EIIAnDEli - niEUWS Op z'n Flakkees gezeit Overdenking Vier Opel-dealers nodigen u uit voor een gesprek. Den Hartog Hoogvliet Dijkshoorn Spijkenisse, Den Hartog Hellevoetsluis, Knöps Middelhornis. uit de kerken uit de Heilige Schrift 3e blad Vrijdag 15 februari 1980 No. 4867 ff ff Geloaf joe oak an spoken NIEUWS Woning verwoest door explosie DEJA iiaakt in op de badcultuur anno 1980 Uw liuis verkopen TAIVIBOER BEJAARDENAVOND IN HET DORPSHUIS „OOSTERHOF" Neem kontakt op met onze Senator- en Monzo- specialist. D. van Seyenter, Haagwinde 48, Hellevoetsluis. Het was in de zeumer van '40, het be gin van de oorlog. Je most overal an wenne, oak an de verduusterienge. Noe was ik gewend om geregeld de zelfde weg te riejen, ik weunde in de Sesiej, dat is zo wat op de helft Den Bommel- Oude Tonge. D'r stinge overal nog boamen langs de dieken, van daer de naem „boamen- diek". Je kon gaen langs wat ze de „Madde- leen" noemende, mar oak langs het waetermesien, dat was voor mien wat korter, dus we gaen langs het waeter mesien. Mar zo ver binhe men nog nie. Het was zaeterdagaevend, prachtig weer in bladstil. In zo as geweunte had ik af scheid genome van m'n verloofde ia zou het op hnus an gaen. Mar jae, ik had noait zo'n haest. Nu weunde m'n verloofde kort bie de meule van Van Schelven dus mos ik over de koai. In daer stieng oak weer uut geweunte Hans Noordiek op wacht, dat was de nachtwaeker, in die wist al dat ik daer langs kwam om den zelfden tied, in dan een praetje zou maeke, mar dat heit der niks mee te maeke. Hans wier be dankt in „de buuren" die ginge over ons „waeke". Mar goed ik mos toch naer huus, in daer het sper tied was, je mos om 12 uur binne weze, in ik had geen ver gunning, dus weg weze was het beste. Mar noe eerst wat over die verduus- terieng. Je had als het goed was een fiets en daer mos as het donker was licht op zitte, mar oak yeruusterd. Noe kon je kieze tussen het glas en het lampje mar ik koos voor het lampje dat was zwart gemaekt mit in het midden een streepje wit. Je begriept het al, een gloeiende spieker. As je, goed keek zag je nog niks. Noe kun je je daer geen voorstelling van maeke hoe donker het toen kon weze. Der brandde nergens un straet- lantaem, geen reclame, kortom niks, alles donker in as der geen maen was dan wazze het de sterren die het moste doen in as die der dan oak nie wazze dan was het volkomen donker, daer gaen we dan. Mar eerst nog wat, wat je oak mot weté. Toen wazze d'r veul kleine boertjes, die hadde wat land in wat koeien. In voor die koeien moste ze oak wei hae. Om daer an te komme huurden ze een stikje diek. Om die wei hoorde een hein. Noe haeperde daer wel us wat an. .Stofful van Halfweg had dien diek gehuurd. Die dieken wazze van Kuiper, een groat grondbezitter, mar dat heit der oak weer niks mee te maeke. Mar as je Stofful tegen kwam had hie de nieptang in het gat van de lan- taemhaek, in un endje pakdraed an de begoasjedraeger. Noe za je zegge, wat heit dat noe liiit spoken te maeke? Mar ik zal eerst nog wat vertelle over dien krommen boamendiek, die is krom, het is kronkel'op kronkel in as je dan zo'n gloeiende spieker heit van een lan taarn dan rie je meer op gelok as op het zicht. Mar goed we gaen op pad, zo as ik gewend was. O jae, nog even dit. Noe was het mode geworre dat man nen een korten onderbroek gienge drae- ge. Voor dien tied droeg elke man een lange, die kwam tot op je hielen in soms wel mit bandjes. Noe was dat in de winter wel lekker warm mar in de zeumer kon dat wel us te warm weze. Noe was ik mode be wust, dus, een korten an. Dat heit weer z'n naedelen dat je wel us een endje bloat ziet van onderen in zeker op de fiets. Mar lae me noe gaen, zieje, want anders wordt het 12 ure in dan mot je