en
IG
larig Bruinisse zette de klok terug
„Expo Gouden Delta"
Het nationaal-
Icommunisme
KASTEN
Morgen concours
hippique te Ouddorp
F^C. KORTEWEG a ZOON
J. KEUYEinaR
Mpditatie
Fleur en charme uit vroeger eeuwen
Sommelsdijk
Waterstanden
Gladiolen-expositie in de
nieuwe Sporthal te Oude Tonge
Iele jaargang
Vrijdag 19 juli 1968
No. 3704
IS en
K, korting I
\r f 7,50
or 23,95
korting I
modellen
|voor 1,—
dmkfoot
Ieren
39,50
22,50
k korting
»or f 1,-1
loopjes
ÏNIS
PBINS HENDRIKSTRAAT 14 - POSTBOX B - MIDDELHARNIS
Redactie en advertenties: Kantoor Langeweg 13, Sommelsdijk
CHR. STREEIKBLAD OP GEREFORMEERDE GRONDSLAG
VOOR DB ZUID-HOLLANDSE EN ZEEUWSE EILANDEN
ABONNEMENTSPRIJS 3,25 PER KWARTAAL
ADVERTENTIEPRIJS 16 cent per niin.
Bij contract speciaal tarief.
TeL (01870) 26 29, na 6 uur 's avonds TéL 2023 i—i Giro 167B30
Verschijnt tweemaal, per week: dinsdag- en vrifdagavotid
Jezus in de hemel
BOUWMATERIALEN
Dirksland
Telef. 333
:nïóninginrichtïh«^
Fruitmanden en Fruitbakjes
„De Fruitcentrale"
iD
Itse uit Sinl-I
Ivan de Clir|
Iddelburg.
ran de zomet-l
lidrikse uit SlI
tn van de V.I
Imet haar be-l
Itichten lagere!
Vde Gemeentel
waren allel
loofd van
Verolme e«|
J)l dhr. ScUp|
londerwijzerel
loofd van
I Psalm 77:1
In dhr. Schotl
de scheiden-l
[een half im
de school ge-j
.rk, gedurendl
speet het be-l
fcscheid moesj|
fhaar toe,
Kt werken
bestuur boo|
foor het vel|
lieuwe BijMf
In de V.G.L.O|
Foor haar gej
ere school I
foor zijn Vfi
ke school, m
les was eejl
laan, die oo|
1 worden ver|
[zen de schelf
gewerkt- Dl
y zegenen, zo-i
Idden verworj
feste voor nm
Iden opgaan 11
dat ze eersil
den zoeken. I
Èerlingen voo|
Je hadden g^
Ima's door 0|
\ereikt, waafl
met dankge'l
3.S. in
lan klas 1 - m
en Wim f^ 1
L Wilde, JJ
^n klas 3 naj
mm Goedeg^l
i naar klas 5»|
i Heijboer v^l
ben uit Sintl
Irecht werdi
Goedegebu"!
JDevorderd vaj
llasse weg-
Er heeft zich in Midden- en Oost-
Europa, in de gebieden, die we gewoon
kip de satellietlanden van de Sovjet-
Sjnie te noemen, een merkwaardige en
Umerkelijke nieuwe ontwikkeling in-
Xezet, die als ze zich kan doorzetten,
Iwellicht grote politieke gevolgen kan
[hebben. We bedoelen het streven van
Lerschillende Russische vazalstaten om
kch te onttrekken aan de opperheer-
Jehappij en de voogdij van de macht-
Kebbers in Moskou. Het was en in in
yele opzichten nog steeds zo, dat de
Jovjet-Unie niet alleen het moederland
Ivan het communisme is, maar ook blin-
fle en starre gehoorzaamheid eist aan
haar eigen systeem en speciaal op het
fcebied van de buitenlandse politiek. De
Russische machthebbers vanaf Stalin tot
Jde huidige toeziende Sovjet-Unie als de
fcrote ideologische centrale van het com
munisme of om een ander beeld te ge
bruiken als de zon, waaromheen de
blaneten in de vorm van de satelliet-
fetaten draaien.
r Wie enigermate met de geschiedenis
bp de hoogte is, die weet dat deze Oost-
leuropese landen vóór de laatste wereld-
"porlog onafhankelijke republieken of
koninkrijken waren. Toen de Duitse le
gers aan het Oostfront de terugtocht
hioesten aanvaarden, rukten de Sovjet-
pegers heel het gebied birmen ten oosten
ban Duitsland en Oostenrijk en tenslotte
^ok deze landen zelf. Dat waren Polen,
Hongarije, Roemenië, Boelgarije en
rsjecho-Slowakije. Joego-Slavië en Al
banië hadden zichzelf bevrijd door mid-
pel van de partisanenlegers. Ook de
Bussische zone van Duitsland kwam
Üaarbij en werd later de Oost-Duitse
volksrepubliek.
