Op z'n flakkees gezeit: Anhangsel :i^;.-N- JAAPTIELEMAN Fietsverlichting (II; slot volgt) dient om gezien te worden Een op de drie oudere Duitsers fietst 8-jarige schimmel NEFIT-TURBO: ZUINIGER STOKEN IS NIET DENKBAAR. Installatiebedrijf Bladz. 2 „EILANDEN-NIEUWS VRIJDAG 17 FEBRUARI 1984 Nae nog wat daegen bie onze zeune geweestt te haon, gienge we 's maendags 19 september bie 5e///n^/ia/n inAmerika, op de Greyhoundbus. „Wereldcontact" had al in Nederland onze reis helemael geregeld. De reis naer New York, 99 dollar per persoon, kon in 4 daegen ofgeleid worre, as we die niet onderbrdcke, mar we moch- te er oak tot en met 26 september over doeë en dan naer eigen believen uut- stappe. Zo trokke we dan deur het groate Ame rika, wel mit 't doel: Paterson mar we wouwe toch oak zoveul meugelijk op de reis daerhéén, zieë. We hao jammer genog van wat we gezieë hao, veul te weinig opgetekend, .er te weinig foto's van gemaekt in oak geen ansichten er van gekocht. Wel kwamme we dichte onder den indruk van het gevarieerde landschap, woest, bergen en dalen, daer tussen, soms uut- gestrekte vlakten, hier en daer zo droag en dor, niet groat van stik, daer nog wat vindt van zijn gaeding. En dan ineens weer 'n doeltreffende irrigaosje waeterval waeter over de roaie dorre streken zodat het land herschaepe wier: In toen we Salt Lake City naederden, zagge we zout- woestijnachtige stikken land. Nae van 's maendagsochentends elf ure in de bus gezeten te haon, wel veul mal ofgebroke doro een stuitje uutstappen bie een busstation, om ons even te vertreden, en wat te gebruken, stopten we om half vieren, diensdagsmiddags in het hartje van de Zoutmeerstad, vlak bie het prachtige, machtige Mormonen-complex: Tempel, Tabernakel en Administratief Centrum met bibliotheek en oak duchte bie het Capitool. We hadde een klein beetje om- gereden, nl. meer naer 't zujen dan noadig was, want we wouë persé de bibiotheek van de Mormonen raedplege. Daerin is in groate hoeveulheid genealo gische gegevens opgesloge. Op onze eer ste reis naer Canada had Teun Aleman ons gebrocht in een museum van de Mor monen. An de wanden van een groate zael stong mit groate letters de tekst uut 1 Cor. 15 ofgedrukt, waerin gesproke wordt over het „voor de doden gedoopt worden". De Mormonen geloave, dat door zich voor hun overleden famieljeleden te laete doape, deze alsnog worre ingelijfd in de enige waere kearke en in die weg behouwe worre. Daerom verzaemele ze uut heel Europa ofschriften van alle gegevens van over leden voorgeslachten, uut de archieven, die ze mar te pakken kenne kriege. Welnoe, in de bibliotheek wouë we gaen zoeke naer Struken uut den tied van vóór 1706 en 1713, en naer de plaes waer ze weunende. Goed vier ure begonne we ons onderzoek, mar nae een klein ure dochte we: in zo'n korten tied valt hier niks te bereiken! Uut het reisverslag van 'n aoren bezoeker an deze bibliohteek, bleek me pas dat we niet op de goeie plekke hadden gezocht in deze geweldige massa materiaol. Welk gienge we tegen kwart over vuve niet geheel onvoldaen uut dit imponerend groate gebouw: We hadden het adres van een Hollander, die daer wearkt, gekrege, die zeker naer onze stamboam zou wille zoeke. We gienge toen mit spoed op zoek naer een motel. Aerdig duchte bie, in tegenover het bus station waer we den aoren ochend weer op 'n Greyhoundbus moste stappe, vonden we 'n groot motel, waer we tegen een schappelijke pries, van ruim 28 dollar per 'kaemer konne overnachte, 's Aevonds gienge we nog 'n endje loape, in hadde toen het gezicht op de schitte rend verlichte gebouwen van het Mormo nen Complex en op het Capitool. Nadat we 'n nacht met horten en stoten in de bus hadde gerust en twee daegen