binne weze. Noe mot je mit me mee dienke dat je alleen op de fiets bint in dan langs zo'n aerde donkeren diek, je heit nergens geen erg in, in dan op eens iets haerigs in waerms langs dat bloate been, mens..., mens wat schrok ik. Het is noe naegenogt 40 jaer geleje in as ik der nog an dienk voel ik het nog. Ik schrok zo dat ik van benauwd- heit van de fiets vloog in m'n harte vast hiew, anders zou het der uut ge- spronge weze. Mar noe komt het, wat was dat? Noe was ik wel bang, dat wil ik toegeve, mar oak nieuwsgierig. Het was bladstU in dan een geluud van knar... knar... knar, mit de regel- maet van de klok in anders niks. Je raedt het netuurlijk al, het was een koei. Voor diegene die geen verstand van koeien hao; als een koei gaet legge gae z'n dêrremen naer ene kant, dan komt daer een groate bult. Nu lag die koei met dien bult juust an de kant van de weg waer ik reej. Hie was uut de weie gebroke en lag rustig te herkouwen, dat was het knars geluud en dat haerige waereme gevoel dat was d'n huud waer langs het bloate been gieng. Noe binne de boamen en koeien wel weg mar de droajen die binne der nog. Een Susiejenaer NED. HERV. KERK Beroepen te: Papendrecht J. West land te Amersfoort; Ochten J. Hoornaar te Zijderveld; Lienden K. Schipper te Dordrecht. Aangenomen naar: Baam H. Koud- staal te Ridderkerk. Oudewater: Na bevestiging door ds. N. Kleermaker te Rotterdam, met Rom. 1 16, deed kand. D. v. d. Linde intrede met Rom. 15 29. De Lier: Wegens vertrek naar Al- blasserdam, nam ds. W. Gerritsen af scheid met een prediking over 2 Petrus 1 19. Antwerpen: De Geref. Bond zal een evangelist aantrekken, die in Antwer pen te werk zal worden gesteld. Het is de bedoeling dat de Christus-kerk aan de Bexstraat het centrum van dit werk wordt. GEREF. KERKEN Beroepen te: Dedemsvaart A. Han zen te 's Gravezande; Vijf huizen J. Pol kand. te Alphen aan de Rijn; Lelystad C. Sybrandi te Montfoort; Koudekerk aan de Rijn H. Bade te Landsmeer; Bergum J. Fockens te Komhom; Daar- le L. van Staalduynen te Lucknow (Ca nada). Aangenomen naar: Daarle L. van Staalduynen te Lucknow; Winsum. H. van Dijk te W'olfheze; Dirkshom J. Verschoof kand. te Haarlem; 's Gra- vanhage D. van Wattum te Bleiswij k; Hoogvliet A. Bakker te Rotterdam; Bo degraven W. V. d. Berg te Ommen. Bedankt voor: Loenen en Oostka- pelle kand. J. Verschoof te,Haarlem; Rotterdam D. van Wattum te Bleiswijk. Ds. J. H. Zelle: em pred te Leeu warden heeft 5.000,schadevergoe ding geëist van de schrijver M. 't Hart, omdat hij zich beledigd voelt door diens verhaal over de neef van wijlen de be kende spionne uit de eerste wereldoor log Marie Zelle (Mata Hari). In dat verhaal wordt de indruk gewekt als zou ds. Zelle die neef zijn, welke beticht wordt van dronkenschap en omgang met verdachte vrouwen. Niet de predi kant, maar diens vader is echter de neef van Marie Zelle geweest. Betaalt Maarten 's Hart niet, dan wil ds. Zelle in een civiele procedure 50.000,van hem eisen. Geleen: Men besloot wegens ge brek aan belangstelling 's zondags geen tweede dienst meer te houden. Dit is nu al in 6 vaix de 8 kerken in de classis Maastricht het geval. GEREF. KERKEN VRIJGEMAAKT Beroepen te: Enschede en Harder wijk B. Kamphuis te Vlissingen; Zuid hom B. van Zuylekom te Assen; Zoeter- meer J. Ulehake te Leeuwarden. Aangenomen naar: Wageningen P. Deddens te Hilversum. Bedankt voor: Vollenhove J. Geer- sing te Hengelo. Mutaties: Wegens vertrek naar As sen, nam ds. R. Timmerman afscheid van Heemse met 1 Thess. 