I Al deze landen heeft de Sovjet-Unie
fcedert 1945 in haar belangensfeer en
nachtsgebied gehouden. Stalin rustte
niet vóór er overal door militaire en po-
ZANDPAD S2
MIDDELHARNIS
litieke druk of staatsgrepen communis-
fasche regimes aan de macht waren ge
komen. Al deze staten werden z.g.
Volksrepublieken en dat zijn ze tot van-
ag toe gebleven. Staat en maatschap
pij werden op communistische grondslag
|eorganiseerd; dat betekent dat de com
munistische partij de lakens uitdeelt,
^odat ook de regeringspersonen uit haar
vorden gerecruteerd en onder haar cu-
t:atele staan.
Het communisme als ideologie moe
ien we zien als een allesomspannende
vereld- en levensbeschouwing. Ze is het
legendeel van het kapitalisme als maat-
Ichappelijk stelsel en van het Christen-
pom als wereldreligie. Het staat vol
strekt diametraal daartegenover. Daar-
pij beperkt het zich niet tot één land,
naar pretendeert een boodschap te heb
ben voor de gehele wereld. Het commu
nisme is in wezen dus internationaal. En
Bit heeft volgens de Russische leiders
Bltijd betekent, dat de Sovjet-Unie als
pet land waar het communisme in een
Itaat belichaamd werd ook het recht
peeft als de grote leider van het we-
ieldcommunisme op te treden of m.a.w.
pet communistische wereldregiem, dat
nen aan het opbouwen is, heeft Mos
kou als hoofdstad.
Toch blijkt meer en meer, dat de
braktijk sterker is dan de communisti-
iche leer. We kunnen gerust aannemen,
pat in alle communistische landen het
llechts een grotere of kleinere minder-
lieid is, die daar op dictatoriale wijze de
lakens uitdeelt. Polen, Roemenië, Boel-
larije, Hongarije, Tsjecho-Slowakije en
J)ost-Duitsland zijn door de oorlog ach-
ffir het IJzeren Gordijn terecht geko-
iien. Men moet beslist niet menen, dat
|e bevolking van die landen door de
TOssen als betrouwbare bondgenoten
jordt beschouwd. De politici in het
'xemlin weten heel goed dat de grote
neerderheid in deze landen hen haat en
Inakt naar het ogenblik, dat de rode
lictatuur van hen wordt weggenomen.
De grote vraag is nu of er een moge-
ijkheid bestaat om deze zogenaamde
latellietlanden op de één of andere ma-
lier los te weken uit het knellende Sov-
et-verband. De geschiedenis heeft be-
J^ezen, dat deze mogelijkheid inderdaad
lanwezig is. Joego-Slavië en Albanië
mn er de bewijzen van. Tot grote erger-
Ps van Stalin heeft maarschalk Tito
lich nooit veel van de leiders in Moskou
langetrokken. Hij handhaaft een com-
Tiunistische staatsorde, maar de econo-
pie ervan is niet afgestemd op die van
Ie Sovjet-Unie. Tito houdt er een eigen
lommunisme op na, dus een nationaal-
lommunisme. Hij gaat een eigen weg en
fedraagt zich als geheel onafhankelijk
tan Moskou. Dit beschouwt uiteraard
|et titoïsme, zoals de Joegoslavische
form van het communisme wordt ge-
l^^md, als een levensgevaarlijke kette-
Vi. Zelfs Stalin heeft het echter nooit
langedurfd het land van Tito militair
pn te pakken. Het lijkt er de laatste
Kd veel op dat de dictator van Belgra-
|o school maakt. Het eerst maakte Al-
pnié zich los van Moskou, maar dit was
ieen verbetering, want het bleek sym-
lathie te hebben voor het nog veel fel-
ft en radicaler communisme van Rood-
|hina. Sedert een paar jaar vaart ook
foemenië een andere koers, die duide-
I^J^^tz'eeft naar een grotere onafhanke-
pKheid van Moskou. Vooral de econo-
usche afhankelijkheid werd vermin-
prd door uitbreiding van de handels-
7"itacten met het Westen en opvoering
II. ZIJN UITGANG.
„En geiyk het de mensen gezet is
eenmaal .te sterven en daarna het
oordeel, alzo ook Christus, een
maal geofferd z^nde om veler
zonden weg te nemen, zal ten an
deren male zonder zonde tot za
ligheid gezien worden vian dege
nen, die Hem verwachten".
