Roadtest Simca 1100 De Simca 1100 Fantastisch GflRflGE VISSER v/h v. Nieuwaal ORQelS in öe „Qouöen óelta' Proefvaart nieuwe G.0.21 Plaatseliik nieuws Wie is dit meisje? C. KIEVIT Zn. Insecten of Houtworm? Bruinisse, Ned. Herv. kerk De Simca 1100 staat bij ons gereed. U l(omt tot dezelfde conclusie: Centrale Verwarming Zondagsdienst artsen Betaling abonnementsgeld per autom. giro PREDIKBEURTEN Geslaagden Chr. Uio IMIiddeiiiarnis Bladz. 2 „E I L A N D E N - N I E U W S" Vrijdag 5 juli Simca, zeker de laatste jaren één van de meest succesvolle Franse automo- .- hielfabrieken, is ontstaan uit een as- -'-' semhlagebedriif dat lang geleden Fiat modellen in licentie bouwde. In een later stadium werden eigen ontwerpen op de markt gebracht, die eerst pas bij de Aronde typen een groot succes werden. De onstuimige ontwikkeling - van de nu tot het Chrysler-concem behorende fabrieken, kwam in 1961 met - het lanceren van de 1000. Na deze „best- seller" is men gestaag aan het uitbrei- den gebleven en werden de 1300 en 1500 (nu 1301 'en 1501) op de markt gebracht. Simca is de enige fabriek die op haar modellen-serie drie constructie principes toepast en met succes. De 1000 lieeft een achterin geplaatste mo tor met achterwielaandrijving, bij klei- nere automobielen veelvuldig toege- past; de 1301 en 1501 hebben de con ventionele bouwwijze, met de motor voorin en aangedreven achterwielen. De 1100 waarover deze „auto-test" handelt, is de eerste Simca, die voorwielaan drijving heeft en 'n motor die over- - dwars voorin geplaatst is. Het testen van deze Simca heeft voor een groot gedeelte plaatsgevonden in Oost- Europa. Sneeuw, ijs, gladde wegen, het was er ..allemaal bij en met zulk een hevigheid, dat we de Simca op de meest uiteen lopende wijze hebben kunnen beoor delen. fafetsiï%: Wegligging Een bijzonder goede wegligging, on gevoelig voor zijwind, directe zeer pre- ciese besturing zonder dat tijdens het sturen merkbaar is dat deze 1100 van •-- voorwielandrijving voorzien is. Ondanks .- deze voorwielaandrijving heeft men een vrijwel neutraal stuurkarakter kunnen bereiken met een lichte tendens naar onderstuur. D.w.z. dat deze Simca zich hoegenaamd niet verzet tegen het ne- men van een bocht. Deze wijze van aandrijving is inhearent aan onder- stuur, voorbeelden hiervan zijn er te over. Gelukkig heeft men bij Simca de nadelen die hieraan kunnen kleven geheel ondervangen en bereikt dat dit type een verbluffende combinatie van comfort en souplesse bezit. Met deze - auto kan men veel, zeer veel doen al- -^ vorens merkbaar wordt dat er te gro te risico's genomen worden. Op slechte wegen wordt onmiddellijk duidelijk hoe V buitengewoon goed de 1100 geveerd is. Rondom wordt de vering verzorgd door torsiestaven die aan de voorzijde in de lengterichting en aan de achter- r^ kant overdwars bevestigd zijn. De wiel ophanging van de voorwielen bestaat uit driehoeksdraagarmen zowel aan de boven- als aan de onderkant. De on- .derste draagarmen zijn uitermate ro buust uitgevoerd. De gehele voorwiel ophanging is verankerd aan een sta biel subframe dat aan de zelfdragende carrosserie geschroefd is. De torsieve- - ring is op gemakkelijke wijze nastel- baar, hetgeen van belang is bij regel matige zware belading of bij het trek ken van een caravan. Zowel voor als achter is een torsiestabilisator aange bracht. Het dempen van de vering wordt rondom door telescopische dub- belwerkende schokbrekers verzorgd. De stuurinrichting is uitgevoerd d.m.v. een tandreep die de meest nauwkeurige be sturing geeft. De rem/men Toegepast wordt een combinatie van schijf- en