5 23 - 25. Wegens vertrek naar Hoogkerk, nam ds. K. van Dijk afscheid van Zwijn- drecht met Efeze 3 20 - 21. Na bevestiging door zijn broer ds. J. Strating te Zwolle met Efeze 2 19 - 22, deed ds. H. Strating tot voor kort predi kant bij de Ned. Geref. Kerk te Lange- rak, intrede te Drogeham met Efeze 6 19a. SINT - ANNALAND EXTRA KERKDIENST Op woensdag 20 februari a.s. hoopt D.V. des avonds om 19.30 uur (half acht) voor de Gereformeerde Gemeente te Sint - Annaland voor te gaan in de Dienst des Woordt ds. Chr. van der Poel uit Yerseke. KERKDIENSTEN VOOR ZONDAG 17 FEBRUARI 1980. (EERSTE LIJfDENSZONDAG) Ned. Herv. Kerk: v.m. 10 uur en sav 6 uur ds. M. D. Geuze. (v.m. Bedie ning Heilig Avondmaal, sav. Dank zegging Heilig Avondmaal). Gereformeerde Gemeente: v.m. 9.30 uur, nam. 2 uur en sav. 6 uur lees- dienst. Geref. Gemeente in Ned.: v.m. 9.45 uur, nam. 2.15 uur en sav. 6.15 uur leesdiehst. Uienveiling: van dinsdag 12 februa ri 1980. Uien, maat veertig/opwaarts. Klasse twee N.L.: 34,20 - 34,60. Uien, drie- lingen, maat dertig/veertig/opwaarts, Klasse twee N.L.: 34,10. Uienprijs per kilogram. Aanvoer: 145 ton. Een woning aan de Hoenderweg te Sint - Annaland is zaterdag omstreeks half elf door een gasexplosie, gevolgd door brand totaal verwoest. Op het mo ment van de ontploffing, waarvan de oorzaak vermoedelijk een lek in de binnenleiding is, was er niemand thuis. Er deden zich dan' ook geen persoon lijke ongelukken voor. Het perceel er naast liep waterschade op en in de om geving sneuvelden de ruiten. De vrijwillige brandweer van Sint - Annaland, die spoedig ter plaats^ was met een auto met drie lagedrukstralen, was de brand tegen elf uur reeds mees ter, maar toen was genoemde woning, die destijds bewoond werd door mevr. P. van 't Hof, en thans sinds kort eigen dom was van A. C. B., een pas getrouwd echtpaar en die tegen brand verzekerd was, goeddeels uitgebrand. De technische recherche van de rijks politie in Zeeland steld een onderzoek in naar de oorzaak van de ontploffing. De schade wordt geschat op een ton. CHR. GEREF. KERKEN Beroepen te: Barendrecht M. Tanis te Sliedrecht. Bedankt voor: Alblasserdam H. Brandsma te Drachten; Aalten H. de Graaf te 's Gravezande. Haarlem: Na bevestiging door prof. dr. W. van 't Spijker met Psalm 36 10b, deed kand. D. Quant intrede met 1 Joh. 1 5. GEREF. GEMEENTEN Beroepen te: Breda P. Blok te Dirks land; Tricht A. Moerkerken te Nieuw Beyerland; Melissant M. Mondria te Waardenburg; Gorinchem H. Hofman te Rotterdam; Nijkerk E. Venema te Drachten; Zwolle A. Vergunst te Veen. Bedankt voor: Rock Valley A. Ver- gunst te Veen; Scherpenisse J. Mol te Rijssen. 's Gravenhage: Nadat ds. A. Hof man te Scheveningen hem hiertoe be vestigd had, deed ds. K. de Gier, geko men van Arnhem voor de tweede maal intrede in de residentie. Hij stond daar van 1953 - 1975, toen hij naar Arnhem vertrok. Hij bediende het Woord uit 2 Petrus 1 19. ROTTERDAM Wie zich vroeger gewoon ging was sen dan wel een verfrissende douche nam, gaat tegenwoordig de badkamer in om te relaxen. De tijden zyn veran derd. Was de badkamer destqds in veel hui zen stiefmoederlijk bedeeld, thans wordt in bepaalde gevallen van over heidswege zelfs subsidie gegeven bij het inbouwen een dergelijke „natte" ruimte in voornamelijk oudere wonin gen. Anno 1980 is de badkamer helemaal „In"; er zijn mensen die er een televi sie in laten aanbrengen om gedurende het qntspannen baden toch maar niets te hóeven missen van hxm favoriete beeldschermprogramma Deze badcultuur, die op de Nationale Woonmanifestatie in Rotterdam vast wel hoge ogen zal gooien, wordt in op tima naar voren gebracht in de entree hal van het Ahoy'-complex, waar „Bin nenhuis" tussen 22 februari en 2 maart voor de 14e maal het publiek In ver voering zal brengen met het laatste nieuws op woongebied, te beginnen met een grandioze badkamershow! Behalve de totaal-badkamer-meubi lair-expositie van bekende merken als Kumy en Allibert, geeft de Linofour- divisie