Hebreeën 9 27-28.
Van oude tijden af heeft de Grote Ver
zoendag in Israël een geweldige beteke
nis. Voor het huidige orthodoxe Joden
dom heeft deze dag niets aan betekenis
ingeboet.
Dat blijkt al uit het feit, dat hij voor
afgegaan wordt door tien dagen van
inkeer, die dienen om zich op deze grote
dag voor te bereiden.
In het huidige Jodendom ligt het
zwaartepunt van de Grote Verzoendag
op het vasten, dat vierentwintig uur
duurt, en dat in de synagogale eredienst
streng doorgevoerd wordt.
Het is een aangrijpende dag, die men
eigenlijk beleefd moet hebben om de
„zwaarte" ervan enigszins te beseffen.
Wij zouden de betekenis van deze
„sabbat der sabbatten" ontdekken, als
wij de ontroerende gebeden zouden ho
ren, die op deze allergrootste dag uit
gesproken worden.
Een joods geleerde schreef eens: „Wie
Israël nooit gezien heeft in die ogen
blikken, waarin de hogepriester zich
achter het voorhangsel in het heilige
der heiligen bevindt, die weet niet wat
smart is; en wie Israël nooit gezien
heeft in het ogenblik, waarin de hoge
priester het heiligdom verlaat om het
volk, dat op zijn terugkomst wacht, te
zegenen ,die weet niet wat vreugde is".
Smart en vreugde!
Droefheid en blijdschap!
Deze twee elementen ontdekken wij
ook in onze tekst.
Er spreekt smart in onze tekst, want
er wordt gezegd, dat de mens moet ster
ven en geoordeeld wordt.
Er spreekt smart in onze tekst, als de
schrijver zegt, dat Christus eenmaal
geofferd is im veler zonden weg te ne
men. Daarom ging Jezus het hemelse
heiligdom binnen, beladen met de zon
den der zijnen om als hun priester voor
hen verzoening te doen.
Het is de zondige mens beschikt een
maal te sterven. De ketting loopt slechts
één keer af. Niet één schakel komt te
rug. Ons gehele leven staat onder dit
thema: eenmaal.
Wij sterven maar eens. Het oordeel
vindt één keer plaats. Daarom is het een
smartelijke zaak, dat de hogepriester
het heiligdom moest ingaan.
De Grote Verzoendag is een dag van
dodelijke ernst. Want het feit dat op
deze dag de hogepriester achter de voor
hang bezig is, houdt direct verband met
de dood, naet het oordeel.
Toch is het tweede ook waar. Er
spreekt ook vreugde in onze tekst, want
er wordt gezegd, dat Christus tot zalig
heid gezien zal worden.
Er spreekt vreugde in onze tekst, als
de schrijver zegt, dat Christus zonder
zonde verschijnen zal. Het verlaten van
het heiligdom door de hogepriester was
een zaak van grote blijdschap. Het be
tekende dat de verzoening tot stand ge
bracht was. Het wilde zeggen, dat het
weer goed was tussen de heilige God en
het zondige volk. De zonde had geen
kracht meer om scheiding te veroorza
ken. In het oordeel is zij zelfs niet meer
te vinden. Daardoor is ook de dood ver
dwenen.
De terugkeer van de hogepriester uit
het heiligdom was derhalve van de al
lergrootste betekenis. Hij verscheen
zonder zonde.
In plaats van de zonde bracht hij het
heil mee terug. In plaats van de dood
verkondigde hij het leven. In plaats van
het oordeel droeg hij de zegen. Want de
hogepriester komt niet met lege handen
uit het heiligdom terug. Hij verschijnt
met zegenende handen.
De velen, wier zonden door deze Ho
gepriester weggenomen zijn, verwach
ten Hem.