trommelremmen. Vóór schij ven en achter trommels. Deze uitvoe ring wordt veel gebruikt en voldoet qua remwerking volledig aan de eisen die normaliter gesteld worden. Rond om schijfremmen is technisch aantrek kelijk. Bovendien heeft het woord schijf rem op de adspirant-koper veelal - een bijna magische uitwerking. Schijf- remmen rondom hebben dit bezwaar, dat een bekrachtiging bijna niet te vermijden is en dat de handrem tech nisch moeilijker aan te brengen is. Zonder het gebruik van een bekrachti ging is de pedaaldruk vrij groot. Bij de 1100 is deze ook niet aan de lage - kant, maar de druk die uitgeoefend moet worden blijft binnen de perken, ■zodat een bekrachtiging absoluut niet noodzakelijk is. Een remkrachtverdeler is in het remsys- teem naar de achterwielen ingebouwd; deze dient om het blokkeren van de ach terwielen te voorkomen. Proeven op een recht stuk weg wezen uit, dat de achterwielen wel wilden blokkeren, waaruit geconcludeerd kan worden dat deze begrenzer uit reclameoogpunt z'n effect niet mist, maar in de praktijk nog wel iets verbeterd kan worden. Een iets andere afstelling van het door ons gereden exemplaar had misschien wel de juiste werking teweeg kunnen brengen. De motor Ruim 1100 cc. stuwen deze auto voort. De krachtbron dié afgeleid is van die die in het type 1000 z'n betrouwbaar heid bewezen heeft, kreeg een iets gro tere cylinderinhoud. De cylinderkop werd gewijzigd om de motor een gun- stiger rendement te geven. Bij een compressieverhouding van 8.2 1 le vert de motor een vermogen van 53 pk en bij 9.6 1 een vermogen van 56 pk. Bij deze laatste dient msn super- benzine te gebruiken. Beide motoren zijn zonder prijsverhoging te verkrij gen. - -• Het gemiddeld benzineverbruik was één liter op 11.2 km bij een rustige rij- wijze kan zeker een gemiddelde van 1 op 13 a 14 worden bereikt. De versnellingsbak Een versnellingshandle op de vloer bedient de vier voorwaartse versnellin gen en de achteruit. De plaatsing is zodanig, dat deze „pook" onder hand bereik van de bestuurder ligt en ge makkelijk bedienbaar is. Het schake len vraagt wel enig wennen. Op het eerste gezicht voelt het aan alsof de verschillende versnellingen zich indi rect laten schakelen. De koppeling werkt licht en wordt hydraulisch bediend. De banden Door de fabriek worden de Simca's uitgerust met radiaalbanden. De in Ne derland geïmporteerde 1100 wordt ge leverd met Michelin X, Dunlop SP en Englebert banden. De radiaalband ver dient de voorkeiir boven de diagonaal- band, vanwege de langere levensduur en het lagere benzineverbruik. Bij uit sluitend stadgebruik zouden normale banden te prefereren zijn, maar ook wanneer stadritten afgewisseld worden door regelmatig langere trajecten, die met hoge snelheid gereden worden, dan prefereren we de radiaalband. Deze is buiten de hierboven genoemde eigen schappen ook comfortabeler en geeft een betere wegvastheid. De carosserie Bescheidenheid siert de mens. Dit geldt eveneens voor de uiterlijke vorm geving van automobielen. Overdreven vormen en veel chroom vinden maar weinig liefhebbers. Strakke lijnen die functioneel zijn en die duidelijk de in wendige ruimte aangeven, trekken ech ter vele geïnteresseerden. De Simca 1100 is een compacte aantrekkelijk uit ziende automobiel, waarbij speciaal het comfort en de gebruiksmogelijkheden bij de constructie de belangrijkste mo tieven hebben gevormd. De gehele op zet die zowel wat de ruimte voor de inzittenden betreft als het gedeelte waar wielophanging en motor uit samenge steld zijn maakt een zeer solide in druk. De 1100 is in vele uitvoeringen leverbaar. Kort