van het Rotterdamse woningtex tielbedrijf Dehnert Jansen B.V. acte de presence rnet de bij uitstek voor keu ken en badkamer geschikte vinylvloe- ren Novilon-Nova en Novilon-de-luxe in een aantal heel fraaie dessins. Van deze Forbo-Krommenie produc ten is bekend, dat aan de vochtwerende onderlaag en de vuil- en vetafstotende toplaag dermate veel aandacht is be steed, dat zij het Gouden Keurmerk verwierven van de Nederlandse Vereni ging van Huisvrouwen. Soepele en veerkrachtige harde vloer bedekking, net als de rubber noppente gels „Deja-Step", waarvan vooral door doe-het-zelvers een dankbaar gebruik kan worden gemaakt omdat het slechts 2.7 resp. 4.0 mm. dikke materiaal zich erg gemakkelijk laat verwerken. „Moltibad" badkamergamituren van „Metzeler", in de vorm van diverse, op de huidige sanitairkleuren, textiele kleedjes van een hoogwaardige kwali teit, completeren het decoratief geheel en zorgen voor een luxe ondertoon, waar iedereen min of meer gevoelig voor is. Deja Tapijt B.V. laat tenslotte zien, dat met het „Parma" projecttapijt een fantastisch effect verkregen kan wor den. Behalve het feit dat deze vloerbe dekking speciaal ontwikkeld is voor drukbelopen ruimten, voldoet de „Par- ma" aan de hoogste kwalificaties ten aanzien van de vaak dringend voorge schreven eigenschappen als permanent 'antistatisch, vlamvertragend, rolstoel- vast enz. De 22 zorgvuldig geselecteerde kleu ren zijn bovendien aangepast aan het hedendaagse modebeeld. Zowel deze als alle andere soorten uit de Deja project- tapijtcollectie, welke op „Binnenhuis" zullen worden gepresenteerd, zijn uiter aard ook geschikt voor het normale woonverkeer. Nadere informatie daar omtrent wordt dan ook verstrekt door de bekende woninginrichterszaken die overigens het gehele assortiment van Deja ter beschikking hebben, wat het maken van keus alleen maar kan ver eenvoudigen. Op „Binnenhuis" haakt Deja slechts in op de badcultuur anno '80, een leef patroon waarin de badkamer niet enkel een hygiënische ruimte is, maar veeleer een sfeervol vertrek met een eigen ge zicht. Openingstijden op werdagen: van 11.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 22.30 •uur; zaterdagen van 11.00 tot 17.00 uur. Want mija ziel is der tegenheden zat... Ps. 88 4a Wie psalm 88 enigszins kent, zal nu echt niet staan te trappelen om daar veel uit te zingen. Daar vindt de mens nu net niets van wat hij graag heeft in zijn leven. Vreugde en vrolijkheid, zor geloosheid en, wat daar dan bij gezon gen kan worden, de lofpsalm, dat is wat ons hart toch het liefste aanspreekt. Bij zingen dan denk je immers alleen aan blij zijn? Zou psalm 88 dan „per ongeluk" in het boek der psalmen te recht zijn gekomen? Zouden de berij- mers en degenen die de muziek schre ven tevergeefs hun werk hebben ge daan? Er klinkt immers nergens een lichtpuntje door in de psalm. Van het begin tot aan het einde toe is de toon somber. En waar veel klaagpsalmen toch nog eindigen met een uiting van vertrouwen of met het uitspreken van een hoop of zelfs met een lof aan de Heere, daar eindigt deze psalm slechts in duisternis. En toch... de psalm begint aldus: „een lied". Dus toch om te zingen, om te uiten tegenover de Heere, om te zingen voor het volk, in de tempel. Een lied, waar het hart vol overgave zingt. En dan is uit de eerste woorden van het lied ook duidelijk aan wie dit lied ge richt wordt: O HEERE, God mijns heils. Al is dan deze psalm een doorlopende klacht, het blijft een psalm, een lied tegenover de Heere! God wordt erin aangesproken om gehoor te vinden. De nood van het hart is hoog gestegen. In het geheel van de psalm horen wé de grondtonen van de dood meeklinken. Zo ook in onze tekst. Mijn ziel is der te genheden zat. Mijn