Zij weten, dat hun Hogepriester op
Golgotha's Grote Verzoendag het offer
heeft gebracht. Zij weten, dat Hij, een
maal geofferd zijnde om hun zonden
weg te nemen, met Zijn bloed ingegaan
is in het hemelse heiligdom om voor
hen te verschijnen voor het Aangezicht
des Vaders. Zij weten ook, dat straks
het gordijn wordt weggeslagen, en hun
Hogepriester zonder zonde tot hun za
ligheid gezien zal worden. Daarom mo
gen zij volkomen hopen op de genade,
die hun in Zijn verschijning zal worden
toegebracht. Zij zien hun Hogepriester
nu nog niet. Want Hij is bezig met Zijn
bloed achter de voorhang. En zij ver
toeven hier nog op de voorhof.
Maar straks zal het gordijn opengaan.
Dan mogen zij de heerlijkheid van het
binnenste heiligdom aanschouwen. Dan
zal de Grote Verzoendag voorbijgegaan
zijn.
Maar dan breekt het blijde Jubeljaar,,
aan!
Bij U, mijn Koning en mijn God,
Verwacht mijn ziel een heilrijk lot;
Geduchte Heer der legerscharen,
Welzalig hij, die bij U woont,
Gestaag U prijst en eerbied toont.
Polsbroek. Ds. E. F. Vergunst.
De vindingrijkheid van de Bruenaars
waar het improvisatie van feestartikelen
betreft belooft na de viering van het
500-jarig bestaan van dit dorp spreek
woordelijk te worden. Met witgeverfde
auto-banden, olievaten en lege blikken
bussen, zelfs met een gekleurde kerst
verlichting zijn ze erin geslaagd fraaie
decoraties, poorten en lichteffecten te
verkrijgen. De straten zijn vrijwel alle
met groen en vlaggen versierd en overal
flonkeren gekleurde lichtjes. Bruinisse
toont een feestelijk gezicht, ook al kent
ze haar zorgen. Bijzonder geslaagd zijn
de historische costuums die de man
nen en de jonkvrouwen dragen. De hoge
puntmutsen met de wapperende voile
sieren de hoofden der Bruse schonen.
van de industriële produktie. Dit alles
geschiedde uiteraard tot grote ergernis
van de heren in het Kremlin, maar hoe
wel Roemenië aan de Sovjet-Unie
grenst, hebben deze het tot dusver niet
gewaagd militair in te grijpen.
Sedert enige tijd is er nu ook in
Tsjecho-Slowakije een soortgelijke ont
wikkeling aan de gang. Hoever deze zal
gaan vermag niemand te voorspellen.
Op de berichten afgaande schijnt de be
volking meer vrijheid te krijgen van
meningsuiting, ook de pers wordt vrijer
en de regering, die nog altijd een com
munistische is, streeft kennelijk naar
een zo groot mogelijke onafhankelijk
heid van de Sovjet-Unie. Het is voor de
Russen een bittere pil, maar tot dusver
hebben ze ook hier niet hun militaire
macht durven inzetten om de regering
in Praag weer in het gareel te brengen.
En voorts zijn er enkele symptomen die
erop wijzen dat ook de rode leider van
Hongarije, de uit 1956 zo beruchte Ka-
dar, bezwaren heeft tegen de centrale
leiding van Moskou. Zo schieten dus al
leen nog over Polen en Oost-Duitsland,
die bepaalde redenen hebben zich aan
Moskou vast te klampen n.l. de om
standigheid, dat beide landen grondge
bied van het vooroorlogse Duitsland be
zitten, waarop West-Duitsland nog wel
eens aanspraak zou kunnen maken en
dan kunnen deze beide landen de hulp
van de Sovjet-Unie niet missen.
Er doet zich dus in Oost-Europa het
verschijnsel voor van een soort dekolo-
nisering. De grote vraag is echter of
hier sprake is van het langzaamaan af
werpen van de communistische ideolo
gie. Wij geloven, dat dit voorlopig ze
ker niet het geval zal zijn. Men wil wel
losser zijn van Moskou, maar het ziet
er niet naar uit, dat men ook losser wil
zijn van het communisme. Er komt
blijkbaar wel wat meer vrijheid, maar
de vraag is of dit experiment lukken zal
Men wil een soort nationaal-communis-
me scheppen.