samengevat zijn er vier basismodellen; een 4-deurs en een 2- deurs sedan, een stationcar en een commerciale. De, 2- en 4-deurs en de stationcar zijn weer in verschillende uitvoeringen leverbaar. Het instappen door de wijdopenslaande portieren gaat gemakkelijk. De stoeltjes voorin en de bank achterin zitten gerieflijk en zijn beslist niet vermoeiend. Een dagtra- ject van ruim 900 km., waarin alleen twee maal gestopt werd om te tan ken en iets te gebruiken deed ons onvermoeid in Praag belanden. De kofferruimte De grote tot in het dak doorlopende kofferklep maakt dat beschikbare ruim te bijzonder goed toegankelijk is. Qua vormgeving hebben de stylisten wel enige concessies moeten doen om dit te realiseren. Persoonlijk vinden we ondanks deze tegemoetkomingen de ge hele carrosserielijn goed geslaagd. De binnenruimte is regelmatig van vorm en laat een behoorlijke hoeveelheid ba gage toe. De achterbank kan neerge klapt worden, waardoor een bagage ruimte van respectabele afmetingen ontstaat en die in de 5-deurs uitvoe ring aan drie zijden gemakkelijk be reikbaar is. Het dashboard Het instrumentenpaneel is vrij volle dig uitgevoerd. De rechthoekige snel heidsmeter neemt de grootste plaats in. In dit paneel zijn verder een kllo- meterteller (jammer genoeg geen dag- teller), een temperatuurmeter en een benzinemeter ondergebracht. Lampjes voor oliedruk en laadstroom, schake laars voor de ruitenwissers en de ver lichting maken het geheel compleet. Verwarming en ventilatie De ventilatie heeft vele mogelijkhe den. Aan beide zijden vlak bij de por- tierramen zitten draaibare luchtroos- ters, die wat de aangevoerde hoeveel heid buitenlucht betreft regelbaar zijn. De verwarmingsinstallatie, die uiteraard ook voor verse luchtcirculatie te ge bruiken is, is in vele standen verstel baar. De kachel heeft een grote capa citeit en de ventüator die trappenloos regelbaar is stuwt een enorme hoeveel heid warme lucht in het interieur, waar van ook de achterinzittenden veel pro fijt hebben. Alle warme of koude cir culerende lucht wordt afgevoerd door spleten in de zijkanten van de carosse rie, vlak bij de achterruit. Deze wijze van circulatie wordt meer en meer toegepast en met veel succes. Het openen van raampjes is hiermede tot het verleden gaan behoren. Eindoordeel Dat Simca met iets bijzonders zou komen kon men wel verwachten. Wil Teplice-Ceska (Tsj. Slowakije) volkomen onbekende namen. Even werd halt gehouden om de juiste route te bepalen. Ds. V. d. Poelstraat 1 Den Bojnmel Tel. (01871) 336 men als automobielfabrikant in deze tijd van overweldigende produktieaan- tallen en aanbiedingen in iedere klasse iets brengen dat de belangstelling van een groot koperspubliek heeft, dan dient de aanbieding juist dat te heb ben wat andere missen; bij Simca dus de gebruiksmogelijkheden en de bijzon dere rij kwaliteiten. Deze rij kwaliteiten zijn verkregen door technisch interes sante ideeën te verwezenlijken, die op zichzelf duur van uitvoering zijn. Gaat men al deze technische verfijningen kri tisch naar waarde beoordelen, dan is deze 1100 beslist niet duur. De sty ling is duidelijk gericht op bruikbaar heid, zonder dat een minder fraaie lijn het resultaat was. Rijgenoot, rij- kwaliteit en afwerking zijn drie zulke belangrijke punten, dat we stellig mo gen concluderen, dat welke uitvoering men ook kiest, er waar voor het be stede geld wordt gekocht. SOMMELSDIJK Telefoon (01870) 2609 Van zaterdag 6 juli v.m. 12 uur t.m. maandag 8 juli v.m. 9 uur Middelharnis-Sommelsdijk: Dienst heeft dokter Bakker, tel. 2710, Sommelsdijk. Dirksland-Herkingen-Melissant Dienst heeft