overflakkee
zo goed als
huis-aan-huis gelezen
De verkoop van fietsen heeft zich in
1983 op het niveau van 1982 gehand
haafd en dat betekent dat opnieuw éénen-
eenkwart miljoen nieuwe fietsen zijn ver
kocht. Exacte cijfers zijn nog niet bekend,
maar het Economische Instituut voor het
midden- en kleinbedrijf heeft reeds bekend
gemaakt deze stabilisatie in de fietsen
verkoop te verwachten. Naast de zeer
bevredigende verkoop van nieuwe fietsen
is de verkoop van gebruikte fietsen de
laatste jaren met sprongen toegenomen en
dat wil zeggen dat per jaar zo'n twee
miljoen nieuwe en get)ruikte fietsen wor
den verhandeld. Volgens recente cijfers
van het Centraal Bureau voor de Statis
tiek waren er in 1981 in ons land in totaal
7644 personen in de tweewielerbranche
werkzaam, die een gezamenlijke omzet
van 1 miljard 257 miljoen guliden reali
seerden. Van de in Nederland gevestigde
fietsenhandels verkoopt 34% tussen de
200 en 500 fietsen per jaar, 11 tussen de
500 en 1000 fietsen en 3% zet 1000 of
meer fietsen af De reparatiesector doet
het steeds beter en de verwachting is dat
een eventuele terugval in de verkoop van
nieuwe fietsen hierdoor zal worden ge
compenseerd.
noch van de inspectrice heeft hem tot
heden bereikt.
Dirksland, let op uw zaak! Vandaag een
getuige van Jehova, morgen u!
Leen van Prooyen,
raadslid te Dirksland
SINT ANNALAND
Postzegel en muntenruilbeurs „Ha
venzicht" Op dinsdag 21 februari a.s.
zal van 19.00 uur tot 22.00 uur (zeven tot
tien uur) een postzegel- en muntenruil
beurs gehouden worden in Hotel Haven
zicht in Sint Annaland. De toegang is vrij
en tevens is er een gratis verloting!
SINT ANNALAND
Uienveiling van dinsdag 14 februari
1984 Uien, maat veertig opwaarts,
klasse twee N.L. 6 3,00 - 46,40 Uien,
drielingen, maat vijf en dertig/veertig op
waarts, klasse twee N.L. 37,00 - 39,40
Uienprijs per honderd kilogram. Aanvoer
honderd en vijftien ton.
te H(-Ace voor meer volume
en dtoogvermogen.
A( leveibao! vanat
(17 000,- exklusiefBM
De nieuwe üte-Ace biedt de chauffeur
hef plezierige komfort van een luxueuse
middenklasser. En de ondernemer loge
kosten per kilomefer. Ook deze nieuwe
Ute-Ace blijft uiterst voordelig, In aan
schaf, in gebruik, m onderhoud, ledere
kilometer telt in uw voordeel De nieuwe
Ute-Ace Js leverbaar met zowet een 1.3 Itr,
benzine- als 18 Itr dieselmotor. Met grijs
kenteken ols Commercial ook met ver
hoogd dak en dubbele cabine Met geel
kenteken ols Combi, 7-persoonsbus en
zelfs ols kampeeroufo. Bel ons voor de
uitgebreide dokumentofie en voor een
vi/instgevend gesprek over lease- en
financieringsmogelfjkfieden. En als u
onze kostenbesparende argumenten
wilt toetsen aan de prokfijK bel don
gerust een koilega ondernemer die
Toyota rijdt en vraag zijn reoktie.
Uw konklusie zol overduidelijk zijn: over
op Toyota! Maak nü de afspraak voor
een proefrit in de Toyota Ute-Ace en
vergelijk fiem met de konkurrentie.
99
Tevens Taxi (dag en nacht bereikbaar).
P. Vroegindeweij, Emmalaan 18, M iddelharnis
Tel. 01870-2996