Dit is echter voor radicale commu
nisten niet acceptabel. Communisme en
nationalisme verdragen elkaar volgens
hen niet. De Russen zijn bang voor het
laatste, want het kan ook hun eigen
staat aantasten (Oekraïne, Georgië). In
elk geval is er in de communistische
wereld een ontwikkeling aan de gang,
die voor het Westen van grote beteke
nis kan zijn. Al moge er dan geen spra
ke zijn van een revisionisme in het mar
xisme, het ontstaan van een nationaal-
communisme kan wellicht de verhou
dingen tussen West en Oost in gunstige
zin beïnvloeden.
In het kader van de V.V.V. evenemen
ten wordt morgenmiddag, zaterdag, te
Ouddorp een concours-hippique gehou
den. O.m. wordt een vlaggen caroussel
en een voltige opgevoerd. Een spring-
concours wordt gehouden om de „grote
prijs van Ouddorp". Opgetreden wordt
door de Oranje-ruiters uit Willemstad-
Fijnaart. Aanvang van het concours om
2.00 uur op een terrein aan de Oude-
nieuwlandseweg.
MUZIKALE SHOW TEN BATE VAN
HET GEHANDICAPTE KIND
TE OUDDORP
Zaterdag 20 juli a.s. zal op het grote
parkeerterrein in het centrum van
Ouddorp, aan de'Dirkdoensweg om 7.30
uur 's avonds een grote muzikale show
starten. Dit muzikale festijn zal worden
verzorgd door de tachtig personen tel
lende muziekvereniging „Helicon" uit
Berkel. De gehele opbrengst van dit op
treden, wat wordt georganiseerd door
de Lionsclub Goeree-Overflakkee komt
ten goede aan het gehandicapte kind.
Wij hopen op een grote opkomst.
voor slaapkamer en keuken.
1-deurs 2-deur8
breed 60 - 90 100 cm.
Ouddorp
Zaterdag 20 juli
Zondag 21 juli
Maandag 22 juli
Dinsdag 23 juli
hoog
10.59
23.28
12.07
o!33
13.06
1.30
13.59
laag
4.31
17.13
5.43
18.15
6.41
19.06
7.25
19.46
Te Battenoord valt hoog water plm.
3 kwartier later; in Middelhamis plm.
een uur later dan in Ouddorp.
De proclamatie wordt voorgelezen. Belangstellend luistert de Schout
d. Linde geflankeerd door zyh vrouwe.
burg. v.
Onder de naam „EXPO GOUDEN
DELTA" wordt er op 8, 9 en 10 augus
tus a.s. in de sporthal te Oude Tonge,
een tentoonstelling gehouden, waarop
de gladiool en alles wat hiermee ver
band houdt, de hoofdattractie zullen
vormen. „Door de deelname van de mid
denstand van Goeree en Overflakkee
aan deze tentoonstelling is er een even
wicht ontstaan, opdat ,alle bezoekers
zowel mannen als vrouwen altqd zeer
interesante ontdekkingen kunnen doen",
zo verzekert de organisator, dhr. Ariese,
secretaris van de Gladiolentelersver.
„Goeree-Overflakkee".
De expositie wordt georganiseerd door
de Gladiolentelersvereniging „Goeree en
Overflakkee".
Het doel van deze vereniging is met
deze expositie om de gladiool als sier-
bloem en als exportartikel meer be
kendheid te geven en om door prijzen
beschikbaar te stellen de kwaliteit van
de bloemen door onderlinge wedijver te
verhogen.
Op de expositie zal uiteraard een gro
te verscheidenheid aan gladiolen te zien
zijn. Er is een speciale arrangeur, dhr.
V. d. Berg uit Noordwijkerhout, aange
trokken om de rond 200 boeketten te
groeperen. Het geheel zal ongetwijfeld
een fraai gezicht zijn.
Verwacht wordt dan ook, dat niet al
leen personen die beroepsmatig bij de
gladiolenteelt betrokken zijn, maar ook
de toeristen en andere belangstellenden
de expositie zullen bezoeken.
De „EXPO GOUDEN DELTA" zal
verder worden opgefleurd voor zover
de bloemen dit al niet voor hun reke
ning nemen met schilderijen en
wandtapijten. Hierover zijn onderhan
delingen gaande met de Nederlandse
Kunststichting te Zeist. Voorts wordt
een wand benut voor de expositie van
antieke landkaarten van Goeree en
Overflakkee. Ook zal worden getracht
een pottenbakster aan te trekken, die
tijdens de „EXPO" demonstraties kan
geven.