dokter Elvé, tel. 01877- 262, Dirksland, Flo/cfcee-Oost: Dienst heeft dokter Buth, tel. 01871- 306, Den Bommel en dokter Voogd, tel. 01874-259, Oude Tonge. DIENST WIJKVERPLEEGSTER Melissant-Dirksland-Herkingen: Van vrijdagavond 6 uur tot maandag ochtend 8 uur Zr. v. Noort, Herkingen, tel. 01876-224. Wit-Gele Kruis Achthuizen: Dienst heeft Zr. Vederanda, Den Bommel, Achthuizen, Stad aan 't Ha ringvliet, tel. 01873-577. ZONDAGDIENST DIERENARTSEN Dienst heeft dierenarts Wagner, tel, 01877-281, Dirksland. THOLEN Zondagsdienst artsen. Zondag 7 juli hebben voor de gemeenten Poortvliet, Tholen, Nieuw Vossemeer, St. Philips- land en Oud Vossemeer dienst dokter Looijsen, tel. 01660-542, Tholen en dok ter de Looze, tel. 01667-400, Oud Vos semeer. C. KARDTJX Dirksland - TeL 219 Dinsdag 2 juli werd de technische proefvaart gemaakt van de Noordzee- kotter G.O. 21, van Gebroeders Lokker uit Goeree. De G.O. 21, kwam als roestig casco van de werf van de firma Velthuis te Groningen, waar het in serie was ge bouwd, het verlaat geheel klaar ge maakt en in frisse kleuren geverfd, (hoofdkleuren groen en geel) de repa- ratiehaven te Bruinisse. Dit klaar maken gebeurde door de firma P. Maaskant en Zonen te Brui nisse. In het schip werd een 750 pk. Deutz Dieselmotor geplaatst, met een 30 pk. luchtgekoelde Deutz hulpmotor. Op het schip werd een pneumatisch hydraulische Maaskant lier gemonteerd, 2 ballast pompen (Kuyl en Rottinghuis) kunnen met een capaciteit van 30 35 ton per uur, water in of uit het schip pompen. Een Seffle hydraulische stuurinrich ting zorgt er voor dat het besturen van het schip eenvoudig en prettig gaat, ook de koelinstallatie is een Seffle in richting. In de stuurhut de bekende verschei denheid van moderne navigatiemidde- len, echolood, Decca, rader, spoetnik en wat verder tot de uitrusting van een moderne Noordzee viskotter behoort. MIDDELHARNIS Openbare UIo-schooL Geslaagd voor Mulodiploma A met Middenstandsdiplo ma: Corrie van der Maden te Sommels dijk, Cora Campfens en Rien van Lente te Middelharnis. Eerder verzochten wij onze postabonnees die hun abonne mentsgeld via een automatische giro-overschrijving aan ons vol doen aan het Girokantoor de ver meerdering van het abonnements geld met 0,25 per kwartaal te melden. Zij die dit nog niet deden kunnen het nu evenwel nalaten omdat het Giro-kantoor van de verhoging in kennis is gesteld en de automatische betalingen met het kwartje zal vermeerderen. Enkel wanneer van uw zijde daartegen bezwaar wordt ge maakt dient U het Girokantoor van uw bezwaar in kennis te stel len. Administratie „Eilanden-nieuws". SOMMELSDIJK Post-agentschap tijdelük gesloten. Het post-agentschap op de Voorstraat te Sommelsdijk zal van 15 tot en met 19 juli, in verband met vakantie, geslo ten zijn. De inwoners van Sommels dijk kunnen gedurende deze week al hun postzaken afhandelen in het kan toor van de woningbouwvereniging, Dubbele Ring 22, tussen 9 en 12 uur 's morgens. De AOW- en rentetrekkers kunnen, in tegenstelling met andere mededelin gen, hun bijdragen daar Innen. DIRKSLAND Duivensport. Wedvlucht vanaf St. Denis. 