gereden hadde, sliepen we die nacht heerlijk en de oare nochtend zochte we nae gratis koffie genoten te haon uutgerust de Greyhound weer op. Deze keer was 'n neger onze chauffeur. (We hao wel meer 'n niet-blanke chauf feur gehad). Hie was biezonder stipt op den tied van vertrek: Ik had de koffers bie de bus gebrocht in stappende al vast in de bus, terwijl m'n vrouwe nog in het busstation was. Mar de chauffeur zei m'n, dat ik direkt heur op haele mos, want hie gieng zó weg. Ge- schrokke gieng ik ze onmiddellijk roepe in as 'n gejoge hert gienge we de bus in; 'n vrolijk luudruchtige groep jonge zwarten verwelkomde ons mit gejuuch en vort gieng de bus! Dit stipt op tied weggae was wel 'n uut- zondering op de lange busreis. Noe was de verlenging van de onderbre kingen voor ons niet vervelend. Je kon zodoende wat langer je benen strekke en alles rond je wat beter opneme. Die weunsdagochend gieng het op Chi cago an, waer we dan donderdagnacht weer wouë slaepe in een motel. Zo om de aore nacht op 'n geweun bed, in plaes van op de busbank slaepe, dochte we as ouwe meansen wel noadig te hoan. In de bus is 't meer 'n haezeslaep, die je/ heit, al voorkomt die de groatste ver moeidheid. Zo noe en dan val je oak overdag wel es 'n hortje weg. M'n vrouwe vond 't dan zo erg, as ze van de moaie netuur deur de slaep overmand, ies missende. In de Greyhound kwamme we langs heel veul plaesen, die je op onderstaend kaertje ken zieë. De route, die m'n gereje hoa, hao 'k voorzieë van 'n onderbroke lijn: streepjes naest de lijn op 't kaertje. De nummers geve het aantal uren rieëns an tussen twee plaesen. Je vraeg je misschien of: Hoe kom je die 80 uren in zo'n bus deur, behalve mit rond je kieken in 't Ameri- kaonse landschap? Noe, van praete mit aore passagiers is geen spraeke geweest. Op de hele tocht hao m'n geen ienkele Nederlander ontmoet, in behalve 'n en kele vraege kenne we geen gesprek in 't lengels voere. Ik ken noe begriepe dat onze Piet, die mit z'n achttiende jaer moederziel alleen naer Canada gieng, in geen woord lengels kon, nae drie daegen reize in een trein, op den vierden dag den eersten Hollander die-en ontmoetende, wel had kenne omhelze. In Portland hao m'n dan nog mit onze chauffeur, van Friese ofkomst, 'n paer woorden kenne wissele, mar dat was 't enige HoUanse geluud, dat we op de busreis' gehoard hao. Er zat dan wel een jong stel bie ons, waervan het meisje 'n Duuster was. Mit heur kon ik dan wel-es ies praete, mar 't verliet laeter de bus. In vaorder 'bei je geheel op mekaore ongeweze, in op je eige bezigheden. M'n vrouwe handwearkende zo tussen de be- drieven deur wat, in ikke lazze 'n boeiend lengels verhael over 't optreden van 'n persoon in Jerusalem, dat de gedachte wekkende, dat-en de Messias was, voor Jood, Christen en Moslim. En dan, 'n means z'n gedachten staen noait stille, en in al die reisuren komt er zoveul in je geest op, dat je je eige heus niet verveelt. Natuurlijk wazze we blieë, toen we don derdags om ongeveer 5 ure in Chicago ankwamme. Mar die ankomst in dat biena ondergrondse buscentrum, nae 'n helen hort deur nauwe tunnelachtige gangen geree te haon, zalle we wel noait meer vergete: 't was geweun aekelig in we dachte: hoe motte we van hieruut oait 'n motel bereike, in dat mit die zwaere koffers. Noe, dat uut deze doolhof kommen, viel alles mee: Naedat we in 't busstation onze koffers in „lockers" hadde gezet, stienge we onverwacht vlug op staete in deze ontzaglijk drukke stad, die 't vlugste van alle Amerikaonse steden uut de grond opgeschote is. Mar.... nergens was 'n motel in het stads centrum, zoas dat zo fijn in Salt Lake City het geval was. M'n vrouwe wier kompleet benauwd van 't langs ons raezende auto- en tram verkeer.... in had oak angst voor de mean sen, die ze tegen kwam. Bie gebrek an 'n motel, wouë we dan wel in 't hotel overnachte. Zegge en schrieve één hotel was er op niet te groate ofstand van het busstation te vinde: Het Bismark- hotel. 