De sporthal zal verder bezet worden
met 25 middenstands- en landbouwme-
chanisatiebedrijven, terwijl ook het Ne
derlandse Rode Kruis vertegenwoordigd
is. Een deel van deze bedrijven komt
van buiten het eiland.
Om de kwetsbare gymnastiekvloer
van de sporthal te sparen, wordt er een
losse vloer van houten vlonders in ge
legd. Er is een jury gevormd voor de
beoordeling, wie van de deelnemers de
mooiste stand heeft ingericht.
Ter gelegenheid van de „EXPO"
wordt een fraaie catalogus uitgegeven.
Burgemeester W. M. van der Harst
van de gemeente Oostflakkee zal op 8
augustus 's middags om 2 uur de „EX
PO GOUDEN DELTA" openen.
Deze dag is de „EXPO" tot 's avonds
10 uur geopend. Op de beide andere
dagen van 's morgens tien uur tot 's
avonds 10 uur.
De toegangsprijs bedraagt 1,per
persoon, kinderen en ouden van dagen
0,50.
Met een herdenkingsdienst in de Ned.
Herv. Kerk j.l. dinsdagavond werd fiet
feest begonnen. Deze dienst waarin de
oud-burgemeester W. v. d. Berg een
herdenkingsrede uitsprak werd zeer
druk bezocht, evenals de receptie die
daarna in het Ver. gebouw werd gehou
den. Het gemeentebestuur werd daar
o.m. gelukgewenst door de Commissaris
der Koningin in Zeeland, Mr. v. Aartsen.
Een en ander uit het historisch over
zicht aanhalend geloofde hij dat Bru
met zijn nabuurgemeenten nog wel iets
te vereffenen heeft. „We kunnen niet
meer zeggen: we komen van Bru en we
weten van niks" gaf de Commissaris te
kennen. Geschenken en gelukwensen
werden o.m. aangeboden door de vis
sersver. Zij had een opgezette meeuw
gekozen als symbool van Bru's toekomst
omdat de meeuw zowel op het water als
op het land neerstrijkt. Ook de plaatse
lijke V.V.V. liet zich niet onbetuigd.
Van het Waterschap Schouwen-Duive-
land werd een vlag met het Provincie-
wapen ontvangen.
Woensdagmorgen kondigen herauten
te paard het begin van de feestelijkhe
den aan. Voor het gemeentehuis werd
een proclamatie voorgelezen waarin de
bevolking werd opgeroepen aan de fees
telijkheden deel te nemen opdat „de
herinnering aan het feest met gouden
letters in de analen van ons mooie dorp"
geschreven zou worden. Op alle
straathoeken en in elk dorpsdeel werd
de boodschap door herauten te paard
omgeroepen. „Zegt het voort, zegt het
voort" was de boodschap. Aan die op
dracht is kennelijk voldaan. Bruinisse
viert feest, dat kan gezegd worden. In
de oudheidkamer en de visserijtentoon
stelling, op de straten waar meerdere
prachtige poorten zijn aangebracht,
overal lijkt het of de tijd aan Bruinisse
is voorbijgegaan.
Vanmorgen werd het mosselseizoen
geopend en nog een dag, morgen, zater
dag is het feest. Om 11.00 uur geeft de
sportver. Kwiek op het havenplateau
sportdemonstraties, ook zullen dan
kampioen trampolinespringers hun kun
nen tonen, om 13.30 uur wordt er rom
melmarkt gehouden. Om 14.00 uur een
historische optocht. Van 16.30 tot 18.00
uur treden Swiebertje en de zijnen op,
om 19.00 tot 20.00 uur volgt een show
door een bekende muziekkapel, om 21.00
tot 22.00 uur volgt een grote taptoe
waarna om 22.00 uur het feest met een
groots vuurwerk besloten wordt.
NAAR DE
MIDDELHnRNIS-TEL:Z328
DR. VAN ZUYLEN 25 JAAR
BIJ DE R.T.M.
Dr. H. J. van Zuylen, directeur van de
N.V. Rotterdamse Tramweg Maatschap
pij, is op 3 augustus aanstaande vijfen
twintig jaar bij de R.T.M. Ter gelegen
heid hiervan recipieert dr. Van Zuylen
donderdag 1 augustus van drie tot vijf
uur in De Doelen te Rotterdam, ingang
Schouwburgplein.
Speciaal in het opmaken van
B. v. d. Veer
Telefoon 2682 Westdijk 36
MIDDELHARNIS