338 km, 114 duiven, 5.50 gelost. Eerste duif 10.35, laatste duif 10.55. J. Roodzant 1, 5, 13, 20. Comb, van der Groef-Knops 2, 3, 4. Joh. Wolfert 6, 12, 17, 21. W. Nieüwland 7, 25. A. de Vo gel 8. Com. de Jong-Leune 9, 26. L. Arensman 10, 15, 18, 23, 27. Joh. Doorn 11, 24. G. Nagtegaal 14. A. Mans 16. KI. Wolfert 19. C. A. Cort 22. Comb. Kastelein-Kamp 28. B. Leijdens 29. HERKINGEN De jeugdige M. had het ongeluk tij dens het zwemmen in de Kaai, met een scherp voorwerp in aanraking te komen waardoor hij aan het gezicht zodanig werd verwond dat hij in het ziekenhuis te Dirksland moest worden behandeld. MELISSANT Bejaarde man (83) door auto geschept Gistermiddag is de 83-jarige heer L. van Oudenaarden toen hij per fiets de Prov. weg bij de boerderij van van Kempen naai' de weg naar v. d. Baan overstak door een personenauto ge schept. Dhr. van Oudenaren liep op meerdere plaatsen schaafwonden op, door krachtig te remmen wist de be stuurder van de wagen, dhr. Joh. Schol uit Soest, erger te voorkomen. Zijn Simca 1100 werd licht bescha digd, de fiets van dhr. van Oudenaren werd vernield. Dhr. v. Oudenaarden werd door dokter Huisman naar zijn woning gebracht. STELLEND AM Opbrengst collecte. De Rode Kruis koUekte die in deze gemeente gehouden js, heeft opgebracht het mooie bedrag van 1000,Gevers en geefsters har telijk dank voor uw gave. OUDDORP Duiven uitslagen. Postduivenvereni- ging De Trekvogels vlogen mee in vlucht St. Denis 29-6-'68. In concours waren 85 duiven. Afstand 340.525. Ge lost om 5.50 uur. Eerste duif was bin nen om 10.28.16 m.p.m. 12.23.71. Uitslagen: W. Kievit 1. R. Klijn 2, 3, 7, 13. P. Mierop 4, 6, 16. Joh. Grinwis 5, 9, 11, 12. H. Kleijn 8, 15, 17. C. J. Tanis 10. K. Breen 14. DEN BOMMEL Ha venongeval. De 26-jarige J, van Etten, wonende te Den Bommel en werkzaam bij de N.V. Handelsveem te Rotterdam werd woensdagmiddag om streeks twee uur het slachtoffer van een ongeval. Tijdens het losmaken van een touw van een ijzeren ladder, waarop hij stond, werd hij getroffen door een val lend luik en viel in het ruim zes meter diepe ruim van het schip. Ter observa tie werd hij vervoerd naar het Haven- ziekenhuis, waarna hij naar het Dijk- zigtziekenhuis werd overgebracht. In onze wekelijkse aflevering van het foto-spel: „Wie is dit meisje" is in het onderschrift onder de foto van de ze week een fout gemaakt. Het meisje heet niet Kommertje maar Krijntje Ta- nis, zoals ons duidelijk werd geschre ven! De voormalige Grote Kerk van Bruinisse was, in de voorreformatorische tijd, gewijd aan de Apostel Jacobus. Het Kerkgebouw stond midden in het dorp en had een gedeeltelijk inge bouwde, spitse toren. Bij de Kerkhervorming ging het gebouw in Protestantse handen over en in 1590 hield de Hervormde Gemeente van Bruinisse haar eerste Heilig- avondmaals dienst in deze Kerk. Uit de 18e eeuwse beschrijving van het Kerkinterieur blijkt dat de Kerk fraai meubilair bezeten heeft. (o.a. met snijwerk gesierde Herenbanken). In de muren waren gebeeldhouwde marmeren grafmonumenten geplaatst. Door de oorlog van 1940 - '45 werd de Kerk zwaar getroffen. Men ging tot afbraak over en nam in 1952 een nieuw Kerkgebouw in ge bruik. De Utrechtse orgelbouwfirma, de gebr. van Vulpen, kreeg opdracht hier een nieuw Kerkorgel te plaatsen. Van Vulpen leverde te Bruinisse zijn eerste orgel van grotere afmeting. Het instrimient is gebouwd volgens het mechanisch sleeplade systeem en heeft een rein mechanische fractuur. De dispositie is als volgt; Hoofdwerk (C - f 3). Rugwerk. Prestant 8. Roerfluit 8. Octaaf 4. Spitsfluit 4. Octaaf 2. Mixtuur 4 - 5st. Dulciaan 16. Trompet 8. Het rugwerk heeft een tremulant. Koppelingen; Manuaal 1-2. Pedaal-Manuaal 1. Pedaal-Manuaal 2. Het pijpwerk van Hoofdwerk, Rugwerk en Pedaal werd in zelfstandige orgelkassen geplaatst. In het orgelfront is deze „Werkenopbouw" duidelijk te volgen. De speeltafel bevindt zich, zoals gebruikelijk bij deze orgel-opstelling, tussen Hoofdwerk en Rugwerk. De manualen hebben ondertoetsen van licht- en boventoetsen van donker hout. De boventoetsen van het pedaal zijn donker gekleurd