't Was werkelijk schitterend lu- xieus, haest vorstelijk, mar voor ons veul te dier: 60 dollar per kaemer. Daerom gienge we vrom naer 't busstation en we boekten daer voor de eerstvertrekkende bus naer Pittsburg, vanwaer we dan vrie- dags weer voarderop konne. De bus vertrok om elf ure. Dat wier dus 'n hele zit in dit moaie, schoane busrestau- rant In 'n wachtruumte konne we, nae gegete te haon, waerbie een een zwarte vriendelijke vrouwe mien vrouwe ansprak over d'r moaie jurk ('n hartelijkheid, die heur goed dee nae de spanningsvolle uren in dat volgens heur „verschrikkelijke Chi cago) rustig elf ure of gae zitte wachte, en soms even de oagen verschiete. We hadde voor we in deze ruumte binnen konne, eerst an 't peliesje onze pepieren motte laete zieë. Trouwens de gewaepende macht was hier in rume maete vertegenwoordigd. Zelfs in de lokaoliteit mit de toiletten, stong 'n poliesje te deliberen mit 'n zwarte toiletganger. Die zurge voor de veiligheid zal wel in de praktijk noadig gebleke weze, mar ze beangstigde toch m'n vrouwe wel ietewat. Onze wachttied was toch nog aerdig gauw verstreke. Op 't leste nippertje heit een heel meegaende neger voor ons gebeld naer onze Piet, die eerst mos verUaere, dat-en het gesprek zou betaele: Toen krege we direct Piet an de telefoon, bie wie alles naer wens gieng en wie we wat over ons zelf koime vertelle. Toen haestte we ons naer de bus, die om elf ure Chichago verliet, en waerin we inplaes van op een lekker bed, zoas we „gepland" hadde, 'n maetige rust krege in 'n zithouding op 'n Ucht-hellende bank. Vriedagsochens, tegen den lichten, reje we Cleveland binnen mit 't zich op 'n prachtige kearke in het beginnende mor genlicht, en nog in kunstmaetige verlich ting. In ongeveer tien ure kwamme we in Pitts burg an. 'n Schitterend nieuw busstations gebouw. Alles even keurig schoan. M'n vrouwe gieng even naer boven naer de toiletruumte, waer ze oak even d'r toilet kon maeke. Alles was daer oak even fijn, modem ingericht. Ze deed even d'r jack uut in hieng het vlak bie d'r op. Alles was daer rustig: Mar 'n paer dames wazze daer, van wie d'r een wat treuzelde mit 't weggaen. Mar toen m'n vrouwe weer naer meleegte gaen wou, lekker opgeknapt, bleek d'rjack foetsie, dat ze vlak voor deze reis had gekocht. Ontdaen van de trap ofkom- mende kwam ze op mien of in vertelde dat d'r jack vort was. Naesporingen van 'n stationspersoneelslid, warre vergeefs, en de bus wachte ons, zodat we ons haeste motste om nog op tied in te stappen. Onthutst deur deze enige onangenaeme ervaering op deze gfoate reis, hieuw m'n vrouwe vaorder de hele reis d'r spullen angstvallig tegen zich angeklemd, bang voor nieuwe diefstal en ik hieuw van toen of de geldswaerdige pepieren in m'n bin nenzak: er mos heel wat gebeure wouë ze daer vandaen gestole worre. 't Vaordere van de reis bleef dit voorval ons ammar bie. 't Was echt benoad om zo ies te overkomme. Toen we laeter van deze diefstal angifte deje, bie Weareldcontact mochte we de waerde van het jack 49,75 vrom kriege van de verzekering. Mar daer hadde we op onze reize nog helemael geen vooruutzicht op, omdat m'n zelfs niet an die meugelijkheid ge docht hadde. Ik wille mit dit te vertellen oak geen lak legge op Amerika, want in ons goeie landje gebeure zukke diengen net zo goed. Daer zou ik krasse staeltjes van kenne vertelle. Ini oak niet op die ene treu zelende dame. Die vriedag koersten we dan op New Yojk an, op 't lest van de zit deur een onvoor stelbare drukte. Pas in den donker kwamme we in deze weareldstad an. In den donker, jao, mar des te meer viele de lichten van de machtig gezicht! 