ziel, zijn hele leven, zijn hele bestaain is er van doortrokken. Dat le ven is zat. Eigenlijk staat er: is verza digd. Daar kan naar zijn gevoel niets meer bij.,Hij kan niet meer verdragen. Nog een tegenslag en het zal teveel voor hem wezen. Hij ziet werkelijk geen uitweg meer. Het is hem allemaal te veel geworden. Uit deze ene tekst kUnkt door, wat ook in het vervolg van de psalm klinkt. dat de dichter geen enkele hoop op ver lossing meer heeft. Hoe valt niet achter al deze woorden de strijd van de dich ter te proeven. De diepe levensweg die de Heere met hem ging. De duisternis die hem telkens overviel. De ene na de andere slag in zijn leven. Wat is er nog over voor hem? Geen sprankje hoop meer. Een toestand van hopeloosheid wordt met de woorden van deze tekst uitge drukt. Hoe kan een mens in deze psalm en deze tekst niet zijn eigen leven terug vinden. Zorgen en moeiten stapelen zich op. Ziekten en zorgen, keer op keer, niemand heeft het meer op je voorzien. Er lijkt alleen nog maar te genwerking in dit leven. Hoe wordt er vaak niet gezucht en geworsteld ach ter gesloten deuren. Hoe kan het lijden van het leven, de ziekte, de handicap die hij zijn hele leven mee moet dragen, hem of haar niet tot de woorden van de tekst uitdrijven. Misschien herkent u er iets van u zelf in, maar vraag u dan tegelijk eens af of u er geen behagen in schept om zo te zuchten? Wat kunnen we daar groots op zijn. Dan is het pas echt, als een mens zo gaat zuchten en als hij zo ook de zonde en schuld van zijn eigen leven leert kennen. Dat is het vrome hart, dat niet werkelijk in nood geko men is, maar die nood zoekt, zich zelf oplegt, omdat het anders niet echt Is. Nee, de nood wordt niet gezocht. Maar wordt wel gevonden daar waar we ons leven stellen onder het heilige licht van Gods Woord. Dan kan het zijn dat je gaat zien wat de werkelijke nood van ons leven is, dat we een zondaar voor de Heere zijn. Dat kan gebeuren in een leven vol zorgen, waar het waarheid is dat „mijn leven verzadigd is van te genslagen", maar het kan ook gebeuren in een leven, dat niet zo geteisterd wordt door tegenslagen in de zin zoals we die ervaren in de dagelijkse en li chamelijke dingen. Maar wat is dan het kenmerk van dat echte roepen? Wel, leest u dan de psalm in z'n geheel maar eens door. Het klinkt als een door en door menselijke psalm, waar niets van de Geest des Heeren in doorademt, het klinkt als een uiting van de zwakke ogenblikken van de dichter. Als de donkerheid, niet lich ter, maar zwarter schijnt te worden. En waarin het lijkt alsof God weg is, Gods Aangezicht is verborgen, maar door alles heen klinkt toch door: een vast houden aan de Heere. Het is geen lijst met klachten die de wereld in wordt gestuurd, waar men prat op gaat, maar het wordt alles voor hel; Aangezicht des Heeren uitgestort. God mijns heils! -zo begon het „lied". Hoe donker het ook is er wordt ernst gemaakt met het geloof dat God luis tert in het geroep. Het „Wie Mij aan roept in de nood vindt Mijn gimst, on eindig groot" wordt hier echt nog niet beleefd. Maar in de ondertoon van deze psalm kUnkt het als een onuitgesproken verwachting heen. De klacht duurt voort. Tot en met het laatste vers. Maar de klacht wordt geen vloek. Nee, de ademtocht van het gebed klinkt er iri mee. Zo is de psalm toch nog een lied, geen vrolijk lied. Maar gezongen wordt er. Met trillende en bevende stem. Met ontroerende stem. Met een stem vol overgave. Alles voor de Heere, alles aan Zijn heilige Voeten. Ach Heere, zal nu alles voor mij verloren zijn? Lezer, u kent uw eigen leven zelf wel. U weet of het naar waarheid kan spreken van zulke tegenslagen. Dreef het u al eens uit naar God? Want waar we zo met de nood en de schuld van ons leven bij de