en hebben een wat afwijkende vorm. („overhangend"). De registertrekkers zijn aan weerszijde van de lessenaar, in twee verticale rijen geplaatst. Achter de grote orgelkas liggen de balgen voor de werken (3 stuks) die door een electr. windmachine worden gevoed. De orgelkas is van eikenhout gemaakt en gelakt. Het vlakke orgelfront heeft roodkoperen pijpen met een tinnen labium. Voor deze pijpen is, in het bovenste deel van de velden en torens bijzon der mooi open lofwerk aangebracht. Helaas vormen de weinig geslaagde „kronen" van de Kerkverlichting een storend element in het interieur, waarbij vooral de pal voor het orgel op gehangen verlichting een „vrije blik" hierop, onmogelijk maakt. Bas Wijnands. Holpijp 8. Prestant 4. Ged. fluit 4. Gemshoorn 2. Quint iVa. Scherp 2-3st. Kromhoom 8. Pedaal. (C - f 1). Bourdon 16. Prestant 8. Octaaf 4. Mixtuur 5st. ZONDAG 7 JULI MIDDELHARNIS Herv. Kerk 10 en 6 uur ds. K. Schipper Extra coll. voor de kerkvoogdij Chr. Geref. Kerk 10 en 6 uur ds. P. Roos Ger. Gem. 10 en 6 uur lezen Ger. Kerk (Vrijgemaakt) 10.30 en 16 uur ds. J. M. Smelik Overschie Buitengew. Wijkgemeente i.w. 10.30 uur ds. J. C. de Bruine, Utrecht. SOMMELSDIJK Herv. Kerk 10 en 6 uur ds. H. C. Bultman v.m. H.A. en nam. dank. H.A. Extra coll. voor de kerk Rem. Kerk 10 uur ds. G. Bloemendaal Delft. DIRKSLAND Herv. Kerk 10 uur ds. J. den Besten, Huizen en 6 uur ds. L. J. Geluk Ger. Gem. 10 en 6 uur ds. P. Blok. Voorber. H.A. HERKINGEN Herv. Kerk 9.30 uur dhr. A. Terlouw en 2.30 uur ds. L. J. Ge luk Ger. Gem. v.m. en nam. le zen. MELISSANT Herv. Kerk 10 uur ds. Kastelein van Strijen en 6 uur ds. D. C. van Wijnen. STELLENDAM Herv. Kerk 10 uur dhr P. Kooiman en 6 uur ds. J. den Bes ten, Huizen. Extra coll. zitplaatsen geld. GOEDEREEDE Herv. Kerk 10 uur ds. D. C. van Wijnen en 6.30 uur ds. A. Kastelein, v.m. bed. H. Doop. OUDDORP Herv. Kerk 9 uur lezen en 11 uur cand. den Dikken van Gies- sendam-Hardinxveld en 2.30 uur ds. J. P. Verkade, nam. H. Doop. Extra' collecte voor het Bouwfonds Ger. Gem. 9.30 en 2.30 uur lezen Doops gezinde Gem. 9.30 uur Propa J. Smink van Zwolle Ger. Kerk (Vrijge maakt) in de kantine van de Speel tuin aan de Oosterweg v.m. 8.30 uur ds. J. M. Smelik, Overschie. NIEUWE TONGE Herv. Kerk 9.30 en 6 uur ds. J. P. Verkade. v.m. vooA H.A. Extra coll. voor de vrije zit plaatsen Ger. Gem. 10 en 6 uur lezen. OUDE TONGE Herv. Kerk 10 en 6 uur cand. H. Smit van Hüversum. Extra collecte voor de kerk Ger. Gem. 10 en 6 uur lezen. STAD AAN 'T HARINGVLIET Herv. Kerk 10 en 6 uur ds. C. Graaflani Veenendaal, v.m. Voorb. H.A. CoU. voor Herv. Bond voor Inw. ZendinJ Ger. Kerk 10 en 6 uur ds. H. Valk Ger. Gem. 9.30 en 6 uur DEN BOMMEL Herv. Kerk 10 uur ds. L. J. Geluk en 6 uur ds. H. Jonge- breur. ham. H. Doop Ger. Ker» 10 en 6 uur de heer J. G. J. va» Echten van Eestrum (Fr.) OOLTGENSPLAAT Herv. Kerk 9.30 en 6 uur ds. A. H. Sonnenberg van Kam pen. Extra coU. voor de kerk - Ger. Kerk 9.30 en 6 uur drs. W. Steu nenberg em. predt. te Rotterdam -j Ger. Gem. 9.30 en 6 uur lezen Ouo Ger. Gem. 9.45 en 6.15 uur leze"- LANGSTRAAT Herv. Kerk 9.30 ds. H. Jongebreur en 2.30 uur cano. J. den Dikken van Hardinxveld-Gies- sendam. Op de laatste dag van de Ulo-e^*' mens slaagden nog de volgende ie« lingen: Tea van Rossum uit Ooltgensplaat- EUa de Vos (met M.) uit MiddelharW'; Dick Vroegindeweij (met M.) uit bon melsdijk. Bep Vroegindeweij (i"^'j uit Sommelsdijk. Janny Wolfert M.) uit Den Bommel. Ria van Scm ven (met M.) uit Oude Tonge. Janne ten Hove (met M.) uit Dirksland.

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 1968 | | pagina 2