't Was ongeveer acht ure, toen we in 't Greyhound centrum ankwamme: 'n stad, in de stad mit wel over de honderd „gate's" (toegangspoorten) naer de bussen, die in alle richtingen gienge. Zouë we vanuut dit Greyhound centrum ducht bie 'n motel of hotel vinde? An een vriendelijke neger, die ons bediend had in de restauratie, vroege we of hie iets wist waer we overnachte konne. In prompt schreef de man ons het adres van 'n hotel op. 't Was nmiet vaore van het Greyhound centrum. We namme uut onze koffers alleen wat we die nacht noadig hadde, (de rest bleef in de lockers) en kwamme, ongeveer tien ure bie het Nationaal Hotel an in de 42ste Straat en de zevende laan. Jao „laan" in de vertaeling van ave mar 't heit niks meer mit een echte laan te maeken. 't Was 'n heel drukte straete, waer die naevend de auto's reijen dik naest me kaore reeë tot in de nacht toe. Toen we per lift op onze kaemer op de achtste verdieping van het hotel ons bed hadde opgezocht, viele we in 'n heerlijke slaep, waer we 's zaetersdagsochtens pas om half negene uut wakker wiere. Wel 'n bewies hoe vermoeid we wazze, deur de reis van weunsdagochend af tot vriedagsaevends toe, zónder normaele nachtrust. De mum 45 dollar voor deze goede, mstige, wat ouwerwets deftige kaemer warre wel besteed geweest! In 't begin vreesden we wel, dat 't hier niet mstig weze zou: We hoarende boven 't geraes van de veule auto's oak schietge- luden in die straete, mar nae 'n hortje hao m'n in ieder geval niks meer gehoard: meugelijk dat die geluden al gauw ver stomd binne. De aoren ochend liepe we wat in die omgeving rond, in 'n heerlijke zunne, in streke 'n hortje neer op 'n muurtje van 'n mum wat verhoagd plaveisel voor 'n groat gebouw. Ik zag daer nog 'n man zitte. Hie zat te lezen in 'n tiedschrift. Toen ik hem an sprak, bleek al gauw dat-en een Christen was de naem Jezus droegn op z'n jas) die Christus verwachtende volgens Zacharia op den Olijfberg. Dan zou deze verdurve stad in een oagen- blik van de aerde weggedaen worre. Wat 'n treffend getugenis van deze man, zo mar op de straete van de groate stad. 's Middags half twee vertrokke we mit 'n Greyhound-bus, naer Paterson. Al gauw kwamme we Ney Jersey binnen. We wazze vervultt van de gedachte, dat in deze staet zoveul emigranten van Flakkee zich gevestigd hadde.... (slot volgt) HYPOTHEEK NODIG? makelaar tamboer bellen voor gratis computerberekening m] 01870-3477 m „Het sterke vermoeden bestaat dat de fietsveriichting in eerste instantie wordt gezien als middel om de weg vóór de fiets' te verlichten en pas in de tweede plaats om de fiets zichtbaar te maken voor overige verkeersdeelnemers. Dit lijkt uit over wegingen van verkeersveiligheid aan vechtbaar". Aldus een terechte opmer king in het jaarverslag van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeers veiligheid in Leidschendam. Verder wijst de SWOV erop dat het aantal dodelijke ongevallen ten gevolge van onvoldoende verlichting naar voren toe, zeer gering is in tegenstelling tot het aantal slachtoffers dat veroorzaakt wordt door onvoldoende sig nalering. Verbetering van de signaalflink- tie van achteren acht de SWOV nood zakelijk, waarbij wordt opgemerkt dat reflectoren geen afdoende soelaas bieden. Verder wordt gepleit voor een verbetering van de elektrische installatie van fietsen en wordt de suggestie gedaan te over wegen om ook aan de voorzijde van de fiets een reflector (bijvoorbeeld een witte) te voeren, zoals dat in de Verenigde Staten van Amerika gebmikelijk is. De