Heere mogen komen, daar gaan we ook verstaan dat deze psalm ten diepste een profetie is. Een profetie van het lijden en sterven van Christus. Van Hem, Die het waarlijk kon uitroepen: Mijn Ziel is der tegen heden zat. Mijn ziel is bedroefd tot ster- vens toe. En als dan zondag de lijdensweken weer een aanvang nemen, dan worden we er weer op gewezen, hoe Hij verne derd werd tot de diepste versmaadheid. Geslagen en bespot. Op Hem kwam de volle toom van God. Verzadigd van lijden en smart. Toen riep Hij het een maal uit: Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlateiL De psalmdichter zag de dood op zich af komen. Maar uiteindelijk leert de psalm ons wat wij hadden verdiend en wat Christus heeft willen dragen. Dat is de vrucht waar we waarlijk met onze klachten bij de Heere eindigen. Niet als een geleerd lesje, niet om er mee te koop te lopen, maar om er een Borg en Zaligmaker mee te vinden, Die de schuld der zonde wilde verzoenen. Die juist ook in de nood en zorg van ons leven, als we het werkelijk niet meer zien zitten, ons Sterkte en Kracht vanuit Zijn onpeilbaar diepe Woord wil geven. Want daar klinkt het dan uiteindelijk vanuit de Openbaringen ook toe: „En de dood zal niet meer zijn M. Aangeenbrug, V.D.M. OUD VOSSEMEER Vergadering Z.L.M.: Bij de be- stuursverkiezing van de afd. Oud Vos semeer van de Z.L.M, werd de heer C. W. Droogers gekozen in de vacature van de heer M. Punt. Bij de verdeling van de bestuursfuncties werd de heer J. L. van Gorsel tot voorzitter gekozen. De heer Punt besprak de opbrengst van de landbouwgewassen op Tholen. Dit was niet tegengevallen, maar het onderhoud van het bedrijf en land is duur. De heer R. Hoitlng, secretaris van de Z.L.M, was het eens met de heer Punt en vroeg aandacht voor de slechte concurrentiepositie van de landbouwers en pleitte eveneens voor meer over heidssteun en het ontwikkelen van nieuwe rassen in de fruitteelt. Vervol gens sprak hij over de zoetwatervoor ziening op Tholen, OOSTERLAND Aanvangende 's avonds half acht zal op dinsdagavond 19 februari a.s. in de zaal van het dorpshuis „Oosterhof" aan de Sint Joostdijk weer de bekende jaar lijkse bejaardenavond plaats hebben onder auspiciën van het bestuur der Oranjevereniging, en die gebracht wordt onder het motto: „Breng eens een zonnetje onder de mensen". Er zal muziek zijn en toneel, benevens een film over oud-Oosterland, destijds opgenomen door de Bllndenbond, waar op tal van Oosterlanders voorkomen, ook velen die reeds overleden zijn. Deze film werd destijds hier vertoond en trok toen een volle zaal. Bijzonder inte ressant. Bejaarden uit Oosterland van 55 jaar en ouder zijn hartelijk welkom op deze bejaardenavond. PREDIKBEURTEN VOOR ZONDAG 17 FEBRUARI 1980. Ned. Herv. Kerk: 10 uur ds. J. Plan- te, 6 uur ds. A. Schipper uit Willem stad. (N. Br.) Ger. Kerk: Gezamenlijke diensten met de kerk van Nieuwerkerk, in het kerkgebouw aldaar. Ger. Gemeente: 10, 2.30 en 6.30 uur leesdiensten. Oud. Ger. Gemeente: 9.30, 2.30 en 6.30 uur ds. J. Schinkelshoek uit Sta- venisse. DIENSTEN HERVORMDE GEMEENTEN THOLEN OP ZONDAG^ 17 FEBRUARI 1980. Tholen: 9.30 uur ds. L. WüUschleger, en 18.30 ds. Th. v. d. Heijden. Poortvliet: 10 uur ds. Th. v. d. Heij den en 18 uur ds. A. Cysouw. Scherpenisse: 9.30 uur en 14.30 uur ds. D. Budding. Sint Maartensdijk: 9.30 uur en 14.30 uur ds. J. van Loon. Stavenisse: 10 uur ds. G. Abma uit Ederveen en 18 uur ds. W. Gorissen. Sint Annaland: 10 uur en 18 uur ds. M. D. Geuze. Oud Vossemeer: 10 uur kand J. de Koeijer uit Kruiningen en 19 uur ds. J. G. Arensman, Kamperland, Jeugd dienst. Sint Philipsland: 9.30 uur ds. A. Cysouw en 14.30 uur ds. Th. v. d. Heijden.

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 1980 | | pagina 9