koplamp is immers in een aantal gevallen defect, verkeerd gericht of ten onrechte niet in geschakeld. De reflector behoudt dan in ieder geval de signaalfunctie. Hoewel jongeren tegenwoordig weg zijn van de fiets, wil dit nog niet zeggen dat ouderen de fiets links laten liggen. Dat bleek wel uit een onderzoek dat onlangs in de Duitse Bondsrepubliek werd ingesteld. Hiemit kwam naar voren dat 35% van de Duitsers tussen 56 en 66 jaar met een zekere regelmaat van de fiets gebmik maakt. Hetzelfde onderzoek bracht ook aan het hcht dat zes procent van de Duitsers uit deze leeftijdsgroep van plan is in dit jaar een nieuwe fiets te kopen. Alleen een slechte gezondheid weerhoudt ouderen er vaak van om op de fiets te stappen. Daar staat dan tegenover dat juist veel ouderen weer gaan fietsen om hierdoor hun conditie op peil te houden. In Nederland is de situatie ongeveer gelijk. Ook hier blijft men tot op vaak zeer hoge leeftijd fietsen. Men is geneigd eerder de auto dan de fiets aan de kant te zetten. TE KOOP: lieve (merrie), stokm. 1.50 m Prijs n.o.tk. Tel. 01870 - 2877 Steeds meer mensen vinden de gasrekening te hoog. Steeds meer mensen ontdekken dat er veel te besparen valt met de HR-verwar- mingsketel Nefit-Turbo. De besparingen zijn al gauw 25 a 35% en soms nog ho2er. Als u een cv.-ketel hebt die ouder is dan 7 jaar kunt u waarschijnlijk tussen f600,- en f 1.100,- per jaar besparen. De aanschafkosten zijn dan snel terugverdiend. Hoeveel u kunt besparen kunnen wij redelijk nauwkeurig voor u berekenen en op grond daarvan adviseren wij u uiteraard gratis en vrijblijvend. Kortt u even langs of bel ons even voor zo'n "Zuinig-stoken- advies". Beneden Zandpad 9 MIDDELHARNIS Telefoon 01870 - 4661 fiiiiiiiiiiiliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiniiiniiniiiiiiiiii I Gemeente Goedereede I De burgemeester van Goedereede maakt bekend g dat burgemeester en wethouders voornemens zijn S om bouwvergunning te verlenen aan architecten- i buro M. Zeelenberg, Oosterweg 73 te Ouddorp 5 voor het bouwen van een woning aan de Pretorius- laan, kadastraal bekend Ouddorp sectie D nr. 2011 1 tb.v. mevr. A. Baas-Klootwijk, met toepassing van i artikel 2, lid 1 sub c van het bestemmingsplan I „Ouddorp-Oost UI, Ie herziening". I In artikel 2, lid 1 sub c is bepaald dat burgemeester en wethouders vrijstelling kunnen verlenen voor afwijkingen van het bestemmingsplan, inbegrepen I bebouwingsgrenzen en -oppervlakten, teneinde de i uitvoering van een bouwplan mogelijk te maken, indien op grond van een definitieve uitmeting of in 1 verband met de verkaveling en/of situering blijkt, dat aanpassing van het bestemmingsplan redelijk, I gewenst of noodzakelijk is en de afwijking van zo 1 I ondergeschikte aard blijft, dat de stmctuur van het 1 I bestemmingsplan en de belangen van derden niet 1 worden geschaad. i Voornoemd bouwplan ligt ingaande 20 febmari 1 I 1984 gedurende veertien dagen voor belangheb- i benden ter inzage ter gemeentesecretarie van Goe- 1 I dereede. Tramlijnweg 2 te Goedereede op werk- 1 E dagen van 08.00 - 12.00 uur. I Gedurende deze termijn kunnen belanghebbenden tegen het voomemen van het college van burge- 5 I meester en wethouders schriftelijk bezwaren in- i I dienen bij dat college. Postbus 38) 3253 ZG Ouddorp. I GOEDEREEDE, 13 febmari 1984 1 Dit motel Hete we in volle tevredenheid achter ons ^f vVANCOUVER ■T8% ■ÏSEATTLE ^1 MINNEAPOLIS, 11 2% lll/j denverV— ==TI72- ■Wa .^CINCINNATI ^„<^^„„J V^' WASHINGTON HOEVEEL GAS GAATU BESPAREN? MISSCHIEN WEL 25 OF 35%! illlliiilllllliililllJlillJilJJiJillJIIIIIJiJiiJIIJJIIIIIjJiiniJJIMIJJIMIIJMIIIIJIIIIIJIIIinil

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 1984 | | pagina 10